mensen die hetzelfde hebben (gehad)? Wat deed je? Hoe voelde je je? Hoe lang was je de klos?
ik heb sinds gisteren een laptop, maar hoewel ik er erg blij mee ben, gaat liggend met zo'n ding niet zonder inspanning.
muziek luisteren doe ik ook
boek lezen zou ik graag doen, maar helaas, krijg je ook kramp van na 10 minuten...
Ik hoop dat het snel over is, je wordt niet geopereerd??
(schopje lifestyle)
Ik kan niet meepraten, maar misschien een tip: probeer een Gameboy te regelen van iemand (tenzij je niet van spelletjes houdt). Misschien helpt 't wat...
quote:Hoi, kheb geen hernia gehad maar wel een gebroken rug, telt dat ook?
Op woensdag 8 januari 2003 20:12 schreef Cyberjunkie het volgende:
ik lig met een hernia op bed. Heb er nu precies 3 weken op zitten. Of zeg maar: liggen... voorlopig geen verbetering...mensen die hetzelfde hebben (gehad)? Wat deed je? Hoe voelde je je? Hoe lang was je de klos?
ik heb sinds gisteren een laptop, maar hoewel ik er erg blij mee ben, gaat liggend met zo'n ding niet zonder inspanning.
muziek luisteren doe ik ookboek lezen zou ik graag doen, maar helaas, krijg je ook kramp van na 10 minuten...
Aniehoe, wat dattegaat heeft het weinig nut dat ik reageer, ik heb een namelijk maar een week of 2 plat gelegen en toen ben ik met een corset gaan oefenen. Ik heb vooral veel tv gekeken, het was precies tijdens een olympische spelen dus ik heb alle sporten wel zo'n beetje gezien. Normaal hou ik er niet van, maar je moet wat...
Dus ik zou zeggen, zorg dat er een tv boven je bed komt... Succes!
Wat kan ik zeggen? Ik had al snel een laptopje geregeld, een spelcomputer, een stapel boeken etc. etc. Ik heb me niet verveeld hoor . Ik kon maar iets van 10 minuten op dat laptopje werken, daarna was ik ook helemaal gaar. Als ik rechtop ging zitten zwelde mijn voet helemaal op, dus zitten kon ik ook niet de eerste 3 weken.
Het ergste vond ik dat mijn darmen zo pijn deden, die waren door het lange liggen en de operatie totaal van slag.
Maar ik heb me er maar stoicijns doorheen geslagen, klagen heeft toch geen zin. TV kijken... Bed in de woonkamer. Veel slapen, maar toch wel weer oppassen dat je overdag niet *te* veel slaapt, want dan slaap je 's nachts niet .
What else can you do? Een hernia is klote, maar je doet er niets aan. Een beetje kerel bijt zich er doorheen .
Ik heb wel spit gehad, zo erg dat ik een week amper kon lopen, ik kon gewoon mijn benen niet meer bewegen. Maar ja, dat was maar een weekje, dat was snel weer over.
Sterkte!
quote:[off topic]
Op woensdag 8 januari 2003 20:27 schreef moussy het volgende:
Als je het nog even volhoudt, hier in huis hobbelt er 1 die straks ongeveer 3 maanden plat moet
Moussy, ik gil al 3 dagen dat ik je Compaq CD klaar heb liggen!
[/ot]
Met excuses aan de topicstarter
quote:doet ook ff offtopic mee sowwy, zo te zien mis-comunicatie , maar ff via mail verder arev@538mail.nl ?
Op woensdag 8 januari 2003 20:29 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
[off topic]
Moussy, ik gil al 3 dagen dat ik je Compaq CD klaar heb liggen!
[/ot]
Met excuses aan de topicstarter
Sterkte he!
Kan je niet zo'n speciaal tafeltje voor op bed gebruiken? Dat gaat misschien beter met die laptop. Hoef je je niet zo in te spannen.
Suc6 ermee en beterschap!
ik vind het jammer dat ik alleen maar plat op m'n rug of op de rechterzij kan liggen. ik zoek nu naar manieren om dat laatste vol te houden, want m'n oor is inmiddels helemaal beurs en pijnlijk.
als alleen op m'n rug liggen overblijft is dat niet zo leuk. kan me niet voorstellen dat daar geen hulpmiddelen voor uitgevonden zijn.
laptop heeft ook geen zin meer als ik alleen op m'n rug kan liggen, want ik kan niet ietsje zittend liggen, alleen helemaal vlak.
quote:de eerste afspraak bij de neuroloog heb ik op 23 januari. die gaat waarschijnlijk een MRI laten maken. de wachttijd daarvoor is 3 weken. over 5 weken na nu hebben we dan een diagnose en is er nog niks gebeurd. Tegen die tijd fiets ik al weer rond hoor!!
Op woensdag 8 januari 2003 20:22 schreef Ilsjuhh het volgende:
sorry ik ben geen lotgenoot...maar me neef had t ook...enne die is geopereerd enne nou voelt ie zich weer goed...kun jij niet geopereerd worden dan?
De laptop bleek voor mij ook te inspannend te zijn. We hebben het destijds hier opgelost door de pc naast bed te zetten (met dvd). Monitor op kastje naast me (opzij draaien met je hoofd gaat beter dan half zittend je laptop bedienen). Toetsenbord op je benen en heel erg snel blind leren typen. Tv boven op een hoge kast, zorgen dat alle afstandbedieningen het doen en dat je videobanden op neemt met van alles en nog wat van een lange speelduur (wij maakten gebruik van ep-opname, waardoor ik de hele dag kon kijken en savonds als er weer hulp in huis was de band verwisseld kon worden). Eten/drinken dat soort dingen in afgesloten bussen/potten naast bed en zorgen dat je de po snel onder controle krijgt. (en reken maar dat dat nog wel eens fout wil gaan, dus handdoeken in de buurt is handig kun je die op een of andere manier onder je proppen tot er hulp is waardoor je niet nat hoeft te wachten).
*denkt verder na over mogelijke oplossingen*
quote:Ik neem aan dat je je knieen wel op mag trekken, dan wordt je rug platter. Als je dan je laptop bijna helemaal uitklapt(dus datie helemaal plat is...), met het toetsenbord tegen je bovenbeen... Zo lig ik ook wel eens op bed als ik het zat ben...
Op woensdag 8 januari 2003 22:51 schreef Cyberjunkie het volgende:
allereerst bedankt voor alle medeleven!ik vind het jammer dat ik alleen maar plat op m'n rug of op de rechterzij kan liggen. ik zoek nu naar manieren om dat laatste vol te houden, want m'n oor is inmiddels helemaal beurs en pijnlijk.
als alleen op m'n rug liggen overblijft is dat niet zo leuk. kan me niet voorstellen dat daar geen hulpmiddelen voor uitgevonden zijn.laptop heeft ook geen zin meer als ik alleen op m'n rug kan liggen, want ik kan niet ietsje zittend liggen, alleen helemaal vlak.
Succes!
ik heb de laptop vertikaal op een tafeltje naast me, lig zelf op m'n zij en surfen gaan zo prima, typen lukt best redelijk. alleen dat pijnlijke oor is dan niet leuk...
quote:ik ben in die tien maanden ook wel eens van bed afgeweest hoor, niet vaak maar anders wordt je echt compleet gestiird van de vier muren om je heen. Buitenlucht doet wonderen en verandering van omgeving ook. En het je altijd maar met een teiltje op bed wassen gaat je vreselijk de strot uithangen dus een douche is dan hemels
Op woensdag 8 januari 2003 23:04 schreef Cyberjunkie het volgende:
whooww, da's pas beroerd knorretje!! 10 maanden en niet van bed af kunnen... ik kan tenminste nog een paar minuten staan of zitten. doet wel zeer, maar 't gaat... zelfs een snelle douchebeurt behoort dan nog tot de mogelijkheden.
Sterkte
quote:en hij gaat nog niet op slot... nog lange niet... nog lange niet...
Op donderdag 9 januari 2003 20:24 schreef Cyberjunkie het volgende:
fijn dat er weinig lotgenootjes zijn. zo lollig is het immers niet. Wel jammer dat dit topic binnen een dag al niks meer opleverde, dus SCHOP!!
maar eigenlijk heb ik nix meer te zeggen...
vraag me alleen af of ik in het ziekenhuis wel kan internetten. ik verwacht het niet, dus waarschijnlijk is dit eventjes de laatste post voor de komende week.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |