abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187552520
begrijp werkelijk waar niet waarom je dan zou zeggen "Laat die mensen".
Afgunst? Serieus? Met de familie misdragen op de openbare weg en dan beweren dat men daar jaloers op is?
Dit vergelijk je toch niet met de platte kar als je voetbalclub heeft gewonnen.
De verhuurbedrijven weten geen raad, die bouwen begrenzers in. En dan verhuren ze weer niets.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 22 juni 2019 @ 17:00:13 #177
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187552554
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 16:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
begrijp werkelijk waar niet waarom je dan zou zeggen "Laat die mensen".
Afgunst? Serieus? Met de familie misdragen op de openbare weg en dan beweren dat men daar jaloers op is?
Dit vergelijk je toch niet met de platte kar als je voetbalclub heeft gewonnen.
De verhuurbedrijven weten geen raad, die bouwen begrenzers in. En dan verhuren ze weer niets.
Als je enige markt is mensen die de wet overtreden met jouw spullen is dat misschien maar goed ook.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_187552592
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 16:45 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat gaat niet om saamhorigheid. Het gaat erom dat eigen rechter spelen hier niet bon ton is, en in dit specifieke geval kun je van racisme beschuldigd worden (geen respect voor andere culturen).
Dus jij laat het berechten liever over aan de arrogante individuen die de rechtenstudie konden betalen en door de hoge inkomsten ver weg staan van de realiteit?
  zaterdag 22 juni 2019 @ 17:07:40 #179
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_187552642
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 08:25 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Het is vooral intolerantie en gebrek aan respect bij de mensen die zich hier aan toren.
Ga jij ook klagen als je opgehouden wordt door een rouwstoet? Indien niet, waarom dan wel bij een trouwstoet?
De trouwstoet gaat niet midden op de (snelweg) stilstaan, dontusmaken, met zoveel mogelijk geluid door de straat etc. Dus voordat je over intolerantie begint moet je eens nadenken welk punt je nu eigenlijk maken wil.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_187552965
Politie24 twitterde op zaterdag 22-06-2019 om 16:29:49 Het is weer zover: een trouwstoet met luxe voertuigen die zich fors misdragen rond de #Coolsingel in #Rotterdam. Men vind dat niet prettig, 10-tallen telefoontjes. Aso rijgedrag, stoet inmiddels staande op de #Westzeedijk. Alles vastgelegd door #cameratoezicht. reageer retweet
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 22 juni 2019 @ 17:59:35 #181
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_187553237
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 17:03 schreef torentje het volgende:

[..]

Dus jij laat het berechten liever over aan de arrogante individuen die de rechtenstudie konden betalen en door de hoge inkomsten ver weg staan van de realiteit?
Ja, want dat is de wet hier. Anders mag je zelf voor die lui verschijnen en gaan de echte daders vrijuit omdat ze al genoeg geleden hebben.

Overigens is mijn vriendin een van die lui :')
  zaterdag 22 juni 2019 @ 18:08:38 #182
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_187553349
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 17:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
Politie24 twitterde op zaterdag 22-06-2019 om 16:29:49 Het is weer zover: een trouwstoet met luxe voertuigen die zich fors misdragen rond de #Coolsingel in #Rotterdam. Men vind dat niet prettig, 10-tallen telefoontjes. Aso rijgedrag, stoet inmiddels staande op de #Westzeedijk. Alles vastgelegd door #cameratoezicht. reageer retweet
Sneu volk.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_187553407
Verschrikkelijk.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_187553466
Als ik me zo zou gedragen, dan had ik een artikel 5 aan mijn broek.

Maar wat ik me afvraag: zegt de bruid niks van dit soort gedrag?

[ Bericht 35% gewijzigd door Sigaartje op 22-06-2019 18:31:34 ]
pi_187553564
Voortaan niet afdoen met een boete maar gewoon even een dagje zitten. Ben je hier heel snel vanaf.
  zaterdag 22 juni 2019 @ 19:07:56 #186
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_187554130
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 16:45 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat gaat niet om saamhorigheid. Het gaat erom dat eigen rechter spelen hier niet bon ton is, en in dit specifieke geval kun je van racisme beschuldigd worden (geen respect voor andere culturen).
Tot de jaren '90 kon je hier in Nederland iemand een tik verkopen als die zich misdroeg zonder huilie huilie te gaan doen bij de politie, maar ook toen was er gereserveerdheid waardoor er niet zo snel in groepsverband werd opgetreden tegen zo'n figuur. Wat dat betreft zie ik echt wel culturele verschillen. Nu we alles via de officiële weg proberen op te lossen is het er niet beter op geworden. Dit soort volk luistert niet, maar moet regelmatig voelen dat ze echt niet over de schreef moeten gaan. Ik zie het helaas alleen maar escaleren op deze manier :{
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_187554148
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 17:59 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ja, want dat is de wet hier. Anders mag je zelf voor die lui verschijnen en gaan de echte daders vrijuit omdat ze al genoeg geleden hebben.

Overigens is mijn vriendin een van die lui :')
Dan mogen de rechters zich ook weleens begeven onder de mensen, dan weten zij tenminste wat er leeft onder de mensen met weinig tot geen inkomsten, misschien dat ze dan de realiteit zien, waarmee mensen met weinig tot geen inkomsten moeten zien te overleven, en dat meestal zonder groep, dit in tegenstelling tot de rechters.
Misschien dat er dan een eind komt aan het getoeter van de trouwstoeten. Het is jammer dat ik al mijn fluitketels kwijt ben, anders zette ik die aan( dicht bij de oren van de mensen die onnodig veel toeteren) totdat er niet meer getoeter zou worden.
pi_187554184
Ze gaan gewoon door na boetes. Ik zou zeggen arresteren die turkaso's. Bah! Rotlui. Ik mag ze niet.
pi_187554267
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 17:00 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Als je enige markt is mensen die de wet overtreden met jouw spullen is dat misschien maar goed ook.
Moet je eens proberen; mensen met een oosterse achternaam weigeren een auto te verhuren. Binnen de kortste keren sta je voor de deugdrechter en mag je tonnen schadevergoeding aan die gasten betalen wegens discriminatie.
Die arme jongens toch...
Racist
pi_187554296
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 08:14 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat het misschien niet jouw normen en waarden zijn, maakt het nog niet asociaal.

Leven, en laten leven, weet je wel.
Leven en laten leven helemaal eens. Maar gevaar veroorzaken is gewoon asociaal.
zie email 27 oktober
pi_187554478
Ik vind het toeteren niet eens zo heel erg. Ik denk, ach, het zijn maar fabriekslui.
Gun ze ook eens wat.
Maar door rood rijden en rondrijden met geschreeuw en knipperende lichten, dat vind ik over de grens gaan.
pi_187554523
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 19:40 schreef Sigaartje het volgende:
Ik denk, ach, het zijn maar fabriekslui.
:')
pi_187554575
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 19:44 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ja zo zie ik het echt. Als ze meer IQ hadden zouden ze zich anders gedragen.
pi_187554600
Sowieso, auto's voor belachelijke bedragen huren zodat jij en al je vrienden een dag flink kunnen patsen, terwijl iedereen nadien weer naar hun sociale huurflatje gaat en iedereen dat ook van elkaar weet.

Maar ja, zal wel een cultuurdingetje zijn.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_187554740
quote:

[..]

Ik wil niet discrimineren, dat is mijn intentie totaal niet. Ik wil dat helemaal niet.
Maar ik vind die optochten totaal niet kunnen. Als ze zich gedragen, ok, maar ik zie dat helemaal niet. Ik wil geen onderscheid maken in bevolkingsgroepen, maar ik zie dat wel alleen maar voorkomen bij Turken en ja, dan krijg je dit soort reacties.
Waarom kunnen jullie gewoon niet een beetje normaal doen? Wat is de achtergrond?
  zaterdag 22 juni 2019 @ 20:37:36 #196
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_187555125
quote:

[..]

Het klopt wel natuurlijk. Ze zijn in de jaren '60 en '70 gekomen om hier in de fabrieken te werken. Slechts een gedeelte is getalenteerd genoeg om hogerop te komen. Feitelijk was de laatste groep midden of hogere klasse, maar hadden ze in hun eigen land niet de kans gekregen om hogerop te komen en hier wel. Als je fabrieksarbeiders werft dan trek je hoofdzakelijk lagere sociale klassen aan.

Ik verwacht in de toekomst dat we vergelijkbare problemen krijgen met de nu Oost-Europese arbeiders die nu volop werk hebben, maar op een gegeven moment zijn ze ook ouder en daardoor minder aantrekkelijk in de arbeidsmarkt. Dan beginnen de problemen die nog eens versterkt worden als ze kinderen krijgen en in een kansarme situatie moeten opgroeien.

Ik zie grote verschillen in niveau tussen Syrische vluchtelingen waar alle sociale klassen deze kant op zijn gekomen en gemiddeld zelfs hoger dan de gemiddelde Nederlander omdat de Syrische arbeidersklasse minder kansen had om mensensmokkelaars te betalen om deze kant op te komen. Ik stond versteld dat ze al binnen enkele maanden zich verstaanbaar konden maken in het Nederlands, terwijl dit bij Oost-Europese arbeiders nauwelijks het geval is, zelfs als ze hier al 7 à 8 jaar wonen.

Dit soort sociale problemen liggen niet in de afkomst, maar in het Nederlandse beleid om laaggeschoold werk binnen de grenzen te houden en de arbeiders van buiten aan te trekken. De aantallen in de jaren '60 en '70 verbleken met de hoeveelheden die we nu binnenhalen uit Oost-Europese landen. Mijn verwachting is dan ook dat dit slechts het topje van de ijsberg is en dat we straks geconfronteerd worden met nog diversere tradities. Het enige 'voordeel' is misschien dat de Europese culturen dichter bij ons staan waardoor we er minder snel aan storen, maar dat de gemiddelde sociale klasse in Nederland naar beneden getrokken wordt door het huidige arbeidsmigrantenbeleid vind ik een veel groter probleem dan enkele afwijkende bruiloftstradities.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_187555168
Tradities zijn natuurlijk nooit een probleem. Maar pas je wel aan aan de wettelijke regels.
Als je een wild bruiloftsfeest wilt houden in de buurt, och, prima. Een flyer in de bus van: we gaan flink feesten, dan heb je al driekwart gewonnen.
Ik heb daar totaal geen problemen mee.

(mooi is natuurlijk als er nog onder staat: jij bent ook welkom :7 )
  zondag 23 juni 2019 @ 09:36:10 #198
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_187560847
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 08:14 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Godsamme kraken! :{
Wat :')
  zondag 23 juni 2019 @ 09:45:42 #199
286575 Roces18
Chef de party
pi_187560961
Spreekt eigenlijk voor zich. Je mag best een trouwstoet hebben en de turkse vlag eraan hangen (wat dat er ook mee te maken heeft :') ) en even toeteren ofzo, maar om nou met een rij van 30 auto's stil te gaan staan op de snelweg om foto's te maken enz. gaat er bij mij niet in. Dat is als ik agent zou zijn meteen een artikeltje 5 voor iedereen. Interesseert me vrij weinig dan.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 23 juni 2019 @ 09:56:55 #200
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_187561052
Gewoon bruid en bruidegom arresteren
Ik ben inmiddels overleden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')