https://www.stellingkast.(...)ureren/1_pua19m_271/quote:Op zondag 7 juli 2019 16:17 schreef Jeroen68 het volgende:
Ik heb wat extra bergruimte nodig in de schuur en wil hier graag iets voor maken.
Momenteel staat er een stellingkast in zoals deze: https://www.checkdiedeal.nl/stevige-stellingkast.html
Maar dan heb ik nog wat 'loze' ruimte ernaast over. De schuur is 168 breed en de stellingkast is 92,5. Er past dus geen 2e stellingkast naast.
Het lijkt mij mooi om de stellingkast eruit te doen en over de volle 1.68 meter een aantal planken te maken. Nu kan ik best iets fabriceren, maar m'n bouwkundig inzicht is niet altijd even best.
Hebben jullie suggesties hoe ik in deze schuur een legsysteem kan maken, waarbij ik +/- 5 plaken over 1.68 meter bij 60 cm. breed kan maken, op zo'n manier dat het nog wat kan houden ook ?
Ik heb een paar weken terug die onderste gemaakt. Voordeel is dat je de planken flexibel nog op een andere hoogte kan hangen. Maar het is wel iets minder draagkrachtig te maken dan de eerste optie.quote:Op zondag 7 juli 2019 17:02 schreef Zolderkamer het volgende:
[ afbeelding ]
Of
[ afbeelding ]
Kan toch nooit heel lastig zijn.. Hoe meer dragers hoe meer het kan houden..
Dan koop je er toch nog een paar sets bij? Kun je er zo tussen zetten..quote:Op zondag 7 juli 2019 17:06 schreef archito het volgende:
[..]
Ik heb een paar weken terug die onderste gemaakt. Voordeel is dat je de planken flexibel nog op een andere hoogte kan hangen. Maar het is wel iets minder draagkrachtig te maken dan de eerste optie.
Moet je alleen wel een stevige muur hebben. In mijn houten schuurtje gaat dit niet werken.quote:Op zondag 7 juli 2019 17:08 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dan koop je er toch nog een paar sets bij? Kun je er zo tussen zetten..
Mwoa.. paar balkjes hier en daar.. En anders maak je er een stelling van.. dan valt je schuurtje ook niet op zn kant..quote:Op zondag 7 juli 2019 17:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Moet je alleen wel een stevige muur hebben. In mijn houten schuurtje gaat dit niet werken.
Daar heb je ook gelijk in. Voordeel van die planken is, is dat je ze zo hoog kan ophangen dat je er een fiets, kruiwagen of iets dergelijks onder kwijt kan.quote:Op zondag 7 juli 2019 17:20 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Mwoa.. paar balkjes hier en daar.. En anders maak je er een stelling van.. dan valt je schuurtje ook niet op zn kant..
Ja maar als je dingen wil ophangen moet je wel iets hebben om het aan vast te kunnen maken..quote:Op zondag 7 juli 2019 17:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Daar heb je ook gelijk in. Voordeel van die planken is, is dat je ze zo hoog kan ophangen dat je er een fiets, kruiwagen of iets dergelijks onder kwijt kan.
Bij Hornbach hebben ze ook gewoon stellingkasten in verschillende maten: bv een van 1m en 60cm breed of een van 150cm breed.quote:Op zondag 7 juli 2019 16:17 schreef Jeroen68 het volgende:
Ik heb wat extra bergruimte nodig in de schuur en wil hier graag iets voor maken.
Momenteel staat er een stellingkast in zoals deze: https://www.checkdiedeal.nl/stevige-stellingkast.html
Maar dan heb ik nog wat 'loze' ruimte ernaast over. De schuur is 168 breed en de stellingkast is 92,5. Er past dus geen 2e stellingkast naast.
Het lijkt mij mooi om de stellingkast eruit te doen en over de volle 1.68 meter een aantal planken te maken. Nu kan ik best iets fabriceren, maar m'n bouwkundig inzicht is niet altijd even best.
Hebben jullie suggesties hoe ik in deze schuur een legsysteem kan maken, waarbij ik +/- 5 plaken over 1.68 meter bij 60 cm. breed kan maken, op zo'n manier dat het nog wat kan houden ook ?
Da's inderdaad een goed idee. Uiteraard wil ik de ruimte zo optimaal mogelijk benutten. dus 1.60m zou heel mooi zijn. heb zojuist even gekeken, maar zie ze tot 1.50m. mocht je er 1 van 1.60 zien dan hoor ik graag waar ik die kan vinden.quote:Bij Hornbach hebben ze ook gewoon stellingkasten in verschillende maten: bv een van 1m en 60cm breed of een van 150cm breed.
Met die rails op de muur is juist veel sterker, je kan die rails namelijk met heel veel schroeven vast zetten.quote:Op zondag 7 juli 2019 17:06 schreef archito het volgende:
[..]
Ik heb een paar weken terug die onderste gemaakt. Voordeel is dat je de planken flexibel nog op een andere hoogte kan hangen. Maar het is wel iets minder draagkrachtig te maken dan de eerste optie.
Eentje van 1m en eentje van 60cm . breed naast elkaar. klein stukje naast je kast overhouden bij 150vm is ook niet verkeerd voor hark,bezem, parasol etc.quote:Op zondag 7 juli 2019 19:50 schreef Jeroen68 het volgende:
[..]
Da's inderdaad een goed idee. Uiteraard wil ik de ruimte zo optimaal mogelijk benutten. dus 1.60m zou heel mooi zijn. heb zojuist even gekeken, maar zie ze tot 1.50m. mocht je er 1 van 1.60 zien dan hoor ik graag waar ik die kan vinden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |