abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188078217
Beste Fokkers,

Stap net binnen en zie briefje van UPS met een gemiste aflevering, pakket is ergens in de buurt afgeleverd. Ik heb helemaal niets besteld dus vindt dit een tikkeltje vreemd.
Kijk net op tracking number maar kan geen afzender achterhalen...
Is dit op enige manier mogelijk de afzender achterhalen op basis van een tracking number?
Of moet ik gewoon langsgaan en navraag doen bij de bouwmarkt in de buurt?
  Spellchecker dinsdag 23 juli 2019 @ 19:12:18 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_188078342
Ben je bijna jarig?

Ergens in de buurt afgeleverd = in die bouwmarkt?
Dan zou ik zeker even gaan kijken.
pi_188078377
Het kan dat iemand op jouw adres een bestelling gestuurd en daarna komen halen.
Die persoon heeft niet voor deze pakket betaald! en zadel je mooi op.

Ik zou in iedere geval UPS bellen en vragen wat het is. Dat je niet heeft besteld..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_188078457
Gewoon naar de bouwmarkt gaan. Kijken wat het is. En als je het niet besteld hebt meteen retour afzender sturen. Opgelost.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_188078580
Misschien heb je buren die wonen op een nummer met toevoeging en is het daar fout gegaan?
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
  dinsdag 23 juli 2019 @ 19:42:03 #6
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188078914
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 19:03 schreef Steef1991 het volgende:
Beste Fokkers,

Stap net binnen en zie briefje van UPS met een gemiste aflevering, pakket is ergens in de buurt afgeleverd. Ik heb helemaal niets besteld dus vindt dit een tikkeltje vreemd.
Kijk net op tracking number maar kan geen afzender achterhalen...
Is dit op enige manier mogelijk de afzender achterhalen op basis van een tracking number?
Of moet ik gewoon langsgaan en navraag doen bij de bouwmarkt in de buurt?
Ophalen en openmaken?
Poging tot ophalen doen en er achter komen dat het pakket niet aan jou geadresseerd is?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_188079018
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 19:03 schreef Steef1991 het volgende:
Beste Fokkers,

Stap net binnen en zie briefje van UPS met een gemiste aflevering, pakket is ergens in de buurt afgeleverd. Ik heb helemaal niets besteld dus vindt dit een tikkeltje vreemd.
Kijk net op tracking number maar kan geen afzender achterhalen...
Is dit op enige manier mogelijk de afzender achterhalen op basis van een tracking number?
Of moet ik gewoon langsgaan en navraag doen bij de bouwmarkt in de buurt?
Wat heeft de bouwmarkt hiermee te maken?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  Spellchecker dinsdag 23 juli 2019 @ 20:05:17 #8
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_188079998
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 20:05 schreef maily het volgende:
TS waarom reageer je niet?
Staat misschien in de rij van het postpakketoppikpunt in de bouwmarkt?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 20:32:54 #10
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_188080109
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 20:29 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Staat misschien in de rij van het postpakketoppikpunt in de bouwmarkt?
Ja of niet.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_188080238
Hoe werkt deze truc nu eigenlijk want je hoort het wel vaker.

Ik zou dus iets kunnen bestellen op naam/adres van mijn buurman, wetende dat hun niet thuis zijn. Of aanvinken om het bij een pakketafhaalpunt af te leveren.

Maar ten allen tijde moet je toch eerst betalen voordat ze iets verzenden.

Wat bereikt de mogelijke oplichter er dan mee?

Wat snap ik niet aan deze truc???
pi_188080261
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 19:15 schreef Captain_Ghost het volgende:
Het kan dat iemand op jouw adres een bestelling gestuurd en daarna komen halen.
Die persoon heeft niet voor deze pakket betaald! en zadel je mooi op.

Ik zou in iedere geval UPS bellen en vragen wat het is. Dat je niet heeft besteld..
Leg eens uit hoe je iets besteld op iemand anders zijn adres zonder ervoor te hoeven betalen?
  dinsdag 23 juli 2019 @ 20:39:31 #13
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_188080306
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 20:38 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Leg eens uit hoe je iets besteld op iemand anders zijn adres zonder ervoor te hoeven betalen?
DM je adres maar ff...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  dinsdag 23 juli 2019 @ 20:40:29 #14
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_188080337
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 20:37 schreef Glider76 het volgende:

Wat snap ik niet aan deze truc???
Dat je dus niet ten alle tijden hoeft te betalen voordat ze iets verzenden
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  dinsdag 23 juli 2019 @ 20:42:05 #15
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_188080376
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 20:38 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Leg eens uit hoe je iets besteld op iemand anders zijn adres zonder ervoor te hoeven betalen?
Kan standaard bij Bol.com
pi_188080392
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 20:40 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Dat je dus niet ten alle tijden hoeft te betalen voordat ze iets verzenden
En welke webshop levert die gratis dienst? Je vorige voorbeeld van Pizza klopt wel ja, maar die wordt vervolgens niet bij de bouwmarkt of buren afgeleverd dus heeft de oplichter nog steeds niks.
pi_188080442
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 20:42 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Kan standaard bij Bol.com
Dat ga ik dan toch eens proberen. Is dat dan ook niet een enorme stommiteit van de webshop om zo'n mogelijkheid aan te bieden?

Onder rembours is ook gebruikelijk. Maar ook dan lijkt het mij dat ze het niet bij de buren of bouwmarkt afleveren indien je niet thuis ben.
pi_188080499
Bedankt voor alle input, het afleverpunt is de bouwmarkt hehe.
Ga morgen dan maar eens langs het afleverpunt en vragen wat er nou precies afgeleverd is.
Wel vreemd dat je niet kan zien wie de afzender is via UPS.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 20:46:09 #19
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_188080500
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 20:44 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Dat ga ik dan toch eens proberen. Is dat dan ook niet een enorme stommiteit van de webshop om zo'n mogelijkheid aan te bieden?

Onder rembours is ook gebruikelijk. Maar ook dan lijkt het mij dat ze het niet bij de buren of bouwmarkt afleveren indien je niet thuis ben.
Zalando, Bol.com bijvoorbeeld
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_188081527
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 20:38 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Leg eens uit hoe je iets besteld op iemand anders zijn adres zonder ervoor te hoeven betalen?
Je besteld (bij een bedrijf waar je niet vooruit hoeft te betalen) iets op mijn naam met een andere voorletter. Je laat dat op mijn adres aankomen. Ik pak het aan. Daarna bel je bij mij aan dat de webshop een fout heeft gemaakt en dat het pakje voor jou (valentijn102) per ongeluk mijn adres heeft gekregen. En ik ben zo overdonderd dat ik het pakje aan je mee geef.
De webshop zal mij dan lastig blijven vallen met rekeningen.
In het geval van een lange straat waar buren elkaar niet kennen kun je er gewoon een hele andere naam op zetten en zeggen dat je aan het begin van de straat woont en de webshop een verkeerd huisnummer heeft gebruikt.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_188081714
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 21:25 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Je besteld (bij een bedrijf waar je niet vooruit hoeft te betalen) iets op mijn naam met een andere voorletter. Je laat dat op mijn adres aankomen. Ik pak het aan. Daarna bel je bij mij aan dat de webshop een fout heeft gemaakt en dat het pakje voor jou (valentijn102) per ongeluk mijn adres heeft gekregen. En ik ben zo overdonderd dat ik het pakje aan je mee geef.
De webshop zal mij dan lastig blijven vallen met rekeningen.
In het geval van een lange straat waar buren elkaar niet kennen kun je er gewoon een hele andere naam op zetten en zeggen dat je aan het begin van de straat woont en de webshop een verkeerd huisnummer heeft gebruikt.
Ja dat gedeelte van de truc snap ik nog wel. Maar ik wist niet dat er dus webwinkels zijn die wat naar je opsturen zonder dat je dat eerst hebt betaald. Behalve dan rembours of betalen per bankoverschrijving.

Mij lijkt dat ze bij rembours het mee terug nemen als je er niet bent en bij bankoverschrijving pas verzenden als het geld is overgemaakt.

Het is dan toch ook vragen om fraude, net alsof ik bij AH de winkel kar vol gooi en zeg dat ik van de week wel even kom afrekenen.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 21:57:10 #22
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_188082716
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 21:32 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Ja dat gedeelte van de truc snap ik nog wel. Maar ik wist niet dat er dus webwinkels zijn die wat naar je opsturen zonder dat je dat eerst hebt betaald. Behalve dan rembours of betalen per bankoverschrijving.

Mij lijkt dat ze bij rembours het mee terug nemen als je er niet bent en bij bankoverschrijving pas verzenden als het geld is overgemaakt.

Het is dan toch ook vragen om fraude, net alsof ik bij AH de winkel kar vol gooi en zeg dat ik van de week wel even kom afrekenen.
Bestel je nooit via internet?
Tegenwoordig biedt een groot deel van de online shops de mogelijkheid van achteraf betalen aan.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_188084444
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 21:57 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Bestel je nooit via internet?
Tegenwoordig biedt een groot deel van de online shops de mogelijkheid van achteraf betalen aan.
Natuurlijk bestel ik ook genoeg op internet. Deze optie nooit echt gezien of naar gekeken. Ik klik altijd gelijk Ideal aan zonder alle betaal opties te scannen.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 23:08:45 #24
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_188084547
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 20:46 schreef Steef1991 het volgende:....
Wel vreemd dat je niet kan zien wie de afzender is via UPS.
:|W logisch als je op het dark web je stuf besteld :7
pi_188087496
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 21:32 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Mij lijkt dat ze bij rembours het mee terug nemen als je er niet bent en bij bankoverschrijving pas verzenden als het geld is overgemaakt.

Het is dan toch ook vragen om fraude, net alsof ik bij AH de winkel kar vol gooi en zeg dat ik van de week wel even kom afrekenen.
En een kort rokje is vragen om een verkrachting?
Deur niet op slot, om een inbraak?
Tankstation zonder camera, vragen om wegrijden zonder te betalen?
Of zoals in jouw voorbeelden, AH zelf scan vraagt om de helft niet scannen?

Wat een onzin zeg, niemand vraagt om fraude of een ander soort misdaad.
pi_188087892
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 07:05 schreef Freakie1 het volgende:

[..]

En een kort rokje is vragen om een verkrachting?
Deur niet op slot, om een inbraak?
Tankstation zonder camera, vragen om wegrijden zonder te betalen?
Of zoals in jouw voorbeelden, AH zelf scan vraagt om de helft niet scannen?

Wat een onzin zeg, niemand vraagt om fraude of een ander soort misdaad.
We leven nu eenmaal niet in de ideale wereld en diefstal,fraude en oplichting is toch iets waar je rekening mee met houden als burger/winkelier/ondernemer.

De AH zelfscan en dan de helft niet scannen is eerder gewoon diefstal net als tanken zonder te betalen waarbij jezelf de dief bent. Je deur niet op slot doen is inderdaad gewoon vragen om ongewenst bezoek te krijgen, en je verzekering zal dan ook niet uitbetalen.

Ik wist nog niet eens dat het kon, maar een webshop die producten aflevert zonder vooruitbetaling waarbij de enige communicatie via het internet verloopt in een geautomatiseerd proces en zelfs geen ID check doet is toch ook vragen om problemen.

Ik snap trouwens ook het hele nut er niet van, betalen moet je toch en met achteraf betalen zet je jezelf als webshob wel direct in een zwakke positie om achteraf achter je geld aan te moeten.

Bij Zalando heb ik nog nooit wat besteld, mijn zus wel regelmatig, zal haar eens vragen hoe dat werkt. Zij besteld dan regelmatig 3 paar schoenen om thuis te passen. 2 paar stuurt ze dan terug en waarschijnlijk zul je dan achteraf moeten betalen waarbij je enkel het paar betaald wat je houdt.

Ja, in de ideale wereld zou het allemaal eerlijk verlopen maar iedereen weet dat mensen helemaal niet zo eerlijk zijn.
pi_188088050
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 08:12 schreef Glider76 het volgende:
Je deur niet op slot doen is inderdaad gewoon vragen om ongewenst bezoek te krijgen, en je verzekering zal dan ook niet uitbetalen
Dat is dus niet waar. Ook bij insluiping worden gestolen spullen gewoon vergoed door de inboedelverzekering
Het is wat.......
pi_188088300
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 21:32 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Ja dat gedeelte van de truc snap ik nog wel. Maar ik wist niet dat er dus webwinkels zijn die wat naar je opsturen zonder dat je dat eerst hebt betaald. Behalve dan rembours of betalen per bankoverschrijving.

Mij lijkt dat ze bij rembours het mee terug nemen als je er niet bent en bij bankoverschrijving pas verzenden als het geld is overgemaakt.

Het is dan toch ook vragen om fraude, net alsof ik bij AH de winkel kar vol gooi en zeg dat ik van de week wel even kom afrekenen.
Kan me voorstellen dat er veel winkels zijn waar je pas achteraf kunt betalen nadat er eerst een track record opgebouwd is. Of ze gebruiken je postcode om je SES te bepalen en op basis daarvan betaalopties aan te bieden.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_188088344
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 08:33 schreef gooddaddy het volgende:

[..]

Dat is dus niet waar. Ook bij insluiping worden gestolen spullen gewoon vergoed door de inboedelverzekering
Dat wist ik niet. En als je je fiets vergeet op slot te zetten? Lijkt mij dat je zelf ook enige verantwoording hebt voordat een verzekering aansprakelijk is.
pi_188088381
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 08:59 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Dat wist ik niet. En als je je fiets vergeet op slot te zetten? Lijkt mij dat je zelf ook enige verantwoording hebt voordat een verzekering aansprakelijk is.
Dat is gedaan om de schade te minimaliseren. Anders gaan mensen stenen door hun ruiten gooien en wordt het alleen maar duurder.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_188088391
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 08:57 schreef baskick het volgende:

[..]

Kan me voorstellen dat er veel winkels zijn waar je pas achteraf kunt betalen nadat er eerst een track record opgebouwd is. Of ze gebruiken je postcode om je SES te bepalen en op basis daarvan betaalopties aan te bieden.
Ik heb er eens op gegoogled en wat artikelen over gelezen. Het is zelfs wettelijk verplicht om de mogelijkheid te hebben 50% achteraf te betalen.

En verdachte bestellingen komen er niet zomaar doorheen.

Hoe dan ook vindt ik het zelf ook wel een beetje vragen om problemen.

Ik bestel zelf ook genoeg op internet, maar ben niet iemand die schoenen of kleding bestelt om het thuis te gaan passen. Dat koop ik wel in een echte winkel.

Maar het achteraf betalen is juist enorm in opkomst.
pi_188089298
Gewoon bestellen dat er een acceptgiro bij zit.

Nep naam, jouw adres.
Als je het aanneemt en afgeeft aan persoon die het komt ophalen, ben jij verantwoordelijk voor de rekening.

Tenminste, in eerste instantie.
Het is bekende oplichterstruc.
pi_188091710
Er kan ook om een of andere reden een verkeerd huisnummer op staan, of ze kunnen per ongeluk in de verkeerde straat zijn. Ik woon op nummer 11 en UPS kwam laatst met een pakket waar wel 11 stond maar het was voor 1.
pi_188092365
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 09:03 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Ik heb er eens op gegoogled en wat artikelen over gelezen. Het is zelfs wettelijk verplicht om de mogelijkheid te hebben 50% achteraf te betalen.

En verdachte bestellingen komen er niet zomaar doorheen.

Hoe dan ook vindt ik het zelf ook wel een beetje vragen om problemen.

Ik bestel zelf ook genoeg op internet, maar ben niet iemand die schoenen of kleding bestelt om het thuis te gaan passen. Dat koop ik wel in een echte winkel.

Maar het achteraf betalen is juist enorm in opkomst.
Een winkel is helemaal niets verplicht qua achteraf betalen,
Als jij problemen hebt met hun voorwaarden, ben je vrij je rommel elders te kopen.
pi_188094252
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 13:19 schreef paulowna het volgende:

[..]

Een winkel is helemaal niets verplicht qua achteraf betalen,
Als jij problemen hebt met hun voorwaarden, ben je vrij je rommel elders te kopen.
Dat is bij een consumentenkoop wel degelijk verplicht. Zie artikel 7:26 lid 2 BW. Maximaal 50% mag gedwongen vooruitbetaald worden.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_188094396
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2019 15:00 schreef baskick het volgende:

[..]

Dat is bij een consumentenkoop wel degelijk verplicht. Zie artikel 7:26 lid 2 BW. Maximaal 50% mag gedwongen vooruitbetaald worden.
Klopt, maar mag ook als "onder rembours", dan wordt alsnog betaald bij aflevering.

https://www.internetkassa(...)webwinkel-verplicht/

quote:
Expliciet afspreken
Gelukkig biedt de wet een uitzondering op deze regel. Een shop mag de consument namelijk best de volledige aankoopprijs vooruit laten betalen, zolang dit maar expliciet vooraf met de klant is afgesproken. Expliciet wil zeggen dat de consument deze regel echt voor de neus heeft gehad en er dus sprake is van een individuele afspraak. Een vermelding hiervan in algemene voorwaarden is zoals gezegd niet genoeg. Die hoeven immers niet gelezen te worden en gelden niet als individuele afspraak. Bovendien is het enkel aanbieden van iDEAL ook een voorwaarde en de wet geeft nu juist aan dat alleen vooruitbetaling niet bij voorwaarden mag worden bedongen.

Een individuele afspraak kan bijvoorbeeld aan de hand van de uitkomst van een (negatieve) kredietcheck gemaakt worden, waardoor de shop de klant vooruit kan laten betalen. Dit moet de consument wel duidelijk en persoonlijk worden medegedeeld. Een "onduidelijke" weigering is daarom niet geldig.

Het alternatief? Bied meerdere online betaalmethoden
De oplossing is dan ook tamelijk eenvoudig. Bied de consument een alternatieve betalingswijze aan, waarbij hij niet de volledige aankoopprijs vooraf dient te betalen. Te denken valt aan een betaling per acceptgiro of een betaling onder rembours. In dat geval laat een webwinkel de consument zelf kiezen en kiest deze voor iDEAL, dan gaat hij kennelijk akkoord met een volledige vooruitbetaling
.
pi_188094454
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 15:05 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Klopt, maar mag ook als "onder rembours", dan wordt alsnog betaald bij aflevering.

https://www.internetkassa(...)webwinkel-verplicht/
[..]

.
Maar dat is toch feitelijk achteraf? Immers het staat er al, dit in tegenstelling tot een bankovermaking vooraf
pi_188095300
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 15:08 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Maar dat is toch feitelijk achteraf? Immers het staat er al, dit in tegenstelling tot een bankovermaking vooraf
Nee, je moet eerst betalen aan de bezorger voordat je het pakket krijgt.
pi_188095845
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 15:05 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Klopt, maar mag ook als "onder rembours", dan wordt alsnog betaald bij aflevering.

https://www.internetkassa(...)webwinkel-verplicht/
[..]

.
Dat voldoet, want:
quote:
De betaling moet geschieden ten tijde en ter plaatse van de aflevering. Bij een consumentenkoop kan de koper tot vooruitbetaling van ten hoogste de helft van de koopprijs worden verplicht.
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 15:45 schreef DjMark het volgende:

[..]

Nee, je moet eerst betalen aan de bezorger voordat je het pakket krijgt.
Maar wel betalen bij levering, niet hetzelfde als vooruitbetalen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')