Hier nog even mijn ervaring van de Indycar wedstrijd 22 juli op de Iowa Speedway.
Wij waren er met een hele groep (zoontje was ook mee) en mijn stiefbroer met mijn vader en vrienden.
Het was 2 uur rijden vanaf Cedar Rapids waar mijn vader woont. We waren er rond 15:00 uur. Het is dan gebruikelijk dat je op de parking gaat eten / drinken. Wij hadden een tent opgezet en andere vrienden hadden een dikke camper mee.
Rondom het stadion was van alles te doen en te zien. Rond 17:00 uur gingen wij naar binnen (tribune staat tegen over de pits). De race zou 18:00 uur beginnen. Toen we binnen kwamen werd er omgeroepen dat er noodweer aan kwam. Zwaar onweer en veel heel veel regen. Iedereen moest terug naar zijn auto en naar een bepaalde radio zender luisteren voor updates.
Uiteindelijk mocht we tegen 22:00 uur weer naar binnen. Ze waren nog steeds bezig de baan droog te blazen met speciale wagens. Wat een herrie komt er vanaf.
Volgens mij zijn het een soort vliegtuigmotoren? Ben ook even de naam kwijt van zo'n wagen.Idd vliegtuigmotoren
https://www.motorsport.co(...)yer-1556254/1556254/ een jet dryer heet het. Maar meen mij te herinneren dat er nog een andere naam voor was.
De race begon uiteindelijk rond 22:45 uur (helaas geen volkslied ivm tijd denk ik). Na wat opwarm rondes ging het los (zie filmpje in album). Na 50 laps en een crash code rood ivm een paar regen druppels. Nog een half uur gewacht toen maar besloten om terug te rijden (2 uur).
Ik las later dat de race uiteindelijk om 1:30 uur klaar was. Dus goede keuze. Het was echt een hele ervaring! Alleen verschrikkelijk duur allemaal daar. Halve liter bier 9 dollar broodje cheeseburger 7 dollar.
Maar gruwelijk om een keer mee gemaakt te hebben die hele ervaring.
Hier wat foto's
https://photos.app.goo.gl/GqKfwzNC2zTinHJY6[ Bericht 8% gewijzigd door Razor21 op 28-07-2019 13:36:04 (Naam toevoegd Jetdryer) ]
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..