Heb je ook kaarten met hondenkarren er op?quote:Op zondag 29 september 2019 02:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gaat richting de honderd; misschien eens een paar plaatsen idd.
Waarom denk je dat?quote:Op zondag 29 september 2019 04:20 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Dat gaan veel mensen niet trekken.
Ik denk dat het vrij snel weer zal wennen, en zal leiden tot meer sociale interactie.quote:Op zondag 29 september 2019 07:59 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Te erg eraan gewend geraakt en daardoor inmiddels te afhankelijk ervan.
Op naar de volgende hevige zonnestormquote:Op zondag 29 september 2019 04:20 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Dat gaan veel mensen niet trekken.
Opa, kijk ik vond op zolderquote:Op maandag 8 juli 2019 08:05 schreef Beathoven het volgende:
Dan heb je meer aan een fotoboek of een verloren foto op zolder die door je kleinkinderen wordt gevonden.
Ik denk dat je die sociale interactie kunt vergeten. Of dat die vooral agressief zal zijn. Jongere generaties leren niet meer hoe dat werkt, etiquette en zo.quote:Op zondag 29 september 2019 08:00 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik denk dat het vrij snel weer zal wennen, en zal leiden tot meer sociale interactie.
Denk dat het wel meevalt. En veel slecht gedrag ontstaat juist door rolmodellen die zelf onfatsoenlijk zijn. Veelal social media figuren, die zijn ook weg zonder internet.quote:Op zondag 29 september 2019 09:55 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ik denk dat je die sociale interactie kunt vergeten. Of dat die vooral agressief zal zijn. Jongere generaties leren niet meer hoe dat werkt, etiquette en zo.
Mooie melodie, en toch word ik er wat ongemakkelijk van. Net als 'Brabant' van Guus Meeuwis. Die twee nummers zijn voor mezelf een twee-eenheid.quote:Op zondag 29 september 2019 10:16 schreef Hamzoef het volgende:
Dit blijft natuurlijk sowieso het beste Nederlandstalige liedje.
Hoe bedoel je dat precies? Welke link ontbrak er in jouw beleving?quote:Op zondag 29 september 2019 10:27 schreef Eightyone het volgende:
Ze zijn verwant aan een bepaald soort stoffigheid die in m'n kinderjaren (inderdaad, in Brabant, met mensen in de buurt die inderdaad Van De Ven heten) altijd aanwezig is geweest. Er was niet zo'n sterke link met de 'echte wereld'. Achteraf nogal zonde, maar destijds had ik dat helemaal niet door.
Opgroeien in een naar binnen gekeerd bolwerk. Met (ook op de basisschool waar ik op zat) weinig prikkeling qua interesse voor de maatschappij/de wereld buiten die pakweg 15 km rondom huis. En daarnaast ook weinig prikkeling voor zogenaamde trivialiteiten als moderne popcultuur en hedendaagse mode. Ik denk dat het juist heel fijn is als je zulke dingen als kind 'snapt'.quote:Op zondag 29 september 2019 11:08 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat precies? Welke link ontbrak er in jouw beleving?
Ok, maar wat was daar precies mis mee? Op welke wijze heeft jou dat (negatief) gevormd?quote:Op zondag 29 september 2019 12:13 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Opgroeien in een naar binnen gekeerd bolwerk. Met (ook op de basisschool waar ik op zat) weinig prikkeling qua interesse voor de maatschappij/de wereld buiten die pakweg 15 km rondom huis. En daarnaast ook weinig prikkeling voor zogenaamde trivialiteiten als moderne popcultuur en hedendaagse mode. Ik denk dat het juist heel fijn is als je zulke dingen als kind 'snapt'.
In die aardig forse familie van ons (pa had 11 broers/zussen, ma ook aardig wat) zaten sowieso geen stadsbewoners. Achteraf gezien had ik daar graag wat invloed van ervaren.
Naast de maatschappelijke schade zal dat eigenlijk best meevallen denk ik. Als de stroom er hier uit ligt ervaar ik dat soms zelfs als een opluchting en kom ik eindelijk weer aan dingen (zoals lezen) toequote:Op zondag 29 september 2019 07:59 schreef Eightyone het volgende:
Te erg eraan gewend geraakt en daardoor inmiddels te afhankelijk ervan.
Of opruimen, schoonmaken, enzovoort.quote:Op zondag 29 september 2019 12:58 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Naast de maatschappelijke schade zal dat eigenlijk best meevallen denk ik. Als de stroom er hier uit ligt ervaar ik dat soms zelfs als een opluchting en kom ik eindelijk weer aan dingen (zoals lezen) toe.
Meer dat ik heel vaak vragen lees als "hoe begin ik een gesprek?"quote:Op zondag 29 september 2019 10:18 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Denk dat het wel meevalt. En veel slecht gedrag ontstaat juist door rolmodellen die zelf onfatsoenlijk zijn. Veelal social media figuren, die zijn ook weg zonder internet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |