Ergens tijdens het debat kwam opeens een eventuele oorlog tegen Irak ter sprake, waar Jan Marijnissen namens de SP (the real question is: is er wel een SP zonder Jan Marijnissen) opeens een "bevlogen" tirade begon tegen oorlog, bommen en granaten. Natuurlijk heel mooi, en geen enkel weldenkend mens wil graag oorlog (behalve degenen die zijn verblind door macht), maar dit was zo'n goedkoop verkiezings-huilbuitje dat daar uit Marijnissen kwam, bah.. Marijnissen voelt aan dat hij de gemiddelde Nederlander naar zich toetrekt als hij "de enige" is die stelling neemt tegen de verschrikkingen van de oorlog. Al haalt de SP 100 zetels, denk je dat dat invloed heeft op het al dat niet oorlog voeren in Irak? Dat er één leven minder verloren gaat in een oorlog daar? Nee, het gaat alleen op de Nederlandse kiezer, over de rug van de oorlogsslachtoffers.
Alsof dat niet genoeg drama over de rug van oorlogsslachtoffers was, trok Marijnissen weer een nieuwe doos met zielige mensen open om een goede beurt te maken bij de kiezer, als 14/15/16-jarige jongen besloot hij de politiek in te gaan door de Vietnam oorlog, compleet met beelden van bommenwerpers en napalm in de uitzending Nederland Kiest tijdens het debat met Gerrit Zalm.
Last but not least vond hij het nodig om in het RTL 4 debat nog even te melden dat de SP als enige partij tegen Nederlandse hulp in Sebrenica was. Met zo'n toon dat het nét lijkt alsof als het aan de SP had gelegen, de verschrikkelijke toestanden nooit voor hadden kunnen komen. Ook hier weer over de rug van de slachtoffers. Als de enclave niet onder Nederlands gezag was geweest, was het dat niet onder gezag van een ander land hetzelfde gebeurd? Natuurlijk wel. Zag de SP op de een of andere manier van te voren aankomen dat de enclave op deze manier zou vallen? Nee! Ze waren misschien wel tegen militaire ondersteuning, maar niet door hun Jomanda-achtige voorspellende kwaliteiten waardoor ze een ramp hadden kunnen voorkomen.
Marijnissen is niets meer dan een volksmenner die niets schuwt om zetels binnen te halen voor zichzelf, uhh.. de SP.
quote:Ze zijn allemaal van hetzelfde laken een pak
Op woensdag 8 januari 2003 13:41 schreef ZeroVince het volgende:[willekeurige politicus] is niets meer dan een volksmenner die niets schuwt om zetels binnen te halen voor zichzelf, uhh.. de [partij].
quote:Helemaal mee eens...verschrikkelijk gewoon...
Op woensdag 8 januari 2003 13:44 schreef Atrimar het volgende:[..]
Ze zijn allemaal van hetzelfde laken een pak
"wanneer wij als communisten in de minderheid zijn, moet men rekening houden met onze mening, maar wanneer wij als communisten in de méérderheid zijn hebben wij de plicht de minderheid onze wil/waarheid op te leggen"
dat dogmatische in Marijnissen is om te kotsen.
quote:En toch pakt ie zowat de helft van Nederland in...mensen willen mooie woorden horen, dan volgen ze als schapen...
Op woensdag 8 januari 2003 13:47 schreef eenuitduizend het volgende:
ja das nog steeds de oude `communistische' mentaliteit:"wanneer wij als communisten in de minderheid zijn, moet men rekening houden met onze mening, maar wanneer wij als communisten in de méérderheid zijn hebben wij de plicht de minderheid onze wil/waarheid op te leggen"
dat dogmatische in Marijnissen is om te kotsen.
quote:Als het bij de LPF lukt, lukt het de SP uiteraard ook. populisme word altijd gehoord
Op woensdag 8 januari 2003 13:49 schreef F1-dude het volgende:[..]
En toch pakt ie zowat de helft van Nederland in...mensen willen mooie woorden horen, dan volgen ze als schapen...
quote:En volgens mij gaat het hier dus helemaal niet over. Waar haal je dit uit?
Op woensdag 8 januari 2003 13:48 schreef syllaz het volgende:
[...] maar om het feit dat wij als klein kutlandje denken dat we heel wat in te brengen hebben in de wereld.
Net zoals Nederland slaafs de grote jongens volgt i.p.v. te zeggen dat we er geen fuck mee te maken willen hebben ... volgens mij was dat z'n grootste punt.
quote:tja, da hedde wellus in un demokratie
Op woensdag 8 januari 2003 13:51 schreef Atrimar het volgende:
Als het bij de LPF lukt, lukt het de SP uiteraard ook. populisme word altijd gehoord
quote:Marijnissen zegt al jaren hetzelfde, voor eerst een kleine doelgroep, en nu toevallig een grote. Dat vind ik niet erg populistisch. Je kunt het natuurlijk wel met hem oneens zijn, maar doe dat dan op zijn inhoud en ga hier niet met zijn allen op de man spelen. Dat vond ik tijdens de opkomst van Fortuyn ook al zo slecht. Beoordeel politici op hun inhoudelijkheid. Als iedereen dat deed, dan hadden de politici geen reden meer showtjes op te voeren. Je komt ook gewoon tot meer resultaten als je inhoudelijk de discussie aangaat i.p.v. stellingen te poneren als: Zalm is goed en zegt waar het op staat maar Marijnissen is een vieze communist. Het komt niet erg intelligent over.
Op woensdag 8 januari 2003 13:51 schreef Atrimar het volgende:[..]
Als het bij de LPF lukt, lukt het de SP uiteraard ook. populisme word altijd gehoord
[Dit bericht is gewijzigd door Roosje01 op 08-01-2003 14:03]
quote:Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik pak niemand op de man aan, ik geef alleen maar aan dat juiste dingen zeggen, zij het in een partijjasje, niet iets nieuws is. Zo gaat het al jaren in de politiek.
Op woensdag 8 januari 2003 14:01 schreef Roosje01 het volgende:[..]
Marijnissen zegt al jaren hetzelfde. Dus populisme kun je hem niet verwijten. Je kunt het natuurlijk wel met hem oneens zijn, maar doe dat dan op zijn inhoud en ga hier niet met zijn allen op de man spelen. Dat vond ik tijdens de opkomst van Fortuyn ook al zo slecht. Beoordeel politici op hun inhoudelijkheid. Als iedereen dat deed, dan hadden de politici geen reden meer showtjes op te voeren. Je komt ook gewoon tot meer resultaten als je inhoudelijk de discussie aangaat i.p.v. stellingen te poneren als: Zalm is goed en zegt waar het op staat maar Marijnissen is een vieze communist. Het komt niet erg intelligent over.
quote:Frankly my dear, deed ik dat in bovenstaande tekst al, dank u.
Op woensdag 8 januari 2003 14:01 schreef Roosje01 het volgende:[..]
Je kunt het natuurlijk wel met hem oneens zijn, maar doe dat dan op zijn inhoud en ga hier niet met zijn allen op de man spelen. Dat vond ik tijdens de opkomst van Fortuyn ook al zo slecht. Beoordeel politici op hun inhoudelijkheid. Als iedereen dat deed, dan hadden de politici geen reden meer showtjes op te voeren.
quote:Mao ging over lijken, Chouchesku ging over lijken, Hitler ging over lijken, Milosovic ging over lijken, Bush gaat over lijken, Hoessein ging/gaat over lijken, Sharon gaat over lijken
Op woensdag 8 januari 2003 13:58 schreef the_RAVEN het volgende:[..]
Stalin ging over lijken....
Need more?
quote:yep, en het laat de domheid van die schapen wel zien: ze stappen rustig over van de LPF naar de SP, ondanks de grote verschillen....
Op woensdag 8 januari 2003 13:51 schreef Atrimar het volgende:[..]
quote:One more: Marijnissen gaat over lijken..
Op woensdag 8 januari 2003 14:03 schreef robin0223 het volgende:[..]
Mao ging over lijken, Chouchesku ging over lijken, Hitler ging over lijken, Milosovic ging over lijken, Bush gaat over lijken, Hoessein ging/gaat over lijken, Sharon gaat over lijken
Need more?
quote:Op een wat achterbakse wijze inderdaad, vol subjectieve nuances. Het is niet zo dat Marijnissen 'plotseling' tirades tegen oorlog gaat houden voor enkel en alleen electoriaal gewin zoals jij schrijft. Hij zegt dit echt al JAREN. Dat hij nu toevallig in de peilingen goed staat maakt daarin niets uit. Ik zal niet op hem stemmen, maar als je Marijnissen iets niet kan verwijten is het wel 'met alle winden meewaaien' of stellingen poneren 'alleen voor electoriaal gewin'.
Op woensdag 8 januari 2003 14:02 schreef ZeroVince het volgende:[..]
Frankly my dear, deed ik dat in bovenstaande tekst al, dank u.
quote:Dat was puur omdat Zalm de belachelijke opmerking maakte dat als het aan de SP zou hebben gelegen dat Milosovic niet opgepakt zou zijn en nog meer mensen vermoord zouden zijn in Sebrenica. Ik vind dat als je van dit soort dingen beschuldigd wordt je je best mag verdedigen.
Op woensdag 8 januari 2003 13:41 schreef ZeroVince het volgende:
Last but not least vond hij het nodig om in het RTL 4 debat nog even te melden dat de SP als enige partij tegen Nederlandse hulp in Sebrenica was. Met zo'n toon dat het nét lijkt alsof als het aan de SP had gelegen, de verschrikkelijke toestanden nooit voor hadden kunnen komen.
ben jij trouwens de zerovince van ahn, nhm en h2k?
quote:Je moet de nuances dan inderdaad wel begrijpen, ik zeg niet dat Marijnissen dit punt nooit naar voren heeft gebracht en dat nu "plotseling" wel doet. Ik zeg dat in het debat Marijnissen plotseling vrij geemotioneerd opeens over het dood en verderf van oorlog gaat praten, terwijl hij weet dat wat hij ook zegt, wat hij ook doet, hij daar nooit iets aan zal kunnen veranderen. En als je gekozen wordt om wat je kan veranderen in Nederland, moet je er dus ook niet mee komen, alsof je er WEL wat aan kan doen.
Op woensdag 8 januari 2003 14:07 schreef Roosje01 het volgende:[..]
Op een wat achterbakse wijze inderdaad, vol subjectieve nuances. Het is niet zo dat Marijnissen 'plotseling' tirades tegen oorlog gaat houden voor enkel en alleen electoriaal gewin zoals jij schrijft. Hij zegt dit echt al JAREN. Dat hij nu toevallig in de peilingen goed staat maakt daarin niets uit. Ik zal niet op hem stemmen, maar als je Marijnissen iets niet kan verwijten is het wel 'met alle winden meewaaien' of stellingen poneren 'alleen voor electoriaal gewin'.
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 14:09 schreef Melluh het volgende:[..]
ben jij trouwens de zerovince van ahn, nhm en h2k?
quote:Ehm, heb je wel eens over de mogelijkheid nagedacht om NIET met die prijzenslag oorlog mee te doen en daarmee de werkwijze van de huidige wereldleiders af te wijzen? Als je het niet kan stoppen lijkt me dat het beste. Meedoen is een vorm van goedkeuring.
Op woensdag 8 januari 2003 14:09 schreef ZeroVince het volgende:
Ik zeg dat in het debat Marijnissen plotseling vrij geemotioneerd opeens over het dood en verderf van oorlog gaat praten, terwijl hij weet dat wat hij ook zegt, wat hij ook doet, hij daar nooit iets aan zal kunnen veranderen.
kortom..... een beetje subjectief gezwets van iemand die geen aanhanger van de SP is..
quote:Nou sorry, maar op mij maakt Marijnissen al jaren een bevlogen indruk, en als ik hem in de kamer bezig zie is hij ook vaak geemotioneerd. En als je de politiek ingaat dan probeer je je idealen te verwezenlijken. Hij vond dat we niks te zoeken hadden in Srebrenica, dat vond hij toen ook al. Achteraf bezien hebben de Nederlanders daar inderdaad niets te zoeken gehad. Prima punt van die Marijnissen. Ik vind het gewoon knap hoe jij op je populistische wijze een integer sociaal persoon af kan schilderen als grote boeman. De goede man woont al jaren in een rijtjeshuis in Oss en maakt elke maand braaf een hoop van zijn loon over aan de partijkas. Die heeft echt wel het beste voor met zijn partij hoor. Maar goed. Jij bent een andere mening toegedaan en daar heb je alle recht op.
Op woensdag 8 januari 2003 14:09 schreef ZeroVince het volgende:[..]
Je moet de nuances dan inderdaad wel begrijpen, ik zeg niet dat Marijnissen dit punt nooit naar voren heeft gebracht en dat nu "plotseling" wel doet. Ik zeg dat in het debat Marijnissen plotseling vrij geemotioneerd opeens over het dood en verderf van oorlog gaat praten, terwijl hij weet dat wat hij ook zegt, wat hij ook doet, hij daar nooit iets aan zal kunnen veranderen. En als je gekozen wordt om wat je kan veranderen in Nederland, moet je er dus ook niet mee komen, alsof je er WEL wat aan kan doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |