Eigenlijk lijkt het wel of het uitzendtijdstip volledig is afgestemd op het VK en Ierland. Terwijl de VK het toch amper serieus lijkt te nemen. Niet alleen de BBC maar ook het kijkersvolk.quote:Op maandag 22 juli 2019 15:13 schreef lashatumbai het volgende:
1. Uitzendingen later laten beginnen
Ik hoop dat de tijd van uitzending een uur vervroegd gaat worden in de toekomst. Ik vind het hier al laat in NL, beginnend om 21u. Laat staan voor al die landen die ten oosten van ons liggen. Hierdoor voorkom je ook iets dat als het wordt gehost in bijv Moskou en Baku dat je dan in na middernacht moet beginnen met de show.
Ze nemen het gewoon niet zo serieus als wij in Nederland, afgezien van de diehard fans dan. En geef ze eens ongelijk, als je als muzikant doorbreekt in de UK ben je al bijna zeker van een wereldwijde carriere. Als dat in Nederland ook zo was zouden die grote namen niet meedoen, en kreeg je ook slappe hap. Dat is niet iets om je voor te schamen, gewoon een andere opvatting van wat het songfestival hoort te zijn. Britten kijken voor de foute inzendingen (en zeuren daar ook graag over).quote:Op maandag 22 juli 2019 17:44 schreef Aadrianus het volgende:Het Verenigd Koninkrijk moet zijn big 5 status kwijtraken als het ze niet binnen 5 jaar lukt om in het linkerrijtje te eindigen in de finale. In Spanje, Frankrijk en Duitsland proberen ze er tenminste nog wat van te maken. Maar de BBC maakt er een potje van en ondermijnt het festival, en de commentator doet daar grif aan mee. Een land met zo'n enorme status in de muziekwereld, moest zich doodschamen. Als ze er zelf niet uitkomen om het serieuzer aan te pakken, moet ze de automatische finaleplaats worden afgenomen. Dan maar wat minder geld.
De hap is alleen wel héél slap steeds Er zit nog wel ruimte tussen een wereldhit en wat ze nu sturen zou je zeggen. Een beetje beter moet toch al kunnen. De artiesten zijn steeds echt niet zo slecht, misschien zou het al helpen als ze met hun eigen nummers mogen gaan.quote:Op maandag 22 juli 2019 18:37 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ze nemen het gewoon niet zo serieus als wij in Nederland, afgezien van de diehard fans dan. En geef ze eens ongelijk, als je als muzikant doorbreekt in de UK ben je al bijna zeker van een wereldwijde carriere. Als dat in Nederland ook zo was zouden die grote namen niet meedoen, en kreeg je ook slappe hap. Dat is niet iets om je voor te schamen, gewoon een andere opvatting van wat het songfestival hoort te zijn. Britten kijken voor de foute inzendingen (en zeuren daar ook graag over).
Ze worden wel steeds xenofober, maar ja, welk land niet.
Vast niet. Dan zet iedereen hun “favoriet” op de tweede plaatsquote:Op maandag 22 juli 2019 18:28 schreef trein2000 het volgende:
Wat je bij jury’s in de sport nog wel eens ziet is dat ze het beste en het slechtste resultaat van elke inzending wegstrepen. Misschien dat dat al iets helpt tegen politiek?
Idealiter sturen ze een talentvolle singer/songwriter, want laten we eerlijk zijn: in de UK hebben ze wel honderd Duncans. Maar de meeste 'echte' muzikanten willen daar niks met het songfestival te maken hebben... helaas.quote:Op maandag 22 juli 2019 18:42 schreef Em31 het volgende:
[..]
De hap is alleen wel héél slap steeds Er zit nog wel ruimte tussen een wereldhit en wat ze nu sturen zou je zeggen. Een beetje beter moet toch al kunnen. De artiesten zijn steeds echt niet zo slecht, misschien zou het al helpen als ze met hun eigen nummers mogen gaan.
Vergeet Zuid-Europa niet. Daar zitten de mensen echt niet om acht uur al voor de tv. Negen uur is een logische tijdstip voor alle West-Europese landen. Oost-Europa is later gekomen, die passen zich maar aanquote:Op maandag 22 juli 2019 18:01 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Eigenlijk lijkt het wel of het uitzendtijdstip volledig is afgestemd op het VK en Ierland. Terwijl de VK het toch amper serieus lijkt te nemen. Niet alleen de BBC maar ook het kijkersvolk.
Laten we dit jaar in Rotterdam gewoon om 20.00 beginnen. Kunnen alle bezoekers daar ook nog gewoon met de trein terug na afloop 😊
Ik wil ook zeker niet aan de taalvrijheid zitten, ik ben er natuurlijk helemaal voor dat landen de vrijheid krijgen om in te sturen wat ze zelf willen. Maar ik word wel een beetje moe van het feit dat veel landen ieder jaar geld pompen in een inzending die niet authentiek overkomt, en daarbij steeds dezelfde songwriters inhuren (Borislav Milanov, Laurell Barker, Thomas G:Son, etc)quote:Op maandag 22 juli 2019 17:44 schreef Aadrianus het volgende:
Jury's moeten blijven. Jury en televotes houden elkaar in evenwicht, dat voorkomt uitwassen. Wat wel zou moeten is dat de EBU een vinger in de pap krijgt bij samenstelling van de jury’s. Dus, dat er behalve een namenlijstje ook een resumé komt van wat de personen in het muziekleven hebben bereikt. En de EBU krijgt dan het recht in te grijpen als het onder de maat is. Dat is misschien lastig om te bepalen, en misschien moet de EBU er maar spaarzaam gebruik van maken, maar het houdt de landen misschien scherper bij het selecteren van de juryleden. Een duidelijke handleiding over hoe de jury de puntenlijstjes zou vanuit de EBU verstrekt moeten worden (in vertaling voor ieder land).
