Als ie mooi rood is, toch?quote:Op maandag 1 juni 2020 16:03 schreef dimmak het volgende:
Weet iemand wanneer een Serrano peper rijp is? Ik lees wat tegenstrijdige dingen.
Ik lees ook licht groen dus dan is het een smaak kwestie denk ik?quote:
Ja dan zijn ze meer bitter van smaak.quote:Op maandag 1 juni 2020 18:34 schreef dimmak het volgende:
[..]
Ik lees ook licht groen dus dan is het een smaak kwestie denk ik?
Wat vind jij erg pittig?quote:Op donderdag 4 juni 2020 21:16 schreef Mubassie het volgende:
Alvast voor volgend jaar![]()
Ik wil het bij max 3 soorten gaan houden en zoek het volgende:
- makkelijk (betreft ons klimaat)
- hele grote opbrengst
- smaakvol en liefst erg pittig
Denk zelf aan de bird eye demon.
Wie kan er meer noemen?
Deze had ik ook, maar die heeft het niet gered.quote:Op zondag 7 juni 2020 12:35 schreef FRDeventer het volgende:
Ik heb dit jaar de sugar rush Peach staan. Volgens Google 50.000-100.000 scoville en fruitig van smaak. Zit bij mij goed vol knopjes inmiddels.
Ik heb bij de intratuin een spray gehaald tegen bladluis. Plant helemaal mee inspuiten en dan zou het over moeten zijn. Wel in de gaten blijven houden dat je geen nieuwe uitbraak krijgt en de plant zo nu en dan ook ff afspoelenquote:Op zondag 7 juni 2020 19:01 schreef dimmak het volgende:
Ik heb wat bladluis, wat kan ik daar het beste tegen doen?
[..]
Deze had ik ook, maar die heeft het niet gered.
Alleen niet zo fijn als je die bespoten pepers dan nog moet eten.quote:Op zondag 7 juni 2020 20:14 schreef FRDeventer het volgende:
[..]
Ik heb bij de intratuin een spray gehaald tegen bladluis. Plant helemaal mee inspuiten en dan zou het over moeten zijn. Wel in de gaten blijven houden dat je geen nieuwe uitbraak krijgt en de plant zo nu en dan ook ff afspoelen
De meeste stoffen zijn na 48u verdwenen en veilig om te eten. Zeker alles wat voor moestuinen bedoeld is.quote:Op zondag 7 juni 2020 20:54 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Alleen niet zo fijn als je die bespoten pepers dan nog moet eten.
Water met groene zeep werkt ook prima en is wat biologischer.
Oh, dan zal 't wel meevallen ja..quote:Op zondag 7 juni 2020 21:42 schreef FRDeventer het volgende:
Denk dat dat wel meevalt. Spul wat ik gebruik is 100% natuurlijk. Sowieso was je toch je groentes voor je ze consumeert?
Da's hier ook wel het nadeel, alleen 's ochtends zon..quote:Op zondag 7 juni 2020 22:46 schreef Uhmmpie het volgende:
Sowieso zijn mijn pepers behoorlijk temperatuursgevoelig valt me altijd op.
Ondanks dat ze binnen staan dus.
Je ziet ze groeien/kleuren bijna als het zonnetje er een dagje op staat.
Vingertop of wattenstaafje voldoet normaliter welquote:Op zondag 7 juni 2020 22:48 schreef Uhmmpie het volgende:
Overigens de nieuw geplante pepers van dit jaar...
ik krijg het niet voor elkaar om ze daadwerkelijk te bestuiven.
Ze staan binnen en eerder deed ik dat altijd met de hand... maar de nieuwe planten van dir jaar wille er echt niet aan.
Nog goede ideeën?
Ik voel me een heel slecht hommeltje
Nope... helemaal niets dus.quote:Op zondag 7 juni 2020 23:18 schreef FRDeventer het volgende:
[..]
Vingertop of wattenstaafje voldoet normaliter wel
Mooie volle plantjes, bij mij zijn ze vooral heel erg hoog met weinig blaadjes, in de top heb ik nu bij de meeste 1 of 2 pepers.quote:Op zondag 7 juni 2020 13:39 schreef FRDeventer het volgende:
[ afbeelding ]
1. Jumbo Jalapeno
2. Jalapeno mammoth
3. Jalapeno white
4. Sugar rush crème
5. Hot Apple
6. Jalapeno felicity
7. Jalapeno El jefe
8. Jalapeno compadre
9. Padron
10. Jalapeno El mundo
11. Jalapeno orange
12. Cyclon
13. Fresno
14. Super hots mix
Dit is mijn lijstje van mijn 2e seizoen. 8 soorten jalapeno, Cyclon en fresno lijken enigszins op jalapeno.
Super hots is een verrassing wat het gaat worden, was een mix van zaadjes van alle extreem hete pepers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |