ontopic: ik koop brood altijd in een papieren zak. Maar daar hou ik maar mee op, aangezien ik meteen een politieke hoek in geschopt wordt, en die zakken altijd scheuren bij het openmaken .
quote:In eens dan weet je het ..... je word BAKKER
Op donderdag 9 januari 2003 13:10 schreef Goofup het volgende:
[..]
(leuk trouwens dat er dan onderstaat ën in eens weet je het...", maar goed)
[..]
je kunt ook een onbesneden brood ipv ongesneden brood vragen, hoe zou de bakker dan reageren?
vraagt hij dan of je een geschoren zak of zak met haren wil?
quote:
Wanneer broden worden verpakt in een papieren zak zal de korst van het brood "krokanter" blijven doordat de korst uit kan drogen. Wanneer de broden wat langer bewaard moeten worden is het raadzaam de broden in plastic te verpakken zodat ze niet uitdrogen. De korst zal dan wel zacht worden.
Ik vertrouw erop u voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Voorlichtingsbureau Brood
Janet van der Laan
quote:das mooi om te weten.....
Op vrijdag 10 januari 2003 11:54 schreef the_RAVEN het volgende:
ik heb een reactie gehad van www.brood.net:
[..]
![]()
quote:een papieren
Op woensdag 8 januari 2003 15:43 schreef dolle_hond het volgende:
wat voor zak is die bakker?
quote:Ja en
Op woensdag 8 januari 2003 13:42 schreef B het volgende:
Altijd als ik een ongesneden brood koop,
vraagt de bakker:Wil je het in een papiere of plastic zak?????
nou dan zeg ik maakt mij niet uit
(en dan staan ze raar te kijken..)
Maar koop ik een gesneden brood dan vragen ze niks!!!!
Nou leg mij het maar uit
quote:Ja jij kent het probleem niet omdat je nog bij je ouders woond
Op zaterdag 11 januari 2003 09:22 schreef Conflict het volgende:[..]
Ja en
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 11:54 schreef the_RAVEN het volgende:
ik heb een reactie gehad van www.brood.net:
[Wanneer broden worden verpakt in een papieren zak zal de korst van het brood "krokanter" blijven doordat de korst uit kan drogen. Wanneer de broden wat langer bewaard moeten worden is het raadzaam de broden in plastic te verpakken zodat ze niet uitdrogen. De korst zal dan wel zacht worden.Ik vertrouw erop u voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,Voorlichtingsbureau Brood
Janet van der Laan
]
![]()
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 14:05 schreef Short_stop het volgende:
In een papieren zak blijft de korst langer knapperig maar gesneden brood droogt in een papieren zak sneller uit, vandaar.
...
quote:Who da man?!?!?? Who da Man!!?!?
Op woensdag 8 januari 2003 14:25 schreef Short_stop het volgende:[..]
Omdat dat, in een papieren zak, veel langer zijn lekker knapperige korst houdt en niet slap wordt.
quote:Behalve Steve dan natuurlijk...
Op zaterdag 11 januari 2003 13:29 schreef Short_stop het volgende:Who da man?!?!?? Who da Man!!?!?
quote:Koopt steve ook altijd een ongesneden brood.... oohh ik snap het al steve eet een heel brood in 1x
Op zaterdag 11 januari 2003 13:42 schreef Short_stop het volgende:[..]
Behalve Steve dan natuurlijk...
quote:Maar alléén als het in een papieren zak heeft gezeten, anders is de korst slap geworden...
Op zaterdag 11 januari 2003 15:44 schreef B het volgende:[..]
Koopt steve ook altijd een ongesneden brood.... oohh ik snap het al steve eet een heel brood in 1x
quote:Dat is altijd zo;waar je vreemd bent smaakt eten lekkerder.
Op zaterdag 11 januari 2003 16:27 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
In Frankrijk op de camping kreeg je alleen maar een papiertje half om je brood heen, verder niks!
Ook was het brood niet gesneden of wat dan ook, maar het was wel altijd verdomd lekker![]()
quote:Tja, kan maar 2 redenen bedenken. Papierenzak is waarschijnlijk beter voor het milieu (misschien zelfs recycle papier). Andere reden is dat het brood verser in een papierenzak zit dan bij een plasticzak, hoewel de houdbaarheid van de plasticzak weer langer is dan papierenzak.
Op woensdag 8 januari 2003 13:42 schreef B het volgende:
Altijd als ik een ongesneden brood koop,
vraagt de bakker:Wil je het in een papiere of plastic zak?????
nou dan zeg ik maakt mij niet uit
(en dan staan ze raar te kijken..)
Maar koop ik een gesneden brood dan vragen ze niks!!!!
Nou leg mij het maar uit
Ikzelf ben ook fan van het brood in de papieren zak. Ze verkopen het bij de Super, en toen die wegging kreeg godzijdank de Edah brood in de papieren zak. Volgens mij zit er wel een plastic "raampje" voor, waar je kunt zien wat voor brood het is.
Ik vind het op de 1 of andere manier ambachtelijker overkomen, brood in plastic bij de Edah is niet te eten (dat komt van 1 of andere grote bakkerij, het Anker ofzo).
En in de zak moet wel oerbrood, met lekker veel pitten, lekker donker brood. Vroeger at ik alleen maar witbrood met pasta of pindakaas, nu alleen nog donker.
Hmmmz, zo maar ff de bammetjes voor morgen gaan smeren. Doen meer mensen dat trouwens, hun brood de dag ervoor al smeren omdat je 's morgen geen tijd hebt? Het leek me eerst altijd heel goor, maar je proeft er eig niks van.
quote:In de koelkast en dan merk je er echt niets van hoor. Doe ik altijd. Scheelt je een hoop gehaast in de ochtend.
Op zondag 12 januari 2003 20:18 schreef Zomerpeer het volgende:
Hmmmz, zo maar ff de bammetjes voor morgen gaan smeren. Doen meer mensen dat trouwens, hun brood de dag ervoor al smeren omdat je 's morgen geen tijd hebt? Het leek me eerst altijd heel goor, maar je proeft er eig niks van.
P.S. op mijn werk hebben we ook brood in papieren zakken, gesneden en wel......
Bakker: Kan ik je helpen
Ik: Ik zeg een ongesneden bruin
Bakker: Oke pakt dat brood stop het in een plastic zak en geeft het aan me en ik reken af... En ik stond daar met al die vragen en maarja toen was de volgende al wer aan de beurt
bakkers ik begrijp ze niet!!!!!
quote:jaaaaaaaaaa oerbrood ook voor t eerst gekocht deze week.
Op woensdag 8 januari 2003 22:52 schreef Jordy-B het volgende:[..]
of omdat 't dus nauwelijks uitdroogt als 't ongesneden is.
wij hebben 't brood nagenoeg altijd ongesneden.
En we hebben oerbrood, omdat dat gewoon lekkerder is dan normaal brood...
zeker lekker
quote:Goed gedacht
Op woensdag 8 januari 2003 13:47 schreef Atrimar het volgende:
Gesneden brood droogt sneller uit, en daar is een plasticen zak beter voor.Bij ongesneden brood maakt het weinig tot geen verschil
(verzin ik zo ff)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |