De verantwoordelijkheid om kinderen klaar te maken voor de maatschappij ligt bij de ouders. Maar gezien het verhaal van de thuis zittende moeder, hoeven we daarop niet te rekenen en het kind ook niet.quote:Op donderdag 27 juni 2019 11:39 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat kan zeker. Het probleem is dat hij dat al ruim van tevoren moet weten en de route bekend moet zijn. Daar kun je niet stel op sprong mee aankomen. Als je in de dagelijkse structuur gaat rommelen kan het goed fout gaan. Natuurlijk allemaal afhankelijk hoe zwaar dat autisme is.
Volgens de anti-vaxxers aan het vaccineren... dus heel logisch toch dat de schuld bij de overheid ligt en school is ook overheid. Die busjes worden ook betaald uit belastinggeld die vader keurig betaald. Dus ja, logisch toch dat de pers er op duikt. Misschien moet de media eens niet alles plaatsen dan sterft dit gezeur snel genoeg uit. Want is er niemand aan familie, buren etc. die Tim even kan halen?quote:Op donderdag 27 juni 2019 11:41 schreef Cherni het volgende:
[..]
Klopt. Helaas halen dit soort onzin artikelen het nieuws en trekt men conclusies dat autisme aan de ouders, opvoeding etc ligt.
Het is een flut artikel waarvan je niet eens weet wat er in die situatie nu echt speelt. Om heel eerlijk te zijn snap ik niet dat dit het nieuws haalt. Laat die situatie eens los. Het is een individueel geval. Bekijk autisme als een gegeven. Het is er nu eenmaal en daar moet je mee leven.quote:Op donderdag 27 juni 2019 11:46 schreef daNpy het volgende:
[..]
De verantwoordelijkheid om kinderen klaar te maken voor de maatschappij ligt bij de ouders. Maar gezien het verhaal van de thuis zittende moeder, hoeven we daarop niet te rekenen en het kind ook niet.
Idd.quote:Op donderdag 27 juni 2019 11:53 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het is een flut artikel waarvan je niet eens weet wat er in die situatie nu echt speelt. Om heel eerlijk te zijn snap ik niet dat dit het nieuws haalt. Laat die situatie eens los. Het is een individueel geval. Bekijk autisme als een gegeven. Het is er nu eenmaal en daar moet je mee leven.
En inderdaad hebben de ouders nog altijd de verantwoording. En dat is maar goed ook.
Och die anti-vaxxers zijn knetter.quote:Op donderdag 27 juni 2019 11:47 schreef MrsDuck het volgende:
[..]
Volgens de anti-vaxxers aan het vaccineren... dus heel logisch toch dat de schuld bij de overheid ligt en school is ook overheid. Die busjes worden ook betaald uit belastinggeld die vader keurig betaald. Dus ja, logisch toch dat de pers er op duikt. Misschien moet de media eens niet alles plaatsen dan sterft dit gezeur snel genoeg uit. Want is er niemand aan familie, buren etc. die Tim even kan halen?
Dat is misschien wel zo, maar het hele leven is 1 grote verandering en de kunst is om daar juist mee te leren om gaan en is voor niemand makkelijk. Algemene beeld wat mensen toch krijgen op dit moment bij autisten is dat het allemaal maar aangepast moet worden aan hen want oh wee dan zijn ze dagen van slag etc etc. Vaste structuur elke dag, dat wil iedereen, niet alleen de autisten, zo min mogelijk stress, excessen, pieken en dalen. Maar zo zit de wereld nou eenmaal niet in elkaar en om voor die mensen nou een veilige fantasie bubbel te cre-eren is ook weer het andere uiterste.quote:Op donderdag 27 juni 2019 11:16 schreef Cherni het volgende:
...
Met een vaste structuur kunnen autisten prima in een maatschappij meedraaien.
...
Als je autistisch genoeg bent om naar een speciale school te gaan hebben mensen dat toch wel binnen 2 minuten door lijkt mij.quote:Op donderdag 27 juni 2019 10:24 schreef IriYe het volgende:
Er staat ook een foto bij het artikel. Leuk om je zoon aan heel Nederland te tonen als autist. Zou hij daarvan niet over de rooie gaan?
Misschien krijgt hij over een jaar of 35 ook wel een docu waarin hij los gaat op Duitsers.quote:Op donderdag 27 juni 2019 11:38 schreef LXIV het volgende:
De wereld draait niet om autist Tim, al denkt hij zelf, en zijn moeder, van wel.
Iedereen weet dat het daar niet door komt maar wel door vaccinaties.quote:Op donderdag 27 juni 2019 11:41 schreef Cherni het volgende:
[..]
Klopt. Helaas halen dit soort onzin artikelen het nieuws en trekt men conclusies dat autisme aan de ouders, opvoeding etc ligt.
Nee dat busje of die chauffeur zal wel ergens anders ingepland zijnquote:Op donderdag 27 juni 2019 10:34 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Nee Telegraaf: Tim is de dupe van de starheid van een taxibedrijf.
Ik vind dit eigenlijk nog de ergste klacht...zoiets doe je gewoon niet op een school voor kinderen met o.a. autisme.quote:Op donderdag 27 juni 2019 12:17 schreef Montagui het volgende:
Apart dat een school voor speciaal onderwijs het aandurft om een tropenrooster in te stellen.
Het lijkt me nogal aannemelijk dat er op deze school nog meer gevallen zoals Tim zullen zijn. Die zullen dan allemaal moeten dealen met het afwijkende rooster.
Zo vervelend is het niet. Je hoeft ook geen respect te hebben. Sterker nog, hoe gek ook de jongste dochter ondanks haar beperking die steeds minder invloed heeft want die beperking gaat met de leeftijd steeds minder invloed hebben, heb ik de beste band mee. Sociaal gezien wel zeer slim en behulpzaam.quote:Op donderdag 27 juni 2019 12:15 schreef TomStall het volgende:
[..]
Dat is misschien wel zo, maar het hele leven is 1 grote verandering en de kunst is om daar juist mee te leren om gaan en is voor niemand makkelijk. Algemene beeld wat mensen toch krijgen op dit moment bij autisten is dat het allemaal maar aangepast moet worden aan hen want oh wee dan zijn ze dagen van slag etc etc. Vaste structuur elke dag, dat wil iedereen, niet alleen de autisten, zo min mogelijk stress, excessen, pieken en dalen. Maar zo zit de wereld nou eenmaal niet in elkaar en om voor die mensen nou een veilige fantasie bubbel te cre-eren is ook weer het andere uiterste.
Iedereen is van slag hoor met een fokking hete teringdag om het maar even plat te zeggen, leren incasseren moet ook voor autisten gewoon in het programma komen.
Vervelend en respect voor je hoor dat je een kind hebt met licht verstandelijke beperking, gemeend serieus respect. In mijn familie neem ik het ook van een afstandje waar dus ik zie en begrijp gerust dat het niet mee valt. Ik zie alleen ook dat er op een bepaald moment een groot IK ego mee gaat spelen, waardoor de last op de omgeving imho wat vormen aan neemt die ik persoonlijk niet meer eerlijk vind. Iedereen moet wel eens tegen de wind in fietsen.
"Nee" te horen krijgen, te leren begrijpen en accepteren is voor iedereen ook iets wat er gewoon bij hoort.
Want die kinderen (en trouwens ook al het personeel op school) hebben geen last van de hitte?quote:Op donderdag 27 juni 2019 12:37 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ik vind dit eigenlijk nog de ergste klacht...zoiets doe je gewoon niet op een school voor kinderen met o.a. autisme.
Ik werk op een school voor speciaal onderwijs met ook heel veel kinderen met autisme.quote:Op donderdag 27 juni 2019 12:17 schreef Montagui het volgende:
Apart dat een school voor speciaal onderwijs het aandurft om een tropenrooster in te stellen.
Het lijkt me nogal aannemelijk dat er op deze school nog meer gevallen zoals Tim zullen zijn. Die zullen dan allemaal moeten dealen met het afwijkende rooster.
Ik neem het het bedrijf nog meer kwalijk dat ze gewoon niets meer hebben laten horen.quote:Op donderdag 27 juni 2019 11:34 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik denk dat het eerder regel dan uitzondering is. De taxichauffeur die mijn buurjongetje haalt/brengt heeft onze spiegel er af gereden. En hard ook, want de onderdelen lagen over een 80 meter verspreid en zelfs aan de andere kant van de auto op de stoep. En die reed ook gewoon door. Pech voor hem, er hangen camera's. Dus na aangifte van de politie kregen we alsnog ons geld. Maar ik denk dat menig taxichauffeur gewoon doorrijd. Waarbij ik het met personen vele malen kwalijker vind dan met spullen.
Dit lijkt me meer een gevalletje "Het beste voor Kees", die gaat nooit klaar zijn voor de maatschappij, en moeder is ook (net als de moeder van Kees) min of meer verbaasd dat de maatschappij niet klaar is voor hem.quote:Op donderdag 27 juni 2019 11:46 schreef daNpy het volgende:
[..]
De verantwoordelijkheid om kinderen klaar te maken voor de maatschappij ligt bij de ouders. Maar gezien het verhaal van de thuis zittende moeder, hoeven we daarop niet te rekenen en het kind ook niet.
Vast wel, maar bij autisten is het ook zeer lastig om dan het rooster aan te passen. Beter is het dan voor andere maatregelen te kiezen. Extra water, ventilatoren plaatsen, uitdelen van ijsjes, etc.quote:Op donderdag 27 juni 2019 13:15 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Want die kinderen (en trouwens ook al het personeel op school) hebben geen last van de hitte?
In Nederland word je als autist elke dag gehaald en gebracht met een taxi. Er zijn landen waar dat anders werkt.quote:Op donderdag 27 juni 2019 13:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit lijkt me meer een gevalletje "Het beste voor Kees", die gaat nooit klaar zijn voor de maatschappij, en moeder is ook (net als de moeder van Kees) min of meer verbaasd dat de maatschappij niet klaar is voor hem.
Dat moeder chronisch ziek is kun je haar moeilijk verwijten, dat ze daarom een kind niet zou kunnen opvoeden tot volwaardig meedraaiende volwassene is helemaal flauw.
De ene autist is de andere niet. Voor die andere 100 was dit misschien de betere oplossing.quote:Op donderdag 27 juni 2019 14:02 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Vast wel, maar bij autisten is het ook zeer lastig om dan het rooster aan te passen. Beter is het dan voor andere maatregelen te kiezen. Extra water, ventilatoren plaatsen, uitdelen van ijsjes, etc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |