abonnement Unibet Coolblue
  PR/Manusje van alles donderdag 20 juni 2019 @ 07:11:18 #26
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_187515103
Auto en afgesproken % als harde eis. En anders vertrekken.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_187515118
quote:
2s.gif Op donderdag 20 juni 2019 07:09 schreef Seven. het volgende:

[..]

Yep. Ik ga vandaag mijn CV updaten. Ik denk dat ik bij een concurrent met weinig moeite 5000-5400 euro bruto kan krijgen.

Maar dan staat mijn kinderwens wel weer een jaar on hold. Nou ja.. maar zien hoe dit loopt.

Het enige dat ik nu wil, is een Tesla model 3 en die kunnen blijven rijden als ik 90% ga werken. Dat is echt geen exorbitante wens gezien de zwaarte van mijn functie (en gezien waar andere managers in rijden). Ze komen ook niet ineens met de volle mep aanzetten, en dat hoeft ook niet. Dat zou onredelijk zijn, want dan ga ik ineens de afspraken waar ik zelf mee akkoord ben gegaan, veranderen.
Aan de andere kant...blijven jengelen maakt je niet geloofwaardiger.

Als je gaat dreigen met weg gaan moet je ook bereid zijn om weg te gaan. (Dreigen en niet doen is politieke zelfmoord op kantoor)
pi_187515189
quote:
2s.gif Op donderdag 20 juni 2019 07:09 schreef Seven. het volgende:

[..]

Yep. Ik ga vandaag mijn CV updaten. Ik denk dat ik bij een concurrent met weinig moeite 5000-5400 euro bruto kan krijgen.

Maar dan staat mijn kinderwens wel weer een jaar on hold. Nou ja.. maar zien hoe dit loopt.

Het enige dat ik nu wil, is een Tesla model 3 en die kunnen blijven rijden als ik 90% ga werken. Dat is echt geen exorbitante wens gezien de zwaarte van mijn functie (en gezien waar andere managers in rijden). Ze komen ook niet ineens met de volle mep aanzetten, en dat hoeft ook niet. Dat zou onredelijk zijn, want dan ga ik ineens de afspraken waar ik zelf mee akkoord ben gegaan, veranderen.
Verder niet zo relevant voor dit topic hoor, maar ik vraag me af waarom dat salaris te laag is om aan kinderen te kunnen beginnen.
  Moderator donderdag 20 juni 2019 @ 07:40:28 #29
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_187515214
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 07:35 schreef Protoplanet het volgende:

[..]

Verder niet zo relevant voor dit topic hoor, maar ik vraag me af waarom dat salaris te laag is om aan kinderen te kunnen beginnen.
Ik geloof dat Seven geen volledige tweeverdienersschap heeft. Daar zal wel een plan ten grondslag liggen. Mogelijk is dat eerste jaar ook niet gelijk vast en stabiel bij een andere werkgever.

Wees gewoon duidelijk. Zet het op papier. Bespreek het. Geef aan dat je gelijkheid wilt en anders niet weet hoe lang je nog blijft werken voor het bedirjf.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_187515369
Persoonlijk zou de auto mij niet veel boeien. Het onderbetalen en vooral de afspraken niet nakomen daarin zou voor mij een rode lijn zijn.

Je zegt dat het bedrijf je goed behandeld maar dit soort afspraken niet nakomen vind ik daar niet echt van getuigen. En dan zal ik verder het 2 jarige groeiplan even laten voor wat het is.

Tot slot: het naar je zin hebben is veel meer waard dan geld, auto of groot huis ofzo. Geluk staat echt met kop en schouders boven materiaal en geld.
pi_187515899
In basis: afspraken moeten (van 2 kanten) worden nagekomen. Dat zaken (in een grote organisatie) niet direct verwerkt zijn, zou voor mij niet zo'n probleem zijn, mits ze dat (met terugwerkende kracht) regelen. Je geeft aan dat dat wel je ervaring is, vaker voorkomt en ook in dit geval wel verwacht. Ik kan me voorstellen dat je het vervelend vindt dat er erom moet blijven leuren.

Maar: het is een zakelijke relatie en je moet opkomen voor jezelf. Dus: opkomen voor waar je recht op hebt, duidelijk aangeven dat dit een harde eis is, zonder expliciet een consequentie te nomen; ik zou niet dreigen met een vertrek.

quote:
15s.gif Op donderdag 20 juni 2019 00:30 schreef Seven. het volgende:
Ik weet niet zo goed waar te beginnen met dit verhaal. Ik schrijf ff m'n frustratie van me af en ik wil even mijn gedachten ordenen.

De vraag hier is of het niet tijd is om verder te kijken naar een andere baan. Inhoudelijk vind ik mijn baan echt geweldig maar ik word echt hard genaaid wat betreft mijn salaris. Ik krijg elke maand zo'n 1000-1200 euro bruto te weinig ondanks bevestiging over een groeiplan waarbij dit in 2 jaar recht getrokken wordt. Maar de afspraken worden nu al bijna 3 maanden niet nagekomen, ondanks dat dit gesprek al 1,5 jaar gaande is.

'Korte samenvatting' van mijn geschiedenis in dit bedrijf. Sorry voor alle detail, ik ben behoorlijk pissed off en dan wordt hoofdzaak/bijzaak lastig.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ondertussen begint iets anders te spelen. Mijn lease loopt af in oktober. Of nou ja, de categorie 1 V40 heb ik overgenomen van een collega die vertrok. Ik heb recht op categorie 2 volgens mijn originele contract (onbepaalde tijd november 2017). Maar in de organigram ben ik inmiddels lid van het MT en dat geeft mijn rechtstreekse collega's recht op categorie 4 (ruim 300 euro per maand meer leasen). Ik krijg een login om een nieuwe auto uit te zoeken, waar de max is ingesteld op categorie 2. De auto die ik wil, overschrijdt het maximale budget.

Ik ben echt zwaar teleurgesteld en boos, dit is voor mij de spreekwoordelijke druppel. Ik vind dat ik genoeg gepraat heb, dat ik genoeg geduld heb getoond. Dat groeiplan komt wel in orde uiteindelijk met terugwerkende kracht, en zo ook de bonus. Maar ik heb gewoon geen fuck zin om nu weer de volgende discussie aan te gaan over de auto waar ik gewoon recht op heb.

Voordelen van blijven:
Me inhoudelijk tot supply chain zwaargewicht ontwikkelen
Flexibel bedrijf, thuiswerken, reizen, ze zorgen wel OK voor hun mensen. Groot internationaal bedrijf, interessante ontwikkelingen en ik kan hier echt mijn stempel drukken. Maar OK.. dat kan allemaal bij andere werkgevers ook. Het zijn geen standaard banen. Dit is wel een situatie waarin ik bijvoorbeeld aan gezinsuitbreiding kan denken.

Nadelen:
Blijven jengelen om geld/auto's of accepteren dat dit het is. Ik vind dit zo waanzinnig slecht. Harde afspraken op papier, maar niet tijdig nakomen. Gezinsuitbreiding in één klap op losse schroeven, minimaal een jaar na beginnen uitstellen.
Is dat alleen zo ingevuld in het organigram, of is ook uitgesproken/afgesproken/vastgelegd dat je MT-lid bent?
Het organigram zegt niet noodzakelijkerwijs iets over functieniveaus, als wel over de hiërarchische verhouding (wie rapporteert aan wie). Het feit dat je aan X rapporteert zegt m.i. niet automatisch dat je qua functieniveau direct onder iemand "ingeschaald" bent.

Je salaris per oktober 2020 is globaal te berekenen op basis van de door jou genoemde (absolute) loonsverhoging in december 2017. Ik laat de bonus even buiten beschouwing. Is dat reëel voor je verantwoordelijkheid? Als ik je verhaal zo lees heb je 2 functies naast je initiële erbij gekregen en is de steiging in 3 jaar zo'n 1k (per maand) - wederom zonder bonus.

quote:
2s.gif Op donderdag 20 juni 2019 01:41 schreef Seven. het volgende:

[..]

Iemand anders op mijn functie zal ze hoe dan ook meer kosten.. :)

Groeiplan en bonus komt echt goed, dat staat ook op papier, alleen wel vervelend om erop te moeten wachten. Maar die categorie 4 auto, dat blijft een dingetje.

Morgen maar eens m'n linkedin updaten! Volgende week aangeven dat ik categorie 4 auto wil. En ik heb al een paar geschikte functies op het oog om op te solliciteren.
Als je ervan overtuigd bent dat je aantoonbaar recht hebt op cat. 4, is het dan niet een kwestie van een mailtje aan HR met de strekking: er lijkt iets niet goed te gaan, het leasebudget is niet conform regeling Y die van toepassing is op functieprofiel Y, kunnen jullie dit in orde maken zodat ik tijdig de nieuwe auto kan bestellen?
quote:
2s.gif Op donderdag 20 juni 2019 07:09 schreef Seven. het volgende:

[..]

Yep. Ik ga vandaag mijn CV updaten. Ik denk dat ik bij een concurrent met weinig moeite 5000-5400 euro bruto kan krijgen.

Maar dan staat mijn kinderwens wel weer een jaar on hold. Nou ja.. maar zien hoe dit loopt.

Het enige dat ik nu wil, is een Tesla model 3 en die kunnen blijven rijden als ik 90% ga werken. Dat is echt geen exorbitante wens gezien de zwaarte van mijn functie (en gezien waar andere managers in rijden). Ze komen ook niet ineens met de volle mep aanzetten, en dat hoeft ook niet. Dat zou onredelijk zijn, want dan ga ik ineens de afspraken waar ik zelf mee akkoord ben gegaan, veranderen.
Als je elders dát kunt verdienen, waarom ben je hier dan akkoord met 2 vaste verhoginkjes en 4 stapjes van 5%? Als die 5-5,5k je marktwaarde is en je zit hier over 1,5 jaar op 4k - hoe is dat zo gekomen/gebleven?

Ik snap de harde samenhang tussen ergens werken (op dit salarisniveau) en een kinderwens niet zo. Waar zit dat in?

[ Bericht 2% gewijzigd door baskick op 20-06-2019 09:17:30 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 20 juni 2019 @ 11:03:28 #32
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_187517401
quote:
2s.gif Op donderdag 20 juni 2019 00:48 schreef Seven. het volgende:

[..]

In een kort overlegje met HR is mij verteld dat het categorie 3 zou worden. Daar zou de auto die ik wil bij leaseplan met gemak inpassen. Bij de aanbieder waar ik nu een login voor heb, overschrijdt het blijkbaar het budget (1030 euro kost deze auto). Maar dan nog ben ik het niet eens met categorie 3. Ik wil gewoon op papier zien dat ik recht heb op categorie 4, net als mijn collega's die zich op gelijke hoogte in de organisatie bevinden. Als ik dan nog maar 90% werk als er een baby geboren wordt, dan is 90% van categorie 4 nog steeds voldoende om die Tesla te rijden.

Op dat gesprekje is nog geen vervolg geweest.
Kan je dat gesprek niet gewoon inplannen?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_187517859
Als je ten opzichte van wat een andere werkgever zou bieden veel te weinig krijgt vraag ik me af waarom je daar nog werkt.
  donderdag 20 juni 2019 @ 11:48:30 #34
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187517887
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 07:16 schreef descon het volgende:

[..]

Aan de andere kant...blijven jengelen maakt je niet geloofwaardiger.

Als je gaat dreigen met weg gaan moet je ook bereid zijn om weg te gaan. (Dreigen en niet doen is politieke zelfmoord op kantoor)
Klopt. Ik heb mijn CV geupdate en op 2 vacatures gereageerd. De juiste werkgever kan mij wel overtuigen om te vertrekken. :7
Resistance is futile.
pi_187517919
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2019 11:46 schreef Linkse_krijger het volgende:
Als je ten opzichte van wat een andere werkgever zou bieden veel te weinig krijgt vraag ik me af waarom je daar nog werkt.
als ik het goed lees dan heeft ts het naar zijn zin hier. Bij een andere werkgever met exact hetzelfde werk kan dat vies tegenvallen.
  donderdag 20 juni 2019 @ 11:52:13 #36
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187517928
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 07:35 schreef Protoplanet het volgende:

[..]

Verder niet zo relevant voor dit topic hoor, maar ik vraag me af waarom dat salaris te laag is om aan kinderen te kunnen beginnen.
Dat is het niet natuurlijk. Mijn hypotheek staat alleen op mijn naam en de hoogte is gebaseerd op mijn aanvangssalaris en daar zit ik nu iets van 400 euro boven. Dus dat is het probleem niet. Maar als ik nu een duurdere auto ga rijden en ik ga 90% werken in verband met gezinsuitbreiding, dan heb ik vervolgens recht op 90% van de categorie. Oftewel, de auto moet dan weer ingeleverd worden. Door nu af te spreken dat ik recht heb op categorie 4, maar een auto uit te zoeken in categorie 3 kan ik dat voorkomen. Want alsnog kom ik zelfs in categorie 1 met een nieuwe auto duurder uit (V40 heeft 14% bijtelling, dat zou hoe dan ook naar 22% gaan tenzij ik een electrische auto ga rijden).
Resistance is futile.
pi_187517932
Dreigen met vertrek zou ik als baas niet accepteren. Dan vertrek maar.
  donderdag 20 juni 2019 @ 11:55:37 #38
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187517971
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 08:04 schreef LorneMalvo het volgende:
Persoonlijk zou de auto mij niet veel boeien. Het onderbetalen en vooral de afspraken niet nakomen daarin zou voor mij een rode lijn zijn.

Je zegt dat het bedrijf je goed behandeld maar dit soort afspraken niet nakomen vind ik daar niet echt van getuigen. En dan zal ik verder het 2 jarige groeiplan even laten voor wat het is.

Tot slot: het naar je zin hebben is veel meer waard dan geld, auto of groot huis ofzo. Geluk staat echt met kop en schouders boven materiaal en geld.
Dat klopt allemaal als een bus. Maar ik voel mij niet eerlijk behandeld doordat ik zelf achter mijn groeiplan en bonus aan moet terwijl ik de doelen gewoon behaal, en doordat mij meegedeeld is dat ik categorie 3 auto krijg. Als dit een jaar geleden was gebeurd, dan had ik m'n schouders opgehaald.

Maar buiten dit ben ik eigenlijk wel heel tevreden.
Resistance is futile.
pi_187518033
quote:
7s.gif Op donderdag 20 juni 2019 11:55 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dat klopt allemaal als een bus. Maar ik voel mij niet eerlijk behandeld doordat ik zelf achter mijn groeiplan en bonus aan moet terwijl ik de doelen gewoon behaal, en doordat mij meegedeeld is dat ik categorie 3 auto krijg. Als dit een jaar geleden was gebeurd, dan had ik m'n schouders opgehaald.

Maar buiten dit ben ik eigenlijk wel heel tevreden.
Eens. Die afspraken niet nakomen zouden voor mij ook de grens over gaan. Buiten de auto dan, als ik goed begrijp hoort die ook niet in het groeiplan?

Overigens vind ik ook het hele idee van dat groeiplan van weinig waardering getuigen. 2 jaar in stapjes omhoog naar een normaal niveau klink voor mij als smoesjes van de werkgever om zo lang mogelijk goedkoop personeel te hebben. Maar daar ben je mee akkoord gegaan dus dat ligt dan weer wat anders
pi_187518035
quote:
7s.gif Op donderdag 20 juni 2019 11:55 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dat klopt allemaal als een bus. Maar ik voel mij niet eerlijk behandeld doordat ik zelf achter mijn groeiplan en bonus aan moet terwijl ik de doelen gewoon behaal, en doordat mij meegedeeld is dat ik categorie 3 auto krijg. Als dit een jaar geleden was gebeurd, dan had ik m'n schouders opgehaald.

Maar buiten dit ben ik eigenlijk wel heel tevreden.
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt ( ander nivo)...1,5 jaar aan het lijntje gehouden en uiteindelijk kwam er van de beloftes niks terecht.
Ik heb toen ook echt in dubio gezeten om weg te gaan...maarja werk is prima,collega's prima,5 min fietsen van huis en geld is ook prima
Alleen beloftes maken en niet nakomen...heeft wel een jaartje geduurd voor ik mezelf weer op de rit had
  donderdag 20 juni 2019 @ 12:03:56 #41
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187518046
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 09:06 schreef baskick het volgende:
In basis: afspraken moeten (van 2 kanten) worden nagekomen. Dat zaken (in een grote organisatie) niet direct verwerkt zijn, zou voor mij niet zo'n probleem zijn, mits ze dat (met terugwerkende kracht) regelen. Je geeft aan dat dat wel je ervaring is, vaker voorkomt en ook in dit geval wel verwacht. Ik kan me voorstellen dat je het vervelend vindt dat er erom moet blijven leuren.

Maar: het is een zakelijke relatie en je moet opkomen voor jezelf. Dus: opkomen voor waar je recht op hebt, duidelijk aangeven dat dit een harde eis is, zonder expliciet een consequentie te nomen; ik zou niet dreigen met een vertrek.
[..]

Is dat alleen zo ingevuld in het organigram, of is ook uitgesproken/afgesproken/vastgelegd dat je MT-lid bent?
Het organigram zegt niet noodzakelijkerwijs iets over functieniveaus, als wel over de hiërarchische verhouding (wie rapporteert aan wie). Het feit dat je aan X rapporteert zegt m.i. niet automatisch dat je qua functieniveau direct onder iemand "ingeschaald" bent.

Je salaris per oktober 2020 is globaal te berekenen op basis van de door jou genoemde (absolute) loonsverhoging in december 2017. Ik laat de bonus even buiten beschouwing. Is dat reëel voor je verantwoordelijkheid? Als ik je verhaal zo lees heb je 2 functies naast je initiële erbij gekregen en is de steiging in 3 jaar zo'n 1k (per maand) - wederom zonder bonus.
[..]

Als je ervan overtuigd bent dat je aantoonbaar recht hebt op cat. 4, is het dan niet een kwestie van een mailtje aan HR met de strekking: er lijkt iets niet goed te gaan, het leasebudget is niet conform regeling Y die van toepassing is op functieprofiel Y, kunnen jullie dit in orde maken zodat ik tijdig de nieuwe auto kan bestellen?
[..]

Als je elders dát kunt verdienen, waarom ben je hier dan akkoord met 2 vaste verhoginkjes en 4 stapjes van 5%? Als die 5-5,5k je marktwaarde is en je zit hier over 1,5 jaar op 4k - hoe is dat zo gekomen/gebleven?

Ik snap de harde samenhang tussen ergens werken (op dit salarisniveau) en een kinderwens niet zo. Waar zit dat in?
Ik neem al 1,5 jaar deel aan de management meetings, het eerste jaar als soort van junior lid. En sinds een paar maanden is afgesproken dat ik officieel lid ben van het MT van onze divisie. Maar het is niet aangekondigd op intranet. Ondertussen heb ik als junior MT lid nog een project afgehandeld die bij een vice-president nog goed op het CV zou staan, en de resultaten gepresenteerd aan de gehele Europese board die voornamelijk bestaat uit Japanse expats. Dat zegt wel wat over de senioriteit die ik als junior-MT lid al had. Mijn leidinggevende destijds zat zelf ook in dat MT. Nu rapporteer ik zelf aan de VP die dit MT leidt. Ook opvallend: vrijwel al mijn directe collega's zien hun verantwoordelijkheden gestript worden, ik ben samen met de nieuwe VP de enige die er meer verantwoordelijkheid bij krijgt.

De kinderwens: ik vind deze werkgever wel geschikt om werk en privé te combineren. Ik blijf bijna fulltime werken want ik ben de kostwinner. Die stabiliteit is me in combinatie met kinderen heel wat waard. Zonder kinderen interesseert het me werkelijk geen fluit.

Ik zit in april 2020 net onder 5k bruto. Ik ben geen geldwolf, ik ben ook heel tevreden over mijn functie en de mogelijkheden die ik hier heb.

Ik denk eigenlijk dat ik gewoon moet bespreken dat ik een auto in categorie 4 uit mag kiezen. En als daarvoor nodig is dat mijn functietitel aangepast wordt naar Operations Director, then so be it. Inhoudelijk is de functie daar wel naar.

[ Bericht 11% gewijzigd door Seven. op 20-06-2019 12:17:15 ]
Resistance is futile.
  donderdag 20 juni 2019 @ 12:04:45 #42
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187518060
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2019 11:46 schreef Linkse_krijger het volgende:
Als je ten opzichte van wat een andere werkgever zou bieden veel te weinig krijgt vraag ik me af waarom je daar nog werkt.
Ik denk dat ik mijn marktwaarde maar eens moet gaan testen.
Resistance is futile.
  donderdag 20 juni 2019 @ 12:05:50 #43
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187518072
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 11:03 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Kan je dat gesprek niet gewoon inplannen?
Ga ik doen, eerst bij de VP aangeven dat ik hier NIET over te spreken ben. En vervolgens plan ik wat in met HR, maar ik kan natuurlijk niet aankondigen dat ik hoop moeder te worden in het volgend fiscale jaar.
Resistance is futile.
  donderdag 20 juni 2019 @ 12:09:00 #44
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187518105
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 11:52 schreef LorneMalvo het volgende:
Dreigen met vertrek zou ik als baas niet accepteren. Dan vertrek maar.
Klopt, dat zou ik zelf ook niet accepteren. Niemand is onmisbaar en met elke vertrekkende collega zie ik steevast ook kansen ontstaan.

Dus het plan is nu aankaarten, even peilen wat de reactie is maar ik hou er rekening mee dat ik domweg weer weggezet wordt als dat leuke mens die verdomd nuttig is, maar die toch geen actie onderneemt. Ondertussen maar eens kijken wat andere werkgevers voor mij willen betalen. Als daar een interessante aanbieding uit voortkomt, dan heb ik vervolgens wel een interessante discussie met mijn werkgever hierover.
Resistance is futile.
pi_187518128
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 12:09 schreef Seven. het volgende:

[..]

Klopt, dat zou ik zelf ook niet accepteren. Niemand is onmisbaar en met elke vertrekkende collega zie ik steevast ook kansen ontstaan.

Dus het plan is nu aankaarten, even peilen wat de reactie is maar ik hou er rekening mee dat ik domweg weer weggezet wordt als dat leuke mens die verdomd nuttig is, maar die toch geen actie onderneemt. Ondertussen maar eens kijken wat andere werkgevers voor mij willen betalen. Als daar een interessante aanbieding uit voortkomt, dan heb ik vervolgens wel een interessante discussie met mijn werkgever hierover.
Klinkt als een goed plan. Succes!
  donderdag 20 juni 2019 @ 12:13:02 #46
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187518156
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2019 12:03 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Eens. Die afspraken niet nakomen zouden voor mij ook de grens over gaan. Buiten de auto dan, als ik goed begrijp hoort die ook niet in het groeiplan?

Overigens vind ik ook het hele idee van dat groeiplan van weinig waardering getuigen. 2 jaar in stapjes omhoog naar een normaal niveau klink voor mij als smoesjes van de werkgever om zo lang mogelijk goedkoop personeel te hebben. Maar daar ben je mee akkoord gegaan dus dat ligt dan weer wat anders
Er is blijkbaar Europees beleid dat niemand meer dan 10% per jaar groeit. Dus daar ga ik mee akkoord, zelfs al getuigt het van weinig waardering. Maar dus, dat het groeiplan niet tijdig nageleefd wordt, vind ik ook bijzonder storend. Dan worden ineens dingetjes zoals die auto een ding.

De auto: in mijn huidige contract recht op categorie 2. Volgens HR zou ik nu recht hebben op categorie 3, maar de limiet die nu ingesteld is in de offerte die ik op kan vragen gaat dus over categorie 2. Zal ongetwijfeld een administratief foutje zijn omdat die categorie 3 niet schriftelijk maar mondeling bevestigd is.
Resistance is futile.
  Redactie Frontpage donderdag 20 juni 2019 @ 12:14:39 #47
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_187518177
Jammer dat je werkgever zo met je omgaat. Ik zou dit niet pikken en was al lang weggeweest. "Helaas" voor jezelf heb je hart voor de zaak en vind je het werk inhoudelijk zo leuk.

Ik zou eens om me heen kijken of er bij een andere werkgever niet iets vergelijkbaars te dopen is. Dit als keihard onderhandelingspunt gebruiken: ik krijg het binnen 5 werkdagen met terugwerkende kracht op mijn rekening of ik ben weg. Ook die auto: ik wil morgen inloggen en zien dat ik een cat 4 kan krijgen of ik ben weg.

Mooi geweest is mooi geweest, niet langer over je heen laten lopen alsof je een soort van wormvormig aanhangsel bent terwijl je wel bergen verzet om alles rond te krijgen daar.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 20 juni 2019 @ 12:15:05 #48
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187518184
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 12:03 schreef marcosta het volgende:

[..]

Ik heb iets soortgelijks meegemaakt ( ander nivo)...1,5 jaar aan het lijntje gehouden en uiteindelijk kwam er van de beloftes niks terecht.
Ik heb toen ook echt in dubio gezeten om weg te gaan...maarja werk is prima,collega's prima,5 min fietsen van huis en geld is ook prima
Alleen beloftes maken en niet nakomen...heeft wel een jaartje geduurd voor ik mezelf weer op de rit had
Vervelend voor je. Je werkt er nu nog steeds?
Resistance is futile.
  donderdag 20 juni 2019 @ 12:20:28 #49
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_187518258
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 12:13 schreef Seven. het volgende:
Er is blijkbaar Europees beleid dat niemand meer dan 10% per jaar groeit.
Dit geloof je zelf toch niet? Je laat je wel heel makkelijk afschepen zo...

Net zoals al die P&O/HR mensen die als standaard excuus "ja maar we zitten vast aan een CAO" gebruiken. Als je ze er dan op wijst dat de CAO minimum afspraken zijn en dat daar best in het voordeel van de werknemer vanaf geweken kan worden staan ze meteen met een mond vol tanden...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
  donderdag 20 juni 2019 @ 12:25:51 #50
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187518328
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 12:20 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Dit geloof je zelf toch niet? Je laat je wel heel makkelijk afschepen zo...

Net zoals al die P&O/HR mensen die als standaard excuus "ja maar we zitten vast aan een CAO" gebruiken. Als je ze er dan op wijst dat de CAO minimum afspraken zijn en dat daar best in het voordeel van de werknemer vanaf geweken kan worden staan ze meteen met een mond vol tanden...
Ik heb geen reden om te twijfelen aan die stelregel. Dacht ik dus, tot jij dit zei.

Hoe dan ook, het groeiplan snap ik wel. Het zorgt ervoor dat je boven de CAO en beoordelingsverhogingen uit kunt stijgen zonder dat je direct bij de president op de radar komt te staan wegens budgetoverschrijdingen.

En ik ben er al mee akkoord gegaan en daar nu op terugkomen zonder zelf een aanbieding van een andere werkgever op tafel te leggen, wordt heel lastig.

De auto: misschien krijg ik dat zonder al te veel gedoe voor elkaar. De rest: tja.. die budgetoverschrijding komt er zeker als ik vertrek en dat laat ik ze zeker voelen als ik een goede aanbieding krijg. Maar zover zijn we nog niet.
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')