Je maakt er zelf een gedoe van. Klik gewoon op die knop en kijk hoeveel het kost. Hoe moeilijk kan het zijnquote:Op woensdag 3 juli 2019 14:47 schreef Kluun1985 het volgende:
Wat een gedoe.
Om het risico uit te sluiten wil ik toch graag stoelen reserveren. Ik heb al op boeking beheren geklikt, maar ik durf niet op 'stoel kiezen' te klikken. Zo staat er namelijk niet bij hoeveel het kost en hoe ik moet betalen.
Wat nou als mijn ticket dan verdwijnt. Maar na hard googlen zie ik dat het 25 euro kost. Dus als ik het voor beide vluchten moet doen, ben ik 150 euro kwijt, en heen en terug 300 !quote:Op woensdag 3 juli 2019 14:50 schreef mstx het volgende:
[..]
Je maakt er zelf een gedoe van. Klik gewoon op die knop en kijk hoeveel het kost. Hoe moeilijk kan het zijn
Ja, gewoon aanklikken en dan staat er hoeveel het kost. Meestal is gewoon 48 uur van tevoren tijd genoeg.quote:Op woensdag 3 juli 2019 14:47 schreef Kluun1985 het volgende:
Moet ik nu dan voor beide vluchten stoelen kiezen?!
Nee (nouja wel voor de terugweg weer, als je besluit weer terug te komen)quote:Dus ik moet ook 2 keer online inchecken?
Ja, ik denk idd dat doordat je wilt zien hoe duur het reserveren van stoelen is, je ticket zich in thin air oplost.quote:
quote:Op woensdag 3 juli 2019 14:54 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Wat nou als mijn ticket dan verdwijnt.
Had het reisbureau toch gelijk dat het veel geld kost. Als het je niet uitmaakt waar je zit kun je het warschijnlijk wel 48 uur van tevoren doen. Maar wacht dan niet te lang. Maar voor de zekerheid om het nu te doen ga je wel betalen ja.quote:Op woensdag 3 juli 2019 14:54 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Wat nou als mijn ticket dan verdwijnt. Maar na hard googlen zie ik dat het 25 euro kost. Dus als ik het voor beide vluchten moet doen, ben ik 150 euro kwijt, en heen en terug 300 !
Dat laatste begrijp ik niet. Er staat een vluchtplan.quote:Op woensdag 3 juli 2019 14:55 schreef noodgang het volgende:
[..]
Ja, gewoon aanklikken en dan staat er hoeveel het kost. Meestal is gewoon 48 uur van tevoren tijd genoeg.
[..]
Nee (nouja wel voor de terugweg weer, als je besluit weer terug te komen)
Dat maakt me wel uit, ik wil naast mijn vader en moeder!quote:Op woensdag 3 juli 2019 15:00 schreef Karstman het volgende:
[..]
Had het reisbureau toch gelijk dat het veel geld kost. Als het je niet uitmaakt waar je zit kun je het warschijnlijk wel 48 uur van tevoren doen. Maar wacht dan niet te lang. Maar voor de zekerheid om het nu te doen ga je wel betalen ja.
Door EK504 aan te klikken en daar de gewenste stoelen te reserveren.quote:Op woensdag 3 juli 2019 15:03 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Dat laatste begrijp ik niet. Er staat een vluchtplan.
Ek 148 - Saaie Amsterdam naar Beste PLAATS op aarde DUBAI
3,5 uur genieten op dat luxe vliegveld
EK 504 - Dubai naar mogelijk mijn toekomstige woonplaats Mumbai
na ongeveer 3 weken weer terug....
EK 511 - Delhi - Dubai
1 uur en 45 minuten rennen naar de juiste terminal
EK 149 Dubai - Amsterdam
Als ik nu stoelen reserveer voor EK 148 tijdens online inchecken. Hoe kan ik dan stoelen reserveren en inchecken voor EK 504 ? Vliegtuigen zijn niet hetzelfde, die 148 is GROOT, 504 is klein....
Maar dan moet je online inchecken, en tijdens dat inchecken selecteer je stoelen. Dat gaat niet, wantquote:Op woensdag 3 juli 2019 15:00 schreef Karstman het volgende:
[..]
Had het reisbureau toch gelijk dat het veel geld kost. Als het je niet uitmaakt waar je zit kun je het warschijnlijk wel 48 uur van tevoren doen. Maar wacht dan niet te lang. Maar voor de zekerheid om het nu te doen ga je wel betalen ja.
Leer lezen! Daar staat toch helemaal niet dat het online niet kan? Sterker nog, daar staat letterlijk dat het wel kan:quote:Op woensdag 3 juli 2019 15:08 schreef Kluun1985 het volgende:
Maar dan moet je online inchecken, en tijdens dat inchecken selecteer je stoelen. Dat gaat niet, want
Heb je tot MITS gelezen?quote:Op woensdag 3 juli 2019 15:16 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Leer lezen! Daar staat toch helemaal niet dat het online niet kan? Sterker nog, daar staat letterlijk dat het wel kan:
Als u naar een van deze landen reist, kunt u waar beschikbaar nog steeds online inchecken, mits alle relevante paspoortinformatie van uzelf en uw medereiziger volledig is. Als er paspoortinformatie ontbreekt of onjuist is, kunt u dit via het online inchecksysteem aanvullen of wijzigen.
Er staat dat je online in kunt checken, als dat beschikbaar wordt gesteld.quote:
Staat daar dat het niet kan dan? Er zijn blijkbaar hele andere criteria of je wel of niet online in kunt checken waar deze tekst totaal niet over gaat.quote:
Klopt maar dan moet wel alle info correct zijn. Binnenkort maar eens dat reisbureau lastig vallen met al mijn vragen...quote:Op woensdag 3 juli 2019 15:21 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Er staat dat je online in kunt checken, als dat beschikbaar wordt gesteld.
1 uur en 45 minuten is wel krap hoor, vooral op zo'n groot vliegveld lijkt me. Ik weet niet of je dat wel gaat halen...quote:Op woensdag 3 juli 2019 15:24 schreef Kluun1985 het volgende:
Weet iemand trouwens ook of de overstaptijd van 1 uur en 45 minuten genoeg is? Terugreis land ik 13:00 in Dubai, 14:45 vertrekt mijn vlucht naar Amsterdam. Nu weet iedereen dat het ongeveer een uur duurt om uit het vliegtuig te komen en dan een uur om naar de bagage te lopen en nog een uur om de bagage te vinden...dus er is ongeveer 4 uur nodig om over te stappen? Ik heb het overigens nog niet eens over vertragingen gehad, en dat iedereen 14:30 in het vliegtuig naar Amsterdam hoort te zitten ?
Vul die info dan in...quote:Op woensdag 3 juli 2019 15:25 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Klopt maar dan moet wel alle info correct zijn. Binnenkort maar eens dat reisbureau lastig vallen met al mijn vragen...
Maar hoort Emirates dat niet te weten?! Zij bieden het aan? Van hun kleine EK 149 naar hun grote EK 511...quote:Op woensdag 3 juli 2019 15:27 schreef KaBuf het volgende:
[..]
1 uur en 45 minuten is wel krap hoor, vooral op zo'n groot vliegveld lijkt me. Ik weet niet of je dat wel gaat halen...
Waarom niet nu meteen? Daar weten ze er alles van.quote:Op woensdag 3 juli 2019 15:25 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Klopt maar dan moet wel alle info correct zijn. Binnenkort maar eens dat reisbureau lastig vallen met al mijn vragen...
Bagage wordt automatisch doorgelabeld. Die krijg jij niet in handen. Je gaat van de gate waar je uitgepoept wordt direct naar de volgende vertrekgate, eventueel via de transferbalie. Je gaat niet door de beveiliging.quote:Op woensdag 3 juli 2019 15:29 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Maar hoort Emirates dat niet te weten?! Zij bieden het aan? Van hun kleine EK 149 naar hun grote EK 511...
Dus eigenlijk hoef ik alleen te lopen ? Maar wat als de tussenstop 3 uur is zoals op de heenreis, mag ik dan ook nog even in Dubai lopen?quote:Op woensdag 3 juli 2019 15:33 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Bagage wordt automatisch doorgelabeld. Die krijg jij niet in handen. Je gaat van de gate waar je uitgepoept wordt direct naar de volgende vertrekgate, eventueel via de transferbalie. Je gaat niet door de beveiliging.
Oh toch?quote:Op woensdag 3 juli 2019 15:34 schreef noodgang het volgende:
[..]
In Dubai wel, maar alsnog moet je t echt wel halen
Ja hoor, dat mag.quote:Op woensdag 3 juli 2019 15:34 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk hoef ik alleen te lopen ? Maar wat als de tussenstop 3 uur is zoals op de heenreis, mag ik dan ook nog even in Dubai lopen?
Nee dit is zeker niet genoeg. Ik denk dat je opgelicht ben.quote:Op woensdag 3 juli 2019 15:24 schreef Kluun1985 het volgende:
Weet iemand trouwens ook of de overstaptijd van 1 uur en 45 minuten genoeg is? Terugreis land ik 13:00 in Dubai, 14:45 vertrekt mijn vlucht naar Amsterdam. Nu weet iedereen dat het ongeveer een uur duurt om uit het vliegtuig te komen en dan een uur om naar de bagage te lopen en nog een uur om de bagage te vinden...dus er is ongeveer 4 uur nodig om over te stappen? Ik heb het overigens nog niet eens over vertragingen gehad, en dat iedereen 14:30 in het vliegtuig naar Amsterdam hoort te zitten ?
U komt niet langs "Start" en ontvangt geen 2000 euro.quote:Op woensdag 3 juli 2019 15:33 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Bagage wordt automatisch doorgelabeld. Die krijg jij niet in handen. Je gaat van de gate waar je uitgepoept wordt direct naar de volgende vertrekgate, eventueel via de transferbalie. Je gaat niet door de beveiliging.
Lopen, je zal waarschijnlijk een stukje met de luchthaventrein moeten.quote:Op woensdag 3 juli 2019 15:34 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk hoef ik alleen te lopen ? Maar wat als de tussenstop 3 uur is zoals op de heenreis, mag ik dan ook nog even in Dubai lopen?
Ik zou wel doorlopen en niet onderweg een broodje met koffie kopen of bij de duty free gaan neuzen.quote:Op woensdag 3 juli 2019 15:34 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk hoef ik alleen te lopen ?
Die luchthaventrein ken ik ja, weet alleen niet hoe ik daar kwam, mijn pap en ik volgden gewoon wezenloos andere Nederlandssprekenden voor ons.quote:Op woensdag 3 juli 2019 15:51 schreef Karstman het volgende:
[..]
Lopen, je zal waarschijnlijk een stukje met de luchthaventrein moeten.
En als jij het aandurft om het luchthavengebouw uit te gaan en dan een half uur in de taxi (enkele reis) te zitten om downtown Dubai te verkennen, dan mag dat ja.
Wat een gedoe met al die topics van jouquote:Op woensdag 3 juli 2019 14:47 schreef Kluun1985 het volgende:
Wat een gedoe.
Reisbureau zegt dat het veel geld kost om stoelen te reserveren, en dat ik dat het beste 48 uur voor vertrek kan doen. Maar hoe groot is de kans dat ik dan naast mijn ouders zit?
Om het risico uit te sluiten wil ik toch graag stoelen reserveren. Ik heb al op boeking beheren geklikt, maar ik durf niet op 'stoel kiezen' te klikken. Zo staat er namelijk niet bij hoeveel het kost en hoe ik moet betalen.
En vanaf 48 uur voor vertrek durf ik ook niet, want 'tijdens het online inchecken kan je gratis vanaf 48 uur voor je vlucht stoelen reserveren." Probleem is nu dat ik niet online kan inchecken als het goed is, want India is ADP land er moeten dan paspoortgegevens oid bij Emirates staan.
En om het allemaal nog gekker te maken...
Ik reis van Amsterdam naar Dubai met Emirates, EK 148
Na deze tussenstop van 3 uur reis ik van Dubai naar Mumbai met Emiratee, EK 504
Moet ik nu dan voor beide vluchten stoelen kiezen?! Dus ik moet ook 2 keer online inchecken?
Eigenlijk belachelijk, sowieso moet er een stewardess grietje de boel eigenlijk begeleiden naar de connecting flight vind ik.quote:Op woensdag 3 juli 2019 15:53 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik zou wel doorlopen en niet onderweg een broodje met koffie kopen of bij de duty free gaan neuzen.
Er hangen en staan borden.quote:Op woensdag 3 juli 2019 15:53 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Die luchthaventrein ken ik ja, weet alleen niet hoe ik daar kwam, mijn pap en ik volgden gewoon wezenloos andere Nederlandssprekenden voor ons.
Ze hebben daar iets op gevonden. Heel modern maar wel een briljant systeem. Er hangen bordjes aan het plafond met bestemmingen erop en een pijltje, en als je die pijltjes volgt dan kom je gewoon waar je wezen moet, goed hè!quote:Op woensdag 3 juli 2019 15:53 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Die luchthaventrein ken ik ja, weet alleen niet hoe ik daar kwam, mijn pap en ik volgden gewoon wezenloos andere Nederlandssprekenden voor ons.
Dat kan je regelen; soms moet je daar wel extra voor betalen.quote:Op woensdag 3 juli 2019 15:55 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Eigenlijk belachelijk, sowieso moet er een stewardess grietje de boel eigenlijk begeleiden naar de connecting flight vind ik.
Als jij niet op een vlucht zit, zit je bagage er ook niet op. Die wordt uit het vliegtuig gehaald als jij niet instapt.quote:Dat gezegd hebbende, ik vind het natuurlijk totaal geen ramp om te moeten overnachten in Dubai of om 12 uur op de volgende vlucht te moeten wachten, maar het is allemaal heel vreemd. Stel ik mis die connecting vlucht, waar is mijn bagage dan? Vliegt dat niet al naar Schiphol? Of blijft dat in Dubai?
Als je de connectie mist door hun schuld dan gaan ze je (en ook je bagage) omboeken op een andere vlucht zodat jullie samen op Schiphol komen. Bij de balie wel heel zielig kijken want dan krijg je bonnen voor gratis eten. Als je hem mist vanwege dat je hebt lopen lanterfanten dan wordt het een dure grap. Je bagage wordt als je de vlucht mist niet meegenomen naar Schiphol.quote:Op woensdag 3 juli 2019 15:55 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Eigenlijk belachelijk, sowieso moet er een stewardess grietje de boel eigenlijk begeleiden naar de connecting flight vind ik.
Dat gezegd hebbende, ik vind het natuurlijk totaal geen ramp om te moeten overnachten in Dubai of om 12 uur op de volgende vlucht te moeten wachten, maar het is allemaal heel vreemd. Stel ik mis die connecting vlucht, waar is mijn bagage dan? Vliegt dat niet al naar Schiphol? Of blijft dat in Dubai?
Ik vind Schiphol al lastig! Jij hebt het nu over een internationale vliegveld! Op Schiphol zoek ik eerst naar de vertrekhal met auto. Daar pak ik zo'n wieler ding waarop ik koffers prop en dan ga ik in een rij staan, na een uur bereik ik een grietje dat achter een toonbank zit, zij weegt mijn bagage, en kijkt iets na (weet niet of ik ook mijn paspoort altijd geef), vervolgens wordt ik weggestuurd, dus loop ik naar de mac, dan naar een roltrap, en daarna moet ik mijn tas op een rolplank leggen en schoenen soms uit, dan ga ik in poort staan wordt er foto van mijn goede lichaam gemaakt, dan loop ik weer ergens heen, daar staan veel mensen en dan moet ik wachten, en dan wordt er oproep gedaan en loop ik weer richting grietje die mij prettige reis wenst. Ik laat haar mijn ticket zien, en ga het vliegtuig in.quote:Op woensdag 3 juli 2019 15:55 schreef Karstman het volgende:
[..]
Ze hebben daar iets op gevonden. Heel modern maar wel een briljant systeem. Er hangen bordjes aan het plafond met bestemmingen erop en een pijltje, en als je die pijltjes volgt dan kom je gewoon waar je wezen moet, goed hè!
Dat laatste geloof ik niet. Als er 100 mensen het vliegtuig missen gaan ze dat niet allemaal eruit halen.quote:Op woensdag 3 juli 2019 15:57 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat kan je regelen; soms moet je daar wel extra voor betalen.
[..]
Als jij niet op een vlucht zit, zit je bagage er ook niet op. Die wordt uit het vliegtuig gehaald als jij niet instapt.
Nou ja dat is feitelijk wat er in Dubai en Mumbai ook gebeurd maar dan in het Arabisch en het Hindi.quote:Op woensdag 3 juli 2019 16:01 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Ik vind Schiphol al lastig! Jij hebt het nu over een internationale vliegveld! Op Schiphol zoek ik eerst naar de vertrekhal met auto. Daar pak ik zo'n wieler ding waarop ik koffers prop en dan ga ik in een rij staan, na een uur bereik ik een grietje dat achter een toonbank zit, zij weegt mijn bagage, en kijkt iets na (weet niet of ik ook mijn paspoort altijd geef), vervolgens wordt ik weggestuurd, dus loop ik naar de mac, dan naar een roltrap, en daarna moet ik mijn tas op een rolplank leggen en schoenen soms uit, dan ga ik in poort staan wordt er foto van mijn goede lichaam gemaakt, dan loop ik weer ergens heen, daar staan veel mensen en dan moet ik wachten, en dan wordt er oproep gedaan en loop ik weer richting grietje die mij prettige reis wenst. Ik laat haar mijn ticket zien, en ga het vliegtuig in.
Ik vind het allemaal wat omslachtig en ingewikkeld en begrijp er geen hond van wat er gebeurt en hoe ik eigenlijk uiteindelijk dat vliegtuig bereik.
Ja hoor, ze zijn veel te bang dat er een bom tussen zit.quote:Op woensdag 3 juli 2019 16:03 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Dat laatste geloof ik niet. Als er 100 mensen het vliegtuig missen gaan ze dat niet allemaal eruit halen.
dan schieten ze je dood zodra je het vliegtuig uitkomt!quote:Op woensdag 3 juli 2019 16:07 schreef Kluun1985 het volgende:
FFS reizen is ingewikkeld! Ik moet ook een visum aanvraag indienen! Er staat dat ik airport aankomst en airport vertrek tijdstip moet invullen. Stel ik zet bij aankomst 07:00 neer, maar het vliegtuig heeft turbulentie en komt pas 07:20 in Mumbai aan....wat gebeurt er dan?
Dan krijg je 10 jaar cel vanwege het verstrekken van foutieve informatie.quote:Op woensdag 3 juli 2019 16:07 schreef Kluun1985 het volgende:
FFS reizen is ingewikkeld! Ik moet ook een visum aanvraag indienen! Er staat dat ik airport aankomst en airport vertrek tijdstip moet invullen. Stel ik zet bij aankomst 07:00 neer, maar het vliegtuig heeft turbulentie en komt pas 07:20 in Mumbai aan....wat gebeurt er dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |