Ikzelf begin er steeds meer op te letten omdat het ook met zulke koeienletters erop staat en begin me ook steeds meer bewust te worden dat het heel slecht voor de gezondheid kan zijn dat roken.
Vooral de tekst " Roken kan het sperma beschadigen en vermindert de vruchtbaarheid" zegt me het meest als man zijnde.
Doet me op de een of andere manier toch wel iets. Als ik later misschien getrouwd ben en kinderen wil dan gaat het niet door die klote sigaretten.
De tekst van :" Roken kan leiden tot een langzame pijnlijke dood" zegt me op de een of andere manier minder.
Voor de rokers dan maar..." zegt de tekst op de pakjes je iets en welke tekst zegt je het meest".
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 17:33 schreef scanman01 het volgende:
Het is gewoon allemaal flauwekul!
Ik weet dat roken slecht is, maar die text doet me niets.
In het ebgin vroeg ik nog wel eens bij de Appie om " zo´n dodelijk pakkie", maar nu kijk ik al niet eens mer naar de text die erop staat.
quote:Eh, newsflash: je gaat echt dood van roken hoor...
Ik geloof dat er steeds minder mensen roken, met een opvallende daling na de invoering van die grotere waarschuwingen...
quote:tuurlijk blijf jij maar lekker je kankerstokjes roken!
ik rook trouwens die SHIT niet
quote:helpt dus tog beetje
Op woensdag 8 januari 2003 17:29 schreef yingyang het volgende:
Letten jullie daar op en doet de schokkende tekst wat erop staat jullie ietsIkzelf begin er steeds meer op te letten omdat het ook met zulke koeienletters erop staat en begin me ook steeds meer bewust te worden dat het heel slecht voor de gezondheid kan zijn dat roken.
Vooral de tekst " Roken kan het sperma beschadigen en vermindert de vruchtbaarheid" zegt me het meest als man zijnde.
Doet me op de een of andere manier toch wel iets. Als ik later misschien getrouwd ben en kinderen wil dan gaat het niet door die klote sigaretten.
De tekst van :" Roken kan leiden tot een langzame pijnlijke dood" zegt me op de een of andere manier minder.
Voor de rokers dan maar..." zegt de tekst op de pakjes je iets en welke tekst zegt je het meest".
Het boeit mij voor geen meter dat ik eerder dood ga. Dat mijn sperma minder wordt scheelt weer voorbehoedsmiddelen, dat het dodelijk is, wist ik al lang, en dat het tot een langzame en pijnlijke dood kan leiden, tja, doodgaan zonder een centje pijn is ook zo suf. Rochelend, kermend en als een oud piepend wrak sterven met het schuim op de bek in een ziekenhuisbed op de IC is toch veel cooler dan vredigjes inslapen met rtl4 voor je bakkes en de avrobode naast je?
Lijden is goed voor je karakter zullen we maar zeggen.
Dus nee, het doet me niet zo veel.
Dat ze gewoon bij een soort lijkschouwing laten zien wat 't roken heeft aangericht?
quote:'t is niet verzonnen door de tabaksfabrikanten, maar 't is ze opgelegd door de regering.
Op woensdag 8 januari 2003 17:50 schreef Reintje het volgende:
Onzinnige actie; dit is typisch een voorbeeld van je eigen imago redden, door dit soort acties te gaan verzinnen.
maar meer voor de beginnende roker... Stel een meisje heeft eens gerookt op een feestje omdat het 'stoer' is. Koopt de volgende dag een pakje sigaretten om erbij tehoren maar ziet dan in grote letters de tekst: Roken is dodelijk. Misschien dat ze dan toch bij der zinnen komt dat ze niet eigenlijk helemaal niet wil roken en er dus toch maar niet aan begint.
In zo'n geval heeft die tekst dus al dubbel en dwars geholpen.
quote:Dat klopt. Toen ik 10 jaar geleden ermee begon toen dacht ik er echt niet bij na dat het schadelijk was. Het was wel smerig in het begin maar ik was pas 15 en dacht niet na aan de schadelijke gevolgen.
Op woensdag 8 januari 2003 17:53 schreef Joachim het volgende:
tja, het is ook allemaal niet zo zeer voor jullie bedoeld, jullie zijn toch al hopeloos verlorenmaar meer voor de beginnende roker... Stel een meisje heeft eens gerookt op een feestje omdat het 'stoer' is. Koopt de volgende dag een pakje sigaretten om erbij tehoren maar ziet dan in grote letters de tekst: Roken is dodelijk. Misschien dat ze dan toch bij der zinnen komt dat ze niet eigenlijk helemaal niet wil roken en er dus toch maar niet aan begint.
In zo'n geval heeft die tekst dus al dubbel en dwars geholpen.
Toch vind ik het goed dat ze het doen. In het begin baalde ik ervan dat mijn pakje marlboro er helemaal verneukt uitzag maar nu niet meer. Stoppen ga ik proberen op 1/1 2004. Misschien nog eerder.
3 keer eerder heb ik een stoppoging gedaan en alle 3 zijn mislukt
Dat van die automaten, met die leeftijdscontrole vind ik overigens niet zo geweldig. Als jongeren onder de 18 willen roken gaan ze naar het tankstation of sigarenzaak.
quote:Nee hoor... Je moet er aanleg voor hebben. Ik zal maar even met het overbekende voorbeeld komen dat mijn oma 102 is geworden en die rookte een pakje per dag!
Op woensdag 8 januari 2003 17:35 schreef Mini_rulez het volgende:
Eh, newsflash: je gaat echt dood van roken hoor...
quote:Dat was al duidelijk
Op woensdag 8 januari 2003 17:36 schreef Untriedrope het volgende:
tuurlijk blijf jij maar lekker je kankerstokjes roken!ik rook trouwens die SHIT niet
Volgens mij heb ik het al eens eerder gezegd hier maar philip morris teert van andermans leed vaker.
Aanklagen gaat jammer genoeg niet in Nederland. En je moet super ziek zijn geworden van roken voordat je het kan doen.
Maar nog steeds smaakt een sigaret lekker bij mij. : Ben gewoon verslaafd eraan
Zwakkeling en sukkel wil ik het niet noemen. Eerder verslaafde en afhankelijke gebruiker.
Zodra ik wil stoppen word ik opgefokt en raak ik super gestressed.
De volgende keer stop ik met nicotine kauwgum
[Dit bericht is gewijzigd door yingyang op 08-01-2003 18:21]
Dat zou veel meer bijdragen dan zo'n 'boodschap' die mensen 1 keer lezen en daarna vergeten.
quote:Een hele tijd geleden heb ik gelezen dat camel met een nieuw soort sigaret komt. Helemaal natuurlijk zonder chemische stoffen.
Op woensdag 8 januari 2003 18:21 schreef NorthernStar het volgende:
Ik vraag me af waarom de overheid geen grenzen stelt aan het teer en andere schadelijke stoffen gehalte. Dat zou pas echt verschil maken. Er zijn tabakssoorten die maar een fractie van de schadelijke stoffen geven, maar nu voegen fabrikanten zelfs stoffen toe (ter bevordering van de verslaving).Dat zou veel meer bijdragen dan zo'n 'boodschap' die mensen 1 keer lezen en daarna vergeten.
Ze hebben er tientallen miljoenen ingestoken om het te maken. Geloof iets van 250 miljoen ofzo. Op het pakje staat een indiaan kan ik me nog vaag herinneren.
Tabaksrook van marlboro bevat....enzym en nog meer ja. Dat staat er ook af en toe op.
Die film over dat roken heb ik nog niet gezien. Met robert de niro erin. Moet ik toch eens bekijken.
quote:Niet alleen van roken.
Op woensdag 8 januari 2003 17:35 schreef Mini_rulez het volgende:[..]
quote:kwaat?
Op woensdag 8 januari 2003 18:27 schreef Turismo het volgende:
Je moet gewoon lekker door paffen. En jezelf voor de gek houden dat het geen kwaat kan.
quote:Eh, newsflash: niet-rokers sterven iedere dag...
Op woensdag 8 januari 2003 17:35 schreef Mini_rulez het volgende:[..]
Heeeeel af en toe heb ik last van mijn longen. Dan lijkt het alsof ik een seconde of 2 geen lucht krijg.
Ikke ga kappen ermee. Ben " pas" tien jaar een roker en ik hecht waarde aan mijn gezondheid en aan mijn vruchtbaarheid en sperma.
Stoer is roken niet, het is alleen maar een verslaving.
En het is nog duur ook
Roken is gewoon slecht voor je gezondheid
quote:Nee, het is goed voor je. Elke sigaret is er een teveel.
Op woensdag 8 januari 2003 18:43 schreef Jordy-B het volgende:[..]
kwaat?
Maar dat wist je zelf ook al wel. Elke sigaret is slecht. Er is geen veilige roker.
Je bent met de snelweg bezig vanaf je eerste sigaret.
quote:Vind ik eigenlijk wel een goed idee als ze daar beelden van laten zien. Dan kijk je anders tegen die stinkdingen aan
Op woensdag 8 januari 2003 17:39 schreef Jordy-B het volgende:
Heeft iemand trouwens laatst op het nieuws die nieuwe extreem-harde anti-rookreclame gezien?Dat ze gewoon bij een soort lijkschouwing laten zien wat 't roken heeft aangericht?
quote:"kwaat" schrijft men doorgaans met 'n "d".
Op woensdag 8 januari 2003 19:06 schreef Turismo het volgende:[..]
Nee, het is goed voor je. Elke sigaret is er een teveel.
Maar dat wist je zelf ook al wel. Elke sigaret is slecht. Er is geen veilige roker.
Je bent met de snelweg bezig vanaf je eerste sigaret.
quote:krijg ik toch nog wat warms binnen vandaag !!
Tabaksrook bevat benzeen, nitrosaminen, formaldehyde en waterstofcyanide
Ik zie die teksten zeer regelmatig, maar stoor mezelf er niet aan,
Hoewel ik me voor kan stellen dat sommige mensen er wel eerder over na zullen gaan denken.
Ik vind alleen wel dat er over sommige teksten niet echt is nagedacht, zoals:
quote:Als je dat pakje in je handen hebt(en er dus al voor betaald hebt ga je heus niet bij jezelf denken van: oeii is het verslavend, laat ik het dan maar weer terugbrengen naar de winkel!!
Roken werkt zeer verslavend; begin er niet mee
quote:Ik zie je al staan bij de AH ja sorry mevrouw het is verslavend dus kan ik het terug brengen ik wil graag me geld terug en dan zegt zei ja tuurlijk meneer zeer verstandig van u
Als je dat pakje in je handen hebt(en er dus al voor betaald hebt ga je heus niet bij jezelf denken van: oeii is het verslavend, laat ik het dan maar weer terugbrengen naar de winkel!!
quote:Roken veroorzaakt niet alleen kanker of andere terminale ziektes
Op woensdag 8 januari 2003 18:03 schreef scanman01 het volgende:[..]
Nee hoor... Je moet er aanleg voor hebben. Ik zal maar even met het overbekende voorbeeld komen dat mijn oma 102 is geworden en die rookte een pakje per dag!
Je kunt ook wel op auto's gaan schrijven: "Autorijden kán dodelijk zijn" .... Ook dat klopt!
Dat het schadelijk is, dat weet ik echt wel, en ook dat je er dood aan kan gaan en enge ziektes kan krijgen. Ik kan ook morgen onder een auto lopen en dan is die auto écht dodelijker geweest dan die sigaret.
Iedereen doet wel iets wat niet goed is voor zijn of haar gezondheid, zlefs health-freaks, want die lopen voortdurend te stressen. En je moet evrdomd goed je best doen om tegenwoordig gezond te kunnen leven, zonder een vergroot risico op ziekten en vroegtijdig doodgaan.
Weet je wat pas schadelijk is voor de gezondheid? Oorlog; ik vind dat ze daar ook een sticker op zouden moeten plakken.
quote:Plak dr 1 op de mond van Bush zou ik zeggen
Op woensdag 8 januari 2003 20:41 schreef Vesper het volgende:
Ik word een beetje moe van al die belerende mensen. Sorry hoor, maar als ik wil roken, dan mag ik dat toch lekker zelf bepalen, als ik jou maar niet tot last ben. Ik ga jou toch ook niet vertellen dat je moet stoppen met snoep eten ofzo.Dat het schadelijk is, dat weet ik echt wel, en ook dat je er dood aan kan gaan en enge ziektes kan krijgen. Ik kan ook morgen onder een auto lopen en dan is die auto écht dodelijker geweest dan die sigaret.
Iedereen doet wel iets wat niet goed is voor zijn of haar gezondheid, zlefs health-freaks, want die lopen voortdurend te stressen. En je moet evrdomd goed je best doen om tegenwoordig gezond te kunnen leven, zonder een vergroot risico op ziekten en vroegtijdig doodgaan.
Weet je wat pas schadelijk is voor de gezondheid? Oorlog; ik vind dat ze daar ook een sticker op zouden moeten plakken.
quote:iid,
Op woensdag 8 januari 2003 18:08 schreef DimeBag het volgende:
Eigenlijk moet er op staan :SUKKEL !, ZWAKKELING !!!!
En op de deur van de cafetaria ook, de deur van de kroeg, de deur van je auto...
ontopic: ik lees ze nooit let er ook niet op..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |