Zij is dan ook triage medewerkster, haar expertise ligt op een ingewikkelder vlak. Als je van een protocol mag afwijken kan je afvragen waarom iets een protocol is.quote:Op donderdag 4 juli 2019 00:27 schreef madam-april het volgende:
[..]
Niet om 1 ander ziekenhuis, maar om serieus elk ziekenhuis waar ik in Nederland ben geweest en dat zijn er nogal wat.. Het is gewoon landelijk protocol..
Probeer er niks mee te bereiken, vind het gewoon bijzonder dat je daar niet van op de hoogte bent..
Ik snap dat een patiënt met een hogere urgentie als eerder binnen wordt gehaald, maar als er twee patiënten met een zelfde urgentie in de wachtkamer zitten, wordt het kind wel altijd eerder binnen gehaald.quote:Op donderdag 4 juli 2019 00:35 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Ik denk dat we elkaar niet helemaal goed begrijpen. Een patient met een hogere urgentie wordt altijdeerder binnengehaald, ook al zit er een kind met een lagere urgentie in de wachtkamer. Het zou wat zijn als we een kind met een gekneusde pols eerder binnenhalen dan een volwassene met een mogelijk hartinfarct.
Zitten er twee patienten, waaronder een kind, met dezelfdeurgentie, proberen we het kind altijd eerder binnen te halen, zoals ik in mijn vorige posts al vermeldde.
We werken dus echt volgens urgentie en kinderen hebben zeker geen voorrang op alle andere patienten.
Ik ken nogal wat SEH-artsen en -verpleegkundigen, zal het morgen nog eens met hun bespreken.quote:Op donderdag 4 juli 2019 00:49 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Er zijn overigens weinig landelijke protocollen in de spoedzorg en die jij noemt is mij ook inderdaad niet bekend. Veel ziekenhuizen stellen deze zelf vast. Heb je een linkje?
Deze vragen lijken onder te sneeuwenquote:Op donderdag 4 juli 2019 00:32 schreef Crabapple het volgende:
'Dik' je zelf wel eens klachten aan omdat je iets niet vertrouwt en toch een arts wil laten kijken naar die persoon?
Ben je tevreden over de 'triage vragen lijsten' of zou je er iets in willen veranderen?
Hier alleen als je de huisartsenpost belt zo'n triagelijst, enkele jaren duurde het gesprek daardoor onnodig lang, het lijkt tegenwoordig wel vlotter door te lopen.
SEH al jaren niet meer geweest(zoons zijn inmiddels volwassen ) maar met een letsel is de hulpvraag wel duidelijk lijkt mij.
Sorry, je edit helemaal gemist!quote:Op donderdag 4 juli 2019 00:32 schreef Crabapple het volgende:
'Dik' je zelf wel eens klachten aan omdat je iets niet vertrouwt en toch een arts wil laten kijken naar die persoon?
Ben je tevreden over de 'triage vragen lijsten' of zou je er iets in willen veranderen?
Hier alleen als je de huisartsenpost belt zo'n triagelijst, enkele jaren duurde het gesprek daardoor onnodig lang, het lijkt tegenwoordig wel vlotter door te lopen.
SEH al jaren niet meer geweest(zoons zijn inmiddels volwassen ) maar met een letsel is de hulpvraag wel duidelijk lijkt mij.
Ga je nou een professional verbeteren aan de hand van posters die je ziet?quote:Op donderdag 4 juli 2019 00:27 schreef madam-april het volgende:
[..]
Niet om 1 ander ziekenhuis, maar om serieus elk ziekenhuis waar ik in Nederland ben geweest en dat zijn er nogal wat.. Het is gewoon landelijk protocol..
Probeer er niks mee te bereiken, vind het gewoon bijzonder dat je daar niet van op de hoogte bent..
Dat staat je uiteraard vrij. Het voor de werkwijze geen enkel gevolg hebben.quote:Op donderdag 4 juli 2019 00:57 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ik ken nogal wat SEH-artsen en -verpleegkundigen, zal het morgen nog eens met hun bespreken.
Ik wil wel zo'n topic van iemand die wel naar kantoor komt maar dan eigenlijk de hele dag niks zit te doen. Schijnen best veel mensen zo te werken. Eigenlijk overbodig maar nog niet ontslagen.quote:Op woensdag 3 juli 2019 13:07 schreef eNGine10 het volgende:
Ik las trage medewerker
Maar goed, wat doet een triagist? Nog nooit van gehoord.
Ja, altijd. We hebben na een dienst altijd een overdracht van HAP en SEH naar de volgende dienst en daarna evalueren we de eigen dienst. Gelukkig kunnen we elkaar op alles aanspreken en staat iedereen wel open voor feedback. Dat is ook belangrijk in dit werk.quote:Op donderdag 4 juli 2019 10:14 schreef ViviRAWRS het volgende:
Leuke VWJW! Je zei dat je soms achteraf twijfelt of de patiënt wel de juiste urgentie-categorie had gekregen. Krijg je daarover ook feedback van de artsen?
Ja de Googlers 😅 die krijgen bij ons gewoon weer hetzelfde traject met bijna altijd een andere uitkomst dan wat Google zei. Mensen hebben gelukkig nog wel een beetje gezond verstand om ons eerder te geloven dan het internet.quote:Op donderdag 4 juli 2019 10:29 schreef AgnesGru het volgende:
Hoe staan jullie over de zelf diagnose stellers? De dokter Google lui zegmaar.
Hebben jullie protocollen om bijvoorbeeld Munchausen (bij proxy) te herkennen?
En hoe wordt gehandeld bij vermoeden van kindermishandeling?
Tevens nog even respect voor jullie hoor! Met al de mensen die menen dat ze voorrang moeten krijgen, terwijl ze bijvoorbeeld een blaar van nieuwe schoenen hebben (serieus keer meegemaakt, zat in de wachtkamer en ging een kerel toch een discussie dasr lopen voeren).
Haha, dat heb ik gelukkig nog niet meegemaakt. Zulke gevallen komen vrijwel altijd via de ambu binnen en het lijkt me trouwens erg ongemakkelijk om bovenop een patient te zitten om te reanimeren.quote:Op donderdag 4 juli 2019 10:58 schreef Roomsnoes het volgende:
Leuk topic!
Ik houd erg van ziekenhuisseries (ER, Greys, The Resident..) en vraag me af in hoeverre de situaties op de tv-seh te vergelijken zijn met de werkelijkheid? Wat herken je van je werk en wat is juist totaal anders/ongeloofwaardig
Rennen de mederwerkers ook achter een brancard mer daarop een reanimerende arts op een patient bijvoorbeeld, terwijl het bloed uit de patient spuit?
@VraagWatJeWil kom je vaak penibele situaties tegen waarbij er een raar ongelukje is gebeurd door opgewondenheid van 1 of meerdere personen?quote:
Goede vraag! Bij mijn vraag hierboven zei ze dat ze meteen na elke dienst nabespreken, maar soms is pas later bekend wat de ernst van de situatie eigenlijk was.quote:Op donderdag 4 juli 2019 12:23 schreef Bluezz het volgende:
Krijgt zij nog terugkoppeling hierover? Wordt er nog achteraf gekeken wat binnenkwam en teruggekeken naar dat telefoontje bijv. of staat dat in mijn dossier bij die HAP/dat ziekenhuis?
Oh helemaal overheen gelezen!quote:Op donderdag 4 juli 2019 12:55 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Goede vraag! Bij mijn vraag hierboven zei ze dat ze meteen na elke dienst nabespreken, maar soms is pas later bekend wat de ernst van de situatie eigenlijk was.
Hierbij meld ik mij aan als kantoormedewerker die de hele dag zit te niksen.quote:Op donderdag 4 juli 2019 10:12 schreef borbit het volgende:
Ik wil wel zo'n topic van iemand die wel naar kantoor komt maar dan eigenlijk de hele dag niks zit te doen.
Vervelend dat het zo is gelopen. Heb je je eigen gevoel ook uitgesproken? Als triagist leg je aan het einde van het gesprek eigenlijk altijd de verantwoording terug bij de patient, dwz als de patient het toch niet vertrouwt of de klachten erger worden hij altijd terug moet bellen. Over het algemeen word je dan ook altijd gezien door een arts.quote:Op donderdag 4 juli 2019 12:23 schreef Bluezz het volgende:
Leuke, interessante VWJW
Helaas trof ik 3,5 week geleden een triagist die door de telefoon mijn pancreatitis niet herkende na 2x die hele vragenboom doorgelopen te hebben en helemaal op de cardiale toer ging, terwijl mijn 'onderbuik' zei dat het ergens hoog in mijn maag zat. Ze stelde voor na het weekend maar eens naar de h.a. te gaan
Ik ben na anderhalf uur in de auto gestapt zonder nogmaals te bellen en met spoed opgenomen en nu zelfs eergisteren een cholecystectomie heb gehad. (de oorzaak).
Krijgt zij nog terugkoppeling hierover? Wordt er nog achteraf gekeken wat binnenkwam en teruggekeken naar dat telefoontje bijv. of staat dat in mijn dossier bij die HAP/dat ziekenhuis?
Het was toch een verkeerde inschatting en haar 'niet pluis' gevoel was stuk.
Ik hoorde later dat zij op die post tot 2230 heeft gewerkt en de SEH om 2300 daar dicht was.quote:Op donderdag 4 juli 2019 13:30 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Vervelend dat het zo is gelopen. Heb je je eigen gevoel ook uitgesproken? Als triagist leg je aan het einde van het gesprek eigenlijk altijd de verantwoording terug bij de patient, dwz als de patient het toch niet vertrouwt of de klachten erger worden hij altijd terug moet bellen. Over het algemeen word je dan ook altijd gezien door een arts.
Ik kan niet oordelen over hoe het gesprek is gegaan maar soms is het voor ons gewoon echt heel lastig in te schatten, zeker als een patient een lagere pijnscore aangeeft of het beeld toch niet helemaal duidelijk te krijgen is. In dat geval is het goed dat je op eigen initiatief naar de SEH bent gegaan.
Tijdens dezelfde dienst krijg je bijna altijd een terugkoppeling. Later (helaas) bijna niet, behalve als er een VIM melding wordt gedaan door de arts. Je kunt natuurlijk altijd zelf even een berichtje naar de HAP doen, dan zal het zeker teruggekoppeld worden naar de triagist.
In dat geval was ik een geschikte kandidaatquote:Op woensdag 3 juli 2019 13:07 schreef eNGine10 het volgende:
Ik las trage medewerker
Maar goed, wat doet een triagist? Nog nooit van gehoord.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |