Genegeerd? Je hebt je beschikbaarheid bij wie ingediend? In een systeem of bij je teamleider o.i.d.?quote:Op maandag 24 juni 2019 20:46 schreef VogelbekPerry het volgende:
Ik heb op tijd mijn beschikbaarheid ingediend maar dit is genegeerd
Onzin is verderopquote:
Ditquote:Op maandag 24 juni 2019 21:02 schreef Peter het volgende:
Als je het op tijd hebt ingediend even een mailtje daaraan wagen: "Hoi, ik heb op X om X uur doorgegeven dat ik op 13 juli tot 11 uur beschikbaar ben en daarna niet. Ik zie dat er een fout gemaakt is in de planning, want ik ben toch ingepland. Aangezien ik afwezig ben is het verstandig om een ander in te plannen anders kom je iemand te kort."
Ik heb het op tijd aangegeven in het systeem (de enige mogelijkheid), maar het systeem verwijderd alle aanvragen die binnen de komende 3 weken vallen, wat er dus bij mij gebeurd is omdat er 3 dagen niet naar de vrijvragingen is gekeken.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 08:02 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Genegeerd? Je hebt je beschikbaarheid bij wie ingediend? In een systeem of bij je teamleider o.i.d.?
Ik heb het op tijd aangegeven in het systeem (de enige mogenlijkheid), maar het systeem verwijderd alle aanvragen die binnen de komende 3 weken vallen, wat bij mij gebeurt is omdat er 3 dagen niet naar de vrijvragingen is gekeken.quote:Op maandag 24 juni 2019 20:52 schreef trein2000 het volgende:
Gewoon even bespreken.
En de hamvraag, heb je het op tijd aangepast of niet?
Even je baas aanspreken dus.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 14:18 schreef VogelbekPerry het volgende:
[..]
Ik heb het op tijd aangegeven in het systeem (de enige mogenlijkheid), maar het systeem verwijderd alle aanvragen die binnen de komende 3 weken vallen, wat bij mij gebeurt is omdat er 3 dagen niet naar de vrijvragingen is gekeken.
Maar, ik ben alsnog helemaal niet beschikbaar op die zaterdag, en de rest van de week er voor klopt het ook al niet
Vet handig ja dat aanvragen ongezien verwijderd worden...quote:Op dinsdag 25 juni 2019 14:18 schreef VogelbekPerry het volgende:
[..]
Ik heb het op tijd aangegeven in het systeem (de enige mogenlijkheid), maar het systeem verwijderd alle aanvragen die binnen de komende 3 weken vallen, wat bij mij gebeurt is omdat er 3 dagen niet naar de vrijvragingen is gekeken.
Maar, ik ben alsnog helemaal niet beschikbaar op die zaterdag, en de rest van de week er voor klopt het ook al niet
Blijkbaar kan hij dat ook zien....quote:Op dinsdag 25 juni 2019 15:05 schreef baskick het volgende:
[..]
Vet handig ja dat aanvragen ongezien verwijderd worden...
Wel makkelijk: als je binnen 2 weken geen reactie op je verlofaanvraag hebt, is die toegekend.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 15:05 schreef baskick het volgende:
[..]
Vet handig ja dat aanvragen ongezien verwijderd worden...
Geen goed idee en ook geen goede tip dus.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 14:23 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
En daarna partyen op FB/Insta showen.
Ja, handig wel dan als de data uit de aanvraag dan wel verwerkt worden in plaats van de aanvraag integraal verwijderen.quote:Op woensdag 26 juni 2019 17:41 schreef Peter het volgende:
[..]
Wel makkelijk: als je binnen 2 weken geen reactie op je verlofaanvraag hebt, is die toegekend.
Dat is het probleem van de baas. Als jij een screenshot hebt / bewijs hebt dat het ingediend is, is dat hun pakkie an.quote:Op woensdag 26 juni 2019 18:30 schreef baskick het volgende:
[..]
Ja, handig wel dan als de data uit de aanvraag dan wel verwerkt worden in plaats van de aanvraag integraal verwijderen.
TS zegt niet te laat te zijn en waarom zou het in zo'n geval je eigen probleem zijn iemand anders te vinden?quote:Op woensdag 26 juni 2019 19:13 schreef LuNaTiC het volgende:
wtf is deze. Vroegah ging je gewoon naar je baas om het uit te leggen. Die zei dan: 'dat is prima, als je maar zelf iemand vindt die je dienst over wilt nemen van je'. Dan kijk je je beste mattie daar even lief aan en dan is het geregeld. En als je de volgende keer weer te laat bent met doorgeven, kun je Fok en je baas overslaan en dit meteen proactief regelen.
Juridisch wellicht, maar het blijft onhandig dat de aanvraag verdwijnt en niet op in behandeling/niet behandeld blijft staan.quote:Op woensdag 26 juni 2019 21:05 schreef Peter het volgende:
[..]
Dat is het probleem van de baas. Als jij een screenshot hebt / bewijs hebt dat het ingediend is, is dat hun pakkie an.
Kun je daar als werknemer iets aan doen dan?quote:Op woensdag 26 juni 2019 22:45 schreef baskick het volgende:
[..]
Juridisch wellicht, maar het blijft onhandig dat de aanvraag verdwijnt en niet op in behandeling/niet behandeld blijft staan.
Dit is precies een voorbeeld waar,m bedrijven geen vast personeel wensen.quote:Op woensdag 26 juni 2019 21:05 schreef Peter het volgende:
[..]
Dat is het probleem van de baas. Als jij een screenshot hebt / bewijs hebt dat het ingediend is, is dat hun pakkie an.
Na 2 weken geen reactie is het automatisch toegekend. Fout van het systeem dus waar hij niets aan kan doen.quote:Op woensdag 26 juni 2019 23:04 schreef luijno het volgende:
[..]
Dit is precies een voorbeeld waar,m bedrijven geen vast personeel wensen.
Deze jongen vraagt vrij maar heeft geen akkoord van werkgever. Ah heeft geen vast vakantie rooster en heeft daar via cao vaste voorwaarde voor. Ziek melden geeft aan wat voor persoon je bent. Een vakantie boeken zonder voorwaarden dat je vakantie hebt valt ook daaronder. Voordat je wat dan ook boekt heeft een werknemer de verplichting om vrij te vragen en indien akkoord dan is het in orde indien niet dan heb je pech en ben je waarschijnlijk te laat geweest!
Nee, maar dat maakt het niet handiger.quote:Op woensdag 26 juni 2019 23:02 schreef Peter het volgende:
[..]
Kun je daar als werknemer iets aan doen dan?
Nou nee. Ten eerste moet de WG binnen 2 weken schriftelijk afwijzen, en dan ook nog met goede reden.quote:Op woensdag 26 juni 2019 23:04 schreef luijno het volgende:
[..]
Dit is precies een voorbeeld waar,m bedrijven geen vast personeel wensen.
Deze jongen vraagt vrij maar heeft geen akkoord van werkgever. Ah heeft geen vast vakantie rooster en heeft daar via cao vaste voorwaarde voor. Ziek melden geeft aan wat voor persoon je bent. Een vakantie boeken zonder voorwaarden dat je vakantie hebt valt ook daaronder. Voordat je wat dan ook boekt heeft een werknemer de verplichting om vrij te vragen en indien akkoord dan is het in orde indien niet dan heb je pech en ben je waarschijnlijk te laat geweest!
Is het ook niet, want het probleem van vervanging zoeken is een probleem van de werkgever. Dat hoeft TS niet zelf te regelen.quote:Op woensdag 26 juni 2019 21:05 schreef Peter het volgende:
[..]
TS zegt niet te laat te zijn en waarom zou het in zo'n geval je eigen probleem zijn iemand anders te vinden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |