abonnement Unibet Coolblue
pi_187824934
In het oude China dronken de reizigers en handelaars langs de Zijderoute een kopje thee als ze even uit wilden rusten. Daar zou de oorsprong van Dim Sum liggen: kleine hapjes bij de thee.
Het zijn vooral kleine gerechtjes en ze zijn doorgaans ook echt gemaakt om met elkaar te delen. Een soort Chinese tapas dus.

Veel Dim Sum gerechtjes zijn hartig, maar er zijn ook allerhande zoete hapjes. Verder kunnen de gerechtjes gestoomd, gebakken of gefrituurd zijn.



Als je voor het eerst een Dim Sum kaart voor je neus krijgt is die vaak lang en zijn er niet veel dingen die er bekend uit zien. Toch zijn er tussen de restaurants enorm veel overeenkomsten, men verzint de gerechtjes namelijk niet zelf, er zijn gewoon veel klassieke Dim Sums! Ook staan er op de kaart veel gerechten die op elkaar lijken, waarbij slechts de vulling van elkaar verschilt (aan jou de keus wat je favoriet is).

Ben je een first-time dimsummer? Dan is een kaart met plaatjes natuurlijk een uitkomst. Ik ben regelmatig een kaart met plaatjes tegengekomen. Maar ook zonder plaatjes kun je prima gewoon wat gokjes wagen, in het ergste geval ligt er een kippenklauwtje voor je neus…en die zijn ook lekker! ;)

Zelf thuis dimsum maken is natuurlijk ook heerlijk. Bij de toko is er meestal al een flink assortiment dat opgewarmd en/of met een paar handelingen afgemaakt kan worden. Vooral stoomgerechtjes zijn gemakkelijk thuis te bereiden!

Recepten van dimsum gerechten die ik zelf graag thuis maak, zet ik in een aparte post, waarnaar ik link in de OP. Heb je zelf ook een recept van een Dim Sum gerecht? Deel het dan, zodat ik een link naar jou recept ook op kan nemen in de OP! :)
Cheung fun
Singapore rettich cake
Har kau, siu mai en char siu bao van de toko

Daarnaast is er natuurlijk plaats voor alle Dim Sum verhalen…wat zijn jouw favorieten? Maak je ze wel eens thuis? Welke Dim Sum restaurants zijn helemaal top?

[ Bericht 2% gewijzigd door realAIVD op 10-07-2019 14:04:09 ]
pi_187825007
Cheung fun
Dit is veruit mijn favoriete Dim Sum,
Het zijn een soort rijstflensjes, die met verschillende dingen gevuld kunnen zijn, zoals garnalen of char siu (die laatste is mijn favoriet).

De rijstflensjes worden normaal gesproken gestoomd en dan opgerold. Het stomen van die dingen lukt niet in mijn huis-tuin-en-keuken-keuken. Maarrr ik ben na lang zoeken een recept tegengekomen waarmee ik de restaurantversie prima kan benaderen.

De truc zit ‘m in het gereedschap: je hebt een pannetje met anti-aanbaklaag van (16 tot) 20 centimeter nodig. Zodat het "keren" (met een klap op je aanrechtblad omgooien) goed en snel gaat (een te grote pan is te zwaar om dit vlot genoeg voor elkaar te krijgen)

Voor 2 personen is het rijstbeslag als volgt (rijstmeel en tapioca starch zijn bij de toko te verkrijgen):
75 "mL" rijstmeel
75 "mL" tapioca starch
150 mL lauw water
150 mL kokend water
1/8 theelepel zout

Alle spullen klaarzetten (bakje olie met kwast, bord(en) voor de rollen, vulling (naar wens), toppings (naar wens))
-stuk van het aanrecht insmeren met olijfolie.
-pannetje invetten met de kwast.
-Pannetje verhitten, vervolgens op een matig tot klein vuurtje op het kleinste pitje gebruiken.
-3 juslepels per keer gebruiken, dan afdekken met een dekseltje. Ongeveer een minuut laten stomen.
-Pannetje met een klap omkeren op het geoliede deel van het aanrecht
-pannetje zo nodig weer inkwasten met olie,
-weer 3 juslepels beslag erin, verdelen over de pan, deksel erop
-wat vulling verdelen op het pannenkoekje dat klaar ligt, oprollen en op het bord leggen
-Deksel van de pan,
-Pannetje met een klap omkeren op het geoliede deel van het aanrecht
-etcetera tot alles op is
-toppings erover
-klaar! :-)

Ik heb een gehaktmengsel met gochujang, sojasaus en honing gemaakt als vulling (ik had geen char siu in huis)
En als toppings heb ik een dressing van sojasaus, water en suiker gebruikt en gefrituurde uitjes erover gestrooid.

pi_187825082
Singapore rettich cake

Bij Amazing Oriental (en mogelijk ook bij andere toko’s) kun je rettich cake /turnip cake kopen. Dit zijn diepgevroren langwerpige plakken. Zelf maken kan ook en is ongetwijfeld VEEL lekkerder, maar dat heb ik nog nooit gedaan.

Deze plakken worden ook gewoon zo gebakken en zijn in principe op iedere DimSum kaart te vinden als rettich cake of als Carrot Cake.

Zelf ben ik fan van Singapore rettich cake, dat is op de meeste dimsum kaarten ook wel te vinden.

dan worden deze plakken in kleine blokjes gesneden, gebakken tot ze licht bruin zijn en dan met een flinke schep sambal en een rood pepertje nog even verder gebakken. Vervolgens voeg je er geklutste eieren met een scheutje sojasaus aan toe en roer je het geheel in de pan tot de eieren gestold zijn. Als laatste nog ringetjes lente-ui toevoegen en voila! :)

Ik gebruik meestal 1 ei per plak turnip cake.

Hier een foto van de Singapore rettich cake die ik laatst met een schaaltje edamame en ingelegde (gele) rettich at, al had ik die keer geloof ik geen rood pepertje gebruikt (vergeten te kopen)



[ Bericht 4% gewijzigd door realAIVD op 09-07-2019 08:54:14 ]
  dinsdag 9 juli 2019 @ 09:13:17 #4
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_187825255
De rettich cake staat op mijn boodschappenlijst, dat klinkt goed :9
Spoilers!
pi_187825291
Wan Tan soep _O_ maar Dim Sum is ook _O_
pi_187825937
Rettich cake is favoriet, maar ik ben er ook erg kieskeurig in. Niet te veel gedroogde garnaal en het vlees niet te sterk. Zacht van binnen en krokant gebakken van buiten. Bij Tai Wu in Rotterdam vind ik hem het lekkerst.

Ooit zelf geprobeerd te maken, maar het werd te vast. Uit de diepvries van de toko vond ik ook minder.

Andere dim sum favorieten:
Xiao long bao, soep dumplings
Cheung fan met cha sieuw
Bonenvelrol met varkensvlees en garnalen
Gefrituurd deeg gevuld met garnalen en mango
  dinsdag 9 juli 2019 @ 10:18:26 #7
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_187825953
Doe mij maar een fatsoenlijk bord met eten. Al die kleine hapjes :')
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  dinsdag 9 juli 2019 @ 11:58:46 #8
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_187827141
We hebben altijd voor de lekkere trek wat verschillende soorten van Amazing Oriëntal in de diepvries liggen. Gaat gewoon even 6 minuten in de airfryer en dan serveren met ketjap A. :9
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 9 juli 2019 @ 11:59:42 #9
485804 Ship-o-Bricks
The Unsinkable Just Happened
pi_187827151
Geen visfrietjes?
pi_187830192
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 10:16 schreef n0a het volgende:
Rettich cake is favoriet, maar ik ben er ook erg kieskeurig in. Niet te veel gedroogde garnaal en het vlees niet te sterk. Zacht van binnen en krokant gebakken van buiten. Bij Tai Wu in Rotterdam vind ik hem het lekkerst.

Ooit zelf geprobeerd te maken, maar het werd te vast. Uit de diepvries van de toko vond ik ook minder.

Andere dim sum favorieten:
Xiao long bao, soep dumplings
Cheung fan met cha sieuw
Bonenvelrol met varkensvlees en garnalen
Gefrituurd deeg gevuld met garnalen en mango
Ah, Tai Wu ben ik dit jaar ook (voor het eerst) geweest. Goede dimsum hebben ze daar, als ik nog eens in Rotterdam ben zou ik daar zeker weer heen gaan.

En leuk dat je zelf rettich cake hebt gemaakt, lijkt me een flinke klus.
Dat de rettich cake uit de Toko niet geweldig is, wordt trouwens prima gemaskeerd door er Singapore rettich cake van te maken, ik kan het aanraden.

(garnalen mango "loempiaatjes" at ik vroeger ook graag bij Paradijs in Utrecht, heb ze daarna niet meer gegeten :-()
pi_187830209
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 11:58 schreef golfer het volgende:
We hebben altijd voor de lekkere trek wat verschillende soorten van Amazing Oriëntal in de diepvries liggen. Gaat gewoon even 6 minuten in de airfryer en dan serveren met ketjap A. :9
Wat voor dimsum haal je dan, heb je favorieten?
pi_187830945
O+
Een van mijn lievelingseten.

Xiao long bao, sui kau (soep), heel veel vind ik heerlijk. Alleen juist die cheung fan een heel slechte ervaring mee gehad en nooit meer besteld sindsdien.

Favoriete restaurants tot nu toe:
Full Moon Den Haag
Pacific Utrecht
Tai Soen Utrecht
Tai Wu Rotterdam

Bij Amazing Oriental: Gyoza, prawn cakes, fish cakes, chicken dumplings, sui kau. Door soepen en bij alles met noedels.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  dinsdag 9 juli 2019 @ 16:58:26 #13
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_187831270
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 15:47 schreef realAIVD het volgende:

Wat voor dimsum haal je dan, heb je favorieten?
Deze vooral:
Ajinomoto JP Style Chicken&Vegetables Dumpling,
Ajinomoto Prawn Gyoza en
CJ Beef Bulgogi Gyoza Dumpling.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_187831366
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 16:58 schreef golfer het volgende:

[..]

Deze vooral:
Ajinomoto JP Style Chicken&Vegetables Dumpling,
Ajinomoto Prawn Gyoza en
CJ Beef Bulgogi Gyoza Dumpling.
Aaaah, gyoza's, zelf ook een groot fan van (die beef bulgogi gyoza is top!),
wat grappig dat je die in de airfryer gooit!
Goed om te weten dat dat een optie is :)
  dinsdag 9 juli 2019 @ 17:05:10 #15
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_187831388
Dit topicis zo handig. Ik ga donderdag naar Amazing Oriental :)
Spoilers!
pi_187831401
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 16:35 schreef FutureFairytale het volgende:
O+
Een van mijn lievelingseten.

Xiao long bao, sui kau (soep), heel veel vind ik heerlijk. Alleen juist die cheung fan een heel slechte ervaring mee gehad en nooit meer besteld sindsdien.

Favoriete restaurants tot nu toe:
Full Moon Den Haag
Pacific Utrecht
Tai Soen Utrecht
Tai Wu Rotterdam

Bij Amazing Oriental: Gyoza, prawn cakes, fish cakes, chicken dumplings, sui kau. Door soepen en bij alles met noedels.
De prawn cakes ken ik niet, daar ga ik mooi naar zoeken!
(en die cheung fan gewoon nog een keertje proberen, zo lekker ;) )
pi_187831422
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 17:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dit topicis zo handig. Ik ga donderdag naar Amazing Oriental :)
Ja, ik was al van plan om morgen langs AO te gaan, maar intussen is de boodschappenlijst wel flink langer geworden (m'n vriezer krijg ik zo nooit leeg, haha)
pi_187845820
Vandaag ben ik even lang de toko gegaan en heb twee doosjes dimsum gehaald, allen om te stomen.
(Daarnaast nog veel meer spullen, want aankomend weekend staat er ramen met char siu op het menu! O+ )

Dit zijn de doosjes, beiden van Delico, doorgaans een prima merk



Ik heb een doosje char siu bao meegenomen en een doosje met verschillende dimsum,
te weten:
Har kau zijn dimsum gevuld met garnalen in een doorzichtig velletje
Pork Siu mai zijn (aan de bovenkant) "open" dimsum met varkensvlees
Beef Siu mai, zelfde alshierboven maar dan met ....ehm, koe! ;-)
En xiao long bao....maar die zaten zo erg aan elkaar vastgevroren dat ik ze niet gebruikt heb

Om ze te stomen heb ik het stoommandje van m'n rijstkoker gebruikt.



De duur van het stomen luistert niet zo nauw, zolang alles maar goed warm is. Ik heb het uiteindelijk zo'n 15 minuten laten stomen.
De dipsausjes waren simpel:
hete zoete chilisaus (voor de siu mai) en wat sojasaus (voor de har kau)



Ik zal eerlijk zijn: ik ben nog steeds geen fan van de klassieke har kau en siu mai, maar die lekkere zoete char siu bao's? Ja, daar mag je me best voor wakker maken ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door realAIVD op 10-07-2019 14:05:02 ]
pi_187846856
Har kau kun je eventueel frituren. Vind ik wat lekkerder. Vind het vaak wel jammer hoe de dim sum van delico aan elkaar plakken. Zo kun je niet een kleine portie klaar maken zonder ze te slopen.

Van ajinomoto heb ik regelmatig de varkensvlees en kip gyōza. Varkensvlees vind ik de lekkerste. Soms door de bamisoep of als gyoza gebakken/gestoomd met wat chili olie er over.

Bij St Anny in Rotterdam heb je in de vriezer hun dim sum en daarnaast lekkere zoete en hartige gebakjes. Ze zitten ook in Den Haag.

Bij toko My Fong in Rotterdam heb je verse Cheung fan en kun je ook andere gerechten kopen of losse stukken gegrild buikspek, sojakip en cha sieuw.
pi_187847643
Bij St Anny in Rotterdam ben ik ook wel eens geweest, lekker wat broodjes meegenomen.
Zou fijn zijn als ze zo'n bakkerij in Utrecht begonnen!
Helaas kan ik naar hun vriezer dimsum nu slechts kijken, die krijg ik nooit goed over ;)

In Utrecht heb je behalve een grote AO ook Toko Goedendag in het centrum (Vredenburg), kleiner dan AO, maar nog steeds een forse selectie. Bij hen kom ik ook graag. Lieve mensen ook.
En daar haal ik bij voorkeur mijn cha sieuw (en hakubaku ramen noodles, haha....vriendje wordt al helemaal blij van het idee dat we dat aankomend weekend gaan eten)
  Moderator / Miss SHO donderdag 11 juli 2019 @ 14:47:48 #21
22592 crew  Ole
pi_187864024
Rijstflensjes O+
Al veel te lang niet gehad. Mijn buurtchinees had ze nooit..
Binnenkort eens even naar Chinese supermarkt.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_187867669
Lekker, dimsum! Hoe groter de gezelschap in een restaurant hoe leuker, want dan kan je meer proeven.
Ik heb zelf wel eens rettich cake gemaakt, maar als lunch meenemen naar werk is dan geen goed idee. Het ruikt nogal sterk...
De rettich cake uit diepvries bij toko is niet lekker.

Ik zelf vind de in lotusblad gestoomde kleefrijst erg lekker in een restaurant, die uit de diepvries bij toko is teleurstellend.
Gyoza uit diepvries, ha Kai, sieuw Mai,sui Kai (voor in de noedelsoep), allemaal lekker.

Zin in dimsum...kijken wie ik mee kan krijgen van de week....
  donderdag 11 juli 2019 @ 18:26:08 #23
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_187867759
Leuk topic.

Wat betreft flensjes e.d. doe jezelf een pannenkoekenpan cadeau. Ga je geen spijt van krijgen.
And so is the past
pi_187867775
Ik maak zelf wel eens pot stickers, gevuld met shiitake, muizenoor, tofu, geraspte groente (bijv wortel), bosui, gember en sojasaus. Ontzettend veel werk om ze allemaal te vouwen (ik koop wel deeg kant en klaar uit het vriesvak) maar wel leuk werk. Daarna even in de pan bakken en aan het eind water erbij en afstomen met deksel erop. Sausje erbij van half rijstazijn / sojasaus, met rode peper en knoflook, en dan wat loeihete olie erin. :9
pi_187867989
Lekker! Ik houd van dim Sum
Whatever...
pi_187868640
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2019 18:27 schreef Farenji het volgende:
Ik maak zelf wel eens pot stickers, gevuld met shiitake, muizenoor, tofu, geraspte groente (bijv wortel), bosui, gember en sojasaus. Ontzettend veel werk om ze allemaal te vouwen (ik koop wel deeg kant en klaar uit het vriesvak) maar wel leuk werk. Daarna even in de pan bakken en aan het eind water erbij en afstomen met deksel erop. Sausje erbij van half rijstazijn / sojasaus, met rode peper en knoflook, en dan wat loeihete olie erin. :9
Ik vind het ook veel werk, maar als je het van tevoren in de planning hebt, kan het zo af en toe ook best leuk zijn om te doen.

Door jouw vegetarische variant (klinkt trouwens geweldig!), bedacht ik me dat ik ook zoiets had liggen, dus dat wilde ik even opzoeken.

Hetgeen ik bedoelde heb ik nog niet kunnen vinden, maar ik ben wel een andere (ook vegetarische) nog niet uitgeprobeerde variant tegengekomen, en ik quote (vanuit mijn excel sheet waarop ik zowel bij houd wat ik eet, als waarop ik plannen maak, als waarop ik achterlijke ideeën noteer):
"gyoza….vullen met (verse) jalapeno, philadelphia naturel, geraspte kaas en lente-uitjes (eerst alles mengen, dan vullen)"

Dus ja.
Het wordt dit, of ik ga aankomend weekend weer naar de Chinees om dimsum te eten zodat ik dit achterlijke idee vergeet ;)
pi_187870759
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juli 2019 18:26 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Leuk topic.

Wat betreft flensjes e.d. doe jezelf een pannenkoekenpan cadeau. Ga je geen spijt van krijgen.
Voor wat voor flensjes bedoel je de pannenkoekenpan?
pi_187876074
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 16:35 schreef FutureFairytale het volgende:
O+
Een van mijn lievelingseten.

Xiao long bao, sui kau (soep), heel veel vind ik heerlijk. Alleen juist die cheung fan een heel slechte ervaring mee gehad en nooit meer besteld sindsdien.

Favoriete restaurants tot nu toe:
Full Moon Den Haag
Pacific Utrecht
Tai Soen Utrecht
Tai Wu Rotterdam

Bij Amazing Oriental: Gyoza, prawn cakes, fish cakes, chicken dumplings, sui kau. Door soepen en bij alles met noedels.
Grand Garden Rotterdam zou je dan ook eens moeten proberen :Y)
pi_187876138
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_187876647
Nee, hot pot valt niet onder dimsum, maar het is inderdaad wel net zo gezellig.
Wat een heerlijk filmpje trouwens, zo'n hotpot zou ik ook wel lusten!

Zelf kom ik trouwens niet verder dan een hotpot mix uit een zakje (ook lekker)
en niet al te originele zaken om te koken (vlees, garnalen, groenten, shiitake).
En nu heb ik sinds een jaar of twee ook geen hotpot pan meer.
pi_188111472
Het is alweer twee weken geleden dat ik bij Amazing Oriental in Ypenburg was. Wat is het daar geweldig zeg. Ik ben alleen maar die claustrofobische rommelige toko's gewend maar dit was echt wel heel iets anders. Een gemiddelde Albert Heijn is er niets bij.

De buit:








De gyoza's van de laatste foto heb ik de volgende dag klaargemaakt:


Ge-wel-dig! Met dank aan de tips hier O+ En Koreaanse barbecuesaus staat per direct in mijn top 5 van favoriete sauzen :9
Spoilers!
pi_188118745
Ooooooohhhhhh, ziet er geweldig uit!! :9
Die bibigo mandu kimchi pork en korean bbq, die ken ik, heerlijk!
Zelf net nog eveneen zak rice cake sticks in m'n koelkast gegooid van de plaatselijke toko,
en de Korean BBQ saus heb ik al vaak zien staan, maar ik zal 'm volgende keer ook maar eens meenemen. Leuk.
pi_188120923
Er is trouwens wel verschil tissen de Bibigo en Ajinomoto gyoza's. Die van Bibigo zitten met minder in een verpakking, zijn groter van stuk en hebben wat dikker deeg. Ik vind zelf het deeg van de Ajinomoto lekkerder. Maar de vulling van Bibigo O+
Spoilers!
  vrijdag 26 juli 2019 @ 11:00:05 #34
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_188130352
Met mijn provisiekast bijna klaar en straks ook een 1.80m hoge vriezer ga ik dit topic in de gaten houden voor een boodschappenlijst voor AO
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_188135591
@Lucky_Strike
Wat zijn die zakken met rode poeder?
  vrijdag 26 juli 2019 @ 15:32:14 #36
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_188135851
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 15:20 schreef Yinny het volgende:
@:lucky_strike
Wat zijn die zakken met rode poeder?
Gedroogde cayennepeper. Ik maak mijn kruidenmixen zelf en had nieuwe voorraad nodig.
Spoilers!
pi_188148181
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 15:32 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Gedroogde cayennepeper. Ik maak mijn kruidenmixen zelf en had nieuwe voorraad nodig.
Wow, jij eet flink pittig! ;)
pi_188149646
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 04:07 schreef Yinny het volgende:

[..]

Wow, jij eet flink pittig! ;)
Dat valt wel mee, ik heb gewoon graag voorraad. Ik maak mijn kruidenmixen ook gelijk voor een paar keer en in veel mixen zit wat chili. Kip, Mexicaans, Grieks, vrijwel alle barbecuerubs.

Ik ben mijn vriend aan het overhalen om dim sum te eten voor de lunch. Hij kijkt steeds zo moeilijk. Ik ben benieuwd of ik hem kan overtuigen dat hij het ook lekker vindt :D
Spoilers!
pi_188512057
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 10:33 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat valt wel mee, ik heb gewoon graag voorraad. Ik maak mijn kruidenmixen ook gelijk voor een paar keer en in veel mixen zit wat chili. Kip, Mexicaans, Grieks, vrijwel alle barbecuerubs.

Ik ben mijn vriend aan het overhalen om dim sum te eten voor de lunch. Hij kijkt steeds zo moeilijk. Ik ben benieuwd of ik hem kan overtuigen dat hij het ook lekker vindt :D
En? Al gelukt?
pi_188512295
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 21:37 schreef Yinny het volgende:

[..]

En? Al gelukt?
Ja, zeker!

We hebben toevallig vandaag wontonsoep op. Heerlijk en lekker simpel. Kippenbouillon, ei, wontons en een zak Japanse roerbakmix :9 En natuurlijk wat smaakmakers als sesamolie, sriracha, mirin en sojasaus.
Spoilers!
pi_188536131
Na aanleiding hiervan vanavond sui kau noedelsoep met kai lan op het menu. Met een drupje sesamolie en voor de liefhebber wat chili olie.
pi_188672634
Vanavond etentje met familie bij Orient Express in Rotterdam, dat wordt weer dimsum bestellen, jammie
pi_188672717
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 08:21 schreef realAIVD het volgende:
Nee, hot pot valt niet onder dimsum, maar het is inderdaad wel net zo gezellig.
Wat een heerlijk filmpje trouwens, zo'n hotpot zou ik ook wel lusten!

Zelf kom ik trouwens niet verder dan een hotpot mix uit een zakje (ook lekker)
en niet al te originele zaken om te koken (vlees, garnalen, groenten, shiitake).
En nu heb ik sinds een jaar of twee ook geen hotpot pan meer.
Oké maakt dim sum dat het in deeg zit dan? :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 29 augustus 2019 @ 15:48:31 #44
414785 sirdanilot
pi_188688607
quote:
16s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:09 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Oké maakt dim sum dat het in deeg zit dan? :o
Je hebt in den haag wel restaurants die een combinatiemenu all you can eat hot pot en dimsum leveren.

Maar dimsum zijn gewoon hapjes en hotpot is gewoon een kokende soep waar je vlees/vis/groenten etc. in doet en het dan opeet. Het zijn gewoon twee verschillende dingen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_192373278
Ik heb zin in dimsum! Maar de toko zit te ver weg om even snel uit de diepvries te kopen. Oooooh, de appie heeft ook dimsum mix!
AH Aziatische dimsum #AlbertHeijn https://www.ah.nl/producten/product/wi429037
🤦‍♀️

Wie bedenkt dit nou....
pi_192373963
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:41 schreef Yinny het volgende:
Ik heb zin in dimsum! Maar de toko zit te ver weg om even snel uit de diepvries te kopen. Oooooh, de appie heeft ook dimsum mix!
AH Aziatische dimsum #AlbertHeijn https://www.ah.nl/producten/product/wi429037
🤦‍♀️

Wie bedenkt dit nou....
Je kunt gewoon online bij de toko bestellen.
pi_192393402
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 16:34 schreef Myraela het volgende:

[..]

Je kunt gewoon online bij de toko bestellen.
Ja, weet ik, maar Oriental bezorgt momenteel geen diepvries producten☹️
pi_201096180
Afgelopen zondag naar Tai Wu in Rotterdam geweest. Heeeel veel besteld: ha kau, ha cheung, sui kau, loempia's, sieuw mai, krokante bami met rundvlees, speenvarken, eend, zoetzure kip, kai lan met bief, taro pasteitjes, gestoomde spareribs, flensjes met gefrituurd deeg, broodjes met kip, broodjes met lotuspasta, sponscake....geloof dat dit het wel was.
En komende zondag weer :P
pi_201096655
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 14:57 schreef Yinny het volgende:
Afgelopen zondag naar Tai Wu in Rotterdam geweest. Heeeel veel besteld: ha kau, ha cheung, sui kau, loempia's, sieuw mai, krokante bami met rundvlees, speenvarken, eend, zoetzure kip, kai lan met bief, taro pasteitjes, gestoomde spareribs, flensjes met gefrituurd deeg, broodjes met kip, broodjes met lotuspasta, sponscake....geloof dat dit het wel was.
En komende zondag weer :P
Ooh dit mis ik echt O+
Pacifica in Utrecht is gesloten en weet niet of dit tijdelijk is. Veel plezier weer over 2 dagen :9~
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_201098892
Een topic zoals ik ze graag zie ^O^ Het water loopt me in de mond :9
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')