Als je enige markt is mensen die de wet overtreden met jouw spullen is dat misschien maar goed ook.quote:Op zaterdag 22 juni 2019 16:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
begrijp werkelijk waar niet waarom je dan zou zeggen "Laat die mensen".
Afgunst? Serieus? Met de familie misdragen op de openbare weg en dan beweren dat men daar jaloers op is?
Dit vergelijk je toch niet met de platte kar als je voetbalclub heeft gewonnen.
De verhuurbedrijven weten geen raad, die bouwen begrenzers in. En dan verhuren ze weer niets.
Dus jij laat het berechten liever over aan de arrogante individuen die de rechtenstudie konden betalen en door de hoge inkomsten ver weg staan van de realiteit?quote:Op zaterdag 22 juni 2019 16:45 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat gaat niet om saamhorigheid. Het gaat erom dat eigen rechter spelen hier niet bon ton is, en in dit specifieke geval kun je van racisme beschuldigd worden (geen respect voor andere culturen).
De trouwstoet gaat niet midden op de (snelweg) stilstaan, dontusmaken, met zoveel mogelijk geluid door de straat etc. Dus voordat je over intolerantie begint moet je eens nadenken welk punt je nu eigenlijk maken wil.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 08:25 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Het is vooral intolerantie en gebrek aan respect bij de mensen die zich hier aan toren.
Ga jij ook klagen als je opgehouden wordt door een rouwstoet? Indien niet, waarom dan wel bij een trouwstoet?
twitter:Politie24 twitterde op zaterdag 22-06-2019 om 16:29:49Het is weer zover: een trouwstoet met luxe voertuigen die zich fors misdragen rond de #Coolsingel in #Rotterdam. Men vind dat niet prettig, 10-tallen telefoontjes. Aso rijgedrag, stoet inmiddels staande op de #Westzeedijk. Alles vastgelegd door #cameratoezicht. reageer retweet
Ja, want dat is de wet hier. Anders mag je zelf voor die lui verschijnen en gaan de echte daders vrijuit omdat ze al genoeg geleden hebben.quote:Op zaterdag 22 juni 2019 17:03 schreef torentje het volgende:
[..]
Dus jij laat het berechten liever over aan de arrogante individuen die de rechtenstudie konden betalen en door de hoge inkomsten ver weg staan van de realiteit?
Sneu volk.quote:Op zaterdag 22 juni 2019 17:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
twitter:Politie24 twitterde op zaterdag 22-06-2019 om 16:29:49Het is weer zover: een trouwstoet met luxe voertuigen die zich fors misdragen rond de #Coolsingel in #Rotterdam. Men vind dat niet prettig, 10-tallen telefoontjes. Aso rijgedrag, stoet inmiddels staande op de #Westzeedijk. Alles vastgelegd door #cameratoezicht. reageer retweet
Tot de jaren '90 kon je hier in Nederland iemand een tik verkopen als die zich misdroeg zonder huilie huilie te gaan doen bij de politie, maar ook toen was er gereserveerdheid waardoor er niet zo snel in groepsverband werd opgetreden tegen zo'n figuur. Wat dat betreft zie ik echt wel culturele verschillen. Nu we alles via de officiële weg proberen op te lossen is het er niet beter op geworden. Dit soort volk luistert niet, maar moet regelmatig voelen dat ze echt niet over de schreef moeten gaan. Ik zie het helaas alleen maar escaleren op deze manierquote:Op zaterdag 22 juni 2019 16:45 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat gaat niet om saamhorigheid. Het gaat erom dat eigen rechter spelen hier niet bon ton is, en in dit specifieke geval kun je van racisme beschuldigd worden (geen respect voor andere culturen).
Dan mogen de rechters zich ook weleens begeven onder de mensen, dan weten zij tenminste wat er leeft onder de mensen met weinig tot geen inkomsten, misschien dat ze dan de realiteit zien, waarmee mensen met weinig tot geen inkomsten moeten zien te overleven, en dat meestal zonder groep, dit in tegenstelling tot de rechters.quote:Op zaterdag 22 juni 2019 17:59 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ja, want dat is de wet hier. Anders mag je zelf voor die lui verschijnen en gaan de echte daders vrijuit omdat ze al genoeg geleden hebben.
Overigens is mijn vriendin een van die lui
Moet je eens proberen; mensen met een oosterse achternaam weigeren een auto te verhuren. Binnen de kortste keren sta je voor de deugdrechter en mag je tonnen schadevergoeding aan die gasten betalen wegens discriminatie.quote:Op zaterdag 22 juni 2019 17:00 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als je enige markt is mensen die de wet overtreden met jouw spullen is dat misschien maar goed ook.
Leven en laten leven helemaal eens. Maar gevaar veroorzaken is gewoon asociaal.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 08:14 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat het misschien niet jouw normen en waarden zijn, maakt het nog niet asociaal.
Leven, en laten leven, weet je wel.
quote:Op zaterdag 22 juni 2019 19:40 schreef Sigaartje het volgende:
Ik denk, ach, het zijn maar fabriekslui.
Ja zo zie ik het echt. Als ze meer IQ hadden zouden ze zich anders gedragen.quote:
Ik wil niet discrimineren, dat is mijn intentie totaal niet. Ik wil dat helemaal niet.quote:
Het klopt wel natuurlijk. Ze zijn in de jaren '60 en '70 gekomen om hier in de fabrieken te werken. Slechts een gedeelte is getalenteerd genoeg om hogerop te komen. Feitelijk was de laatste groep midden of hogere klasse, maar hadden ze in hun eigen land niet de kans gekregen om hogerop te komen en hier wel. Als je fabrieksarbeiders werft dan trek je hoofdzakelijk lagere sociale klassen aan.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |