Bedoel je de ontwikkeling van de koers of van de bedrijfs cijfers?quote:Op woensdag 17 juli 2019 04:00 schreef Lyrebird het volgende:
Niet renderende aandelen vasthouden. Ik heb het vroeger ook gedaan. Nu ga ik daar veel lichtvoetiger mee om. Rendeert het niet? Verkopen.
Feitelijk moet je je niet veel aantrekken van de koers.ik heb graag value. Dat blijft ook achter. Is dat erg? Ik vind van niet, want het dividend wordt hierdoor juist steeds beter.quote:Op woensdag 17 juli 2019 10:31 schreef jaco het volgende:
[..]
Bedoel je de ontwikkeling van de koers of van de bedrijfs cijfers?
Soms ontwikkelt het bedrijf zich goed sinds je aankoop, maar blijft de koers achter. Wat doe je dan?
Hangt er van af. ASML is een goed voorbeeld. Een bedrijf dat uitermate goed gerund wordt, met meer dan 40% ROI. Nauwelijks competitie. Daar kan je eigenlijk geen buil aan vallen. Helaas is het geen 'sexy' aandeel dat mensen begrijpen, dus het is meer iets voor de lange termijn. Maar voor mij is het een aandeel dat ik vast kan houden.quote:Op woensdag 17 juli 2019 10:31 schreef jaco het volgende:
[..]
Bedoel je de ontwikkeling van de koers of van de bedrijfs cijfers?
Soms ontwikkelt het bedrijf zich goed sinds je aankoop, maar blijft de koers achter. Wat doe je dan?
Ik ben het met je eens, maar heb er dan meteen de vraag bij of je uberhaupt in zo'n aandeel zou moeten investeren.quote:Op woensdag 17 juli 2019 11:24 schreef Lyrebird het volgende:
In het verleden heb ik me te vaak vertild aan aandelen waarbij ik de business niet goed genoeg begreep, en ook geen vat had op wat het management van plan was. Dat is hetzelfde als rijden door de mist. Hartstikke gevaarlijk.
Ook mee eens. De uitdaging is dan in feite mentaal. Ik slaag daar zelf maar gedeeltelijk in. Ik voel me beter als een aandeel boven mijn aankoop koers staat dan wanneer het eronder noteert. Zelfs al weet ik dat de onderliggende business goed loopt.quote:Op woensdag 17 juli 2019 10:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Feitelijk moet je je niet veel aantrekken van de koers.ik heb graag value. Dat blijft ook achter. Is dat erg? Ik vind van niet, want het dividend wordt hierdoor juist steeds beter.
Dat is dan ook altijd mijn angst als het aandeel blijft dalen.quote:Op donderdag 18 juli 2019 05:51 schreef jaco het volgende:
[..]
Ook mee eens. De uitdaging is dan in feite mentaal. Ik slaag daar zelf maar gedeeltelijk in. Ik voel me beter als een aandeel boven mijn aankoop koers staat dan wanneer het eronder noteert. Zelfs al weet ik dat de onderliggende business goed loopt.
Bovendien is er de mogelijkheid dat de markt iets over het bedrijf weet wat je zelf niet door hebt.
Ik ga ze meteen kopen!quote:Op zondag 21 juli 2019 17:13 schreef prefix1 het volgende:
tip van mij: Galapagos,oxurion,acaccia pharma, ASML, aurora cannabis inc, Array pharma
Daar heb je wel een hele trits aan risicovolle beleggingen te pakkenquote:Op zondag 21 juli 2019 17:13 schreef prefix1 het volgende:
tip van mij: Galapagos,oxurion,acaccia pharma, ASML, aurora cannabis inc, Array pharma
Ik heb al een tijdje Horizons Marijuana Life Sciences Index ETF.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 11:19 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Daar heb je wel een hele trits aan risicovolle beleggingen te pakken.
Galapagos en ASML had je eigenlijk een maandje of 2 geleden op moeten pikken.
Aurora vind ik zelf ook wel een leuke. Zit daar al een tijdje naar te kijken..
Timing was perfect... tot nu toe.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 13:36 schreef LXIV het volgende:
Toch de helft van sbmo eruit en fugro terug. Sectorneutraal iig
valt mee hoe risicovol, Gala en ASML half jaar geleden opgepakt leuke winst deels, Oxurion 2 weken geleden gekocht flink omhoog atm, Komen met medicijnen die al in fase 2 zijn.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 11:19 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Daar heb je wel een hele trits aan risicovolle beleggingen te pakken.
Galapagos en ASML had je eigenlijk een maandje of 2 geleden op moeten pikken.
Aurora vind ik zelf ook wel een leuke. Zit daar al een tijdje naar te kijken..
Kleinere Pharmaceutica en Semiconductors zijn gewoon aandelen die hard op en neer gaan. Als Gala die goedkeuring niet gekregen had, had je je aandelen af kunnen schrijven.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 19:13 schreef prefix1 het volgende:
[..]
valt mee hoe risicovol, Gala en ASML half jaar geleden opgepakt leuke winst deels, Oxurion 2 weken geleden gekocht flink omhoog atm, Komen met medicijnen die al in fase 2 zijn.
Als je kijkt naar biotech is dat booming
Spreiden blijft het devies.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 20:12 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Kleinere Pharmaceutica en Semiconductors zijn gewoon aandelen die hard op en neer gaan. Als Gala die goedkeuring niet gekregen had, had je je aandelen af kunnen schrijven.
En ASML is super gevoelig voor economische mee en tegenvallers. Als er een crisis komt, gaan aandelen als ASML het eerst en het hardst onderuit. Dat je nu 2 keer flink profijt hebt is mooi. Maar zegt verder niets over het risico dat je met beide aandelen neemt. Belangrijkste is dat je je bewust bent welk risico aan welk aandeel kleeft.
Zelf heb ik behoorlijk wat ASML in mijn portefeuille dus mijn mood is best qua resultaat. Maar ik heb ook vaak genoeg de andere kant van die medaille gezien.
Ik ben mijn porto ook aan het ombouwen naar indextrackers, met leverage via geschreven puts op de index. Zal nog wel een paar jaar duren voordat ;de porto helemaal uit trackers bestaat. Heb vooral nog value-aandelen ernaast.quote:Op woensdag 31 juli 2019 19:51 schreef MisChrartin het volgende:
Ik doe vrijwel niet meer aan losse aandelen kopen en ik koop voornamelijk indextrackers. Toch afgelopen week een plukje Tesla gekocht na de forse afstraffing na de cijfers. Gaat tot nu toe mooi.
Zie ook Pharming deze week. https://www.iex.nl/Aandeel-Koers/96535/Pharming-Group.aspxquote:Op dinsdag 23 juli 2019 20:12 schreef bleiblei het volgende:
Kleinere Pharmaceutica en Semiconductors zijn gewoon aandelen die hard op en neer gaan. Als Gala die goedkeuring niet gekregen had, had je je aandelen af kunnen schrijven.
Ja ik heb Ishares AEX tracker, die keert per kwartaal uit. Ik heb zelf liever herbeleggende eigenlijk.quote:Op woensdag 31 juli 2019 21:29 schreef AQuila360 het volgende:
Hebben jullie ook een goeie tracker ofiets die het dividend uitkeert ipv meteen herinvesteerd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |