abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188109297
TS is te zwaar en vindt het tijd om naar de diëtist te gaan.

TS weet wat gezond eten is, maar heeft problemen met junkfood onderweg en thuisbezorgd. Daarnaast gaat een tweede portie er ook altijd wel in.

Ik ben uit om een gezond gewicht te behalen, maar wil dat niet gaan doen via een super strict dieet of allerlei chemische oplossingen (shakes enzo).

Ik weet dat ik een aantal dingen moet veranderen, maar wat? De tweede porties laten staan en van de junk food afblijven zijn mij wel duidelijk.

Welke vragen kan ik mijn diëtist het beste stellen?
pi_188109320
'hoe kan ik gezond en stelselmatig afvallen'

Mag hopen dat de diëtist het v ak verder wel verstaat.
  donderdag 25 juli 2019 @ 11:40:29 #3
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_188109569
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2019 11:25 schreef Telefoonvork het volgende:
Hoe je je doel het beste kan bereiken.

Ben je slechts een paar kilo teveel? Of tientallen?
In het eerste geval is het gewoon een kwestie van kleinere porties en die 2e ronde overslaan.
Drink wat vaker water of thee in plaats van frisdrank
Trappen nemen in plaats van lift en de fiets in plaats van ov mits niet te ver.
En je schiet al een aardig stuk op.

In het tweede geval;
Een streng advies van je dieetist vragen.

Begin een week van te voren met op te schrijven wat wanneer en hoeveel je eet en wat je activiteiten waren die week. Inclusief schoonmaken etc.
Overhandig dit aan je dieetist en die zal je een goed advies kunnen geven.
Het zijn professionals en die vertellen je meestal wel alles zodat je nog weinig vragen hebt.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_188109904
Wat ook helpt is om te kijken of je dingen die je echt lekker vind maar die te veel calorieën hebben kunt veranderen zodat ze verantwoorder zijn. Dan is het makkelijker vol te houden.

Bv lasagne niet meer maken met witte pasta maar de pasta vervangen door plakken groente en een beetje volkoren pasta.

Op de site van de allerhande staat ook lekkere recepten met weinig calorieën.

https://www.ah.nl/allerhande/recepten-zoeken/veel-gebruikt:slank

Ow, en kijk even waarom je gebruikt maakt van thuisbezorgd. Weinig tijd en geen zin om te koken kan een reden zijn. Als je zorgt dat je een voorraad van gezonde maaltijden invriest dan tackel je dit probleem ook.

[ Bericht 15% gewijzigd door valentijn101 op 25-07-2019 12:16:22 ]
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  Moderator donderdag 25 juli 2019 @ 12:05:34 #5
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_188109997
Wat gaat die diëtist dan doen tegen jouw junkfood en thuisbezorgd gedoe? Denk je dat ze je 24/7 gaat monitoren en je een kogel in je pens jaagt als je thuisbezorgd weer aanslingert?

Dit is allemaal uitstel van écht concreet stappen gaan ondernemen, wat je nu wil gaan doen is zodat je jezelf kunt vertellen dat je toch écht al wel een serieuze stap hebt genomen door naar de diëtist te gaan terwijl je effectief eigenlijk niks gedaan hebt.

Serieus, als je toch weet dat je die 2 dingen doet en dat die niet goed zijn, dan stop je dus met die te doen, ik snap niet wat een diëtist daar verder bij kan helpen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_188110025
quote:
quote:
Waarom bent u zelf obees?
pi_188110046
Heb je zelf helemaal in kaart wat je eet? Ze kunnen dan veel beter advies geven :*
pi_188110140
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 12:05 schreef CoolGuy het volgende:
Wat gaat die diëtist dan doen tegen jouw junkfood en thuisbezorgd gedoe? Denk je dat ze je 24/7 gaat monitoren en je een kogel in je pens jaagt als je thuisbezorgd weer aanslingert?

Dit is allemaal uitstel van écht concreet stappen gaan ondernemen, wat je nu wil gaan doen is zodat je jezelf kunt vertellen dat je toch écht al wel een serieuze stap hebt genomen door naar de diëtist te gaan terwijl je effectief eigenlijk niks gedaan hebt.

Serieus, als je toch weet dat je die 2 dingen doet en dat die niet goed zijn, dan stop je dus met die te doen, ik snap niet wat een diëtist daar verder bij kan helpen.
Diëtist is een vak hé. Het is gewoon prima om samen met iemand die er voor doorgeleerd heeft je voedingspatroon te evalueren en leren waar het mis gaat, het kan best zijn dat het probleem veel dieper ligt. Bijvoorbeeld omdat TS veel teveel koolhydraten eet, of teveel suiker. Een tweede portie hoeft helemaal niet rampzalig te zijn als je gezond eet en er naast sport. En bij thuisbezorgd kun je ook gezonde alternatieven bestellen.

Een diëtist kan je de kennis geven die noodzakelijk is, kijken waar TS de mist in gaat en waar hij kan verbeteren. Lijstjes samenstellen met gezondere alternatieven. of als je helemaal vast loopt in de toekomst helpen met bijvoorbeeld een doorverwijzing voor een maagband waarbij uitgebreid consult aan een diëtist verplicht is.
blablablabla
  Moderator donderdag 25 juli 2019 @ 12:20:37 #9
16180 crew  CoolGuy
pi_188110226
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 12:14 schreef Elan het volgende:

[..]

Diëtist is een vak hé. Het is gewoon prima om samen met iemand die er voor doorgeleerd heeft je voedingspatroon te evalueren en leren waar het mis gaat, het kan best zijn dat het probleem veel dieper ligt. Bijvoorbeeld omdat TS veel teveel koolhydraten eet, of teveel suiker. Een tweede portie hoeft helemaal niet rampzalig te zijn als je gezond eet en er naast sport. En bij thuisbezorgd kun je ook gezonde alternatieven bestellen.

Een diëtist kan je de kennis geven die noodzakelijk is, kijken waar TS de mist in gaat en waar hij kan verbeteren. Lijstjes samenstellen met gezondere alternatieven. of als je helemaal vast loopt in de toekomst helpen met bijvoorbeeld een doorverwijzing voor een maagband waarbij uitgebreid consult aan een diëtist verplicht is.
Dat snap ik allemaal wel, maar als je zelf al weet dat A, B en C niet goed zijn, dan lijkt het mij dat je eerst stopt met A B en C te doen, en als je dat gedaan hebt en wat tijd hebt gegeven en er gebeurt niet zo veel/niets, dat je dán pas een diëtist raadpleegt. Dat lijkt mij dan stap D, maar TS begint bij stap D terwijl hij weet dat hij A,B en C doet.

Dat je vervolgens bij D leert om nóg gezonder te eten en op X Y en Z te letten, sure, snap ik helemaal, is ook helemaal prima, maar ik vind het vreemd dat TS het begin daar lijkt te leggen.
pi_188110383
quote:
Goede vragen voor bij de dietist
Vind je mij dik? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 25 juli 2019 @ 12:32:08 #11
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_188110439
Begin met jezelf af te vragen hoe graag je het echt wilt. Zoek je intrinsieke motivatie waarom je hier in stapt. De diëtist kan je van alles vertellen, handvatten aanreiken e.d., maar jij moet het doen en jij moet het realiseren. Afhankelijk van hoeveel je af wilt vallen heb je of een dieet nodig (voor een paar kilo) of gewoon een levensstijlverandering. Dat laatste kost meer tijd en energie, maar ga je het wel de rest van je leven volhouden. Vraag dus aan een dietist vooral hoe je op lange termijn gezondere keuzes leert maken in plaats van een quick win aanpak om daarna te vervallen in oud gedrag omdat je het nooit kan volhouden.

Succes!
»» Democracy is so overrated »»
pi_188110734
quote:

Niet zo hard, Coolguy. Hetzelfde kan je ook wel zeggen op een iets mildere/minder veroordelende toon :X Beetje compassie zou niet verkeerd zijn.
Somebody that I used to know
  Moderator donderdag 25 juli 2019 @ 12:47:51 #13
16180 crew  CoolGuy
pi_188110751
quote:
2s.gif Op donderdag 25 juli 2019 12:47 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Niet zo hard, Coolguy. Hetzelfde kan je ook wel zeggen op een iets mildere/minder veroordelende toon :X
Hm, je hebt wellicht gelijk ja, mea culpa.
pi_188110800
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 12:47 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hm, je hebt wellicht gelijk ja, mea culpa.
Top ^O^ en dankjewel.
pi_188110924
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 12:14 schreef Elan het volgende:

[..]

Inderdaad, voor de een werkt (iets) koolhydraatarmer juist heel goed, voor de ander juist iets anders. Ja onderaan de streep is het kcal in en kcal out, maar hulp voor de invulling daarvan kan geen kwaad.

En dat het ook een beetje als een stok achter de deur werkt is ook prima. Zelf je (eet)gedragspatroon veranderen is nu eenmaal niet makkelijk. De hulp van een diëtist als last resort zien is nergens voor nodig.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2019 13:00:10 ]
pi_188111083
Je zou met de diëtist kunnen kijken naar je eetpatroon, om je fastfooddrang onderweg naar huis te ondervangen. Ergens heb je zoveel trek onderweg dat je het niet redt tot thuis. Mogelijk is dat ook de reden van het geen zin hebben om te koken, als je de energie niet hebt is het een stuk lastiger om motivatie te vinden.
pi_188111098
quote:

TS weet wat gezond eten is, maar heeft problemen met junkfood onderweg en thuisbezorgd. Daarnaast gaat een tweede portie er ook altijd wel in.

Ik ben uit om een gezond gewicht te behalen, maar wil dat niet gaan doen via een super strict dieet of allerlei chemische oplossingen (shakes enzo).

Ik weet dat ik een aantal dingen moet veranderen, maar wat? De tweede porties laten staan en van de junk food afblijven zijn mij wel duidelijk.

Het is duidelijk dat je op een aantal punten je eetpatroon moet aanpassen, maar heb je dat ook geprobeerd?

Nu lijkt het erop dat je weet wat je moet doen, maar het nooit hebt toegepast. Waarom niet?

En los hiervan, beweeg je voldoende, of sport je?

Als je weet wat je anders moet aanpakken (tweede portie laten staan, geen/minder junkfood), en je doet het niet, gaat daar wat aan veranderen als je dat van de diëtiste hoort?
  donderdag 25 juli 2019 @ 13:09:22 #18
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_188111129
quote:

Couldn't agree more.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_188111243
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 13:09 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Couldn't agree more.
Beetje onzin is het ook wel. Diëtist is ook een stok achter de deur, als je daar komt om te wegen en er is weer niets af kan dat helpen om juist wel te motiveren. Heeft niks te maken met stap a, b, c of d. Het is een optelsom en alle interventies kunnen helpen om te komen tot. Diëtist kan ook inzicht geven in het feit waarom je graag fastfood vreet en alternatieven en inzicht bieden.
  donderdag 25 juli 2019 @ 13:44:48 #20
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_188111792
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2019 13:15 schreef Bastoenie het volgende:
Diëtist is ook een stok achter de deur, als je daar komt om te wegen en er is weer niets af kan dat helpen om juist wel te motiveren.
True, mijn schoonpa loopt ook bij de dietiste en je merkt goed dat hij dat oprecht nodig heeft. Een professional die hem toch strak houdt.

Zelf ben ik wat botter ingesteld. TS weet dondersgoed wat er aan schort om af te vallen. Hij benoemt zelfs de kernpunten in zijn post. Gewoon een kwestie van doorpakken en niet opgeven. Beetje ruggengraat kweken.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_188111856
Ik had mijn lengte en gewicht moeten delen.

Ik ben 1,87m en 108kg en 44 jaar oud. Volgens mij is dan mijn ideale gewicht 87 kg.

Ik krijg her en der allerlei tips, maar denk dat een diëtist mij kan helpen mijn dieet op orde te krijgen. Ik zit idd met een aantal "waarom" en "hoe" vragen.

Ik ben echt niet achterlijk en zit ook niet in ontkenning. Ik wil gewoon mijn dieet op orde krijgen.

Ik heb zelfs moeite met de wekelijkse boodschappen zo georganiseerd te krijgen dat ik elke dag gezond en gevarieerd eet. Maar, is dat een vraag voor de diëtist?
pi_188111888
Werkt een diëtist tegenwoordig niet standaard samen met, of is zelf, een psycholoog?
Wat Bastoenie zegt is inderdaad waar. Voor veel probleemgevallen gaat het verhaaltje allang niet meer op van volg stap a b of c en minder eten dan je verbruik. in hun struggle om gewicht te verliezen spelen er mentale problemen een cruciale rol.
blablablabla
pi_188112076
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 13:48 schreef Telefoonvork het volgende:
Ik had mijn lengte en gewicht moeten delen.

Ik ben 1,87m en 108kg en 44 jaar oud. Volgens mij is dan mijn ideale gewicht 87 kg.

Ik krijg het en der allerlei tips, maar denk dat een diëtist mij kan helpen mijn dieet op orde te krijgen. Ik zit idd met een aantal "waarom" en "hoe" vragen.

Ik ben echt niet achterlijk en zit ook niet in ontkenning. Ik wil gewoon mijn dieet op orde krijgen.

Ik heb zelfs moeite met de wekelijkse boodschappen zo georganiseerd te krijgen dat ik elke dag gezond en gevarieerd eet. Maar, is dat een vraag voor de diëtist?
Als iedereen geholpen was met het advies 'je moet het gewoon even doen, en gezond gaan eten' dan hadden diëtisten geen werk.

Je dieet aanpassen vraagt gedragsveranderingen en een diëtiste weet ook veel over menselijk gedrag rond eten.

Ze zou je kunnen helpen met kennis over voedsel, dus bijvoorbeeld je leren wat gezonde hoeveelheden zijn, welk eten wel en niet goed voor je is, etcetera. Verder kan ze je coachen om ook daadwerkelijk andere keuzes te gaan maken. En als je eenmaal weet welke voeding goed voor je is en welke alternatieven er zijn voor ongezonde snacks, dan kun je steeds een paar dagen vooruit gaan plannen met je inkopen. Kost even tijd, en je moet boodschappenlijstjes maken. Maar dat doen stiekem heel erg veel mensen.

Ook kun je weekmenu's proberen, heb je vaak een boodschappenlijst er kant en klaar bij. Of je kunt zelfs maaltijdpakketten gaan bestellen.

Er zijn echt veel mogelijkheden. Een diëtiste kan je het een en ander bijbrengen over voedsel, en je begeleiden bij het zoeken naar een manier die voor jou werkt en bij het daadwerkelijke afvallen. Je moet wel zelf aan de bak, dus daadwerkelijk een gedragsverandering maken en dat volhouden.
  donderdag 25 juli 2019 @ 13:57:41 #24
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_188112091
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2019 13:48 schreef Telefoonvork het volgende:

Je kan een dietist alles vragen. Of ze altijd kan helpen is een tweede ;)

Over het algemeen zou zijn wel bv je moeten kunnen helpen met weekmenu's. Die bij elkaar te zetten zo dat jij voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt maar je honger gevoel minimaal zal zijn.
  donderdag 25 juli 2019 @ 13:58:34 #25
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_188112117
Hou sowieso voordat je die kant op gaat minimaal 1 week bij wat je eet en drinkt
Via bv MyFitnessPal, scheelt je sowieso al 1x er heen gaan, want daar zullen ze altijd om vragen.
pi_188112152
quote:
6s.gif Op donderdag 25 juli 2019 13:58 schreef Cue_ het volgende:
Hou sowieso voordat je die kant op gaat minimaal 1 week bij wat je eet en drinkt
Via bv MyFitnessPal, scheelt je sowieso al 1x er heen gaan, want daar zullen ze altijd om vragen.
En dit ja.
Installeer vandaag nog een app en hou bij wat je allemaal eet tot je bij je diëtiste komt. Dat geeft haar inzicht over jouw voedingspatroon.
  donderdag 25 juli 2019 @ 14:01:15 #27
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_188112179
quote:

Heel simpel, je eetpatroon aanpassen.

Caloriebehoefte berekenen en ALLES wat je op een dag consumeert (dus ook drinken) schrijf je de aantal kcal van op. Altijd proberen om onder je caloriebehoefte te blijven. Hierdoor zul je gestaag vet verliezen op een "gezonde" manier.

Caloriebehoefte berekenen
pi_188112313
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2019 13:48 schreef Telefoonvork het volgende:

Ook voor de boodschappen zijn handige hulpmiddelen.
Bij de recepten van de allerhande staat een knop. Als je daar op drukt maakt hij er een boodschappenlijstje van. (je kunt op meerdere recepten klikken en zo een weekmenu kiezen) de producten die je al in huis hebt haal je van de lijst en de rest haal je in de winkel. ^O^
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_188113114
Ga consequent sporten en let op wat je eet.

Ja zo simpel is het niks meer niks minder. Een ruggengraat kweken en het bovenste.
pi_188113321
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2019 13:57 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Als iedereen geholpen was met het advies 'je moet het gewoon even doen, en gezond gaan eten' dan hadden diëtisten geen werk.

Je dieet aanpassen vraagt gedragsveranderingen en een diëtiste weet ook veel over menselijk gedrag rond eten.

Ze zou je kunnen helpen met kennis over voedsel, dus bijvoorbeeld je leren wat gezonde hoeveelheden zijn, welk eten wel en niet goed voor je is, etcetera. Verder kan ze je coachen om ook daadwerkelijk andere keuzes te gaan maken. En als je eenmaal weet welke voeding goed voor je is en welke alternatieven er zijn voor ongezonde snacks, dan kun je steeds een paar dagen vooruit gaan plannen met je inkopen. Kost even tijd, en je moet boodschappenlijstjes maken. Maar dat doen stiekem heel erg veel mensen.

Ook kun je weekmenu's proberen, heb je vaak een boodschappenlijst er kant en klaar bij. Of je kunt zelfs maaltijdpakketten gaan bestellen.

Er zijn echt veel mogelijkheden. Een diëtiste kan je het een en ander bijbrengen over voedsel, en je begeleiden bij het zoeken naar een manier die voor jou werkt en bij het daadwerkelijke afvallen. Je moet wel zelf aan de bak, dus daadwerkelijk een gedragsverandering maken en dat volhouden.
Goede post ^O^ Open die black box. Ja, 'minder eten'. Maar hoe wèl? Daar is nou net een diëtiste voor.
pi_188129569
tip: haal de thuisbezorgd app van je telefoon en zorg dat je ook niet makkelijk kan inloggen via tablet/laptop. Zo is het al een stap verder.

Zorg dat je wat te snacken bij hebt onderweg, zodat je geen vette hap naar binnen werkt.
Maar let wel op, de zogenaamde gezonde repen zijn stiekem best caloriebommetjes.

Alles wast je niet in huis haalt, kun je ook niet opeten. Het begint bij boodschappen doen. Zorg dat je voor de lekkere trek gezonde alternatieven in huis hebt en de ongezonde dingen in de supermarkt laat.

Ben je alleen? Koken voor 2 of 3 porties kost net zo veel tijd. En vries de extra porties in voor de geen tijd/zin momenten.

Ik denk met de vragen die je hier stelt (hulp met inzicht wat gezond/ongezond/alternatieven), hulp bij planning van je boodschappen en koken al een heel eind komt.

Collega van mij heeft om de zoveel tijd een afspraak bij zijn diëtiste, als stok achter de deur.
Hoor hem geregeld zeggen ik neem geen extra taartje/ doe mij maar salade ivm volgende week weer langs bij diëtiste.
pi_188131185
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 10:16 schreef Roosgeluk het volgende:
Zorg dat je wat te snacken bij hebt onderweg, zodat je geen vette hap naar binnen werkt.
Maar let wel op, de zogenaamde gezonde repen zijn stiekem best caloriebommetjes.
Een appel O+

Serieus, appels hebben zo'n gecompliceerde smaak. Als je echt proeft, dan is een reep eigenlijk maar saai en vies.
  Moderator vrijdag 26 juli 2019 @ 11:44:40 #33
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_188131215
quote:

Jij hoeft niets te vragen, allemaal maar aan te geven wat je wil bereiken. De diëtist gaat dan jou vragen stellen.
F.K.A. SuperwormJim
pi_188136374
Afvallen is niks meer dan minder calorieën. vreten dan je verbrand :{

Oftewel zorg ervoor dat je inzicht krijgt in je eet patroon. Download een goede calorieën tel app (bv FatSecret) en vul (eerlijk) alles wat je eet in.
Doe dit de gehele afval periode.

Dan pas ga je schrikken van het aantal calorieën in snacks ed en denk je sneller “laat maar zitten”...

Een diëtiste heb je dan niet nodig. Als je wilskracht hebt is het niet lastig om je hieraan vast te houden.

Zoniet ben je een slapjanus en wil je eigenlijk helemaal niet een gezond lichaam of is er psychisch iets mis en moet je naar de psycholoog ipv dietist
hardcoholic
pi_188136728
Ga eten! Stop jezelf helemaal vol met zaken die je nodig hebt. Kom je aan alle vitamines en mineralen?

Een veel (rauwe) groente, bonen, (kikker)erwten, sla, noten etc

Ben zelf een tijdje voedingscoach geweest en mijn ervaring is dat mensen die alleen komen om af te vallen snel weer wegblijven. Zij die echt op zoek gaan naar een ander voedingspatroon, iets wat lekker is en vol te houden, vallen gestaag af, maar houden het wel vol.

Zolang je honger hebt, zal je lichaam wel iets nodig hebben. Meestal is het dorst, maar wie weet mis je wel iets anders.

Zorg dat je niet het gevoel krijgt dat er zaken van je afgepakt worden. Maar dompel je in de overvloed van gezonde zaken.. Mijn tip.

Succes *O*
pi_188140171
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 16:12 schreef Jopie78 het volgende:
Ga eten! Stop jezelf helemaal vol met zaken die je nodig hebt. Kom je aan alle vitamines en mineralen?

Een veel (rauwe) groente, bonen, (kikker)erwten, sla, noten etc

Ben zelf een tijdje voedingscoach geweest en mijn ervaring is dat mensen die alleen komen om af te vallen snel weer wegblijven. Zij die echt op zoek gaan naar een ander voedingspatroon, iets wat lekker is en vol te houden, vallen gestaag af, maar houden het wel vol.

Zolang je honger hebt, zal je lichaam wel iets nodig hebben. Meestal is het dorst, maar wie weet mis je wel iets anders.

Zorg dat je niet het gevoel krijgt dat er zaken van je afgepakt worden. Maar dompel je in de overvloed van gezonde zaken.. Mijn tip.

Succes *O*
Dit is wel waar. Mijn broer woont een tijd in een leefgemeenschap waar bakken vol met dit (vega)eten staat. Overvloed. Aan taugé, spinaziesalades, eieren, noten, groenten waar je nog nooit van gehoord hebt, etc. Super voedzaam en nog best lekker klaargemaakt (overigens ook tiramisu-achtige toetjes :Y) ). Mijn broer is, sinds hij daar woont, behoorlijk afgevallen (en hij had gewoon een normaal postuur). Hij eet ook nog wel eens een pizza enzo, maar dat doet helemaal niets bij hem. Laatst was ie een maandje in Nederland en na een week zei die al dat 'ie het gevoel had dat het glazuur van z'n tanden sprong van alle suiker (broodbeleg, koekje bij de koffie, etc).

Ik zou niet weten hoe ik het in Nederland zou moeten realiseren (binnen een redelijk budget), maar gezond is het zeker.
pi_188140230
Mensen die een diëtist nodig hebben, wanneer ze geen diabetes of andere kwalen hebbe. :')
Je kan je zelf toch ook wel inlezen zeker.
pi_188141338
Belangrijk is dat je op den duur een dieet "volgt" die je op gewicht houdt, maar ook lekker is. Een heftig dieet kan tijdelijk, maar het dieet daarna moet op vele fronten voldoen aan jouw smaak, doelen en levensstijl.

Zorg dat je een dieet volgt die weinig tot geen verslavende stoffen bevat, zoals toegevoegde suikers.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 22:48:02 #39
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_188484767
Probleem is dat dat dikkertjes (ik ook) simpelweg niet van "gezonde" voeding houden, ik eet liever geen groenten en fruit maar doe het omdat je anders dood gaat.

Je kunt beter leren minder te eten maar datgene wat je eet een topper in je eigen smaak profiel en als dat bv frituur is dan is dat geen probleem maar je zult dan moeten leren dat 1 overheerlijk, niet te versmaden broodje kalfs kroket voldoende is als lunch, en geen drie + een frikandel speciaal en een berehap.

Zo ben ik 40 kg afgevallen op een "dieet" van twee beschuitjes roomboter met oude 48+ komijne, twee handgebakken bruine bollen met smeerkaas en krokante uitjes en savonds een royale kop bliksoep(met volgens opgave 150 gr groente per kop) en een maaltijd loempia.
Allemaal erg :9 , redelijk /enigszins gezond maar bovenal en het belangrijkste: niet te veel calorieën en toch in mijn smaak profiel lekker.
Werkt nu al een paar jaar prima, ik heb geen neiging tot terug vallen, is goed te doen en de dokter is ook (uitermate) happy want ik pas weer in maatje 50, bloedruk is weer laag, diabetes (2) is weg etc etc.
En ik heb geen neiging tot snacken en snoepen want dat doe ik tijdens mijn maaltijd :9

Als ik het dieet van de dietist volg ben ik permanent in mineur omdat hetgen wat ik mag eten walgelijk is en geen voldoening geeft EN ik heb permanent honger.
Met mijn "dieet" ben ik niet in mineur want wat ik eet vind ik erg lekker en dus voel ik me na eten voldaan en geen behoefte aan snacken en , de honger is er wel maar die kan ik met dat voldane gevoel wel tolereren.

Je moet jezelf niet het vel over je oren trekken en te idealistisch te werk gaan( = exact wat dietisten willen) , wees reëel in wat je wilt en wat je kunt, als je die calorieën inname onder controle kunt krijgen is 90% winst, dat het dan niet allemaal even gezond is overleef je als gezonde volwassene wel.

En als je dan een jaartje of wat weer gewend bent aan een normaal gewicht en een normale calorie inname kun je altijd nog aan de selderie stengels. |:(
Want wonder oh wonder, tegenwoordig eet ik weer bloemkool,sperciebonen,sla en worteltjes, maar dan wel met een lekkere dikke volvette braadworst er bij :Y)

[ Bericht 1% gewijzigd door robber57 op 16-08-2019 23:12:00 ]
pi_188485053
quote:
6s.gif Op donderdag 25 juli 2019 13:58 schreef Cue_ het volgende:
Dit. En gebruik een smartwatch om je energieverbruik te monitoren.

Normaliter miet je je dieet aanpassen om af te vallen, sporten om gezonder te worden en het gewichtsverlies vast te houden.

Als je echt langdurig een gezonder gewicht wilt behouden moet je je levensstijl ook echt blijvend aanpassen.

Ik ben geen diëtist, maar veel kleine aanpassingen kunnen enorm helpen. Echter begint het toch wel bij de abc die je zelf noemt. Geen suikerhoudende frisdrank, geen junkfood, zelf koken. Als je dat vervangt door eiwitrijk, vezelrijk eten dan verklein je eventuele honger. Alhoewel je wel zult merken dat je moet leren dat altijd een volle buik ook niet normaal is.

Je diëtist gaat ongetwijfeld helpen. Maar de verandering moet echt uit jezelf komen. De eerste stap zet je, heel goed. Nu nog de volgende stap.

Aangezien je waarschijnlijk wel 15-20 kilo vet kwijt moet is dit een kwestie van langzaam maar zeker.
Whatever...
pi_188485146
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 22:48 schreef robber57 het volgende:
Probleem is dat dat dikkertjes (ik ook) simpelweg niet van "gezonde" voeding houden, ik eet liever geen groenten en fruit maar doe het omdat je anders dood gaat.

Je kunt beter leren minder te eten maar datgene wat je eet een topper in je eigen smaak profiel en als dat bv frituur is dan is dat geen probleem maar je zult dan moeten leren dat 1 overheerlijk, niet te versmaden broodje kalfs kroket voldoende is als lunch, en geen drie + een frikandel speciaal en een berehap.

Dat kan inderdaad ook, maar serieus, houd je niet van gezonde voeding?

Het heeft bij mij even geduurd, maar nu vind ik een appel lekkerder dan een koekje. Zit meer complexiteit aan smaken in op de een of andere manier. En ik heb recent cruesli met chocolade gekocht, maar als ik echt ga proeven, dan vind ik het eigenlijk heel goor. Doe mij dan maar muesli. Ook veel zoet beleg is eigenlijk gesuikerde meuk in een ander jasje. Frikadel is overigens niet te versmaden :Y)

Maar ook Pringles, eigenlijk best vies. Naturel chips vind ik wel lekker :9
  Moderator / Miss SHO zondag 18 augustus 2019 @ 19:55:21 #42
22592 crew  Ole
pi_188510097
Is TS al bij diëtist geweest?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_188513428
pi_188561889
Ja, ik ben inmiddels al bij de dietist geweest.

Captain obvious kwam om de hoek kijken, maar ook de tip om ipv frisdrank water met wat citroensap te drinken (echt lekker, joh). Moet ook gaan bewegen (daar heb ik weer niet zo veel zin in).
  woensdag 21 augustus 2019 @ 22:59:25 #45
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_188564867
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 20:42 schreef Telefoonvork het volgende:

Captain obvious kwam om de hoek kijken, maar ook de tip om ipv frisdrank water met wat citroensap te drinken (echt lekker, joh). Moet ook gaan bewegen (daar heb ik weer niet zo veel zin in).
Wat had je dan verwacht? :')

Ik heb vanavond, geheel volgens mijn dieet een broodje kroket gegeten en een klein bakje patat met echte mayo, daarna kopje koffie met twee echte suikerklontjes c_/
Nog steeds, sinds een paar jaar, 90 kg( het was 140 kg)

@Postbus100,
Het is niet zo dat ik een hekel heb aan gezonde voeding of het niet lust, ik eet principieel alles en heb ook in mijn leven vrijwel alles gegeten tot de meest bizarre shit aan toe.
Het ding is gewoon dat ik een aantal dingen niet te hachelen vind en laat dat nou net toevalig overwegend in de groep "gezonde voeding" vallen.
Mensen zijn gewoon dieren met instinct en dat instinct zegt simpelweg om altijd te gaan voor datgene waar de meeste caloriën in zitten, dus hoog calorierijk voedsel en dus vinden dieren en dus ook mensen dat soort voedsel onweerstaanbaar.
Als groenten veel caloriën zouden bevatten zou ik ze waarschijnlijk wel lekker vinden en met mij vele anderen waarmee je weer op hetzelfde probleem uit komt.

Na jaren aan modderen en luisteren naar de diëtisten en geen blijvend resultaat kwam ik tot de conclusie dat ik niet langer de ezel wilde zijn die voor de honderdste keer zijn kop stoot aan dezefde steen.
Ik ben dus juist de andere kant opgegaan dan wat de diëtisten aanraden, in mijn keuken vind je uitsluitend de calorie rijke variant van voedingsmiddelen omdat ik weet dat deze mij een voldaan gevoel geven, ook bij een kleine portie, roomboter, volle echte mayo, gewone suiker, volle melk, bremzoute en moddervette peper en zout chips, gewone jus en zetmeelrijke kruimige aardappelen, etc etc en heb alle light en "gezonde keuze" zooi de deur uit gedonderd en het komt er ook niet meer in,

Gewoon eten wat je wel lekker vind maar in beperkte mate, net zoals mijn opa en oma deden, roomboter op brood, volle 48+ kaas, kuimige aardappelen etc etc. maar geen karrevrachten vol tot je pens barst.
En die groenten en fruit komt vanzelf wel, ik eet ze dus nu ook wel en kan er vrede mee hebben omdat er een lekker volvet braad worst(je) er naast ligt.

[ Bericht 0% gewijzigd door robber57 op 21-08-2019 23:08:12 ]
pi_188564901
Toch he... Veel mensen denken te weten wat 'gezonde voeding' is, maar dat valt vaak in de praktijk toch wel tegen. TS, goed bezig!
pi_188565307
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:59 schreef robber57 het volgende:

[..]

Wat had je dan verwacht? :')

Ik heb vanavond, geheel volgens mijn dieet een broodje kroket gegeten en een klein bakje patat met echte mayo, daarna kopje koffie met twee echte suikerklontjes c_/
Nog steeds, sinds een paar jaar, 90 kg( het was 140 kg)

@:postbus100,
Het is niet zo dat ik een hekel heb aan gezonde voeding of het niet lust, ik eet principieel alles en heb ook in mijn leven vrijwel alles gegeten tot de meest bizarre shit aan toe.
Het ding is gewoon dat ik een aantal dingen niet te hachelen vind en laat dat nou net toevalig overwegend in de groep "gezonde voeding" vallen.
Mensen zijn gewoon dieren met instinct en dat instinct zegt simpelweg om altijd te gaan voor datgene waar de meeste caloriën in zitten, dus hoog calorierijk voedsel en dus vinden dieren en dus ook mensen dat soort voedsel onweerstaanbaar.
Als groenten veel caloriën zouden bevatten zou ik ze waarschijnlijk wel lekker vinden en met mij vele anderen waarmee je weer op hetzelfde probleem uit komt.

Na jaren aan modderen en luisteren naar de diëtisten en geen blijvend resultaat kwam ik tot de conclusie dat ik niet langer de ezel wilde zijn die voor de honderdste keer zijn kop stoot aan dezefde steen.
Ik ben dus juist de andere kant opgegaan dan wat de diëtisten aanraden, in mijn keuken vind je uitsluitend de calorie rijke variant van voedingsmiddelen omdat ik weet dat deze mij een voldaan gevoel geven, ook bij een kleine portie, roomboter, volle echte mayo, gewone suiker, volle melk, bremzoute en moddervette peper en zout chips, gewone jus en zetmeelrijke kruimige aardappelen, etc etc en heb alle light en "gezonde keuze" zooi de deur uit gedonderd en het komt er ook niet meer in,

Gewoon eten wat je wel lekker vind maar in beperkte mate, net zoals mijn opa en oma deden, roomboter op brood, volle 48+ kaas, kuimige aardappelen etc etc. maar geen karrevrachten vol tot je pens barst.
En die groenten en fruit komt vanzelf wel, ik eet ze dus nu ook wel en kan er vrede mee hebben omdat er een lekker volvet braad worst(je) er naast ligt.
Oh zo, ja, daar kan ik wel mee inkomen. Ik dacht even dat je helemaal geen groenten at en dat je dat niet per se nodig vond voor een gezond dieet. Maar calorie-arme dingen zijn idd niet altijd even lekker.

En ook wel met dat groenten op zichzelf eigenlijk een beetje saai zijn. Maar ik denk dat als je het goed aankleedt, dat het dan wel lekker is. Een volle/rijke salade bijv. Of een appel in stukjes/geraspt met kaneel ipv zo uit het vuistje. Of sperziebonendie nog even gewokt zijn met een teentje knoflook. Als je er iets meer moeite in stopt, is het vaak ook wel lekkerder.
pi_188569518
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 20:42 schreef Telefoonvork het volgende:

Bewegen is wat anders dan sport he. Iets vaker de fiets pakken of wandelen scheelt al veel tov auto, terwijl je je niet volledig in het zweet hoeft te werken
nieuw, wees een beetje lief voor mij ;)
  donderdag 22 augustus 2019 @ 12:16:55 #49
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_188570628
1 voorbeeld: chips en de manier waarop dit is verkankert tot een dieet-vreet-en-schrans-product -O-

Een lekker snackje voor bepaalde momenten waarvoor ik vroeger altijd zo'n grote zak met van die minizakjes kocht, met zo'n klein zakje is de portie is ok en indien zout genoeg ook voldoende voor een voldaan gevoel.
Tot de "minder zout" en dieet lobby zich er mee ging bemoeien en lays/croky zwichte onder de druk en van een calorierijk snack product nu een "gezonde" variant heeft gemaakt die zoet is(!) , zoete chips want paprika is bitter en als je het zout weg haalt krijg je bittere paprika chips dus dan maar een sloot suiker er in.
De light variant is nóg zoeter :r

Het resultaat: chips die geen voldaan gevoel geeft maar wat de industrie noemt een lekker "door etertje", maw de smaak is dusdanig laf dat je zo een hele zak weg schranst, en dat deed ik dus ook terwijl ik dat daarvoor nooit deed.
De industrie noemt dat ook wel een "gebalanceerde" smaak, wat betekent dat de smaak niet uitgesproken zout of zoet is waardoor je er erg veel van kunt eten zonder dat je smaak verzadigt raakt, hippe koks doen daar ook massaal aan mee met de "daar moet een zoetje-zuurtje in" die smerige gewoonte om overal een flinke klodder "natuurlijke" honing in te gooien, honing=100% suiker en ook daarmee creëer je een "door etertje".

Maar gelukkig is nog niet iedereen gezwicht voor de dieet maffia, ik ontdekte een tijdje geleden Roger's chips en een aantal supers heeft het, bremzoute en moddervette chips waarvan je na 1-2 handjes de zak weg legt omdat je mond totaal vergeven is van de zoute en vette smaak, en zo zou het ook moeten zijn.

Idem dito voor neerlands grote liefde "gezonde" patat met frietsaus, wat ooit begon met dikke patat (die weinig vet opneemt) gebakken in ossewit met een klein kloddertje mayonaise waarvan iedereen wist dat die erg vet,zout en zurig is en al heel snel een verzadigt gevoel geeft heeft de dieet lobby iedereen in nederland verslaaft gemaakt aan "gezonde" dunne patat gebakken in "gezonde" zonnebloemolie en overgoten met een berg zoete zetmeel vla genaamd frietsaus,( serieus vergelijk frietsaus maar eens inhoudelijk met vla, het is bijna hetzelfde)

Patat HOORT baggervet te zijn en flink zout, mayonaise HOORT baggervet en zout/zuur te zijn zodat je na een klein zakje/kloddertje verzadigt bent en stopt met eten.
Dieet zooi doet precies het tegenovergestelde en is de kanker van de moderne maatschappij.

[ Bericht 1% gewijzigd door robber57 op 22-08-2019 12:25:31 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')