Aan de taalvrijheid zou ik ook niet willen tornen. Niet iedere taal klinkt even melodisch en aangenaam voor andermans oren. Sommige landen (ik noem o.a. Italië) zijn dan duidelijk in een bevoorrechte positie. Landen stimuleren om iets in hun eigen taal in te zenden, kan natuurlijk altijd.
Het Verenigd Koninkrijk moet zijn big 5 status kwijtraken als het ze niet binnen 5 jaar lukt om in het linkerrijtje te eindigen in de finale. In Spanje, Frankrijk en Duitsland proberen ze er tenminste nog wat van te maken. Maar de BBC maakt er een potje van en ondermijnt het festival, en de commentator doet daar grif aan mee. Een land met zo’n enorme status in de muziekwereld, moest zich doodschamen. Als ze er zelf niet uitkomen om het serieuzer aan te pakken, moet ze de automatische finaleplaats worden afgenomen. Dan maar wat minder geld. (Transparantie over wat de big 5 aan bedragen afdragen zou ook niet verkeerd zijn, om te zien of dat nou die automatische plaatsing in de finale wel echt rechtvaardigt.)
Ik vond de puntentelling, of de manier waarop die werd bekend gemaakt, wel spannend dit jaar. Maar het was toch gek dat er bijvoorbeeld heel veel aandacht was voor Zweden (de meeste jury-punten) terwijl er relatief weinig aandacht is uitgegaan naar de uiteindelijke zeer verdiende nummer twee, Italië. Dat kwam ook omdat er heel specifiek nog maar twee landen in beeld waren aan het eind. Je zou er op dat moment ook iets van kunnen maken dat het niet alleen om nummer 1 plek gaat, maar om de top 3 plek. Dus...: wint Zweden van Nederland? Raakt Italië zijn tweede plek kwijt? En daar dus iets meer mee spelen.
Ik vind het wel een plan om landen verplicht gebruik te laten maken van schrijvers, producers en artiesten uit eigen land. Die een paspoort van dat land bezitten. Dat klinkt weinig grensoverschrijdend maar wat je nu hebt zijn Britten die Scandinaviërs inhuren en Letten die Brazilianen sturen en Zwitsers die Canadezen inzenden.quote:Op maandag 22 juli 2019 20:00 schreef Nexum het volgende:
[..]
Ik wil ook zeker niet aan de taalvrijheid zitten, ik ben er natuurlijk helemaal voor dat landen de vrijheid krijgen om in te sturen wat ze zelf willen. Maar ik word wel een beetje moe van het feit dat veel landen ieder jaar geld pompen in een inzending die niet authentiek overkomt, en daarbij steeds dezelfde songwriters inhuren (Borislav Milanov, Laurell Barker, Thomas G:Son, etc)
Ik wil gewoon wat meer cultuur zien en idd dat landen aangemoedigd worden om iets in hun eigen taal te sturen.
Het lijkt een goed idee.quote:Op maandag 22 juli 2019 20:48 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik vind het wel een plan om landen verplicht gebruik te laten maken van schrijvers, producers en artiesten uit eigen land. Die een paspoort van dat land bezitten. Dat klinkt weinig grensoverschrijdend maar wat je nu hebt zijn Britten die Scandinaviërs inhuren en Letten die Brazilianen sturen en Zwitsers die Canadezen inzenden.
Ja, het nadeel is wel dat dit soort landen al bij voorbaat kansloos zijn. Maar bij San Marino was dat sowieso al het geval.quote:Op maandag 22 juli 2019 21:24 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Het lijkt een goed idee.
Maar hoe veel mensen in bijvoorbeeld San Marino kunnen een beetje een redelijk liedje schrijven?
Daar staat tegenover dat IJsland met z'n 300.000 inwoners een betere muziekscene heeft dan bv. Nederland. Het is dus meer een bepaalde cultuur die ergens moet heersen.quote:Op maandag 22 juli 2019 21:24 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Het lijkt een goed idee.
Maar hoe veel mensen in bijvoorbeeld San Marino kunnen een beetje een redelijk liedje schrijven?
Ik ben zelf ook wel voor een vermindering aan stemmen per persoon. Maar dat zou voor de situatie die je noemt natuurlijk geen moer uitmaken. Of mensen nou 3 of 20 keer mogen stemmen, Servië zou in dat geval nog net zoveel punten krijgen.quote:Op maandag 22 juli 2019 19:55 schreef Nexum het volgende:
Ja of als we dan toch jury's blijven behouden wil ik wel dat bij situaties zoals Armenië-Azerbeidzjan elk jurylid individueel wordt ondervraagd waarom ze dat land op de laatste plek hebben gezet en dat die reden dan ook online wordt gezet. Dan kan je niet lopen zeggen ''want we zijn vijanden'' want dat trekt je geloofwaardigheid in twijfel als jurylid.
+ ik vind echt dat bij de televote er een regel moet komen dat je maar max 3 x mag stemmen op één land. 20 keer kunnen stemmen zorgt ervoor dat de sommige balkanlanden echt een voorsprong hebben (Servië kreeg in 2018 75 punten en dat was bijna alleen maar van buurlanden of landen met Servische diaspora)
Okequote:Op woensdag 7 augustus 2019 19:06 schreef SenseoCoffeePad het volgende:
Het Nederlandse Commentaar van Jan Smit en Cornald Maas, vreselijk.
Ik kijk het songfestival (als ik het al kijk) op via de Belgische zender
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |