Kan van Haga nog aanblijven in dé crime fighters partij?quote:Omstreden VVD'er Van Haga gepakt met te veel alcohol achter stuur
VVD-Kamerlid Wybren van Haga is door de politie staande gehouden, omdat hij met te veel alcohol op in de auto is gestapt. Dat meldt De Telegraaf.
Het incident dateert van een week geleden. De VVD'er werd door de politie aan de kant gezet vanwege zijn rijgedrag. Uit de controle bleek dat Van Haga de wet had overtreden met een te hoog alcoholpromillage.
In een reactie aan de krant laat Van Haga weten er niet aan te denken om op te stappen als Kamerlid.
In 2013 stapte oud-VVD-Kamerlid Matthijs Huizing wel op, omdat hij in beschonken toestand deelnam aan het verkeer. Huizing stelde destijds: "Aangezien ik de VVD-lijn onderschrijf dat juist volksvertegenwoordigers van onbesproken gedrag moeten zijn, is dit voor mij aanleiding geweest mijn Kamerlidmaatschap neer te leggen."
Eerder in opspraak wegens overtreden huurregels
Het is niet de eerste keer dat Van Haga op negatieve wijze in het nieuws komt. De VVD'er kwam eerder onder vuur te liggen vanwege het overtreden van de huurregels in Amsterdam. Hij kwam in opspraak omdat hij als pandjesbaas te veel mensen in een aantal van zijn huizen liet wonen.
De VVD-integriteitscommissie, die na de vele integriteitsschendingen in het leven is geroepen, concludeerde destijds dat er geen sprake was van "overtredingen of ernstig verwijtbaar handelen".
Van Haga kreeg na de affaire een zwaardere portefeuille in de fractie.
https://www.nu.nl/politie(...)ol-achter-stuur.html
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
0,6 promille, wat 0,5 mag zijn. Dus echt bezopen zal hij niet geweest zijn.quote:Op dinsdag 16 juli 2019 18:28 schreef Gunner het volgende:
Volgens een andere bron waren het “twee wijntjes”. Dan weegt hij vast 35 kilogram als je dan al teveel blaast.
Wat probeer je hier precies mee te zeggen? Kamerleden kunnen ongeacht de misdaad of overtreding aanblijven omdat het mensen zijn? Probeer het gaarne eens met iets meer woorden spijkerbroek.quote:Op dinsdag 16 juli 2019 18:23 schreef spijkerbroek het volgende:
Jeetje, kamerleden lijken nét mensen!
quote:Op dinsdag 16 juli 2019 18:30 schreef MadJackthePirate het volgende:
Ey lul, je gaat toch niet de laffe borrelaar uithangen? Die pauperagenten moeten zich gewoon niet zo bemoeien met zo'n prominente pik
In Den Haag wel ja, daar valt toch niet veel aan diggelen te rijden.quote:
Ja die festivals daar moet wat aan gebeuren, mensen zitten daar aan de drugs, stel dat die in de auto stappen en iemand doodrijden, walgelijk!quote:Op dinsdag 16 juli 2019 18:32 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Maar wel stoere praat brallen over de criminaliteit want dat scoort wel lekker bij de paupers. #VVD
Om hierover op te stappen zou ik eigenlijk ook wel overdreven vinden. Maar het ondersteunt wel mooi de beeldvorming van de VVDquote:Op dinsdag 16 juli 2019 18:36 schreef Fietsertje70 het volgende:
Zou hij hiervoor die integriteitscommissie gebeld hebben? En dat die toen gezegd hebben, ach ze hebben je niet betrapt op graaien dus ik zou gewoon blijven?
Op zichzelf misschien niet maar met het zichzelf aangemeten imago van de partij en de hoeveelheid "incidenten" bij VVD'ers begin het steeds wat ironischer te raken.quote:Op dinsdag 16 juli 2019 18:38 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Om hierover op te stappen zou ik eigenlijk ook wel overdreven vinden. Maar het ondersteunt wel mooi de beeldvorming van de VVD
Een bouwvakker wordt ook niet ontslagen als hij een keer gepakt is met teveel alcohol op.quote:Op dinsdag 16 juli 2019 18:31 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wat probeer je hier precies mee te zeggen? Kamerleden kunnen ongeacht de misdaad of overtreding aanblijven omdat het mensen zijn? Probeer het gaarne eens met iets meer woorden spijkerbroek.
Ja precies.quote:Op dinsdag 16 juli 2019 18:39 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Op zichzelf misschien niet maar met het zichzelf aangemeten imago van de partij en de hoeveelheid "incidenten" bij VVD'ers begin het steeds wat ironischer te raken.
Geef eens een concreet antwoord op mijn vraag wil je, het betreft hier geen bouwvakker.quote:Op dinsdag 16 juli 2019 18:39 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Een bouwvakker wordt ook niet ontslagen als hij een keer gepakt is met teveel alcohol op.
Welke voorbeeld functie heeft deze dan?quote:Op dinsdag 16 juli 2019 18:39 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Een bouwvakker wordt ook niet ontslagen als hij een keer gepakt is met teveel alcohol op.
Het waren natuurlijk wijntjes in de VVD prijsklasse die vallen zwaarder.quote:Op dinsdag 16 juli 2019 18:28 schreef Gunner het volgende:
Volgens een andere bron waren het “twee wijntjes”. Dan weegt hij vast 35 kilogram als je dan al teveel blaast.
De wet geld voor iedereen maar niet voor deze? Waar haalde die betreffende agent het lef vandaan dat pijpje voor te houden, waarom geen drugstest?quote:Op dinsdag 16 juli 2019 18:39 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Op zichzelf misschien niet maar met het zichzelf aangemeten imago van de partij en de hoeveelheid "incidenten" bij VVD'ers begin het steeds wat ironischer te raken.
Ik denk dat de kans vrij groot is dat deze vent op feestjes aan de sos zit ja.quote:Op dinsdag 16 juli 2019 18:42 schreef john2406 het volgende:
[..]
De wet geld voor iedereen maar niet voor deze? Waar haalde die betreffende agent het lef vandaan dat pijpje voor te houden, waarom geen drugstest?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |