abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 juli 2019 @ 14:22:14 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_187863633
Festivals zonder drugs gaan vanzelf failliet, omdat de bezoekers niet zonder kunnen :') Niets mis met het plan van Grapperhaus om die ontaarde toestanden in te dammen.

quote:
Minister wil minder festivals in Nederland

Update | Minister Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) pleit in zijn strijd tegen drugscriminaliteit voor minder festivals in Nederland, waar vooral XTC rijkelijk wordt geconsumeerd. Volgens de minister kan de politie het grote aantal feesten niet aan, zegt hij in een interview met De Telegraaf.

Een woordvoerder van de minister bevestigt de uitspraken, maar hij benadrukt dat het de minister niet per se gaat om minder festivals maar om minder festivals met drugsgebruik. Ook is er absoluut geen sprake van dat het kabinet komt met wetgeving waarin een maximaal aantal festivals per jaar wordt vastgelegd. ,,Beleid daarop ligt bij de gemeenten", aldus de zegsman.

Er worden in ons land jaarlijks 1100 festivals georganiseerd en alle bezoekers controleren op pillen of coke is volgens Grapperhaus niet meer te doen. ,,We hebben met elkaar afgesproken: als je op een festival met een gebruikershoeveelheid wordt aangetroffen kom je er niet in. Als het meer is, ga je mee met de politie. Als we dat zouden handhaven, zou je nog eens wat gaan zien.” De minister vindt dat ‘je met elkaar kritisch moet zijn en moet zeggen: kunnen we dit met zijn allen aan?’

Afwentelen
Lowlandsdirecteur Eric van Eerdenburg vindt dat Grapperhaus beter de bron kan aanpakken: de drugslabs. ,,Het lijkt mij nogal een simplificatie van het probleem”, zegt Van Eerdenburg. ,,Er is al amper politie aanwezig op festivals en hij kan zich beter richten op de bron. Dat zijn de drugslabs.”

De festivaldirecteur noemt het ‘zo makkelijk om een maatschappelijk probleem af te wentelen op de festivals’. ,,Het is alsof de festivals de oorzaak ervan zijn. De oorzaak is ergens anders. Namelijk dat er ongelooflijk veel geld mee verdiend wordt en dat er slechte handhaving is. Ik denk dat de minister van Justitie zich daarmee bezig zou moeten houden.”

Festivalorganisator Mojo reageert verbolgen op de suggestie van Grapperhaus. ,,Het is wel heel erg kort door de bocht om het drugsprobleem bij de festivals te leggen”, reageert een woordvoerster, die meent dat drugsgebruik overal is. ,,Ga de stad in, kijk eens wat daar allemaal gebeurt. Het is wel erg stigmatiserend om nu de festivals aan te pakken.” Mojo zegt ongeveer twaalf festivals te organiseren. ,,Daarbij werken we samen met de politie, en we controleren onder meer aan de poorten.”

https://www.ad.nl/binnenl(...)-nederland~aac38e11/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_187863710
Symptoombestrijding. Mensen willen drugs gebruiken, gedoog dan maar dat ze dat in een (min of meer) besloten en veilige omgeving doen. Als hij denkt dat de vraag naar drugs stopt door legale feesten te laten verdwijnen is hij ontzettend naief.
pi_187863767
Fun ist verboten!!!!!!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_187863826
grappenhaus. :{
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_187863842
Is net bekend geworden dat de politiek heeft gestuurd in onderzoeken naar de 'schadelijke' effecten van specifieke drugs. Goed moment om dan nu met dit te komen :')
pi_187863871
Gabberhouse.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_187863880
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 14:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Symptoombestrijding. Mensen willen drugs gebruiken,
Dat is uiteindelijk dé oorzaak.
Als je drugs dan verbiedt dan zijn alle handelaren en producenten crimineel.
Ga je dan actief vervolgen met zware straffen dan blijven alleen de harde criminelen over.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_187863913
Dus minder minder minder is nu wel een oplossing?
  donderdag 11 juli 2019 @ 14:39:37 #9
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_187863923
De politie kan het niet aan. Legaliseer dan :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_187863965
Wat een malloot :')
pi_187864129
Laat mensen toch plezier hebben. Reguleer of gedoog dan, man.

[ Bericht 1% gewijzigd door Discombobulate op 11-07-2019 15:09:54 ]
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_187864193
Roken en alcohol zijn veel schadelijker dan partydrugs
pi_187864215
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 15:00 schreef Pleun2011 het volgende:
Roken en alcohol zijn veel schadelijker dan partydrugs
Ja, maar daar kunnen ze accijns over heffen, dus dan mag het.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 11 juli 2019 @ 15:04:18 #14
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_187864257
Het meest geconsumeerde verdovende middel, zowel op festivals als daarbuiten, is gewoon legaal.

Beste meneer Grapperhaus, misschien willen mensen gewoon plezier maken op een manier die hen goeddunkt en is politiecontrole daarop helemaal niet nodig.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 11 juli 2019 @ 15:06:32 #15
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_187864287
quote:
quote:
"Het probleem is: we hebben 1100 festivals in Nederland. Moeten we onze politie helemaal daarop inzetten?"
Het probleem is, er is nog veel meer criminaliteit. Moeten we 60% van de politie op drugs zetten?

Het probleem is de War on Drugs. Moeten we daar op inzetten?

En gaan we nu ook alle kroegen en huiskamers verminderen?

Legalize! *O*
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 11 juli 2019 @ 15:07:44 #16
pi_187864297
Overigens is de pluk ze wetgeving een denderende mislukking. En wat doen we dan? Dan komen we met een ander slecht idee.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_187864317
Grapperhausgod _O_

De man die het Ministerie van Veiligheid en Justitie tot een succes gaat maken _O_
  donderdag 11 juli 2019 @ 15:12:06 #18
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_187864356
quote:
7s.gif Op donderdag 11 juli 2019 15:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Overigens is de pluk ze wetgeving een denderende mislukking. En wat doen we dan? Dan komen we met een ander slecht idee.
Is dat zo ja? Ik moet zeggen dat ik daar verder niks over heb gelezen.

Verder gewoon legaliseren, het is inderdaad zonde om de politie de tijd te laten verspillen aan dit onoplosbare "probleem".
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_187864436
Minder Grapperhaus in Nederland!
Uitvinder van de biersmiley.
pi_187864539
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 14:56 schreef Discombobulate het volgende:
Laat mensen toch plezier hebben. Reguleer of gedoog dan, man.
Het gaat niet om de persoonlijke gevolgen voor mensen he.
Ik vind het prima dat mensen een pilletje slikken, maar de schade is flink voor ons als maatschappij.
Legaliseren gaat dat echt no way oplossen :')

Prima dat we daar eens over gaan discussiëren.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 11 juli 2019 @ 15:24:25 #21
pi_187864601
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 15:12 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Is dat zo ja? Ik moet zeggen dat ik daar verder niks over heb gelezen.

quote:
quote:
De pluk is al decennia heel mager

Toch melden Nederlandse politici al decennia dat ‘we’ honderden miljoenen kunnen plukken. Maar een berekening van vermeende drugswinsten in een vonnis is nog geen echt geld. Criminoloog Hans Nelen constateerde in een evaluatie in 2004 al dat er van de 129 miljoen euro aan ‘plukze’-vonnissen maar 9 miljoen was binnengehaald. In de meeste zaken ging het om minder dan 45.000 euro. Criminoloog Petrus van Duyne doet al decennia onderzoek naar drugsgeld en witwassen en kon de grote bedragen ook nooit vinden. Uit een groot onderzoek dat hij in 2015 deed voor het WODC bleek dat het in de helft van alle plukze-zaken om minder dan 3300 euro ging. Slechts 0,3 procent betrof meer dan een half miljoen. Pijnlijker is dat de grote bedragen aan ‘geplukt geld’ uit persberichten van het OM vaak niet veel voorstellen. In de ruim tienduizend dossiers die Van Duyne onderzocht was het indrukwekkende bedrag van ruim 425 miljoen euro aan ontneming opgelegd. Slechts 196 miljoen was daarvan geïnd in zeventien jaar tijd. Er stond dus nog ruim 228 miljoen open. We hebben, zo schrijft hij droog in het blad Justitiële Verkenningen, ‘over het geheel niet te maken met een dadergroep die vermogens opbouwt waarmee door ontneming aan ’s lands begroting aanzienlijk kan worden bijgedragen.’

Andere onderzoekers komen in diezelfde Justitiële Verkenningen tot betrekkelijk lage schattingen voor de totale omvang van de illegale economie: een miljard voor cannabis, rond de 400 miljoen voor de overige drugs. Tel er smokkel, illegaal gokken en prostitutie bij op en de totale omvang van de illegale economie is 2,4 miljard.
  donderdag 11 juli 2019 @ 15:24:54 #22
pi_187864612
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 15:21 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Kom dan

NWS / The World Wide War on Drugs #12 - Legalize not criminalize
pi_187864633
quote:
Ik ben voor de vraag naar drugs naar beneden brengen, beetje zoals Portugal ook doet.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_187864748
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 15:21 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Het gaat niet om de persoonlijke gevolgen voor mensen he.
Ik vind het prima dat mensen een pilletje slikken, maar de schade is flink voor ons als maatschappij.

Nou ja, als je kijkt naar de recente legalisering van cannabis in de Verenigde Staten zie je veelal positieve effecten. Gebruik is zelfs afgenomen onder jongeren.

Nu is een pilletje of een lijntje cocaïne ook niet daarmee te vergelijken, en ik zeg ook niet dat we het moeten legaliseren. Reguleren daarentegen, wellicht is dat wel een optie. Wat betreft de persoonlijke gevolgen, die vallen reuze mee bij gebruik van xtc. Paardrijden is zelfs gevaarlijker (zie https://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/0269881108099672 en de referenties).

Ik zou zeggen: voorlichting, gedogen, en dan kijken wat er qua regulatie mogelijk is. Wat zeg nou zelf, het drugsbeleid dat we nu hebben lost niks op.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 11 juli 2019 @ 15:35:08 #25
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_187864825
Als die man nou even iets nuttigs doet met zijn tijd en ons geld... Mafkees..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')