Heb je het wel eens laten testen, of verzin je dit nu? Ze schrapen inderdaad ter plekke wat af en geven je voorlopig resultaat. De rest sturen ze op, dan krijg je een kaartje met een nummer en kun je een week of wat later bellen voor de gehele analyse.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 09:37 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ook dat is niet helemaal waar. Men schraapt slechts een klein deel van zo'n pilletje af en men kan zien hoeveel werkzame stof van het MDMA erin zit. En zelfs dat is niet volledig betrouwbaar te noemen.
De rest van de chemische samenstelling wordt helemaal niet meegenomen. Dus men weet totaal niet wat men aan reststoffen inneemt en of dit schadelijk is voor het lichaam.
Als je suiker oplost in water heeft na enige tijd elke cm^3 dezelfde concentratie. Het is bijna onmogelijk, gezien het productieproces, dat een klein deel van de pil vol zit met giftige stoffen en de rest daaromheen MDMA is. En dat toevallig de testservice dat stukje met MDMA afschraapt waardoor het resultaat niet representeerbaar is. Zo werken chemische processen simpelweg niet. Dus ja, het testen van pillen is gewoon betrouwbaar. 94% van de Nederlandse pillen in 2017 bevatten, naast vulmiddellen, zuiver MDMA (zie https://www.jellinek.nl/i(...)rten-en-prijzen-xtc/).quote:Op zaterdag 13 juli 2019 09:37 schreef Elzies het volgende:
Ook dat is niet helemaal waar. Men schraapt slechts een klein deel van zo'n pilletje af en men kan zien hoeveel werkzame stof van het MDMA erin zit. En zelfs dat is niet volledig betrouwbaar te noemen.
Er gebeurd dus niets ("Het werkt niet, dat weet ik ook")quote:Komen er ook echt strengere drugscontroles op festivals?
De afgelopen week domineerde minister van Justitie Grapperhaus het nieuws met zijn uitspraken over drugs. Hij riep op tot minder festivals en kondigde aan dat je "met een pilletje het festivalterrein niet meer opkomt". Maar wat houden de stevige woorden van de minister in de praktijk in? NOS op 3 confronteerde de minister met zijn uitspraken.
Check hier wat er allemaal terechtkomt van de uitspraken over drugs en festivals van Grapperhaus.
Nja. Dat lijkt me wel beetje vergezocht. Het is in ieder geval niet iets nieuws. Ook in de jaren 80 speelde dezelfde kat en dezelfde muis al met elkaar.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 19:49 schreef Ixnay het volgende:
Festivals zijn Europese cultuur geworden inclusief de genotsmiddelen die erbij horen.
Maar eigen cultuur heeft geen waarde in Nederland. Dat moet kapot. Oikofobie.
Ik denk dat ik het hiermee eens kan zijn, doe er nog snoepgoed bij anders.quote:Op zondag 14 juli 2019 10:44 schreef maniack28 het volgende:
Ben helemaal pro verbod mits alcohol en tabak tegelijk ook verboden worden. Dan en alleen dan is je beleid echt gebaseerd op het beschermen van de volksgezondheid en niet op het pleasen van je achterban en je onderbuik.
quote:Op zaterdag 13 juli 2019 19:49 schreef Ixnay het volgende:
Festivals zijn Europese cultuur Big Business geworden inclusief de genotsmiddelen die erbij horen.
Maar eigen cultuur heeft geen waarde in Nederland. Dat moet kapot. Oikofobie.
Helemaal eensch.quote:Op zondag 14 juli 2019 18:02 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
Vannacht naar een fantastisch techno feestje geweest in Doornroosje van Bauhauz.
Ik zeg fuck Grapperhaus en leve MDMA.
Misschien een idee om zo'n feestje te geven in de tweedenkamer, dan snappen ze misschien dat er niks mis mee is, allemaal vrolijke blije mensen die heerlijk aan het dansen zijn en geen gezeik vanwege alcohol gebruik, waar de meest mensen stierlijk vervelend van worden.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
|
Forum Opties | |