abonnement Unibet Coolblue
pi_187593831
quote:
URK - Op Urk zijn de mazelen uitgebroken. Volgens de GGD is de besmettelijke ziekte bij 1 volwassene en 9 kinderen vastgesteld. De vaccinatiegraad is extreem laag ten opzichte van het landelijke gemiddelde in het orthodox christelijke vissersdorp.

De GGD onderzoekt of het nodig is om de mensen die in contact zijn geweest met besmette patiënten in te enten of antistoffen toe te dienen. Het gaat dan in eerste instantie om kwetsbare groepen, zoals baby's, zwangere vrouwen en mensen met een verminderd afweersysteem.

De GGD onderzoekt of het nodig is om de mensen die in contact zijn geweest met besmette patiënten in te enten of antistoffen toe te dienen. Het gaat dan in eerste instantie om kwetsbare groepen, zoals baby's, zwangere vrouwen en mensen met een verminderd afweersysteem.

Kinderen die meedoen aan het rijksvaccinatieprogramma worden ingeënt tegen mazelen, maar op Urk ligt de vaccinatiegraad volgens de laatste meting van het RIVM rond de 54 procent. Dat percentage staat in schril contrast met het landelijk gemiddelde dat op 92,9 procent ligt. In het orthodox christelijke vissersdorp geloven veel mensen dat God beschikt over leven en dood en dat vaccinaties daarom ongeoorloofd zijn.

Bij mazelen treedt er groepsbescherming op als 95 procent of meer mensen hun inenting hebben gehaald.

bron: https://www.telegraaf.nl/nieuws/1456511066/mazelenuitbraak-op-urk
Ik neem aan dat die mensen dan ook niet naar de huisarts gaan als ze ziek zijn? Geen medicijnen slikken, geen gordel dragen en niet links en rechts kijken bij het oversteken, "want god beschikt over leven en dood".

En anders: waarom zo specifiek bij vaccineren wél alles aan (een wat mij betreft fictieve) god overlaten en bij andere dingen niet?
pi_187593871
54% vaccinatiegraad, koekoek. Wat een figuren lopen er ook rond.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 25 juni 2019 @ 10:57:57 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_187593873
Hahaha! Typisch iets voor Urk :') Hopelijk openen de mensen in Urk nu hun ogen
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_187593888
Hopelijk straft God Urk flink.
U MAD?
  dinsdag 25 juni 2019 @ 11:01:42 #5
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187593908
Nou hup, al die grachtengordel antivax huppelkutjes even met hun kinderen naar Urk, als ze niet gevaccineerd zijn kunnen ze het maar beter gehad hebben toch?
Kijken of ze dat durven, of liever hun niet-gevaccineerde kindjes veilig in de stadse kuddebescherming houden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187594004
Eigenlijk ook wel bijzonder dat als god je dood wilt en je gevaccineerd bent, het hem dus niet lukt. Ze hebben ook niet heel veel vertrouwen in de krachten van god hè.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_187594034
Mensen die anno 2019 nog in eender welke god geloven zijn geen knip voor de neus waard.

"Kijk eens om je heen" zou ik tegen die mensen willen zeggen. De wereld staat in brand. Honger, armoede, ellende, terrorisme, ziekten, geweld, oorlog, verkrachtingen, aids, kanker, et cetera et cetera.

Wat voor arrogante sadistische gore oetlul moet die zogenaamde almachtige god van jullie wel niet zijn om dit allemaal te laten gebeuren? }:|

Dat jullie er misschien kracht uit halen om te denken dat er een god bestaat is natuurlijk allemaal prachtig en alles en ik gun het jullie van harte hoor; maar denk nou eens even zelf na. Als er een god bestaat die zogenaamd het beste met ons voor heeft, waarom laat ie dit allemaal gebeuren dan?

En kom alsjeblieft niet aan met die dooddoener "gods wegen zijn ondoorgrondelijk", want dan sla ik je met een koekenpan in je gezicht }:|

Er zijn maar 2 opties:
• er bestaat geen god
• er bestaat wel een god en dat is niets meer dan een falende charlatan die er niks van bakt en zichzelf elke avond huilend in een hoekje in slaap aan het masturberen is, nadenkend over hoe hij er toch zo een puinhoop van gemaakt heeft.

Ik ga vooralsnog voor optie 1, maar misschien kan iemand mij van optie 2 overtuigen? :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 25 juni 2019 @ 11:15:10 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187594090
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 11:08 schreef Isabeau het volgende:
Eigenlijk ook wel bijzonder dat als god je dood wilt en je gevaccineerd bent, het hem dus niet lukt. Ze hebben ook niet heel veel vertrouwen in de krachten van god hè.
Dit dus, alsof God geen andere manier zou kunnen vinden als je wel gevaccineerd bent.
Maar goed, een hele voorraad kindjes in een dorp gehandicapt maken is zonder vaccinaties wel wat lastiger, en wellicht dat je dan het kruis dat je dient te dragen ontloopt, en dat zal wel niet de bedoeling van God zijn.

Het ergste vind ik eigenlijk dat zulke mensen stellen te weten wat God wel of niet wil, pure blasfemie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 25 juni 2019 @ 11:44:10 #9
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_187594563
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 11:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het ergste vind ik eigenlijk dat zulke mensen stellen te weten wat God wel of niet wil, pure blasfemie.
Werkelijk, jij vindt blasfemie het ergste? Ik maak mij meer zorgen om de kinderen die door geloofsgekken noodzakelijke zorg wordt onthouden.

Dat ze God bespotten of belasteren of op zijn stoel willen zitten moeten ze zelf maar weten.
  dinsdag 25 juni 2019 @ 11:46:29 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_187594601
Het wordt zo te zien een leuke zomer voor de kindertjes in Urk, not
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 25 juni 2019 @ 11:46:53 #11
186611 Haags
pi_187594609
Dat krijg je ervan he
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 25 juni 2019 @ 11:49:18 #12
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_187594654
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 11:08 schreef Isabeau het volgende:
Eigenlijk ook wel bijzonder dat als god je dood wilt en je gevaccineerd bent, het hem dus niet lukt. Ze hebben ook niet heel veel vertrouwen in de krachten van god hè.
Het is echt typisch een 'als ik niet begrijp hoe het werkt is het onzin' houding.

Ik bedoel, je eet groente en fruit om een sterk immuunsysteem te houden. Niemand eet de hele dag snoep om vervolgens te zeggen ''God bepaald of ik dood ga". Niemand in Urk zal zo denken.

Vaccinaties doen in feite hetzelfde, ze versterken het immuumsysteem. Maar nu is het opeens een probleem? Ja omdat men gewoon niet snapt hoe het werkt.

God (mocht hij bestaan) heeft ons ook een brein gegeven om logisch na te denken. Iets wat die lui in Urk duidelijk niet doen. Denk dat God erg teleurgesteld is in ze.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 25 juni 2019 @ 11:55:23 #13
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_187594742
quote:
4s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 11:10 schreef vosss het volgende:

Ik ga vooralsnog voor optie 1, maar misschien kan iemand mij van optie 2 overtuigen? :)
Nou ja, ze schuiven meestal de schuld af op de mens he, (en dan met name de vrouw) omdat die zo nodig de verboden appel moest eten waarna alles naar de tering ging.

Dat je als Schepper sowieso een lul bent als je de optie om alles met zo'n simpele actie te verzieken inbouwt in je creatie, dat laten ze dan maar buiten beschouwing... Want dan kom je inderdaad uit op één van de oudste argumenten tegen het bestaan van (de Christelijke) God:

pi_187594789
Sneu voor die kindjes :'( Die kunnen er niets aan doen dat ze zulke ouders gekregen hebben.

Hopelijk loopt het allemaal goed af.
pi_187594872
quote:
4s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 11:10 schreef vosss het volgende:
Mensen die anno 2019 nog in eender welke god geloven zijn geen knip voor de neus waard.

  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 juni 2019 @ 12:04:24 #16
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_187594907
Natuurlijke selectie.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_187594947
Kijktip:

Living on a prayer - Family guy
  dinsdag 25 juni 2019 @ 12:07:59 #18
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_187594965
Hanz!!!!

  dinsdag 25 juni 2019 @ 12:14:44 #19
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_187595100
quote:
4s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 11:10 schreef vosss het volgende:
Mensen die anno 2019 nog in eender welke god geloven zijn geen knip voor de neus waard.

"Kijk eens om je heen" zou ik tegen die mensen willen zeggen. De wereld staat in brand. Honger, armoede, ellende, terrorisme, ziekten, geweld, oorlog, verkrachtingen, aids, kanker, et cetera et cetera.

Wat voor arrogante sadistische gore oetlul moet die zogenaamde almachtige god van jullie wel niet zijn om dit allemaal te laten gebeuren? }:|

Dat jullie er misschien kracht uit halen om te denken dat er een god bestaat is natuurlijk allemaal prachtig en alles en ik gun het jullie van harte hoor; maar denk nou eens even zelf na. Als er een god bestaat die zogenaamd het beste met ons voor heeft, waarom laat ie dit allemaal gebeuren dan?

En kom alsjeblieft niet aan met die dooddoener "gods wegen zijn ondoorgrondelijk", want dan sla ik je met een koekenpan in je gezicht }:|

Er zijn maar 2 opties:
• er bestaat geen god
• er bestaat wel een god en dat is niets meer dan een falende charlatan die er niks van bakt en zichzelf elke avond huilend in een hoekje in slaap aan het masturberen is, nadenkend over hoe hij er toch zo een puinhoop van gemaakt heeft.

Ik ga vooralsnog voor optie 1, maar misschien kan iemand mij van optie 2 overtuigen? :)
Leuk gezegd. :)
  Moderator dinsdag 25 juni 2019 @ 12:25:53 #20
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_187595402
quote:
4s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 11:10 schreef vosss het volgende:
Mensen die anno 2019 nog in eender welke god geloven zijn geen knip voor de neus waard.

"Kijk eens om je heen" zou ik tegen die mensen willen zeggen. De wereld staat in brand. Honger, armoede, ellende, terrorisme, ziekten, geweld, oorlog, verkrachtingen, aids, kanker, et cetera et cetera.

Wat voor arrogante sadistische gore oetlul moet die zogenaamde almachtige god van jullie wel niet zijn om dit allemaal te laten gebeuren? }:|

Dat jullie er misschien kracht uit halen om te denken dat er een god bestaat is natuurlijk allemaal prachtig en alles en ik gun het jullie van harte hoor; maar denk nou eens even zelf na. Als er een god bestaat die zogenaamd het beste met ons voor heeft, waarom laat ie dit allemaal gebeuren dan?

En kom alsjeblieft niet aan met die dooddoener "gods wegen zijn ondoorgrondelijk", want dan sla ik je met een koekenpan in je gezicht }:|

Er zijn maar 2 opties:
• er bestaat geen god
• er bestaat wel een god en dat is niets meer dan een falende charlatan die er niks van bakt en zichzelf elke avond huilend in een hoekje in slaap aan het masturberen is, nadenkend over hoe hij er toch zo een puinhoop van gemaakt heeft.

Ik ga vooralsnog voor optie 1, maar misschien kan iemand mij van optie 2 overtuigen? :)
Nooit van Satan gehoord?
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_187595477
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 12:25 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Nooit van Satan gehoord?
Ow ja tuurlijk, alles waar god in faalt is de schuld van satan :')

Als god een echte god was en bestond dan dealde hij wel met satan. })
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 25 juni 2019 @ 12:32:58 #22
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_187595533
quote:
4s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 11:10 schreef vosss het volgende:
Mensen die anno 2019 nog in eender welke god geloven zijn geen knip voor de neus waard.

"Kijk eens om je heen" zou ik tegen die mensen willen zeggen. De wereld staat in brand. Honger, armoede, ellende, terrorisme, ziekten, geweld, oorlog, verkrachtingen, aids, kanker, et cetera et cetera.

Wat voor arrogante sadistische gore oetlul moet die zogenaamde almachtige god van jullie wel niet zijn om dit allemaal te laten gebeuren? }:|

Dat jullie er misschien kracht uit halen om te denken dat er een god bestaat is natuurlijk allemaal prachtig en alles en ik gun het jullie van harte hoor; maar denk nou eens even zelf na. Als er een god bestaat die zogenaamd het beste met ons voor heeft, waarom laat ie dit allemaal gebeuren dan?

En kom alsjeblieft niet aan met die dooddoener "gods wegen zijn ondoorgrondelijk", want dan sla ik je met een koekenpan in je gezicht }:|

Er zijn maar 2 opties:
• er bestaat geen god
• er bestaat wel een god en dat is niets meer dan een falende charlatan die er niks van bakt en zichzelf elke avond huilend in een hoekje in slaap aan het masturberen is, nadenkend over hoe hij er toch zo een puinhoop van gemaakt heeft.

Ik ga vooralsnog voor optie 1, maar misschien kan iemand mij van optie 2 overtuigen? :)
Mwah ben niet gelovig maar dit is zo ongeveer waar de halve bijbel over gaat. Oa dat als God alles perfect zou doen niemand zou geloven, en dat mensen ook gewoon vrije wil hebben. Dus als God alles zou regelen elke keer als de mens het opfokt zouden we een soort baby's in een creche zijn. Nogmaals ben niet gelovig maar de bijbel gaat een groot deel over het antwoord op jouw stelling :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_187595581
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 12:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Mwah ben niet gelovig maar dit is zo ongeveer waar de halve bijbel over gaat. Oa dat als God alles perfect zou doen niemand zou geloven, en dat mensen ook gewoon vrije wil hebben. Dus als God alles zou regelen elke keer als de mens het opfokt zouden we een soort baby's in een creche zijn. Nogmaals ben niet gelovig maar de bijbel gaat een groot deel over het antwoord op jouw stelling :P
Ja fijn dat dat kloteboek daar over gaat; maar ik ga het niet lezen. Ik heb wel wat beters te doen dan sprookjes lezen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 25 juni 2019 @ 12:38:18 #24
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_187595651
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 11:08 schreef Isabeau het volgende:
Eigenlijk ook wel bijzonder dat als god je dood wilt en je gevaccineerd bent, het hem dus niet lukt. Ze hebben ook niet heel veel vertrouwen in de krachten van god hè.
Dat denk ik ook altijd
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 25 juni 2019 @ 12:47:55 #25
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_187595804
Nog geloven in God(en) en dat gebruiken als argument.... en als die Almachtige het laat afweten het manco bij God's creatie(s) leggen.

Religie heeft absoluut een functie in saamhorigheid en (sociale) binding maar moet ver weg blijven bij ontwikkeling. Wanneer je het niet eens bent met Vaccinatie, doe je het toch maar voor de ander. Net als dat je belasting betaalt en je moet houden aan allerlei regels om samenleven mogelijk te maken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')