Tja als je fokken niet onder niksen schaart dan heb je het idd druk...quote:Op vrijdag 19 juli 2019 19:48 schreef hemarookworst het volgende:
Als ik aan iemand vraag hoe het gaat hoor je dikwijls als antwoord: "Druk."
quote:Op vrijdag 19 juli 2019 19:49 schreef BasEnAad het volgende:
Ach ja weten die mensen veel.
Eerst was zo'n Zweeds woord hip en nu zijn wij aan de beurt. Kun je gelijk zien wat voor een onzin het is.
"Druk" betekent in Nederland: flikker op.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 19:48 schreef hemarookworst het volgende:
De Time kwam paar daagjes geleden met dit artikel: https://time.com/5622094/what-is-niksen/
Ja ik ken het woord niksen, maar dat het een Nederlandse lifestyle concept is? Het artikel doet overkomen alsof het iets is dat heel gebruikelijk is in Nederland, maar ik merk daar niks van in mijn omgeving?
Ik merk juist dat het druk zijn tegenwoordig juist een soort hoogste deugd is. Als ik aan iemand vraag hoe het gaat hoor je dikwijls als antwoord: "Druk."
quote:Op vrijdag 19 juli 2019 20:24 schreef Sigaartje het volgende:
Niksen is heerlijk. Fantastisch zelfs. Onderuit gezakt in een stoel met de radio op Langs de lijn, trekkend aan een sigaartje, een ijskoud flesje bier bij de hand, grinneken om de wedstrijd, af en toe een beetje bladeren in de krant.
Puur genot.
Bedankt, klein fapje gedaan.quote:
Mijn neus gaat op zaterdagavond ook altijd langs een lijn.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 20:28 schreef Sigaartje het volgende:
Het mooiste is altijd Langs de lijn op zaterdagavond. Die jongens die helemaal de tering uit hun lijf lopen op het grasveld en ik lig lekker onderuitgezakt met een sigaartje in mijn mond met af en toe een slokje en dan lekker heerlijk oordelen over het spel met soms notities maken.
Eigenlijk wel.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 20:24 schreef Sigaartje het volgende:
Niksen is heerlijk. Fantastisch zelfs. Onderuit gezakt in een stoel met de radio op Langs de lijn, trekkend aan een sigaartje, een ijskoud flesje bier bij de hand, grinneken om de wedstrijd, af en toe een beetje bladeren in de krant.
Puur genot.
Precies. Ik ben maandagmorgen vroeg volledig uitgerust en fris. Dat komt hierdoor.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 20:33 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Eigenlijk wel.
Al komt het bij mij dan neer op: iets makkelijks aan zetten op tv (zo'n roddelprogramma of zo), zak chips of nootjes erbij, en tegelijkertijd een beetje zinloos met m'n tablet spelen.
Maar dat komt ongeveer op hetzelfde neer.
Eens. Lekker acclimatiseren met een dikke paffertquote:Op vrijdag 19 juli 2019 20:24 schreef Sigaartje het volgende:
Puur genot.
Geen zinquote:Op vrijdag 19 juli 2019 21:31 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
Druk betekent meestal "sorry, geen tijd om af te spreken".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |