abonnement Unibet Coolblue
pi_187729793
Om te beginnen, hier staat het hele stuk:
https://www.greenpeace.or(...)racht-door-ce-delft/

Ja vliegen zorgt voor CO2 uitstoot maar dan:

quote:
Er worden miljarden liters kerosine getankt op de vliegvelden. Over deze CO2-uitstoot wordt, net als over vliegtickets, geen belasting betaald,” zegt campagneleider Dewi Zloch van Greenpeace.
Wat heeft belasting heffen met het milieu te maken?
Tickets worden duurder dus opeens groeien er meer bomen?

Als je mensen minder wil laten vliegen verloot dan gewoon x aantal vliegtickets elk jaar en klaar.

quote:
Onder de titel ‘Noodlanding voor het klimaat’ zijn er de komende weken door het hele land bijeenkomsten over dit onderwerp. Bijvoorbeeld in Apeldoorn, Utrecht, Haren (GR) en Amstelveen. Tijdens deze bijeenkomsten kan iedereen meedenken en bouwen aan deze campagne.
Hier gaan ze allemaal te voet naartoe want anders is er weer extra CO2 uitstoot..

Echt goede ideeen komen verder niet naar voren in dit artikel

Klacht: commentaar hebben is gemakkelijk (bewijs is dit topic :) ) maar kom eens met echte oplossingen in plaats van nog meer belasting.

sub klacht: niemand weet wat de regering doet met dat extra geld dat ze via milieu maatregelen binnen krijgen.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
  woensdag 3 juli 2019 @ 12:29:22 #2
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_187730013
14.gif
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_187730082
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 12:24 schreef Bloemkool het volgende:
Om te beginnen, hier staat het hele stuk:
https://www.greenpeace.or(...)racht-door-ce-delft/

Wat heeft belasting heffen met het milieu te maken?
Tickets worden duurder dus opeens groeien er meer bomen?

Tickets gaan dan concurreren met bus en treinvervoer. Je kunt alleen voor 50 euro naar de andere kant van Europa vliegen omdat er een oneerlijk speelveld is tussen de verschillende vervoersoorten.
  Grootste baggeraar 2022 woensdag 3 juli 2019 @ 13:35:39 #5
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_187730767
In plaats dat ze kappen met bomen kappen, want die vreten CO2 als een malle.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_187730781
Als je met de trein naar de andere kant van Europa moet dan heb je een uitdaging lijkt me. Als dat eens goed aangepakt zou worden zodat je inderdaad van Amsterdam of Maastricht vrij snel richting bijvoorbeeld Griekenland kan reizen dan was dat een alternatief. En als het lukt zal het meer als 50,- gaan kosten.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
  Grootste baggeraar 2022 woensdag 3 juli 2019 @ 13:36:48 #7
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_187730783
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 12:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Tickets gaan dan concurreren met bus en treinvervoer. Je kunt alleen voor 50 euro naar de andere kant van Europa vliegen omdat er een oneerlijk speelveld is tussen de verschillende vervoersoorten.
Want een trein is ook net zo snel als een vliegtuig ofzo. En met een bus kan je ook makkelijk binnen 8 uur naar Amerika.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  Moderator woensdag 3 juli 2019 @ 13:37:20 #8
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_187730793
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 13:35 schreef vogeltjesdans het volgende:
In plaats dat ze kappen met bomen kappen, want die vreten CO2 als een malle.
Ja maar waar moeten de honderden vierkante kilometers aan biologische soja en quinoa plantage dan komen?
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  Grootste baggeraar 2022 woensdag 3 juli 2019 @ 13:38:35 #9
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_187730804
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2019 13:37 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Ja maar waar moeten de honderden vierkante kilometers aan biologische soja en quinoa plantage dan komen?
Of sterker nog, die pellets voor je houtkachel die met een dieselverliezende tanker hier naartoe gebracht worden.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  Grootste baggeraar 2022 woensdag 3 juli 2019 @ 13:39:40 #10
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_187730828
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 13:36 schreef Bloemkool het volgende:
Als je met de trein naar de andere kant van Europa moet dan heb je een uitdaging lijkt me. Als dat eens goed aangepakt zou worden zodat je inderdaad van Amsterdam of Maastricht vrij snel richting bijvoorbeeld Griekenland kan reizen dan was dat een alternatief. En als het lukt zal het meer als 50,- gaan kosten.
Meer dan 50,-. Niet meer als. Het is meer dan.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  Moderator woensdag 3 juli 2019 @ 13:49:05 #11
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_187730986
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 13:38 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Of sterker nog, die pellets voor je houtkachel die met een dieselverliezende tanker hier naartoe gebracht worden.
Dat is goed voor het milieu.
Al die vogels die onder de olie komen te zitten ademen co2 uit
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_187731533
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2019 13:36 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Want een trein is ook net zo snel als een vliegtuig ofzo. En met een bus kan je ook makkelijk binnen 8 uur naar Amerika.
Ik had het over Europa.

Verder zou je juist voor de extra snelheid nog meer moeten betalen. :D
  Grootste baggeraar 2022 woensdag 3 juli 2019 @ 15:21:12 #13
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_187732179
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 14:37 schreef [url=https://forum.fok.nl/use[/quote][quote]r/profile/35511]Basp1[/url] het volgende:

[..]

Ik had het over Europa.

Verder zou je juist voor de extra snelheid nog meer moeten betalen. :D
Je snapt waarom niemand met het OV op vakantie wil?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_187732237
Goede ideeën komen pas als mensen zich er bewust van (willen) zijn.

Dus als het over het klimaat gaat, is het geen gezwets.

Weet je wat wel gezwets is? Roepen dat het broeikaseffect onzin is. Of op hoge poten protesteren omdat je een ietsiepietsie aan luxe moet inleveren. Wat dat is het vooral waar mensen geen zin in hebben.
  Grootste baggeraar 2022 woensdag 3 juli 2019 @ 15:47:32 #15
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_187732473
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2019 15:26 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Goede ideeën komen pas als mensen zich er bewust van (willen) zijn.

Dus als het over het klimaat gaat, is het geen gezwets.

Weet je wat wel gezwets is? Roepen dat het broeikaseffect onzin is. Of op hoge poten protesteren omdat je een ietsiepietsie aan luxe moet inleveren. Wat dat is het vooral waar mensen geen zin in hebben.
Klimaatverandering is van alle tijden. En dat hebben we ook met ons allen overleefd. Plant bomen als je zonodig iets wil doen.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_187732581
Bomen :')
U MAD?
  Grootste baggeraar 2022 woensdag 3 juli 2019 @ 15:58:19 #17
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_187732594
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2019 15:26 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Goede ideeën komen pas als mensen zich er bewust van (willen) zijn.

Dus als het over het klimaat gaat, is het geen gezwets.

Weet je wat wel gezwets is? Roepen dat het broeikaseffect onzin is. Of op hoge poten protesteren omdat je een ietsiepietsie aan luxe moet inleveren. Wat dat is het vooral waar mensen geen zin in hebben.
En 1000 miljard voor alleen Nederland voor slechts een 0,0003% CO2 afname is inderdaad onzin. Als je dat niet in je bolle hersens krijgt, is er iets goed mis met je.

Maar dan ben je tenminste wel van het gas af!
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_187732698
Ze zijn nu totaal aan het doorslaan.

Het meest bizarre is ook dat je nu een groot manco in onze democratie ziet (iets wat op ieder niveau speelt, kan ik uit ervaringen met de gemeenteraad zeggen):

Er worden beslissingen genomen door mensen die geen kennis van zaken hebben. De ministers die hier over beslissen, zijn vrijwel geen van allen technici of natuurkundigen.

Ze denken dat 'van het gas afgaan' en 'elektrisch rijden' oplossingen zijn en technisch haalbaar door middel van 'hernieuwbare energie'. Dat zijn ze niet, ze hebben geen flauw idee waar ze het over hebben en hoe dat in de praktijk echt uitwerkt.

Ik verdenk het hele kabinet ervan nog geen enkelfase stekker te kunnen aansluiten.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  woensdag 3 juli 2019 @ 16:38:06 #19
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_187733014
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 16:07 schreef De_Onnoembare het volgende:
Ze zijn nu totaal aan het doorslaan.

Het meest bizarre is ook dat je nu een groot manco in onze democratie ziet (iets wat op ieder niveau speelt, kan ik uit ervaringen met de gemeenteraad zeggen):

Er worden beslissingen genomen door mensen die geen kennis van zaken hebben. De ministers die hier over beslissen, zijn vrijwel geen van allen technici of natuurkundigen.

Ze denken dat 'van het gas afgaan' en 'elektrisch rijden' oplossingen zijn en technisch haalbaar door middel van 'hernieuwbare energie'. Dat zijn ze niet, ze hebben geen flauw idee waar ze het over hebben en hoe dat in de praktijk echt uitwerkt.

Ik verdenk het hele kabinet ervan nog geen enkelfase stekker te kunnen aansluiten.
Hmm wie zal ik geloven. Een heel ambtenarenapparaat dat de zaakjes toch aardig op orde lijkt te hebben. Of de Onnoembare die keer op keer laat zien er helemaal niks van te snappen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  Grootste baggeraar 2022 woensdag 3 juli 2019 @ 16:46:02 #20
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_187733086
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 16:38 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Hmm wie zal ik geloven. Een heel ambtenarenapparaat dat de zaakjes toch aardig op orde lijkt te hebben. Of de Onnoembare die keer op keer laat zien er helemaal niks van te snappen.
Een minister weet alleen dat wat zijn ambtenaren hem voorlullen. En dat zijn in de meeste gevallen uitkomsten van een vanaf een wenselijk resultaat teruggerekend niet bestaand probleem.

Je hoeft niet echt iets te kunnen om in de regering te zitten. Belangrijk uit hun ogen kijken en moeilijke woorden gebruiken zijn hun grootste troeven.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_187733434
De klimaathysterie is de nieuwe schatkistvuller van de overheid in de toekomst. Eerst jarenlang mensen angst aanpraten, en daarna cash harken als een moederneuker.

Ze willen "het klimaatprobleem" niet oplossen, maar zo lang mogelijk uitmelken.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_187733480
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 16:38 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Hmm wie zal ik geloven. Een heel ambtenarenapparaat dat de zaakjes toch aardig op orde lijkt te hebben. Of de Onnoembare die keer op keer laat zien er helemaal niks van te snappen.
Dan heb jij je huiswerk niet gedaan. Dat ambtenarenapparaat waar jij het over hebt, faalt keer op keer met de meest kansloze "oplossingen". Bio-massa CO2-neutraal noemen en massaal gebruiken bijvoorbeeld, terwijl een steenkoolcentrale minder uitstoot. Of het meeste subsidie geven voor windmolens op plaatsen waar het het minste waait. Top plannen van je top ambtenarenapparaat.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_187734367
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 17:21 schreef DoubleUU het volgende:
Bio-massa CO2-neutraal noemen en massaal gebruiken bijvoorbeeld, terwijl een steenkoolcentrale minder uitstoot.
Biomassa is klimaatneutraal omdat het co2 uit de korte cyclus weer de lucht in stoot, die steenkolen dat is co2 van de langecyclus, een 60 miljoen jaar geleden opgeslagen.

Jij mag dan ook beter je huiswerk doen. ^O^
  Grootste baggeraar 2022 woensdag 3 juli 2019 @ 18:25:40 #24
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_187734521
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 18:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Biomassa is klimaatneutraal omdat het co2 uit de korte cyclus weer de lucht in stoot, die steenkolen dat is co2 van de langecyclus, een 60 miljoen jaar geleden opgeslagen.

Jij mag dan ook beter je huiswerk doen. ^O^
Oh en pellets worden niet gemaakt door hele bossen om te kappen en vervolgens hier naartoe te varen met vervuilende dieseltankers?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_187734558
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 18:25 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Oh en pellets worden niet gemaakt door hele bossen om te kappen en vervolgens hier naartoe te varen met vervuilende dieseltankers?
Nee, dat doen ze met bulkschepen die varen op stookolie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')