abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188184921
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 11:43 schreef Meike26 het volgende:
Ja ik had begrepen dat Ubuntu echt het pierebadje is onder de Linux programma's, dus dan ga ik niet gelijk zwemmen zonder bandjes zoals in dat Raspian :D :P
Raspbian is eigenlijk Debian geoptimaliseerd voor een RaspberryPi. Ubuntu zelf is ook weer gebaseerd op Debian. Je hebt verder een goede keuze gemaakt met Ubuntu. Maar met Linux loopt je nou eenmaal tegen sommige dingen aan, waarvan dit er dus 1 is.

Ik weet niet wat je zelf al gevonden hebt, maar ik kwam op deze pagina. Je xconfig aanpassen is niet heel moeilijk en staat hier wel redelijk goed beschreven hoe dit moet.
Uitvinder van de biersmiley.
  maandag 29 juli 2019 @ 10:20:29 #52
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_188185029
Mja ik heb toch wel een aantal muizen getest op ubuntu en tot dusver werkten ze allemaal gelijk.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_188338084
Hoe zit het hiermee?
pi_188339921
Het klinkt wat vreemd, maar ik denk dat iets van de Arch wiki je een flink end op weg zal helpen.

De muizen van deze fabrikant zijn een beetje vreemd, dus je moet xorg met de hand vertellen hoe ze werken.

Wees niet bang om onder de motorkap te duiken met Linux, het systeem is een stuk taaier dan dat je denkt.

Verder wil je misschien wel hier [Linuxquestions.org] een account aanmaken en posten. Daar zitten een hoop mensen die kennis van zaken hebben.
pi_188340299
Top ^O^ dat je overgaat naar Linux!
Beetje bijleren en je hebt een topsysteem.

Zou ik ook willen, maar ben er te lui voor :P
pi_188340941
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 00:28 schreef gepromoveerT het volgende:
Top ^O^ dat je overgaat naar Linux!
Beetje bijleren en je hebt een topsysteem.

Zou ik ook willen, maar ben er te lui voor :P
Ik ook, afgelopen week eenig tijd hiervoor gehad/gemaakt. Ook nog met andere hobby projectjes bezig. Maar het heeft geen haast.

Iedereen bedankt voor de tips ^O^
pi_188779060
Probeer dit eens:

https://www.maketecheasie(...)direction-in-ubuntu/

Post uit 2011, ik weet niet of het nog met gnome werkt wat Ubuntu nu gebruikt maar je kan het makkelijk proberen

Maak een nieuw file in je home folder die je ".Xmodmap" noemt. (Let op Linux is hoofdlettergevoellig!)

Zet hier de tekst "pointer = 1 2 3 5 4 6 7 8 9 10 11 12" in en sla op. (let op! 4 en 5 staan expres verkeerd om. Dit is namelijk het knopje voor omhoog scrollen en omlaag scrollen dus die omdraaien draait het wieltje om...)

Log uit en in.

Je scroll direction is omgedraait als het goed is.

Via terminial:
1
2
3
4
nano ~/.Xmodmap
Tekst "pointer = 1 2 3 5 4 6 7 8 9 10 11 12" plakken (zonder de "")
En crtl+x en J of Y typen als hij vraagt om op te slaan
En uit en inloggen

Edit:
Ik heb het net op mijn laptop met Arch en LXDE op Xorg getest en het werkt. Best handig eigenlijk het scroll vakje van de touchpad gedraagt zich nu als scrollen op een touchscreen in plaats van alsof je "het scroll blokje vast hebt". Best leuk, denk dat ik hem zo laat staan!

Dus zolang je Xorg gebruikt zou het moeten werken. ( en AFAIK gebruikt ubuntu dat nog standaard ipv wayland)

[ Bericht 31% gewijzigd door switchboy op 03-09-2019 23:19:14 ]
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')