abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188181846
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 23:13 schreef Dennism het volgende:

[..]

Ik zou eerst eens nagaan of de claim klopt of niet. Met bijv. C.V. ketels kom je namelijk nog regelmatig huur of lease constructies tegen bij koophuizen, dit zou met een boiler ook maar zo het geval kunnen zijn.
[..]

Wie zegt dat de oorspronkelijk contractant niet gewoon doorbetaald heeft en pas sinds kort niet meer betaald bijvoorbeeld en heeft deze partij niet gereageerd op het verzoek tot het maken van afspraken voor onderhoud. Is lastig te zeggen zonder duidelijke informatie van TS.
Wel bizar als je als contractant netjes vijf jaar blijft betalen terwijl je het huis verkocht hebt met bijbehorende huur boiler/ketel.
Bovendien moet een makelaar dit ook bekend zijn.
pi_188182168
Sowieso wel interessant hoe het zou zijn als je na 1 jaar de boiler had vervangen omdat hij defect is en na 4 jaar Eneco ineens over de oude boiler begint die allang bij de oud ijzer boer is.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 29 juli 2019 @ 00:27:25 #28
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_188182171
quote:
Wie zegt dat de oorspronkelijk contractant niet gewoon doorbetaald heeft en pas sinds kort niet meer betaald bijvoorbeeld en heeft deze partij niet gereageerd op het verzoek tot het maken van afspraken voor onderhoud. Is lastig te zeggen zonder duidelijke informatie van TS.

Maar dan zouden ze wel weten wie ze aan moeten schrijven. Nu staat er aan de bewoner van.
Als ik een huurcontract zou hebben en ineens niet meer betaal komt er een brief op mijn naam met de melding dat ik aan mijn verplichting moet voldoen en mijn achterstand moet betalen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_188182185
Mocht Eneco bij mij gaan zeuren over de CV-ketel dan kunnen ze 'm ophalen, hij ligt nog ergens in een hoek in de garage :+
  maandag 29 juli 2019 @ 06:36:02 #30
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_188183518
quote:

[..]

Ik zou eerst eens nagaan of de claim klopt of niet. Met bijv. C.V. ketels kom je namelijk nog regelmatig huur of lease constructies tegen bij koophuizen, dit zou met een boiler ook maar zo het geval kunnen zijn.
[..]

Ik weet heel zeker dat de vorige eigenaar van de woning
1. Nooit een contract gehad heeft met Eneco
2. Dat er geen brieven zijn verstuurd
3. Nooit heeft betaald.

Vond mijn informatie overigens best duidelijk verder. Welke info mis je nog?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_188183568
Je kan toch bij Essent vragen wie een contract heeft afgesloten en wanneer en op welke ketel (merk, type, serienummer?). Dan kun je kijken hoe je moet reageren.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_188183577
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 06:52 schreef marzman het volgende:
Je kan toch bij Essent vragen wie een contract heeft afgesloten en wanneer en op welke ketel (merk, type, serienummer?). Dan kun je kijken hoe je moet reageren.
Ben benieuwd welke informatie Essent heeft hierover :D
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
pi_188183578
Bel gewoon bij ik kreeg ook zo een brief bleek om een andere ketel te gaan.
Gewoon even gebeld en alles duidelijk daarna nog een mailtje en klaar.

Het hele topic uittypen was meer werk dan gewoon even bellen.
pi_188183660
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 06:54 schreef Alan_Bastard het volgende:

[..]

Ben benieuwd welke informatie Essent heeft hierover :D
Daarna zou je het ook nog aan Eneco kunnen vragen :)
Onder deze lijn niet schrijven
pi_188183925
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 06:36 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

3. Nooit heeft betaald.

Vond mijn informatie overigens best duidelijk verder. Welke info mis je nog?
Maar dat stond voor deze post van jou hiervoor niet in het topic. Punt 2 en 3 nergens benoemd, punt 1 slechts deels. met daarna weer een vreeg wat er zou gebeuren als Eneco wel een contract met de vorige eigenaar zou kunnen overleggen. Dat laat niet echt blijken dat je heel zeker was van het feit dat de vorig eigenaar geen contract heeft gehad.

Maar goed, het meest simpele wat je nu moet doet is melden richting Eneco dat je betwist dat de boiler hun eigendom is en dat je deze claim van hun graag onderbouwd zou willen zien. Daarnaast zou je mogelijk eens bij je buren (of bij de VVE) kunnen informeren hoe dit bij hun zit. Als daar iedereen een huur boiler van Eneco heeft is de kans groter dat dit bij jou ook zo is, dan wanneer niemand een huur boilet heeft van Eneco.

Grote kans trouwens dat dit met een sisser afloopt en dat het gewoon een foutje blijkt te zijn. Aangetekende brieven zijn voor nu dan ook nog wat overbodig. Gewoon een belletje of een e-mailtje zal het snelst resultaat hebben verwacht ik.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 29 juli 2019 @ 08:42:28 #36
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_188184054
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 06:36 schreef Tinkepink het volgende:
3. Nooit heeft betaald.
Zijn er ooit brieven door Eneco gestuurd naar jouw adres voor iemand die er vóór de vorige eigenaar woonde? Want dat zou dan degene moeten zijn die het contract had afgesloten.

Wordt er trouwens een merk en type genoemd in de brief? Komt dat overeen met jouw boiler? (Oftewel, gaat het eigenlijk wel over dezelfde boiler?)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_188184237
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2019 06:54 schreef Tailless het volgende:
Bel gewoon bij ik kreeg ook zo een brief bleek om een andere ketel te gaan.
Gewoon even gebeld en alles duidelijk daarna nog een mailtje en klaar.

Het hele topic uittypen was meer werk dan gewoon even bellen.
Dit ja. Vraag gewoon de informatie op, dan weet je waar je op moet reageren.
Somebody that I used to know
pi_188184410
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 19:15 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Dat was mijn idee ook.
Ken jij goede voorbeeldbrieven? Mijn ervaring met dit soort dingen is, als je niet de juiste zaken op de juiste manier weerlegt of claimt, je zaak niet sterk staat. En alhoewel het geen ingewikkelde brief hoeft te zijn (wat jij zegt + kopie koopcontract + lijst roerende goederen), heb ik geen zin in een eindeloos slepend proces, dus ik wil het graag in een keer goed doen.
Wat een werk man, en je hebt een voorbeeldbrief nodig omdat je er anders niet uit komt. Wat is er mis met een belletje plegen? Misschien is het een geautomatiseerde brief die per abuis naar het verkeerde adres is gestuurd en is deze 'kwestie' in een paar minuten afgehandeld.
  maandag 29 juli 2019 @ 09:36:22 #39
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_188184485
Ik heb hetzelfde gehad, ik kocht mijn appartement vanuit de huur. Boiler zat een huurcontract op bij de vorige huurder van mijn appartement. Ik heb dit nooit betaald.

Na 5jaar kreeg ik opeens een brief van eneco dat ik een boiler had waar al 5jaar geen huur voor was betaald.
Die 5jaar werden kwijtgescholden als ik gewoon ging betalen, of ze zouden de boiler weghalen.
Ik ben lekker gaan betalen, fuck zelf die dingen onderhouden.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_188184612
quote:
15s.gif Op maandag 29 juli 2019 09:36 schreef junkiesietze het volgende:
Ik heb hetzelfde gehad, ik kocht mijn appartement vanuit de huur. Boiler zat een huurcontract op bij de vorige huurder van mijn appartement. Ik heb dit nooit betaald.

Na 5jaar kreeg ik opeens een brief van eneco dat ik een boiler had waar al 5jaar geen huur voor was betaald.
Die 5jaar werden kwijtgescholden als ik gewoon ging betalen, of ze zouden de boiler weghalen.
Ik ben lekker gaan betalen, fuck zelf die dingen onderhouden.
Wat voor soort boiler is dat? En wat had je in die 5 jaar daarvoor voor kosten aan onderhoud?
  maandag 29 juli 2019 @ 09:50:37 #41
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_188184667
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 09:46 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Wat voor soort boiler is dat? En wat had je in die 5 jaar daarvoor voor kosten aan onderhoud?
Uit mn hoofd is het een Inventum 80L boiler.
had er geen onderhoudskosten aan :') maar ook geen zin om die zelf op te lossen mochten er toch problemen mee komen.
en ik heb ook een auto.
pi_188184788
quote:
15s.gif Op maandag 29 juli 2019 09:50 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

Uit mn hoofd is het een Inventum 80L boiler.
had er geen onderhoudskosten aan :') maar ook geen zin om die zelf op te lossen mochten er toch problemen mee komen.
Gewone elektrische boiler dus?

Wat betaal je nu per maand voor zoiets?
  maandag 29 juli 2019 @ 09:59:25 #43
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_188184797
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 09:58 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Gewone elektrische boiler dus?

Wat betaal je nu per maand voor zoiets?
Jep, 11euro :),

Dus als je het uitrekent heb je het er in 3jaar uit als je een eigen boiler koopt. Zo duur zijn ze nieuw niet
en ik heb ook een auto.
pi_188184807
Van de Eneco website:

quote:
Moet ik een apart onderhoudscontract afsluiten voor een gehuurde boiler, geiser of cv-ketel?
Je hoeft niet apart een onderhoudscontract af te sluiten voor huurapparaten. Je geiser of cv-ketel krijgt regelmatig een onderhoudsbeurt van een van onze monteurs. Hoe vaak dat is, is afhankelijk van het apparaat. ​Een boiler heeft eigenlijk geen onderhoud nodig. Is er een storing? Dan mag je altijd contact met ons opnemen via 088 - 8 955 000 (je betaalt je gebruikelijke belkosten)
Naja, de inlaatcombinatie moet natuurlijk wel fris zijn maar verder is zo'n elektrische boiler een kwestie van "doet het wel" of "doet het niet".
In feite is het niet meer dan een grote waterkoker.
pi_188184963
Als jij 4 jaar lang nooit huur hebt betaald lijkt het mij duidelijk dat die niet van hun is.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_188185314
Wij hebben het een keer andersom gehad. Huurappartement met electrische boiler. Deze gaat kapot, wij de sociale woningbouw bellen. Komen zij aan met het verhaal dat het onze boiler is en dat we zelf een nieuwe moeten kopen. Dacht het niet he. Gezegd dat als dat zo is, we de boiler meenemen als we zouden verhuizen. Toen was het ineens wel goed en kwamen ze het ding maken (fout ook nog de eerste keer). Heeft anderhalve week geduurd.
  Moderator maandag 29 juli 2019 @ 19:38:07 #47
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_188193274
Terug naar de kwestie.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_188195863
Aangezien de brief begint met "aan de bewoners van" zou de brief zomaar eens als misverstand verstuurd kunnen zijn. Als onderdeel van een standaard bedrijfsprocedure. Misschien is bij een interne bedrijfscontrole wel gebleken dat er al jaren geen huur is geïnd voor deze boiler. Ze moeten ergens beginnen en dat kan met zo'n brief met een standaard aanhef.

Begrijp me niet verkeerd, jij hoeft daar natuurlijk niet de dupe van te zijn. Maar het kan ook zijn dat ze allang blij zijn als er iemand belt. Zo'n brief komt verkeerd over maar zou je eerder als miscommunicatie moeten zien dan als naaistreek. Als je dat voor ogen blijft houden willen ze vaak wel mee werken aan een oplossing waarbij jij niet de dupe wordt en misschien wordt je zelfs gecompenseerd.

Zelf maak ik het ook wel mee met grote logge bedrijven. Een telefoontje naar het bedrijf werkt heel verhelderend. Ik zou pas als goedschiks niet werkt overgaan op kwaadschiks, anders jaag je ze misschien onnodig tegen jezelf in het harnas.
pi_188198681
Ik zou gewoon stellen dat jij door natrekking eigenaar bent geworden van de boiler:

quote:
Al hetgeen volgens verkeersopvatting onderdeel van een zaak uitmaakt, is bestanddeel van die zaak.
quote:
Voor zover de wet niet anders bepaalt, is de eigenaar van een zaak eigenaar van al haar bestanddelen.
Zal een beetje afhangen van de omstandigheden van het geval of dit opgaat. Maar ik denk wel dat jij een goeie kans maakt, want zonder warm water is jouw woning incompleet. En als Eneco die opvatting niet deelt, dan kun je aan de hand van hun argumentatie verder kijken.

Maar op dit moment zou ik stellen: ik ben door natrekking eigenaar geworden en zoek het verder maar uit met jullie contractpartij.
pi_188198810
Gewoon negeren joh. Post met een 'aan de bewoners van' aanhef is altijd spam.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')