Wel bizar als je als contractant netjes vijf jaar blijft betalen terwijl je het huis verkocht hebt met bijbehorende huur boiler/ketel.quote:Op zondag 28 juli 2019 23:13 schreef Dennism het volgende:
[..]
Ik zou eerst eens nagaan of de claim klopt of niet. Met bijv. C.V. ketels kom je namelijk nog regelmatig huur of lease constructies tegen bij koophuizen, dit zou met een boiler ook maar zo het geval kunnen zijn.
[..]
Wie zegt dat de oorspronkelijk contractant niet gewoon doorbetaald heeft en pas sinds kort niet meer betaald bijvoorbeeld en heeft deze partij niet gereageerd op het verzoek tot het maken van afspraken voor onderhoud. Is lastig te zeggen zonder duidelijke informatie van TS.
Maar dan zouden ze wel weten wie ze aan moeten schrijven. Nu staat er aan de bewoner van.quote:Op zondag 28 juli 2019 23:13 schreef Dennism het volgende:
Wie zegt dat de oorspronkelijk contractant niet gewoon doorbetaald heeft en pas sinds kort niet meer betaald bijvoorbeeld en heeft deze partij niet gereageerd op het verzoek tot het maken van afspraken voor onderhoud. Is lastig te zeggen zonder duidelijke informatie van TS.
Ik weet heel zeker dat de vorige eigenaar van de woningquote:Op zondag 28 juli 2019 23:13 schreef Dennism het volgende:
[..]
Ik zou eerst eens nagaan of de claim klopt of niet. Met bijv. C.V. ketels kom je namelijk nog regelmatig huur of lease constructies tegen bij koophuizen, dit zou met een boiler ook maar zo het geval kunnen zijn.
[..]
Ben benieuwd welke informatie Essent heeft hieroverquote:Op maandag 29 juli 2019 06:52 schreef marzman het volgende:
Je kan toch bij Essent vragen wie een contract heeft afgesloten en wanneer en op welke ketel (merk, type, serienummer?). Dan kun je kijken hoe je moet reageren.
Daarna zou je het ook nog aan Eneco kunnen vragenquote:Op maandag 29 juli 2019 06:54 schreef Alan_Bastard het volgende:
[..]
Ben benieuwd welke informatie Essent heeft hierover
Maar dat stond voor deze post van jou hiervoor niet in het topic. Punt 2 en 3 nergens benoemd, punt 1 slechts deels. met daarna weer een vreeg wat er zou gebeuren als Eneco wel een contract met de vorige eigenaar zou kunnen overleggen. Dat laat niet echt blijken dat je heel zeker was van het feit dat de vorig eigenaar geen contract heeft gehad.quote:Op maandag 29 juli 2019 06:36 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik weet heel zeker dat de vorige eigenaar van de woning
1. Nooit een contract gehad heeft met Eneco
2. Dat er geen brieven zijn verstuurd
3. Nooit heeft betaald.
Vond mijn informatie overigens best duidelijk verder. Welke info mis je nog?
Zijn er ooit brieven door Eneco gestuurd naar jouw adres voor iemand die er vóór de vorige eigenaar woonde? Want dat zou dan degene moeten zijn die het contract had afgesloten.quote:Op maandag 29 juli 2019 06:36 schreef Tinkepink het volgende:
Ik weet heel zeker dat de vorige eigenaar van de woning
1. Nooit een contract gehad heeft met Eneco
2. Dat er geen brieven zijn verstuurd
3. Nooit heeft betaald.
Dit ja. Vraag gewoon de informatie op, dan weet je waar je op moet reageren.quote:Op maandag 29 juli 2019 06:54 schreef Tailless het volgende:
Bel gewoon bij ik kreeg ook zo een brief bleek om een andere ketel te gaan.
Gewoon even gebeld en alles duidelijk daarna nog een mailtje en klaar.
Het hele topic uittypen was meer werk dan gewoon even bellen.
Wat een werk man, en je hebt een voorbeeldbrief nodig omdat je er anders niet uit komt. Wat is er mis met een belletje plegen? Misschien is het een geautomatiseerde brief die per abuis naar het verkeerde adres is gestuurd en is deze 'kwestie' in een paar minuten afgehandeld.quote:Op zondag 28 juli 2019 19:15 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dat was mijn idee ook.
Ken jij goede voorbeeldbrieven? Mijn ervaring met dit soort dingen is, als je niet de juiste zaken op de juiste manier weerlegt of claimt, je zaak niet sterk staat. En alhoewel het geen ingewikkelde brief hoeft te zijn (wat jij zegt + kopie koopcontract + lijst roerende goederen), heb ik geen zin in een eindeloos slepend proces, dus ik wil het graag in een keer goed doen.
Wat voor soort boiler is dat? En wat had je in die 5 jaar daarvoor voor kosten aan onderhoud?quote:Op maandag 29 juli 2019 09:36 schreef junkiesietze het volgende:
Ik heb hetzelfde gehad, ik kocht mijn appartement vanuit de huur. Boiler zat een huurcontract op bij de vorige huurder van mijn appartement. Ik heb dit nooit betaald.
Na 5jaar kreeg ik opeens een brief van eneco dat ik een boiler had waar al 5jaar geen huur voor was betaald.
Die 5jaar werden kwijtgescholden als ik gewoon ging betalen, of ze zouden de boiler weghalen.
Ik ben lekker gaan betalen, fuck zelf die dingen onderhouden.
Uit mn hoofd is het een Inventum 80L boiler.quote:Op maandag 29 juli 2019 09:46 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Wat voor soort boiler is dat? En wat had je in die 5 jaar daarvoor voor kosten aan onderhoud?
Gewone elektrische boiler dus?quote:Op maandag 29 juli 2019 09:50 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
Uit mn hoofd is het een Inventum 80L boiler.
had er geen onderhoudskosten aanmaar ook geen zin om die zelf op te lossen mochten er toch problemen mee komen.
Jep, 11euroquote:Op maandag 29 juli 2019 09:58 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Gewone elektrische boiler dus?
Wat betaal je nu per maand voor zoiets?
Naja, de inlaatcombinatie moet natuurlijk wel fris zijn maar verder is zo'n elektrische boiler een kwestie van "doet het wel" of "doet het niet".quote:Moet ik een apart onderhoudscontract afsluiten voor een gehuurde boiler, geiser of cv-ketel?
Je hoeft niet apart een onderhoudscontract af te sluiten voor huurapparaten. Je geiser of cv-ketel krijgt regelmatig een onderhoudsbeurt van een van onze monteurs. Hoe vaak dat is, is afhankelijk van het apparaat. Een boiler heeft eigenlijk geen onderhoud nodig. Is er een storing? Dan mag je altijd contact met ons opnemen via 088 - 8 955 000 (je betaalt je gebruikelijke belkosten)
quote:Al hetgeen volgens verkeersopvatting onderdeel van een zaak uitmaakt, is bestanddeel van die zaak.
Zal een beetje afhangen van de omstandigheden van het geval of dit opgaat. Maar ik denk wel dat jij een goeie kans maakt, want zonder warm water is jouw woning incompleet. En als Eneco die opvatting niet deelt, dan kun je aan de hand van hun argumentatie verder kijken.quote:Voor zover de wet niet anders bepaalt, is de eigenaar van een zaak eigenaar van al haar bestanddelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |