Tevens dit.quote:Op zondag 14 juli 2019 10:04 schreef Sigaartje het volgende:
Wat een verschrikkelijk harteloos topic.
Dat valt wel mee.. het kont bijten komt pas als je je niet of heel laat meld.. Nu direct contact maken scheelt heel veel uitleggenquote:Op zondag 14 juli 2019 10:03 schreef Jordy-B het volgende:
Doorrijden na een aanrijding. Je hebt jezelf in de kont gebeten.
quote:Op zondag 14 juli 2019 10:05 schreef Cryptocoryne het volgende:
Hopelijk gaat je premie flink omhoog. Het lijkt me sterk dat je een grote hond over het hoofd ziet en dan niet remt. Dat houdt in dat je een gevaar op de weg bent want je let niet op.
TS heeft nog wat last van de overgang van winter- naar zomertijd. Neem het hem niet kwalijk.quote:Op zondag 14 juli 2019 10:05 schreef Cryptocoryne het volgende:
Hopelijk gaat je premie flink omhoog. Het lijkt me sterk dat je een grote hond over het hoofd ziet en dan niet remt. Dat houdt in dat je een gevaar op de weg bent want je let niet op.
Of dronken was.quote:Op zondag 14 juli 2019 10:05 schreef Cryptocoryne het volgende:
Geen woord over medelijden met dat beest. Gaat alleen over geld. Dure auto en dan gaan janken over no-claim. Ik heb er geen goed woord voor over.quote:
Nou, er is wel enig begrip voor als je in paniek de benen neemt, maar als je je niet binnen twaalf uur meldt, is het een misdrijf.quote:Op zondag 14 juli 2019 10:04 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dat valt wel mee.. het kont bijten komt pas als je je niet of heel laat meld.. Nu direct contact maken scheelt heel veel uitleggen
Wat is er met het hondenlijk gebeurd en heb je de politie voor info gebeld? Wellicht dat de eigenaar zich bij de dierenambulance heeft gemeld??quote:Op zondag 14 juli 2019 09:57 schreef Manolo_Rojas het volgende:
Ik heb gisteren bij mij in de buurt een hond dood gereden. Het was een nogal grote en ik heb niet geremd waardoor de schade aan mijn auto nog best redelijk is. Er zit een aardige deuk aan de voorkant van mijn auto. Het is een vrij dure auto (Audi A6 avant -proline sport - 2018) en ik ben een beetje bang voor mijn noclaim. Nu wil ik graag de eigenaar aansprakelijk stellen maar ik heb geen idee wie dat is en hoe ik aan zijn email adres kom. Verder zou ik willen weten hoe je een aansprakelijkheids email/brief schrijft.
quote:Op zondag 14 juli 2019 10:04 schreef Sigaartje het volgende:
Wat een verschrikkelijk harteloos trolltopic topic.
Op zich nemen ze het wel ruim.. Zolang je dan ook maar eerlijk en openhartig bent..quote:Op zondag 14 juli 2019 10:08 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Nou, er is wel enig begrip voor als je in paniek de benen neemt, maar als je je niet binnen twaalf uur meldt, is het een misdrijf.
Want jongentjes zijn niet erg ;-)quote:Op zondag 14 juli 2019 10:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of dronken was.
En dan is het te hopen dat het idd een hond (of hert) was, en geen 14-jarig meisje op de fiets.
Hi ha ho.quote:Op zondag 14 juli 2019 10:21 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Want jongentjes zijn niet erg ;-)
Aah! Sorry :xquote:Op zondag 14 juli 2019 10:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hi ha ho.
Ik ken dat "ik dacht dat ik een hond had aangereden" letterlijk van iemand die, ladderzat, een 14-jarig meisje heeft doodgereden.
Je weet dat je niet voor honden mag remmen.quote:Op zondag 14 juli 2019 10:05 schreef Cryptocoryne het volgende:
Sorry dat ik niet duidelijk genoeg was. Het gaat om een hond en niet om een mens.quote:Op zondag 14 juli 2019 09:59 schreef Zolderkamer het volgende:
Ben je doorgereden na die tijd? Zo ja? Direct contact opnemen met de politie.. doorrijden is strafbaar namelijk.. Dus hoe sneller hoe beter..
Aanrijding is aanrijding.quote:Op zondag 14 juli 2019 10:27 schreef Manolo_Rojas het volgende:
[..]
Sorry dat ik niet duidelijk genoeg was. Het gaat om een hond en niet om een mens.
Ik heb die hond meegenomen voor bewijsmateriaal. Dus dat kan nog steeds hoor. Hij ligt in mijn garage. Ik hoop dat ik die eigenaar snel te pakken krijg, voordat dat beest begint te stinkenquote:Op zondag 14 juli 2019 10:02 schreef Cryptocoryne het volgende:
Waarom ben je doorgereden? Nu is er dus geen mogelijkheid meer om te kijken of de hond gechipt is.
Natuurlijk wel.quote:Op zondag 14 juli 2019 10:25 schreef Manolo_Rojas het volgende:
[..]
Je weet dat je niet voor honden mag remmen.
quote:Op zondag 14 juli 2019 10:27 schreef Manolo_Rojas het volgende:
[..]
Sorry dat ik niet duidelijk genoeg was. Het gaat om een hond en niet om een mens.
schade aan een ander is toegebracht. Next.quote:§ 1. Gedragsregels Artikel 7 1. Het is degene die bij een verkeersongeval is betrokken of door wiens gedraging een verkeersongeval is veroorzaakt, verboden de plaats van het ongeval te verlaten indien: a. bij dat ongeval, naar hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, een ander is gedood dan wel letsel of schade aan een ander is toegebracht; b. daardoor, naar hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, een ander aan wie bij dat ongeval letsel is toegebracht, in hulpeloze toestand wordt achtergelaten. 2. Het eerste lid, aanhef en onderdeel a, is niet van toepassing op degene die op de plaats van het ongeval behoorlijk de gelegenheid heeft geboden tot vaststelling van zijn identiteit en, voor zover hij een motorrijtuig bestuurde, tevens van de identiteit van dat motorrijtuig.
OK. Ga ik doen.quote:Op zondag 14 juli 2019 10:03 schreef N.icka het volgende:
Neem aan dat je dierenambulance heb gebeld? Deze kunnen bij de hond de chip lezen
Ik ben gestopt. Heb de hond meegenomen. Wat had ik nog meer kunnen doen?quote:Op zondag 14 juli 2019 10:29 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
[..]
schade aan een ander is toegebracht. Next.
Dat is allemaal niet gebeurd dus ik snap niet wat dat met dit topic te maken heeft.quote:Op zondag 14 juli 2019 10:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of dronken was.
En dan is het te hopen dat het idd een hond (of hert) was, en geen 14-jarig meisje op de fiets.
Dit topic is ook niet gebeurd.. net als de rest van je pohi..quote:Op zondag 14 juli 2019 10:34 schreef Manolo_Rojas het volgende:
[..]
Dat is allemaal niet gebeurd dus ik snap niet wat dat met dit topic te maken heeft.
Op dat moment de politie bellen, dat had je moeten doen.quote:Op zondag 14 juli 2019 10:33 schreef Manolo_Rojas het volgende:
[..]
Ik ben gestopt. Heb de hond meegenomen. Wat had ik nog meer kunnen doen?
Pic's?quote:Op zondag 14 juli 2019 10:33 schreef Manolo_Rojas het volgende:
Heb de hond meegenomen. Wat had ik nog meer kunnen doen?
In dat geval zou je de hond op kunnen laten zetten en op wieltjes plaatsen. Dan kan je ermee in de buurt rondlopen om te zien of iemand de hond herkent.quote:Op zondag 14 juli 2019 10:28 schreef Manolo_Rojas het volgende:
[..]
Ik heb die hond meegenomen voor bewijsmateriaal. Dus dat kan nog steeds hoor. Hij ligt in mijn garage. Ik hoop dat ik die eigenaar snel te pakken krijg, voordat dat beest begint te stinken
quote:Op zondag 14 juli 2019 10:37 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
In dat geval zou je de hond op kunnen laten zetten en op wieltjes plaatsen. Dan kan je ermee in de buurt rondlopen om te zien of iemand de hond herkent.
[..]
In dat geval zou je de hond op kunnen laten zetten en op wieltjes plaatsen. Dan kan je ermee in de buurt rondlopen om te zien of iemand de hond herkent.
Een beetje googelen doet wonderenquote:Op zondag 14 juli 2019 10:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Op dat moment de politie bellen, dat had je moeten doen.
Groot wild dier dus geen hond. Al het andere was sowieso niet meer nodig. Het is gewoon een civiele zaak geworden tussen mij en de eigenaar. Het zou fijn zijn als de politie me daarbij helpt maar ik ben bang dat - de politie hier kennende - daar geen tijd voor heeft.quote:Schade door wild melden
Neem na een aanrijding met "groot" wild contact op met de politie (0900 8844). Je mag namelijk een dier niet onnodig laten lijden. De politie zal de faunabeheerder inschakelen om het gewonde dier op te sporen dan wel het overleden dier op te ruimen.
quote:Op zondag 14 juli 2019 10:28 schreef Manolo_Rojas het volgende:
[..]
Ik heb die hond meegenomen voor bewijsmateriaal. Dus dat kan nog steeds hoor. Hij ligt in mijn garage. Ik hoop dat ik die eigenaar snel te pakken krijg, voordat dat beest begint te stinken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |