Iedereen kan aan een woning komen, je kan hem immers toch huren? Of bedoel je dat je het prima vind dat mensen zichzelf gaan verrijken met fysiek bezit? Bah bah.quote:Op woensdag 17 juli 2019 16:55 schreef FlippingCoin het volgende:
Hoe zwaar weegt voor jullie het morele aspect van het investeren in woningen met de huidige markt waarbij er legio mensen zijn die niet aan een woning geraken?
Das wel een goede vraagquote:Op woensdag 17 juli 2019 16:55 schreef FlippingCoin het volgende:
Hoe zwaar weegt voor jullie het morele aspect van het investeren in woningen met de huidige markt waarbij er legio mensen zijn die niet aan een woning geraken?
Dat eerste is al kolder natuurlijk getuige alle nieuwsberichten.quote:Op woensdag 17 juli 2019 17:09 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Iedereen kan aan een woning komen, je kan hem immers toch huren? Of bedoel je dat je het prima vind dat mensen zichzelf gaan verrijken met fysiek bezit? Bah bah.
Wat ik lees is dat men vaak kiest voor investeerders omdat die geen hypotheek hoeven te nemen waardoor mensen die een starterswoning willen kopen dit haast onmogelijk gemaakt wordt.quote:Op woensdag 17 juli 2019 17:11 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Das wel een goede vraagIk heb mij dat wel afgevraagd in het geval van executieveilingen. Voelt niet helemaal goed nee.
In het geval van het kopen van appartementen voor de verhuur hadden die andere mensen natuurlijk ook de mogelijkheid om het te kopen toch?
Ja goed maar is dan aan de verkopers natuurlijk. Zo kan je zeggen dat de investeerders alleen gebruik maken van de kansen die hun geboden wordt.quote:Op woensdag 17 juli 2019 17:14 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wat ik lees is dat men vaak kiest voor investeerders omdat die geen hypotheek hoeven te nemen waardoor mensen die een starterswoning willen kopen dit haast onmogelijk gemaakt wordt.
Maar de verkopers lukt dat alleen als er investeerders over de rug van de woningnood willen investeren toch?quote:Op woensdag 17 juli 2019 17:16 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja goed maar is dan aan de verkopers natuurlijk. Zo kan je zeggen dat de investeerders alleen gebruik maken van de kansen die hun geboden wordt.
Waarom? Die verkoper kiest dan voor de meest makkelijke verkoop toch?quote:Op woensdag 17 juli 2019 17:19 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Maar de verkopers lukt dat alleen als er investeerders over de rug van de woningnood willen investeren toch?
of je gaat gewoon een huis zoeken in plaats van een afstand tot je werk.quote:Op woensdag 17 juli 2019 17:13 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dat eerste is al kolder natuurlijk getuige alle nieuwsberichten.
Ja dat schrijf ik toch.quote:Op woensdag 17 juli 2019 17:23 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waarom? Die verkoper kiest dan voor de meest makkelijke verkoop toch?
Lekker in Friesland wonen en in Amsterdam werken of zo?quote:Op woensdag 17 juli 2019 17:25 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
of je gaat gewoon een huis zoeken in plaats van een afstand tot je werk.
Zwak verhaal tulpen met woningen vergelijken.quote:Op woensdag 17 juli 2019 17:27 schreef namliam het volgende:
investeerders die huizen kopen is natuurlijk niet iets van de laatste maanden; leuk hoor dat verhaal voor de buhne "hunnie investeerders" zijn de schuldige, maar ja daar waar schaarste is wordt in gehandeld en in verdient....
Helaas geloofd de massa/buhne het "mooie" verhaal van het is niet "onze fout" want kijk naar hunnie voor de zoveelste keer zonder ook maar ergens over na te denken
Verder zijn zij die huren (mede) verantwoordelijk voor hun eigen probleem voor zover die al WILLEN kopen want er zijn ook plenty huurders die bewust niet willen kopen maar die hoor je niet.
Denk in tulpen van in der tijd 1600 nog wat, is het de verkopers fout dat er iemand hem 2 gulden bied voor een tulp die 2 cent waard is? en er morgen iemand voor de volgende tulp komt voor 2,22 en de dag er na voor 2,50 ??? Want iedereen ziet er "geld" in?!
Tot ja tot mensen er de brui aangeven; of in dit geval de lonen niet snel (genoeg) omhoog gaan waardoor huurders simpelweg niet (meer) 2500 of 5000 euro aan huur gaan betalen en dus die huren zolangzamerhand een beetje gemaxed worden naar huur.
Dannog is woningnood ook maar een perceptie ik ben opgegroeid in een woning van 60 m2 met 3 kinderen; nu woont daar 1 stelletje die het al VEEEEL te klein vinden want ze hebben niet eens een inloop kast voor hem en haar, geen jackuzi, geen sauna en geen fitness ruimte aan/in huis.
Het liefst nemen ze de buren boven en onder er bij om er 1 "appartement" van te maken dat aan hun eisen voldoet.
Ik kan al lang niet meer tellen in mijn oude buurtje hoeveel appartementen nu massionettes (of erger) zijn!
Net alsof er niet nog een heel land tussen Friesland en Amsterdam ligt. En in Amsterdam werken is ook best wel een keuze.quote:Op woensdag 17 juli 2019 17:30 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Lekker in Friesland wonen en in Amsterdam werken of zo?
Oké dat is een flink verhaal bij elkaar dus het morele component is bij jou wél iets waar je over nagedacht hebt?quote:Op woensdag 17 juli 2019 17:32 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Net alsof er niet nog een heel land tussen Friesland en Amsterdam ligt. En in Amsterdam werken is ook best wel een keuze.
Nee, maar ik vind het gejank dat er in een deel van de randstad geen woningen te vinden zijn een beetje zwak. Je kiest er zelf voor er te wonen. Je kan er ook voor kiezen te gaan reizen, of gewoon elders te gaan werken.quote:Op woensdag 17 juli 2019 17:33 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Oké dat is een flink verhaal bij elkaar dus het morele component is bij jou wél iets waar je over nagedacht hebt?
Oké dat was uiteindelijk een antwoord op mijn vraag. Het lijkt je toch wel aardig wat te doen, enfin ik ga weer aan het werk.quote:Op woensdag 17 juli 2019 17:34 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Nee, maar ik vind het gejank dat er in een deel van de randstad geen woningen te vinden zijn een beetje zwak. Je kiest er zelf voor er te wonen. Je kan er ook voor kiezen te gaan reizen, of gewoon elders te gaan werken.
Denk dat deze weerstand vooral komt omdat mensen zelf niet in staat zijn dan te kopen en dan zien ze iemand een 2e of 3e huis kopen. Kan heel zuur zijn. Het is natuurlijk van belang dat je als verhuurder je je als een goede huurbaas gedraagt en geen misbruik gaat maken van de huurder.quote:Op woensdag 17 juli 2019 17:34 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Nee, maar ik vind het gejank dat er in een deel van de randstad geen woningen te vinden zijn een beetje zwak. Je kiest er zelf voor er te wonen. Je kan er ook voor kiezen te gaan reizen, of gewoon elders te gaan werken.
Mij iets te doen, goed verhaal. Ik zit zelf niet in vastgoed op die manier dus nee, ik heb er niet over nagedacht. Maar je kan andere mensen niet de schuld geven van je eigen keuzes.quote:Op woensdag 17 juli 2019 17:35 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Oké dat was uiteindelijk een antwoord op mijn vraag. Het lijkt je toch wel aardig wat te doen, enfin ik ga weer aan het werk.
Ik heb het nog niet gedaan. Is wel het plan hopelijk nog dit jaar. Had tijdje terug wel een ander topic geopend over het verhuur. Misschien kun je hier nog tips uithalenquote:Op donderdag 18 juli 2019 09:38 schreef Gijsbertus het volgende:
Of het nu wel of niet moreel verwerpelijk is, het is gewoon de markt.
Wil je kopen ben je modaal huis/ appartement in de binnenstad (Utrecht, Rotterdam, Amsterdam) ongeveer 3ton kwijt. Zit je ook met een hypotheek van ¤ 1100 en hoger, plus de daarbij komende kosten van koop. Door de grote vraag naar woningen in deze steden verwacht ik niet dat de prijzen echt zullen gaan dalen.
Huur is duurder maar heb je wel de bewegingsvrijheid om elders te gaan wonen, zonder dat je eerst je huis moet verkopen e.d.
Heb nogmaals de puntenberekening gedaan, kwam weer op 170 punten. Sanitair en keuken scoor ik ook aardig wat punten.
Zijn er nog meer mensen die (onlangs) een (extra) huis/appartement hebben aageschaft voor verhuur. Ben benieuwd naar jullie ervaringen, tips en eventuele valkuilen.
Ik ben op dit moment er mee bezig om mijn eerste investeringspand aan te gaan schaffen.quote:Op donderdag 18 juli 2019 09:38 schreef Gijsbertus het volgende:
Zijn er nog meer mensen die (onlangs) een (extra) huis/appartement hebben aangeschaft voor verhuur. Ben benieuwd naar jullie ervaringen, tips en eventuele valkuilen.
Hoe krijg je zo'n hypotheek voor elkaar? Want ik heb gezocht naar taxateurs die een taxatie rapport kunnen opmaken met bijvoorbeeld de woning prijs in verhuurde staat etc... maar niemand die dat schijnt te kunnenquote:Op donderdag 18 juli 2019 15:00 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Ik ben op dit moment er mee bezig om mijn eerste investeringspand aan te gaan schaffen.
Gisteren een bod gedaan en nu dus afwachten of het goed genoeg was....![]()
Het is mijn eerste pand, dus er komt dan super veel op je af. Maar ik vind dat wel leuk en zie het als een positieve uitdaging om wat nieuws te leren. Ideaal zou ik in de toekomst meerdere panden willen hebben om zo een stabiel passief inkomen te genereren.
In dit geval betreft het een klein 2 kamer appartement in Utrecht. Qua punten kom ik op 146 punten uit, dus net minimaal binnen de vrije sector.
Goed idee voor een topic hier, want mocht het lukken, dan zal ik zeker veel vragen hebben
Lastige vraag is natuurlijk wat een redelijke huurprijs gaat zijn. Het liefst wil je dat vergelijken met wat er voor huur voor vergelijkbare panden is gevraagd. Maar ja, hoe kom je aan de gegevens voor prijs / m2? Dat wat er nu te huur staat is vaak te hoog geprijsd (wat de reden is dat het nog leeg staat).
Misschien die vraag stellen bij SamenInGeld?quote:Op donderdag 18 juli 2019 15:45 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hoe krijg je zo'n hypotheek voor elkaar? Want ik heb gezocht naar taxateurs die een taxatie rapport kunnen opmaken met bijvoorbeeld de woning prijs in verhuurde staat etc... maar niemand die dat schijnt te kunnen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |