Wat zou er gebeurd kunnen zijn met Anja?quote:Lichaam vermiste Anja Schaap aangetroffen in zee
UPDATE
Het lichaam van de vermiste Anja Schaap (33) uit Katwijk is boven de Waddeneilanden in zee aangetroffen. Dat meldt de politie. De vrouw verdween op 29 mei en was sindsdien vermist.
Volgens de politie heeft de bemanning van een Duits schip het stoffelijk overschot gisteren om 13.30 uur gevonden in de zee boven de Waddeneilanden. Waar precies, is niet bekendgemaakt. Omdat het lichaam voldeed aan het signalement van de Katwijkse Anja Schaap werd vandaag contact gelegd met het onderzoeksteam van de eenheid Den Haag. Daar valt de badplaats Katwijk onder.
Op basis van specifieke, niet nader gemelde, kenmerken bleek het volgens de politie inderdaad om haar te gaan. Sectie en verder politieonderzoek moeten uitwijzen wat er met Anja Schaap is gebeurd en hoe zij in het water terecht is gekomen. Haar familie is inmiddels op de hoogte gebracht. De nabestaanden geven aan dat zij graag rust willen om het verlies te kunnen verwerken.
Familieleden en vrienden hebben vanavond geschokt gereageerd op de vondst van Anja Schaap. Op sociale media betuigen ze hun steun en tonen ze medeleven. ,,Met groot verdriet deel ik dit bericht. Dank dat God ons gebed heeft gehoord. Dank aan al die mensen voor hulp en steun. Kostbaar al die liefde”, twittert haar zus Jacolien.
Ook de Katwijkse burgemeester Cornelis Visser liet vanavond van zich horen. Hij dankt de politie en andere hulpdiensten “voor de wekenlange zoektocht” naar Schaap. ,,Ik wens haar familie sterkte bij het verlies van hun zus en tante.”
Kort na haar verdwijning bleek dat Schaap op de bewuste dag (29 mei) uren door Katwijk had gelopen. Dat is ook op beelden van bewakingscamera's te zien die gisteren werden getoond in het programma Opsporing Verzocht. Schaap had die avond afgesproken met een familielid in eetcafé In den Blauwen Bock in Katwijk. Op de beelden is te zien dat ze daar opgewekt binnenkwam. Iets voor 02.00 uur vertrok ze, waarna ze twee uur lang door het dorp liep. Rond 02.40 uur was ze te zien op camerabeelden bij een cafetaria aan de Melkweg. Ze wilde daar naar binnen, maar de zaak bleek al gesloten. In de buurt van dit cafetaria is twee dagen later haar tas gevonden.
Café
Volgens Erik Houtenbos, eigenaar van etablissement In den Blauwen Bock, had Anja Schaap het erg naar haar zin toen ze een deel van de middag en avond in het café was. ,,Haar gedrag was, zo heb ik begrepen van medewerkers, volstrekt normaal. En ze genoot”, vertelde hij vandaag aan deze site. Op dat moment was nog niet bekend dat ze is gevonden. Houtenbos benadrukte dat ze in geen geval ‘bezopen’ zijn zaak verliet. ,,Hooguit aangeschoten.” Dat ze op de door de politie getoonde camerabeelden moeilijk lijkt te lopen, is volgens de kroegbaas en de politie niet opvallend. Anja Schaap, zo stelt Houtenbos, liep wegens gezondheidsproblemen aan haar benen anders dan normaal. ,,Ze wandelde graag.”
Na haar vermissing gingen zeker honderd vrijwilligers in de duinen rondom Katwijk en in haar woonwijk Rijnsoever op zoek naar Anja. Dat leverde geen aanknopingspunten op. De politie heeft verder geen mededelingen gedaan over de vondst van Schaap en wat haar mogelijk is overkomen. Een familielid schreef kort na haar verdwijning dat ze mogelijk bij iemand in de auto stapte.
De politie sprak vanaf het begin van een ‘urgente vermissing’. Haar familie maakte zich grote zorgen. ,,Lieve Anja, weer een dag voorbij zonder dat we je hebben gevonden. Wat een hel is dit”, schreef een familielid op Facebook. ,,Het leven staat voor ons letterlijk op pauze.” Vrienden hielden er rekening mee dat Anja misschien ergens in het water is gevallen.
Bron https://www.ad.nl/binnenl(...)ps://www.google.com/
Want de politie heeft jou hoogst persoonlijk medegedeeld dat dit niet zo was?quote:Op woensdag 19 juni 2019 21:37 schreef de_boswachter het volgende:
Opgelost dankzij al die goede tips van FOK. Dat ze drugs had gebruikt,
Had ik niet eens bij stilgestaan, zaak sowieso niet gevolgd, maar als je op woensdagnacht om 2:40 nog langs de snackbar wilt gaan is dat idd niet de brave burger 9 tot 5 mentaliteit.quote:Op woensdag 19 juni 2019 21:37 schreef de_boswachter het volgende:
Opgelost dankzij al die goede tips van FOK. Dat ze drugs had gebruikt, dat ze tippelde etc. etc.
Want het is alleen normaal om te snacken op vrijdag, zaterdag en zondag.quote:Op woensdag 19 juni 2019 21:53 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Had ik niet eens bij stilgestaan, zaak sowieso niet gevolgd, maar als je op woensdagnacht om 2:40 nog langs de snackbar wilt gaan is dat idd niet de brave burger 9 tot 5 mentaliteit.
Anja kwam daar als vaste klant elke week en wist dat het niet open is tot diep in de nacht.quote:Op woensdag 19 juni 2019 21:56 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Want het is alleen normaal om te snacken op vrijdag, zaterdag en zondag.
Juist! Of eventueel thuis, in besloten kring, onder het genot van bittergarnituur.quote:Op woensdag 19 juni 2019 21:56 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Want het is alleen normaal om te snacken op vrijdag, zaterdag en zondag.
Zag je al wel in de kroeg. Het scheelde niks of ze had op de bar gedanst en een lamp uit het plafond getrokkenquote:Op woensdag 19 juni 2019 21:57 schreef roos94 het volgende:
[..]
Anja kwam daar als vaste klant elke week en wist dat het niet open is tot diep in de nacht.
Dat ze toch probeerde de deur te forceren om 2.40 uur terwijl de winkel pikkedonker is blijkt eruit dat ze flink de weg kwijt was.
Op het beeld van 3.45 liep ze nog alsof ze zwaar onder invloed was. Dit is twee uur na verlaten van het cafe. Dat is gek.quote:Op woensdag 19 juni 2019 22:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zag je al wel in de kroeg. Het scheelde niks of ze had op de bar gedanst en een lamp uit het plafond getrokken
Maar anders dan normaal?quote:Op woensdag 19 juni 2019 22:22 schreef roos94 het volgende:
[..]
Op het beeld van 3.45 liep ze nog alsof ze zwaar onder invloed was. Dit is twee uur na verlaten van het cafe. Dat is gek.
Op de beginbeelden voordat ze het cafe in ging liep ze niet zo.quote:Op woensdag 19 juni 2019 22:24 schreef marsan het volgende:
[..]
Maar anders dan normaal?
Dat ze op de door de politie getoonde camerabeelden moeilijk lijkt te lopen, is volgens de kroegbaas en de politie niet opvallend. Anja Schaap, zo stelt Houtenbos, liep wegens gezondheidsproblemen aan haar benen anders dan normaal. ,
Die beelden zijn nogal onduidelijk.quote:Op woensdag 19 juni 2019 22:29 schreef roos94 het volgende:
[..]
Op de beginbeelden voordat ze het cafe in ging liep ze niet zo.
Ook lijkt ze het op de beelden van 3.45 erg koud te hebben. Waarschijnlijk is ze dus al een keer in het water gevallen, tas verloren en toen eruit geklommen
Heb het gedeelte over koud hebben veel zien langs komen op sociale media door verschillende mensen. Zo onduidelijk vind ik ze eigenlijk niet. Denk ook niet dat ze daar haar tas nog droegquote:
Zo zag ik het niet. Ze liep met opgetrokken schouders van iemand die koud en nat is.quote:Op woensdag 19 juni 2019 22:22 schreef roos94 het volgende:
[..]
Op het beeld van 3.45 liep ze nog alsof ze zwaar onder invloed was. Dit is twee uur na verlaten van het cafe. Dat is gek.
Toch is het gek dat die neef niets afwijkends is opgevallen, want meteen na het verlaten van het café begon ze zich vreemd te gedragen.quote:Op woensdag 19 juni 2019 22:48 schreef roos94 het volgende:
Wel echt medelijden met die neef. Die voelt zich wss voor altijd schuldig dat hij haar niet thuis heeft gebracht. Maar tis zijn schuld natuurlijk niet. Wel een flinke pijn op je schouder zoiets.
Dat is gewoon de stroming van de zee.quote:Op woensdag 19 juni 2019 22:49 schreef ikleesalleen007 het volgende:
Zo triest.
Zoveel vragen. Ik heb er de ballen verstand van, maar stel je loopt bij Katwijk de zee in: Kun je dan boven Schiermonnikoog belanden?
Oh, oké. Op twitter werden kaartjes gedeeld van de stroming en dat het niet klopte, vandaar.quote:Op woensdag 19 juni 2019 22:50 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Dat is gewoon de stroming van de zee.
Ik denk echt dat zij misschien gedrogeerd is oid. Of dat ze niet vaak dronk en dat die alcohol klap later kwam, toen ze al buiten was? Het kan soms zomaar in je hoofd slaan.quote:Op woensdag 19 juni 2019 22:50 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Toch is het gek dat die neef niets afwijkends is opgevallen, want meteen na het verlaten van het café begon ze zich vreemd te gedragen.
Wat mij opviel is dat degene op de camera’s richting de parkeerplaats leek te lopen. De agent in Opsporing Verzocht liet al vallen dat daar niet altijd fijne dingen gebeuren. Getuige of slachtoffer geworden van iets lijkt me vrij aannemelijk.quote:Op woensdag 19 juni 2019 22:53 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik denk echt dat zij misschien gedrogeerd is oid. Of dat ze niet vaak dronk en dat die alcohol klap later kwam, toen ze al buiten was? Het kan soms zomaar in je hoofd slaan.
Ze lijkt ontzettend verward. We weten niet of ze een historie heeft van psychische problematiek/psychose of dergelijke. Toen ik die beelden zag schrok ik wel. Had er maar iemand langs haar gelopen die zag dat het niet goed ging en die haar thuis kon brengen. Intens triest en onbegrijpelijk. Zo moet niemand eindigen.
Suicide is het denk ik ook niet. Maar ze kan wel verward het water in zijn gelopen en toen zijn meegesleurdquote:Op woensdag 19 juni 2019 22:57 schreef ikleesalleen007 het volgende:
[..]
Wat mij opviel is dat degene op de camera’s richting de parkeerplaats leek te lopen. De agent in Opsporing Verzocht liet al vallen dat daar niet altijd fijne dingen gebeuren. Getuige of slachtoffer geworden van iets lijkt me vrij aannemelijk.
Suïcide lijkt me echt vergezocht gezien haar gemoedstoestand eerder die avond.
Inderdaad verschrikkelijk. Wat moet ze bang zijn geweest...quote:Op woensdag 19 juni 2019 23:00 schreef roos94 het volgende:
[..]
Suicide is het denk ik ook niet. Maar ze kan wel verward het water in zijn gelopen en toen zijn meegesleurdArme vrouw. En arme familie. Hartverscheurend.
Het schijnt dat ze niet vaak uitging.quote:Op woensdag 19 juni 2019 23:02 schreef roos94 het volgende:
Trouwens een tijd geleden vroeg iemand op twitter of Anja misschien onder invloed kon zijn van een middel. Daar werd door haar vriendin heel heftig en ontkennend op gereageerd. Ook andere mensen die zeiden Nee dat is niet zo, dat kun je niet maken enz om te zeggen![]()
Was het niet des-Anja's om drank of drugs te gebruiken? Neem aan dat ze elke bezoeker van dat cafe die avond van binnen naar buiten keren en onderzoeken wie wat deed en met Anja gepraat heeft. Maar aan de andere kant mocht zij gedrogeerd zijn is de kans er dat dit op cameras te zien moeten zijn dus ik denk dat dat dan niet zo is.. dat cafe leek niet erg groot aan de binnenkant en de cameras waren scherp.
Inderdaad. Maar men dacht dat ze wandelingen deed voor de gezondheid. We weten natuurlijk niet of ze op die wandelingen nog een ander doel had? Sommige drugs veroorzaakt wandeldrang..quote:Op woensdag 19 juni 2019 23:07 schreef ikleesalleen007 het volgende:
[..]
Het schijnt dat ze niet vaak uitging.
Aan de ene kant sluit ik middelengebruik niet uit. De vermagering...het ronddolen.
Aan de andere kant strookt dat weer niet met haar wandelingen voor een goede gezondheid.
Klopt, op de beelden een heel stuk slanker. Ze was ook afgevallen.quote:Op woensdag 19 juni 2019 23:10 schreef roos94 het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar men dacht dat ze wandelingen deed voor de gezondheid. We weten natuurlijk niet of ze op die wandelingen nog een ander doel had? Sommige drugs veroorzaakt wandeldrang..
Ik herkende haar overigens totaal niet op de beelden, als ik vergelijk met gedeelde fotos van haar. Ze leek op de beelden ontzettend jong. Zou haar midden 20 schatten. Op de fotos leek ze een stuk ouder en ook voller.
De beelden zijn weg gehaald van internet zie ik nu.
Licht eraan hoe warm de zee was....quote:Op woensdag 19 juni 2019 23:11 schreef capricia het volgende:
20 dagen vermist geweest. Stel dat ze idd diezelfde nacht overleden is. En sinds die nacht in het water.
Kan een schouwer daar nog wat mee?
Het is inderdaad een lange tijd. Water doet een lichaam niet veel goeds. Vaak zijn ze haast onherkenbaar. Maar volgens mij kunnen ze wel in de longen zien of ze bijv verdronken is of dat ze al dood was voordat ze in het water kwam.quote:Op woensdag 19 juni 2019 23:11 schreef capricia het volgende:
20 dagen vermist geweest. Stel dat ze idd diezelfde nacht overleden is. En sinds die nacht in het water.
Kan een schouwer daar nog wat mee?
NFI is (was?) met een onderzoek bezig op waterlijken in de Noordzee.quote:Op woensdag 19 juni 2019 23:13 schreef roos94 het volgende:
[..]
Het is inderdaad een lange tijd. Water doet een lichaam niet veel goeds. Vaak zijn ze haast onherkenbaar. Maar volgens mij kunnen ze wel in de longen zien of ze bijv verdronken is of dat ze al dood was voordat ze in het water kwam.
Verdrinken duurt 4 tot 12 minuten?quote:Op woensdag 19 juni 2019 23:24 schreef capricia het volgende:
[..]
NFI is (was?) met een onderzoek bezig op waterlijken in de Noordzee.
https://magazines.forensi(...)en-blijvend-mysterie
Er is trouwens ook een interessante documentaire met de naam ‘waterlijken’.
https://www.depressievere(...)l-enof-drugsgebruik/quote:Op woensdag 19 juni 2019 23:59 schreef Meaghan het volgende:
Zou het kunnen dat ze bepaalde medicatie slikte en dit in combinatie met alcohol een verwarrende invloed op haar zou kunnen hebben gehad? Bestaat er überhaupt zulke medicatie die heftige reacties kan geven in combi met alcohol?
Of anti psychotica. Alcohol komt dan dubbel zo hard aan, schijnt.quote:Op donderdag 20 juni 2019 00:05 schreef roos94 het volgende:
[..]
https://www.depressievere(...)l-enof-drugsgebruik/
Vaak bij vermissingen wordt vermeld of iemand bijv medicatie nodig heeft/gebruikt of een geschiedenis van psychische issues heeft. Bij Anja is niets gezegd..dus ik denk dat dit niet aan de orde isquote:Op donderdag 20 juni 2019 00:13 schreef Meaghan het volgende:
[..]
Of anti psychotica. Alcohol komt dan dubbel zo hard aan, schijnt.
Die laatste beelden zijn zo triest en erg om te zien, helemaal nu je weet hoe het met haar is afgelopen. Had ze maar contact gezocht met iemand, of had iemand haar maar gezien en haar naar huis geholpen. Ze lijkt zo verward en verloren.
Ik heb vandaag ergens gelezen dat ze naar aanleiding van een tip van iemand die denkt haar die morgen om 6.10 daar ergens gesproken heeft, dat passantenonderzoek deden vanmorgen.quote:Op donderdag 20 juni 2019 00:13 schreef Meaghan het volgende:
[..]
Of anti psychotica. Alcohol komt dan dubbel zo hard aan, schijnt.
Die laatste beelden zijn zo triest en erg om te zien, helemaal nu je weet hoe het met haar is afgelopen. Had ze maar contact gezocht met iemand, of had iemand haar maar gezien en haar naar huis geholpen. Ze lijkt zo verward en verloren.
Nee. Sommigen worden helemaal niet gevonden. Dit gaat om de Noordzee, niet om een of andere zwemplas in de Achterhoek.quote:Op donderdag 20 juni 2019 04:26 schreef roos94 het volgende:
Wel vreemd dat het 3 weken duurde voordat iemand haar in t water vondWorden waterlijken meestal niet sneller gevonden?
Het staat in BNW omdat het ‘een soort zoektocht naar de waarheid is’.quote:Op donderdag 20 juni 2019 04:36 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Nee. Sommigen worden helemaal niet gevonden. Dit gaat om de Noordzee, niet om een of andere zwemplas in de Achterhoek.
Wat doet dit trouwens in BNW? Er is niets verdacht aan de feiten.
Maar door wie wordt die waarheid bevestigd? En heeft de rest van Nederland überhaupt recht op de waarheid over wat er met dat arme schaap is gebeurd?quote:Op donderdag 20 juni 2019 06:18 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Het staat in BNW omdat het ‘een soort zoektocht naar de waarheid is’.
We kijken het even aan.
TS. Misschien handig om dat aan te geven in de OP?
In een slootje of meer met weinig stroming komt een lijk vroeger of later wel bovendrijven. In de Noordzee ook, maar daar is de kans dat het gevonden wordt een stuk kleiner.quote:Op donderdag 20 juni 2019 04:26 schreef roos94 het volgende:
Wel vreemd dat het 3 weken duurde voordat iemand haar in t water vondWorden waterlijken meestal niet sneller gevonden?
Daarom BNWquote:Op donderdag 20 juni 2019 07:06 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Maar door wie wordt die waarheid bevestigd?
Die jongen die in Leeuwarden het kanaal in viel werd pas na 1 maand gevondenquote:Op donderdag 20 juni 2019 04:26 schreef roos94 het volgende:
Ad 1. Imitatie lijkt me te ver gezocht. Zekerheid kun je bij die vage beelden niet geven, maar het heeft er wel alle schijn van dat het Anja was om 3.45quote:Op donderdag 20 juni 2019 11:18 schreef IriYe het volgende:
1. Die laatste beelden; niemand kan met 100% zeggen dat het Anja zou zijn, ook de politie niet. Toch lijkt vrijwel iedereen ervan overtuigd dat zij het zeker wél was. Ik ben daar niet zo zeker van. Er is altijd nog een mogelijkheid dat iemand een dwaalspoor heeft uitgestippeld. Of iemand die probeerde het loopje van Anja te imiteren.
2. Ik lees ook dat die beelden offline zijn gehaald, dat klopt ook niet.
3. Toen Anja net vermist was bleek er iemand te zijn die een 'verward' persoon hebben zien lopen in de vroege ochtend, met maar 1 schoen aan. Bleek Anja niet geweest te zijn. Wie dan wel? Of is het daar in Katwijk normaal dat vrouwen met maar 1 schoen lopen?
De paar schoenen die er ineens lagen [bij een bushalte en in een tuin op een tafeltje] blijft ook vreemd.
4. Anja had zeker een paar glazen wijn op, je kunt goed zien dat ze niet meer heel recht loopt als ze de kroeg uitloopt. Verder zie ik niet dat ze bezopen is of van de wereld.
Wel denk ik dat ze graag dronk. Op diverse foto's kun je dat goed zien maar ik zal niet in details treden over haar uiterlijk. Het is ook geen reden om dan maar ineens vermist te zijn.
5. Dat ze wou snacken midden in de nacht is ook niet gek. Na het nuttigen van alcohol hebben veel mensen zin in een vettige snack. Dat ze toch naar binnen wilde terwijl ze wist dat die toko om 00.00u sluit is dan wel wat vreemd, maar je kan het altijd proberen, toch?
6. Ik geloof niet dat ze per ongeluk in een vijver gevallen is, dan moet je straalbezopen zijn en dat was ze niet. Waarom ze niet is thuisgekomen terwijl ze vlakbij was is ook vreemd. Of dat ze haar familie niet heeft kunnen bereiken, terwijl ze vlakbij elkaar wonen, als ik het mij goed herinner.
7. Dat de familie weinig informatie heeft verstrekt komt waarschijnlijk omdat ze zwaar gelovig zijn en graag hun 'goede naam' niet bezoedeld zien.
In ieder geval vond ik het heel apart om te zien hoe de zus de afgelopen weken tot God getwitterd heeft en dan zeg ik het nog voorzichtig en zal me verder inhouden.![]()
Ik hoop dat men met 100% zekerheid erachter kan komen wat er met Anja gebeurd is.
R.I.P.
Een goede vraag.quote:Op donderdag 20 juni 2019 20:09 schreef Lunatiek het volgende:
Wat zou het motief zijn geweest als het geen noodlottig ongeval was, noch zelfmoord?
Ik acht een misdrijf juist erg waarschijnlijk.quote:Op donderdag 20 juni 2019 21:40 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Een goede vraag.
Er is geen enkele aanwijzing dat er een derde bij betrokken is geweest. En dan is er ook geen motief.
Natuurlijk, op dit moment kan niets worden uitgesloten. Misschien is er wel iemand geweest die Anja in de nacht heeft gezien. Misschien krijgt die persoon nog wroeging en zal zich melden.
Als voorbeeld: een paar jongens zagen haar lopen en dachten voor de "grap" die tas even in de sloot te gooien. En zo kun je nog tientallen andere scenario's verzinnen.
Feit blijft wel dat Anja zelf in die nacht in de war lijkt te zijn geweest. Dat begon al direct na het verlaten van het café toen ze eerst een tijdje heen en weer door de Badstraat liep. Waarom zou ze de dat gedaan hebben. Mensen ijsberen wel eens een tijdje om na te denken of om indrukken te verwerken. Vervolgens probeert ze bij een haar bekende snackbar binnen te komen, terwijl ze had moeten weten dat die was gesloten. Tenslotte haar veronderstelde wandeltocht over de kanaaldijk naar het strand. Zij liep daar alleen en werd niet gedwongen.
Het is niet waarschijnlijk, maar ook niet onmogelijk, dat ze aan het eind van de kanaaldijk of op het strand een persoon is tegengekomen die haar iets heeft aangedaan. Het kán, maar dan zou het puur toeval zijn geweest dat ze juist op die plek, juist op dat tijdstip, een gek is tegengekomen.
Dat zal je nooit 100% zeker weten, tenzij de persoon zich meldt die daar wel loopt op die camera.quote:Op donderdag 20 juni 2019 11:18 schreef IriYe het volgende:
Die laatste beelden; niemand kan met 100% zeggen dat het Anja zou zijn, ook de politie niet. Toch lijkt vrijwel iedereen ervan overtuigd dat zij het zeker wél was. Ik ben daar niet zo zeker van. Er is altijd nog een mogelijkheid dat iemand een dwaalspoor heeft uitgestippeld. Of iemand die probeerde het loopje van Anja te imiteren.
Raar trouwens dat je zegt een vrouw te zijn.....quote:Op vrijdag 21 juni 2019 00:50 schreef ikleesalleen007 het volgende:
[..]
Ah, dat wist ik niet. Ik haal haar aan omdat ze destijds zelfs beweerde dat ik mogelijk de dader was. Dat gaat niet echt in je koude kleren zitten...
Heb al eerder gezegd dat ik deze man niet ben...quote:Op vrijdag 21 juni 2019 00:52 schreef Antonov89 het volgende:
[..]
Raar trouwens dat je zegt een vrouw te zijn.....
Apart dan.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 00:53 schreef ikleesalleen007 het volgende:
[..]
Heb al eerder gezegd dat ik deze man niet ben...
Neuh. Een toenmalige vriend heeft met mijn e-mailadres een account hier aangemaakt destijds (vraag desnoods een IP-check door een mod aan!)quote:
Welke zwemplas 🤔quote:Op donderdag 20 juni 2019 04:36 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Nee. Sommigen worden helemaal niet gevonden. Dit gaat om de Noordzee, niet om een of andere zwemplas in de Achterhoek.
Wat doet dit trouwens in BNW? Er is niets verdacht aan de feiten.
Wat is er mis met wat speculaties?quote:Op vrijdag 21 juni 2019 01:07 schreef ikleesalleen007 het volgende:
[..]
Zou je bijna mijn echte naam en fb gegevens geven om te bewijzen dat ik een vrouw ben, maar dat doe ik maar niet, want dan krijg ik straks nog gezeik hier.
Er is niks mis mee, maar dit gaat over toen het topic nog in NWS stond. Meerdere users meenden daar dat ik de dader was, omdat ik speculeerde. Ook vonden ze dat het raar was dat ik familie en vrienden verdacht (terwijl in het geval van een misdrijf de dader niet zelden een bekende is).quote:Op vrijdag 21 juni 2019 01:53 schreef theguyver het volgende:
[..]
Wat is er mis met wat speculaties?
Als het geen speculaties zijn hoort het gewoon niet in bnw.
Maar in nws 🤷
Dus van speculaties word je een dader?quote:Op vrijdag 21 juni 2019 08:25 schreef ikleesalleen007 het volgende:
[..]
Er is niks mis mee, maar dit gaat over toen het topic nog in NWS stond. Meerdere users meenden daar dat ik de dader was, omdat ik speculeerde. Ook vonden ze dat het raar was dat ik familie en vrienden verdacht (terwijl in het geval van een misdrijf de dader niet zelden een bekende is).
Voor de duidelijkheid, ik ben een vrouw van bijna Anja’s leeftijd...
Willekeurig, want:quote:
Naar een lichaam in een zwemplas zonder stroming en zonder vissen dreggen is wat makkelijker dan in de Noordzee, die een tikje groter is, stroming kent, en beesten die aan het lichaam knagen.quote:Op donderdag 20 juni 2019 07:25 schreef Resistor het volgende:
[..]
In een slootje of meer met weinig stroming komt een lijk vroeger of later wel bovendrijven. In de Noordzee ook, maar daar is de kans dat het gevonden wordt een stuk kleiner.
Toch wel echt een wonder dat dat lichaam gevonden is. Fijn voor de familie, nu weten ze het zeker. Hoe erg ook, maar toch.quote:Op donderdag 20 juni 2019 07:25 schreef Resistor het volgende:
In de Noordzee ook, maar daar is de kans dat het gevonden wordt een stuk kleiner.
Je vergeet 2 uur gelijk al in het begin die dus onduidelijk is... Ik woon daar. Lopen vanaf die kroeg tot binnensluis is hoog uit 15 min.quote:Op zondag 23 juni 2019 00:07 schreef Gorraay het volgende:
Afgaande op de informatie in het filmpje zie ik geen tegenstrijdigheden. Komende van de Melkweg is ze de Kanaaldijk opgelopen. Rond 3.44 uur steekt ze de kruising met de Binnensluis over en loopt verder richting Buitensluis (filmpje 2:14-2:27). Er is geen moment een tas in beeld. Rond 3.50 wordt ze uit de verte waargenomen bij de Buitensluis (filmpje 2:27-2:35). Daarna is ze waarschijnlijk doorgelopen naar het strand (nog ongeveer 150 meter verder). De tas heeft ze mogelijk zelf bij de Melkweg in de sloot gegooid voordat ze aan haar laatste wandeling begon. Misschien is ze daar in de sloot gelopen of gevallen. Zie wat @:roos94 in dit draadje schreef: “Ook lijkt ze het op de beelden van 3.45 erg koud te hebben. Waarschijnlijk is ze dus al een keer in het water gevallen, tas verloren en toen eruit geklommen.” Er is geen enkele aanwijzing dat er iemand anders bij haar dood betrokken zou zijn.
Dat vormt samen een sluitend verhaal, ondersteund door de beelden. Het zegt verder natuurlijk niets over haar geestelijke toestand.
Strand van Katwijk gezien vanaf de Buitensluis:
https://goo.gl/maps/WozvXQfygfYUPQdk8
Ze is die nacht inderdaad twee keer de Binnensluis gepasseerd. Ik heb niets over het eerste deel van haar wandeling geschreven, dat klopt. Ze was behoorlijk in de war, zoveel is duidelijk. Maar ik zie nergens een tegenspraak.quote:Op zondag 23 juni 2019 00:09 schreef kree het volgende:
[..]
Je vergeet 2 uur gelijk al in het begin die dus onduidelijk is... Ik woon daar. Lopen vanaf die kroeg tot binnensluis is hoog uit 15 min.
En het volgende, "komende vanuit de Melkweg" Dat is dus weer terug richting binnensluis.
ja en dat strookt dus weer niet met het familie lid die met haar in die kroeg was, alsmede die kroegbaas die niks opgevallen is.quote:Op zondag 23 juni 2019 00:14 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Ze is die nacht inderdaad twee keer de Binnensluis gepasseerd. Ik heb niets over het eerste deel van haar wandeling geschreven, dat klopt. Ze was behoorlijk in de war, zoveel is duidelijk. Maar ik zie nergens een tegenspraak.
En zelfs als het dat wel was, dan lopen ze er echt niet om 4 uur ’s nachts nog rond, lijkt me. Er zijn geen aanwijzingen voor een misdrijf. Wat er gebeurd is, is te verklaren uit haar toestand.quote:Op zondag 23 juni 2019 00:14 schreef kree het volgende:
En oja in tegenstelling van wat de berichtgeving erover is. Ja de noord-parkeerplaats is soort van afgelegen.
Maar het is onwijs zo niet zo dat dat een broedplaats is van criminaliteit enzo. Wat drugs gedealed wss wel. Maar echt zat keer over gereden ook 's nachts. Het is niet dat het een crimineel bolwerk is ofzo.
Nou als ik het volg, de kanaaldijk, dat is iig geen autoweg. Fietspad.quote:Op zondag 23 juni 2019 00:18 schreef Gorraay het volgende:
[..]
En zelfs als het dat wel was, dan lopen ze er echt niet om 4 uur ’s nachts nog rond, lijkt me. Er zijn geen aanwijzingen voor een misdrijf. Wat er gebeurd is, is te verklaren uit haar toestand.
Definieer "haar toestand" ? UIt die beelden is dat niet te halen. iig niet het loopje want dat is verklaard al.quote:Op zondag 23 juni 2019 00:18 schreef Gorraay het volgende:
[..]
En zelfs als het dat wel was, dan lopen ze er echt niet om 4 uur ’s nachts nog rond, lijkt me. Er zijn geen aanwijzingen voor een misdrijf. Wat er gebeurd is, is te verklaren uit haar toestand.
Ja. Ze had die tas om 2.40 nog met zekerheid toen ze werd gefilmd bij de cafeteriaquote:Op zondag 23 juni 2019 00:26 schreef kree het volgende:
Vraag nog die eerder geopperd werd, had ze haar tas bij haar toen ze die kroeg verliet????
Ok die dus gedumpt in die sloot rond die tijd en daarna terug gelopen naar de binnensluis.quote:Op zondag 23 juni 2019 03:59 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ja. Ze had die tas om 2.40 nog met zekerheid toen ze werd gefilmd bij de cafeteria
Ik denk dat zij in het water is gevallen. dat is best een aannemelijke gedachte gezien hoe verward ze zich gedroeg. Het was donker en ze kon haar tas niet meer vinden en ook het licht van haar mobiel niet als zaklamp gebruiken - want die lag in de tas. Dus moest ze wel het water uit en heeft de tas achter gelaten. Denk ik.quote:Op zondag 23 juni 2019 04:04 schreef kree het volgende:
[..]
Ok die dus gedumpt in die sloot rond die tijd en daarna terug gelopen naar de binnensluis.
Vraag je je af waarom wel eigenlijk, ok het is niet onwijs ver, maar alleen daarvoor moet al een reden zijn geweest?
Lijkt me niet echt onwijs standaard verward gedrag ook?
Raar hoor??
Ja ok, nou laten we dat eens aannemen dan voor het idee.quote:Op zondag 23 juni 2019 04:06 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik denk dat zij in het water is gevallen. dat is best een aannemelijke gedachte gezien hoe verward ze zich gedroeg. Het was donker en ze kon haar tas niet meer vinden en ook het licht van haar mobiel niet als zaklamp gebruiken - want die lag in de tas. Dus moest ze wel het water uit en heeft de tas achter gelaten. Denk ik.
Anja was sowieso haar realiteitsbesef kwijt gezien ze 2.40 probeert de cafetaria binnen te komen terwijl alle lichten uit zijn en het diep in de nacht is + ze was vaste klant en wist hoelaat de winkel altijd dicht ging
De neef bleef die nacht in het hotel boven de kroeg, hij ging dus nergens heen . Heeft haar wel aangeboden een taxi te bellen maar Anja zei dat dit niet hoefdequote:Op zondag 23 juni 2019 04:27 schreef kree het volgende:
En waarom wist het familielid helemaal van niks die met haar in de kroeg was???
Dit is toch raar?
Gewoon 2 uur is er weg daar.. En ze kan niet in het centrum zijn gebleven want camera's overal en zit me rot te bedenken waar je dan bv alleen wel zou kunnen rondhangen 2 uur lang. Maar er is niet veel tussen het centrum en de binnensluis. Ja waar ik woon, maar ze was niet bij mij.
Wanneer ging hij daar weg eigenlijk?
aha ok (ik heb de aflevering van opsporing gezocht trouwens gemist, wel wat beelden her en der gezien)quote:Op zondag 23 juni 2019 04:56 schreef roos94 het volgende:
[..]
De neef bleef die nacht in het hotel boven de kroeg, hij ging dus nergens heen . Heeft haar wel aangeboden een taxi te bellen maar Anja zei dat dit niet hoefde
kree, je moet even alle oude topics doornemen, want je gegevens en je tijdlijn kloppen niet helemaal. In het kort:quote:Op zondag 23 juni 2019 04:27 schreef kree het volgende:
En waarom wist het familielid helemaal van niks die met haar in de kroeg was???
Dit is toch raar?
Gewoon 2 uur is er weg daar.. En ze kan niet in het centrum zijn gebleven want camera's overal en zit me rot te bedenken waar je dan bv alleen wel zou kunnen rondhangen 2 uur lang. Maar er is niet veel tussen het centrum en de binnensluis. Ja waar ik woon, maar ze was niet bij mij.
Wanneer ging hij daar weg eigenlijk?
Ok ja dat kan, om alles terug te lezen is ook lastig aangezien het in meerdere (gesloten) topics staat.quote:Op zondag 23 juni 2019 17:47 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
kree, je moet even alle oude topics doornemen, want je gegevens en je tijdlijn kloppen niet helemaal. In het kort:
Er ontbreekt alleen ruim een uur vanaf ca. 2.40 uur tot 3.45 uur. En dan natuurlijk alles na 3.50 uur, het moment dat ze de laatste keer (vermoedelijk) in leven is gefilmd.
Overigens zit er ook in de tijdlijn die in Opsporing Verzocht werd vertoond een fout. Anja zo tegen 2.00 uur (zeg 1.58) naar de Binnenwatering zijn vertrokken en daar om 2.04 uur gefilmd. Dat kan alleen als Anja het traject vanaf de Badstraat naar de Binnenwatering met een snelheid van 9 km/h zou hebben afgelegd. Dat lijkt me totaal onwaarschijnlijk. Vervolgens heeft ze vanaf 2.04 het laatste gedeelte naar de Melkweg (Lidl) weer afgelegd in ca. 26 minuten, wat veel te langzaam lijkt. Hieruit zou je de voorzichtige conclusie kunnen trekken dat de klok van de opnamen bij de Binnenwatering (Heren van Katwijk) achter loopt.
Enfin, dit even terzijde. Anja is dus gefilmd om ca. 2.40 bij Snackbar / Cafetaria bij de Melkweg om het hoekje. Met haar tas.
Daarna om ca. 3.45 uur bij de Heren van Katwijk (Binnenwatering). Zonder haar tas.
De vraag wat Anja in die tussenliggende 65 minuten heeft gedaan (waar en eventueel bij wie) staat nog helemaal open. Wel is het waarschijnlijk dat in die periode haar tas terecht is gekomen in de sloot aan de Melkweg. En mogelijk is Anja ook in de sloot geweest, omdat het er op lijkt dat ze om 3.45 uur nat en verkleumd was.
Weet jij of er camera’s hangen bij het KNRM gebouw op die parkeerplaats ?quote:Op zondag 23 juni 2019 18:38 schreef kree het volgende:
Overigens zit er ook in de tijdlijn die in Opsporing Verzocht werd vertoond een fout. Anja zo tegen 2.00 uur (zeg 1.58) naar de Binnenwatering zijn vertrokken en daar om 2.04 uur gefilmd.
Dit kan lopend hoor in die tijd, geef toe het is wel snel want loop het meestal niet zo snel.
Maar min of 8-10 van die kroeg naar de binnensluis is niet helemaal onmogelijk?
Het hangt op minuten dus wel. En in 10 ja dat kan best wel lopend, moet je wel aardig doorstappen.
Daarna is ze dus (zo goed als) bijna thuis geweest/cafetaria tas daar gedumpt en weer terug naar de binnensluis gelopen?
Het makes no sense iig.
euhm ligt eraan, Heren van Katwijk is ten oosten vd binnensluis. en is een voormalig? KNRM gebouw. Volgens mij gebruiken ze het daar niet meer voor. Of er een camera hangt weet ik niet zeker.quote:Op zondag 23 juni 2019 20:19 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Weet jij of er camera’s hangen bij het KNRM gebouw op die parkeerplaats ?
Ik zou het erg vreemd vinden als die er niet hangen .
Er ligt daar voor kapitalen aan kleding en gereedschap en aan boten etc.
Bedankt !quote:Op zondag 23 juni 2019 20:24 schreef kree het volgende:
[..]
euhm ligt eraan, Heren van Katwijk is ten oosten vd binnensluis. en is een voormalig? KNRM gebouw. Volgens mij gebruiken ze het daar niet meer voor. Of er een camera hangt weet ik niet zeker.
Dan heb je nog Scum en het officiele KNRM gebouw op de noordparkeerplaats. Vast dat die wel camera's hebben. Maar dat is niet van toezicht algemeen zoals in het centrum dus.
Ik had een kaartje getekend eerder, beetje voor het idee dus. Maargoed die moet ik dan terugzoeken nu.
Ja idd daar dus op die parkeerplaats.quote:Op zondag 23 juni 2019 20:26 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Bedankt !
Ja ik bedoel het nieuwe KNRM gebouw naast scum.
Of er bij scum camera’s hangen weet ik ook niet.
Goede vraag, maar ik weet helaas niet het antwoord.quote:Op zondag 23 juni 2019 20:19 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Weet jij of er camera’s hangen bij het KNRM gebouw op die parkeerplaats ?
Ik zou het erg vreemd vinden als die er niet hangen .
Er ligt daar voor kapitalen aan kleding en gereedschap en aan boten etc.
https://www.allesoverkatw(...)-bij-de-uitwatering-quote:Op zondag 23 juni 2019 21:11 schreef kree het volgende:
mss en doe een wilde gok, is ze wel vanaf de binnensluis of het stukje tussen de binnen en buitensluis (kanaaldijk) het water in gesprongen/gelopen?
Als het spui aan was dan kom je aardig eindje op zee namelijk, zeker met laag wordend getijden.
Binnensluis kom je niet door want roosters etc die het afval eruit halen. Dus erna.
Buitensluis kun je onderdoor... zelf nooit gedurft maar heb ze er wel eens af zien springen. Kom je er aan de andere kant (Zee) gewoon weer doorheen.
Dat verklaart dan wel weer dat ze bij de Wadden is gevonden.
Ik vraag mij af of ze nog wel veel kunnen onderzoeken nadat ze zolang in het water heeft gelegenquote:Op maandag 24 juni 2019 16:24 schreef Spectator19 het volgende:
Misdrijf niet uitgesloten na sectie op lichaam Katwijkse Anja Schaap
https://www.nu.nl/binnenl(...)tter_impression=true
Hoelang ze in het water heeft gelegen weten we toch niet ?quote:Op maandag 24 juni 2019 16:52 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of ze nog wel veel kunnen onderzoeken nadat ze zolang in het water heeft gelegen
Strikt genomen niet. Maar het is wel plausibel om vooralsnog te veronderstellen dat ze diezelfde nacht in de zee terecht is gekomen.quote:Op maandag 24 juni 2019 16:57 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Hoelang ze in het water heeft gelegen weten we toch niet ?
Let op de formulering: … niet uitgesloten …quote:Op maandag 24 juni 2019 16:24 schreef Spectator19 het volgende:
Misdrijf niet uitgesloten na sectie op lichaam Katwijkse Anja Schaap
https://www.nu.nl/binnenl(...)tter_impression=true
Met alles wat ze vrijgegeven hebben, is dat een van de conclusies die je zou kunnen trekken.quote:Op maandag 24 juni 2019 20:17 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Let op de formulering: … niet uitgesloten …
Dat lijkt me niet meer dan logisch. Hoe zou je ooit nog een misdrijf kunnen uitsluiten? Dat kan bijvoorbeeld wel als er een authentieke afscheidsbrief van Anja gevonden zou worden.
Maar zolang de precieze omstandigheden van haar overlijden onbekend zijn, kun je vrijwel niets uitsluiten. En dat zal wellicht altijd zo blijven. Ook al is het tegelijkertijd zeer waarschijnlijk dat het een ongeval of suïcide betreft.
Met mijn onderbuik heeft het niets te maken. Gewoon een kwestie van logisch redeneren.quote:Op maandag 24 juni 2019 21:19 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Met alles wat ze vrijgegeven hebben, is dat een van de conclusies die je zou kunnen trekken.
Maar je bent geen onderdeel van het onderzoeksteam, dus meer als een onderbuikgevoel is het niet.
Ligt eraan de omstandigheden natuurlijk, maar ze (de autopsy/forensic team) kunnen wel nog zien als 'n mens dood is voordat ze in de water beland is. Blunt force trauma, bepaalde gewonden bvb.quote:Op maandag 24 juni 2019 16:52 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of ze nog wel veel kunnen onderzoeken nadat ze zolang in het water heeft gelegen
Ook niet.quote:Op maandag 24 juni 2019 16:57 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Hoelang ze in het water heeft gelegen weten we toch niet ?
'Death by misadventure' - ongeluk. Zelfmoord helemaal anders is.quote:Op zondag 23 juni 2019 17:56 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Peter R. de Vries gaf suïcide als waarschijnlijke verklaring voor het overlijden. Toen men hem hierop doorvraag, zei hij: "Ik acht de kans op suïcide veel groter dan de kans op een misdrijf".
Maar ik vraag me nog het volgende af: wat is suïcide nu precies?
Wikipedia geeft het volgende:
Zelfmoord, zelfdoding of suïcide (Latijn: suicidium, van sui = zelf/zichzelf en caedere = doden) is de benaming voor het opzettelijk beëindigen van het eigen leven.
Het gaat mij om het woord "opzettelijk". Wanneer iemand een psychose heeft en last heeft van waanvoorstellingen, dat zou het kunnen zijn dat iemand denkt dat zij even een lekker stukje gaat zwemmen, maar in werkelijkheid haar eigen dood veroorzaakt.
Kun je het dan nog wel, zoals De Vries suggereert, een suïcide noemen of is dan wellicht de term ongeval beter?
Net na het verlaten van het cafe heb ik geen vreemd gedrag gezien. Wel heeft ze door Katwijk gedwaald en vaak op haar horloge gekeken, alsof ze nog een afspraak had later die nacht.quote:Op maandag 24 juni 2019 22:13 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Met mijn onderbuik heeft het niets te maken. Gewoon een kwestie van logisch redeneren.
Maar goed: ook ik kan een misdrijf niet uitsluiten. Er zijn nog wel meer zaken die niet uitgesloten kunnen worden, bijvoorbeeld een uit de hand gelopen pesterij.
Het feit blijft echter wel dat Anja al verward gedrag vertoonde direct na het verlaten van het café en op de beelden die daarna zijn gemaakt. Zonder dat daar een derde bij betrokken was.
Hier misschien. Ik heb zelf geen zin om in te loggen e.d.quote:Op maandag 24 juni 2019 22:49 schreef roos94 het volgende:
Waar is iets te zien over Peter R de vries omtrent Anja?
Het was ook niet duidelijk te zien bij Opsporing Verzocht, maar het werd erbij verteld.quote:Op maandag 24 juni 2019 22:44 schreef ikleesalleen007 het volgende:
[..]
Net na het verlaten van het cafe heb ik geen vreemd gedrag gezien. Wel heeft ze door Katwijk gedwaald en vaak op haar horloge gekeken, alsof ze nog een afspraak had later die nacht.
In de war kan natuurlijk ook, dat maakt je trouwens ook een makkelijk slachtoffer voor predators...
Oh, dus je heb geen zin om 'n beetje 'n transcript te posten.Wat zegt ie dan?quote:Op maandag 24 juni 2019 23:09 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Hier misschien. Ik heb zelf geen zin om in te loggen e.d.
https://www.uitzendinggem(...)/Rtl_Boulevard.html#
Nee, jouw onderbuikgevoel zegt dat.quote:Op maandag 24 juni 2019 22:13 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Met mijn onderbuik heeft het niets te maken. Gewoon een kwestie van logisch redeneren.
Maar goed: ook ik kan een misdrijf niet uitsluiten. Er zijn nog wel meer zaken die niet uitgesloten kunnen worden, bijvoorbeeld een uit de hand gelopen pesterij.
Het feit blijft echter wel dat Anja al verward gedrag vertoonde direct na het verlaten van het café en op de beelden die daarna zijn gemaakt. Zonder dat daar een derde bij betrokken was.
Ff op en neer lopen op zoek naar een lekker frietje zo laat op de avond!quote:Op maandag 24 juni 2019 23:15 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Het was ook niet duidelijk te zien bij Opsporing Verzocht, maar het werd erbij verteld.
Na het verlaten van het café liep ze volgens die verslaggever eerst enige tijd heen en weer over de Badstraat in plaats van direct richting het noorden te lopen, d.w.z. richting haar huis.
De Badstraat loopt grofweg van noord naar zuid en dat café ligt ongeveer in het midden. Het is geen lange straat.
Als je vanuit dat café naar haar huis aan het Wega wil, dan is er maar één logische mogelijkheid en dat is rechtsaf naar het noorden.
Als je daarentegen linksaf slaat, naar het zuiden, dan ga je iets verder het centrum in. Daar zijn ook nog wel andere café's, maar die zijn waarschijnlijk niet meer open op 2.00 uur. Zeker weten doe ik dat niet.
Wellicht twijfelde ze erover wat ze verder ging doen en liep daarom wat heen en weer. Een andere verklaring zou kunnen zijn dat ze maar wat liep te ijsberen of te dromen. Dat blijft natuurlijk koffiedik kijken.
Maar enigszins verward, zou je dat wel kunnen noemen.
Zo, dat zijn er heel wat. Nu maar hopen dat er iets bruikbaars tussen zit.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 01:11 schreef ootjekatootje het volgende:
https://www.rtvkatwijk.nl(...)ij-dood-anja-schaap/
180 tips, das niet mis!
Hm, het is een week geleden dat ik die (korte) reportage heb gezien, maar dit is wat ik me ervan herinner:quote:Op maandag 24 juni 2019 23:25 schreef Tingo het volgende:
[..]
Oh, dus je heb geen zin om 'n beetje 'n transcript te posten.Wat zegt ie dan?
Wat die vette hap betreft, die had ze ook wel in dat café kunnen krijgen. Ik vroeg me dat nog wel af: met een neef afspreken om bij te praten, okay, maar vanaf half acht 's avonds tot twee uur 's nachts? Dat moet het toch wel erg gezellig zijn geweest. En dan vraag ik me af of ze daar (of wellicht ergens anders) nog iets hebben gegeten. En hoeveel er in totaal is gedronken.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 00:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ff op en neer lopen op zoek naar een lekker frietje zo laat op de avond!![]()
Verklaart ook waarom ze nog even aan de deur van de snackbar stond te trekken.
Heeft niets te maken met verward zijn. Juist gelukkig, leuke avond gehad en op zoek naar een vette hap! Lijkt me net zo logisch, zeker met het op de telefoon kijken als spontaan “verward” zijn.
Omdat een keuken in een café vaak om 21:30 sluit.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 13:16 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Wat die vette hap betreft, die had ze ook wel in dat café kunnen krijgen. Ik vroeg me dat nog wel af: met een neef afspreken om bij te praten, okay, maar vanaf half acht 's avonds tot twee uur 's nachts? Dat moet het toch wel erg gezellig zijn geweest. En dan vraag ik me af of ze daar (of wellicht ergens anders) nog iets hebben gegeten. En hoeveel er in totaal is gedronken.
Wat ik bedoel: wanneer je vanaf half acht tot diep in de nacht een lange en gezellig avond hebt genoten, waarom zou je dan daarná midden in de nacht nog naar een snackbar willen?
Die Peter r de Vries geeft ook niets meer en minder dat zijn mening. Alsof die inzage gehad heeft in het dossier.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 13:11 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Hm, het is een week geleden dat ik die (korte) reportage heb gezien, maar dit is wat ik me ervan herinner:
Peter R. de Vries vindt de kans op een suïcide veel groter dan een kans op een misdrijf, om de volgende redenen:
- Anja vertoonde vanaf het verlaten van het café al meteen verward gedrag (heen en weer lopen, om half drie proberen om een gesloten snackbar te betreden)
- Bij alle camerabeelden die in die nacht van Anja zijn gemaakt, is er niet één keer een andere persoon bij gezien. Peter zei letterlijk: "Het is niet zo dat er de hele tijd een man achter haar aanliep ofzo".
Ja, daar zit wat in. Maar iedereen in Katwijk weet ook dat er om half drie 's nachts geen enkele snackbar meer open is.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 14:45 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Omdat een keuken in een café vaak om 21:30 sluit.
Dan bakken ze soms nog een bittergarnituur rond 23:30 maar dan gaan die ook uit. Zodat het vet kan afkoelen en de keuken schoon is bij sluit.
Dat klopt. Ik vind ook dat Peter R. een denkfout maakt. Hij redeneert dat als het geen misdrijf is, het wel suïcide moet zijn.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 14:48 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die Peter r de Vries geeft ook niets meer en minder dat zijn mening. Alsof die inzage gehad heeft in het dossier.
Nou nee. Dit is verward gedrag. Daar heb je geen dossier voor nodig.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 14:48 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die Peter r de Vries geeft ook niets meer en minder dat zijn mening. Alsof die inzage gehad heeft in het dossier.
ik ben er nog niet zo van overtuigd dat ze op de laatste beelden die tas niet bij had en daar nat was.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 21:01 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Nou nee. Dit is verward gedrag. Daar heb je geen dossier voor nodig.
Ook duurt verdrinking in zout water 8 tot 12 minuten en in zoet water 4 tot 5. https://magazines.forensi(...)en-blijvend-mysteriequote:Op maandag 24 juni 2019 09:46 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
https://www.allesoverkatw(...)-bij-de-uitwatering-
Als ze spuien brandt er een oranje alarmlicht. Dit filmpje wat vanmorgen online kwam met dit artikel legt de werking van de uitwatering goed uit.
Op camerabeelden had dat oranje licht dus ergens zichtbaar moeten zijn.
Tevens zegt men duidelijk dat het daar niet diep is, dus of dat nu zo'n efficiënte zelfmoord plek is?
"Iets om" klopt in letterlijke zin, maar dan gaat hem om misschien 20 meter. Het verschil tussen aan de linkerkant van de Melkweg lopen of de rechterkant.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 16:19 schreef Spectator19 het volgende:
De route naar haar huis en dan langs de Lidl is iets om.
Pal naast de Lidl hangt een sns geldautomaat.
Zou ze daar gepind hebben die nacht ?
Langsgelopen ? Dan moeten daar ook beelden van zijn.
Nee, dat is inderdaad nauwelijks te zien. Het lijkt erop dat ze nat was en zonder tas, maar dat kan ook verbeelding zijn.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 21:16 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
ik ben er nog niet zo van overtuigd dat ze op de laatste beelden die tas niet bij had en daar nat was.
Of ze daar daadwerkelijk gepind heeft weten we nu nog niet.quote:Op woensdag 26 juni 2019 09:43 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
"Iets om" klopt in letterlijke zin, maar dan gaat hem om misschien 20 meter. Het verschil tussen aan de linkerkant van de Melkweg lopen of de rechterkant.
Maar inderdaad: daar blijkt een geldautomaat te hangen (zie ik op google streetview).
Als ze daar gepind zou hebben, dan waren die beelden vermoedelijk wel in Opsporing Verzocht getoond.
Waarschijnlijker is dat ze op weg was naar die snackbar en daarom alvast rechts van de weg is gaan lopen.
Ik denk niet dat we de antwoorden op die vragen moeten zoeken in de logica.quote:Op woensdag 26 juni 2019 14:31 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Of ze daar daadwerkelijk gepind heeft weten we nu nog niet.
Om de hoek van de pinautomaat is de snackbar, waar Anja geregeld kwam.
Dan weet ze heus wel dat die s’nachts niet open was.
Dus wat ging ze daar doen ?
Dan loopt ze terug richting de parkeerplaats en strand.
Ze neemt dan de kanaaldijk en dat is niet erg logisch omdat er al
eerder een afslag is naar de parkeerplaats en richting skateparkje en strand, waar de straatverlichting ook beter is.
Dus waarom loopt ze dan helemaal door en slaat ze pas daar rechtsaf de kanaaldijk op?
Verward ?quote:Op woensdag 26 juni 2019 15:06 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Ik denk niet dat we de antwoorden op die vragen moeten zoeken in de logica.
Het lijkt me waarschijnlijker dat ze in verwarde toestand was. Misschien zelfs ernstig verwarde toestand. Geen idee meer hebben van tijd of plaats.
Ik vrees dat het onmogelijk zal blijven om die laatste nachtelijke wandeling ooit te kunnen begrijpen. Wat ging er in haar hoofd om? Waar dacht ze aan? Wilde ze een strandwandeling maken? Wilde ze een stuk in zee zwemmen?
Maar zolang we maar hard genoeg blijven schreeuwen dat ze verward en/of dronken was, wordt dat vanzelf de waarheid.quote:Op woensdag 26 juni 2019 17:43 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Verward ?
Volgens Erik Houtenbos, eigenaar van etablissement In den Blauwen Bock, had Anja Schaap het erg naar haar zin toen ze een deel van de middag en avond in het café was. ,,Haar gedrag was, zo heb ik begrepen van medewerkers, volstrekt normaal. En ze genoot”, vertelde hij vandaag aan deze site. Op dat moment was nog niet bekend dat ze is gevonden. Houtenbos benadrukte dat ze in geen geval ‘bezopen’ zijn zaak verliet. ,,Hooguit aangeschoten.” Dat ze op de door de politie getoonde camerabeelden moeilijk lijkt te lopen, is volgens de kroegbaas en de politie niet opvallend. Anja Schaap, zo stelt Houtenbos, liep wegens gezondheidsproblemen aan haar benen anders dan normaal. ,,Ze wandelde graag.”
Ik heb ook zo mijn twijfels bij dat verward zijn verhaal.quote:Op woensdag 26 juni 2019 17:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Maar zolang we maar hard genoeg blijven schreeuwen dat ze verward en/of dronken was, wordt dat vanzelf de waarheid.
Anja zat lekker in haar vel, had een gezellige avond en staat stralend en lachend op de camerabeelden die avond. Dat zijn de feiten.
Grote vraag blijft, werd zij mogelijk achterna gezeten? Nabij de snackbar?
Wilde ze daarom mogelijk naar binnen?
Was ze daar haar tas al kwijt?
Er was een getuige die vertelde daar rond 03:00 te hebben gelopen, die gozer met de drone. Die wilde de eerste dagen al gaan zoeken omdat hij die nacht ook daar gelopen had en niets gehoord of gezien had. Hij heeft dit ook aangegeven bij de politie.
Ah ok sorry. Dankje wel.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 13:11 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Hm, het is een week geleden dat ik die (korte) reportage heb gezien, maar dit is wat ik me ervan herinner:
Peter R. de Vries vindt de kans op een suïcide veel groter dan een kans op een misdrijf, om de volgende redenen:
- Anja vertoonde vanaf het verlaten van het café al meteen verward gedrag (heen en weer lopen, om half drie proberen om een gesloten snackbar te betreden)
- Bij alle camerabeelden die in die nacht van Anja zijn gemaakt, is er niet één keer een andere persoon bij gezien. Peter zei letterlijk: "Het is niet zo dat er de hele tijd een man achter haar aanliep ofzo".
Een deel van de middag? Volgens Opsporing Verzocht arriveerde zij omstreeks 19.30 in het café. Dat kun je geen middag meer noemen. Was het dan een verspreking? En zo ja, wat betekent dit voor de nauwkeurigheid van zijn overige waarnemingen? Toch is zijn getuigenis van belang, want hij is een van de laatste die haar nog levend heeft gezien die avond.quote:Op woensdag 26 juni 2019 17:43 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Verward ?
Degene die een paar weken geleden de docu hebben gezien over die verkrachtingszaak in Hoorn zouden dat juist niet doen.quote:Op woensdag 26 juni 2019 18:06 schreef kree het volgende:
[..]
Ik heb ook zo mijn twijfels bij dat verward zijn verhaal.
Kan me nog voorstellen dat als je dronken bent (dan wel verward) dat je wellicht een verkeerd straatje inloopt.
Maar om dat stuk weer helemaal hetzelfde terug te lopen naar de binnensluis is toch wel apart.
En achtervolgd is dan ook raar want dan zou je ook niet hetzelfde teruglopen maar eerder ergens in rijnsoever een paar straatjes of slopjes inlopen.
Tenminste dat zou ik doen als ik achtervolgd zou worden.
In ieder geval niet weer dezelfde weg terug.
Nogmaals, op zoek naar een eetgelegenheid?quote:Op woensdag 26 juni 2019 18:25 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Een deel van de middag? Volgens Opsporing Verzocht arriveerde zij omstreeks 19.30 in het café. Dat kun je geen middag meer noemen. Was het dan een verspreking? En zo ja, wat betekent dit voor de nauwkeurigheid van zijn overige waarnemingen? Toch is zijn getuigenis van belang, want hij is een van de laatste die haar nog levend heeft gezien die avond.
Wanneer ik schrijf over verward gedrag, dan doel ik niet op de manier van lopen, maar op het feit, zoals reeds eerder genoemd, dat zij eerst wat heen en weer liep, alvorens huiswaarts te vertrekken, en vervolgens om half drie des nachts aan de klink van een snackbar te rammelen.
En dan het verhaal dat ze te water is geraakt nabij de wetering.quote:Op woensdag 26 juni 2019 18:06 schreef kree het volgende:
[..]
Ik heb ook zo mijn twijfels bij dat verward zijn verhaal.
Kan me nog voorstellen dat als je dronken bent (dan wel verward) dat je wellicht een verkeerd straatje inloopt.
Maar om dat stuk weer helemaal hetzelfde terug te lopen naar de binnensluis is toch wel apart.
En achtervolgd is dan ook raar want dan zou je ook niet hetzelfde teruglopen maar eerder ergens in rijnsoever een paar straatjes of slopjes inlopen.
Tenminste dat zou ik doen als ik achtervolgd zou worden.
In ieder geval niet weer dezelfde weg terug.
Oh en als iemand een beetje heen en weer loopt, is het een verwarde?quote:Op woensdag 26 juni 2019 18:25 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Een deel van de middag? Volgens Opsporing Verzocht arriveerde zij omstreeks 19.30 in het café. Dat kun je geen middag meer noemen. Was het dan een verspreking? En zo ja, wat betekent dit voor de nauwkeurigheid van zijn overige waarnemingen? Toch is zijn getuigenis van belang, want hij is een van de laatste die haar nog levend heeft gezien die avond.
Wanneer ik schrijf over verward gedrag, dan doel ik niet op de manier van lopen, maar op het feit, zoals reeds eerder genoemd, dat zij eerst wat heen en weer liep, alvorens huiswaarts te vertrekken, en vervolgens om half drie des nachts aan de klink van een snackbar te rammelen.
Dat ook nog inderdaad. Sowieso denk ik dat je als Katwijker niet snel zal verzuipen in een mui.quote:Op woensdag 26 juni 2019 18:35 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
En dan het verhaal dat ze te water is geraakt nabij de wetering.
Vroeger was het daar gevaarlijk tijdens het spuien en verdronken er veel mensen.
En het was gevaarlijk als je in een mui terecht kwam.
Maar iedere Katwijker leert van jongs af aan om daaruit schuin en met de stroming mee weg te zwemmen.
Dan is het ook nog zo dat als een lichaam te water raakt ,dan zinkt het en als het op de bodem ligt, zal het eerst nog 3 zandbanken over moeten die daar voor de kust liggen.
Dan pas bevind het zich in open water en kan het een bepaalde richting opdrijven.
En ja er is een boven stroom die richting Waddeneilanden gaat.
Maar daarvoor moet je drijven.
En een lichaam gaat pas drijven na 2 weken bij een temperatuur van 20 graden.
Zeewater is 14 graden dus dan duurt het veel langer voordat het drijft.
-
Het stoffelijk overschot van de 33-jarige Anja Schaap uit Katwijk is ten noorden van de Waddeneilanden aangetroffen. Een echte Katwijker vindt dit opmerkelijk, zo laat hij aan de redactie van Dossier Mastenbroek weten.
“Een lichaam zinkt bij verdrinking en zal Niet direct boven komen drijven”, stelt hij. “Gezien de onderstroom bij Katwijk was het waarschijnlijker geweest dat het slachtoffer nabij de waterkering was gevonden, ofwel gewoon weer aan de wal. Sterker nog: er spoelen hier alleen maar dingen áán.” Met andere woorden: als Anja te water is geraakt nabij Katwijk, dan was de kans veel groter geweest dat ze gewoon terug was gespoeld via de onderstroom.
Als ze shoarma had gewild, dan was ze wel naar die shoarmatent gegaan op de Wilhelminastraat waar ze vlakbij was. Alleen was die, veronderstel ik, ook gesloten om half drie 's ochtends.quote:Op woensdag 26 juni 2019 18:28 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nogmaals, op zoek naar een eetgelegenheid?
Zo'n Turkse shoarmazaak is hier tot in de vroege ochtend geopend.
Nee, het gaat om het hele plaatje. Eerst heen en weer lopen en dan om half drie in de ochtend, op een plek waar ze bijna thuis is (hooguit nog 3 minuten lopen) proberen om in een gesloten snackbar te komen, waar je ook aan de buitenkant wel kunt zien dat er niemand binnen is. Dat totaal is te kwalificeren als verward gedrag.quote:Op woensdag 26 juni 2019 18:40 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Oh en als iemand een beetje heen en weer loopt, is het een verwarde?
Begin er een topic over, want niemand hier is het met je eens .quote:Op woensdag 26 juni 2019 19:27 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Nee, het gaat om het hele plaatje. Eerst heen en weer lopen en dan om half drie in de ochtend, op een plek waar ze bijna thuis is (hooguit nog 3 minuten lopen) proberen om in een gesloten snackbar te komen, waar je ook aan de buitenkant wel kunt zien dat er niemand binnen is. Dat totaal is te kwalificeren als verward gedrag.
Begint op te vallen dat steeds wordt ontkend wat zo duidelijk is.quote:Op woensdag 26 juni 2019 19:30 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Begin er een topic over, want niemand hier is het met je eens .
Dus dat robo posten over verward gedrag daar zou ik maar eens mee stoppen.
Begint op te vallen.
Nee, dat is je mening en dat is natuurlijk prima. Maar blijkbaar delen weinig anderen die mening.quote:Op woensdag 26 juni 2019 19:33 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Begint op te vallen dat steeds wordt ontkend wat zo duidelijk is.
Nee, het gaat niet om mijn mening. Het gaat gewoon om een objectieve waarneming. Maar blijkbaar hebben jij en sommige andere moeite met het woord "verward".quote:Op woensdag 26 juni 2019 19:43 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, dat is je mening en dat is natuurlijk prima. Maar blijkbaar delen weinig anderen die mening.
Het heeft dan ook geen enkele zin om zonder bronnen te blijven roepen dat ze verward was.
Nee, ik heb moeite met het feit dat jij haar niet kent en daarom dus niet (met dezelfde informatie die wij hier ook hebben) haar als verward kan bestempelen.quote:Op woensdag 26 juni 2019 19:50 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Nee, het gaat niet om mijn mening. Het gaat gewoon om een objectieve waarneming. Maar blijkbaar hebben jij en sommige andere moeite met het woord "verward".
Walgelijk dat je dat “verward “ keer op keer komt posten.quote:Op woensdag 26 juni 2019 19:50 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Nee, het gaat niet om mijn mening. Het gaat gewoon om een objectieve waarneming. Maar blijkbaar hebben jij en sommige andere moeite met het woord "verward".
Nee, dat doe ik niet, je leest niet nauwkeurig genoeg. Ik bestempel haar niet als verward, maar zeg alleen dat de beelden laten zien dat ze in de nacht verward gedrag vertoonde. Dat is helemaal niet raar, dat ik dat zeg, want iedereen heeft dat gewoon kunnen zien. Het is ook geen kwalificatie of iets dergelijks. Mensen mogen zich verward gedragen. De hotel-baas gebruikte hiervoor het woord "aangeschoten".quote:Op woensdag 26 juni 2019 19:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, ik heb moeite met het feit dat jij haar niet kent en daarom dus niet (met dezelfde informatie die wij hier ook hebben) haar als verward kan bestempelen.
Is "verward" dan zo'n ernstige aantijging? Ik begrijp niet goed waarom jij zo'n moeite hebt met dit alledaagse woord.quote:Op woensdag 26 juni 2019 19:58 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Walgelijk dat je dat “verward “ keer op keer komt posten.
Haar familie leest hier misschien ook wel mee?
Er is geen enkel bewijs dat ze verward was of verward gedrag vertoonde.quote:Op woensdag 26 juni 2019 20:04 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Nee, dat doe ik niet, je leest niet nauwkeurig genoeg. Ik bestempel haar niet als verward, maar zeg alleen dat de beelden laten zien dat ze in de nacht verward gedrag vertoonde. Dat is helemaal niet raar, dat ik dat zeg, want iedereen heeft dat gewoon kunnen zien. Het is ook geen kwalificatie of iets dergelijks. Mensen mogen zich verward gedragen. De hotel-baas gebruikte hiervoor het woord "aangeschoten".
Hier is een bron:quote:Op woensdag 26 juni 2019 19:43 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, dat is je mening en dat is natuurlijk prima. Maar blijkbaar delen weinig anderen die mening.
Het heeft dan ook geen enkele zin om zonder bronnen te blijven roepen dat ze verward was.
Daar is inderdaad niets over gezegd, maar er is überhaupt niet veel over haar medegedeeld en dat is ook opvallend. Bij de vermissing van Anne Faber kreeg je bijvoorbeeld onmiddellijk allerlei details over haar leven te horen, zoals haar opleiding, haar werk, haar vriend, etc.quote:Op woensdag 26 juni 2019 20:20 schreef kree het volgende:
Sowieso als iemand (verward als in) psychish niet helemaal in orde is, dan zou je zeggen dat moet eerder opgevallen zijn, of bekend zijn bij familie.
Nu weten we dat niet zeker, maar er is niks over gezegd.
Het lijkt me sterk dat je ineens zo in de war ben dat je zulke rare dingen gaat doen zonder dat het ooit iemand opgevallen is.
Dronken was ze niet volgens de kroegbaas maar zegt ook niet alles, wellicht had ze wel drugs op? Wie zal het zeggen?
Veel vragen in ieder geval die nog helemaal open staan en het is maar de vraag of we er ooit nog wat over horen officieel.
Nu zal het verhaal (Katwijk kennende) toch wel via via bekend worden. Maar dat zien we dan wel weer.
Ik hecht niet zo heel veel waarde aan Peter R. Ok hij heeft er wellicht meer ervaring mee. Maar meer als een mening (net zoals die we hier geven) is het ook niet...quote:Op woensdag 26 juni 2019 20:41 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Hier is een bron:
https://www.rtlboulevard.(...)-schaap-aangetroffen
Het gaat om Peter R. de Vries, die toch wel als deskundige kan worden aangemerkt als het gaat om (vermoedelijke) misdrijven.
Ik citeer even letterlijk enkele van zijn woorden:
… een vrouw die ietwat gedesoriënteerd is, verward is misschien, beetje onvast ter been, die heen en weer loopt zonder enig doel ogenschijnlijk...
Even later herhaalt hij nog eens de woorden "gedesoriënteerd" en "verward" (zonder "misschien" erachter).
Dat geeft hij ook toe aan het begin van zijn betoog. Hij zegt dat er, ook omdat hij het dossier niet heeft, wel gespeculeerd moet worden over wat er zich zou kunnen hebben afgespeeld. Precies ook wat wij hier doen.quote:Op woensdag 26 juni 2019 20:46 schreef kree het volgende:
[..]
Ik hecht niet zo heel veel waarde aan Peter R. Ok hij heeft er wellicht meer ervaring mee. Maar meer als een mening (net zoals die we hier geven) is het ook niet...
Klopt daarom ook en daarom is het prima dat we hier allerlei theorieën gewoon bespreken.quote:Op woensdag 26 juni 2019 20:54 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Dat geeft hij ook toe aan het begin van zijn betoog. Hij zegt dat er, ook omdat hij het dossier niet heeft, wel gespeculeerd moet worden over wat er zich zou kunnen hebben afgespeeld. Precies ook wat wij hier doen.
De politie zal niet speculeren, dat is niet hun taak. Zij zullen op zoek gaan naar feiten en getuigenissen.
zijn betoogquote:Op woensdag 26 juni 2019 20:54 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Dat geeft hij ook toe aan het begin van zijn betoog. Hij zegt dat er, ook omdat hij het dossier niet heeft, wel gespeculeerd moet worden over wat er zich zou kunnen hebben afgespeeld. Precies ook wat wij hier doen.
De politie zal niet speculeren, dat is niet hun taak. Zij zullen op zoek gaan naar feiten en getuigenissen.
Jij woont daar toch in Katwijk ?quote:Op woensdag 26 juni 2019 20:54 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Ik wil er wel eens langslopen, woon vlakbij namelijk en dan parkeer terrein langs de meest zuidelijke kant, dan kom je idd langs het skatepark/scum/KNRM en dan op de buitensluis.quote:Op woensdag 26 juni 2019 21:23 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Jij woont daar toch in Katwijk ?
Kan jij eens langs dat KNRM gebouw fietsen om te kijken of daar camera's hangen ?
Poeh, voorlopig niet denk ik.quote:Op woensdag 26 juni 2019 21:23 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Jij woont daar toch in Katwijk ?
Kan jij eens langs dat KNRM gebouw fietsen om te kijken of daar camera's hangen ?
Dit is een uitzondering hier hoor. Het blijft een heel raar verhaal wmb iig als hier wonende. Maar ok kan geen kwaad om eens wat theorieën te bespreken.quote:Op woensdag 26 juni 2019 22:22 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Poeh, voorlopig niet denk ik.
Wat bedoel je met: hoe kwam ze ineens vanaf de hoorneslaan?quote:Op woensdag 26 juni 2019 22:09 schreef kree het volgende:
Nog even het filmpje van opsporing verzocht (was nog voor ze haar vonden)
Maar dat verhaal strookt totaal niet aan iets logisch namelijk.
Hoe kwam ze ineens vanaf de Hoorneslaan?
Ik heb er onwijs mijn twijfels over, maar ok we mogen aannemen dat dit feiten zijn. Dus vertel mij maar eens hoe zoiets logisch kan zijn om te lopen enzo en tijdframe?
Dat werd genoemd in het filmpje. Ok hoorneslaan komt ook weer op de melkweg met kruising voor de parkeerplaats en voor de binnensluis? Vanaf de melkweg naar hoorneslaan/sluisweg zijn er maar 2 kruisingen. 1 gaat naar de noordparkeerplaats, de eerst volgende kun je nog naar de kanaaldijk andere enige optie is de binnensluis over en richting de rijmond of sluisweg of helemaal de andere kant op. Is rotonde daar.quote:Op woensdag 26 juni 2019 22:29 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Wat bedoel je met: hoe kwam ze ineens vanaf de hoorneslaan?
Nee sorry, na zijn idioterie in de zaak van Dascha en nu in die van Nicky zie ik hem als niet als een persoon die gaat voor de waarheid maar als loopjongen van RTL en andere partijen op tv waar die zijn duurbetaalde plasje mag doen.quote:Op woensdag 26 juni 2019 20:41 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Hier is een bron:
https://www.rtlboulevard.(...)-schaap-aangetroffen
Het gaat om Peter R. de Vries, die toch wel als deskundige kan worden aangemerkt als het gaat om (vermoedelijke) misdrijven.
Ik citeer even letterlijk enkele van zijn woorden:
… een vrouw die ietwat gedesoriënteerd is, verward is misschien, beetje onvast ter been, die heen en weer loopt zonder enig doel ogenschijnlijk...
Even later herhaalt hij nog eens de woorden "gedesoriënteerd" en "verward" (zonder "misschien" erachter).
Peter is geen serieuze bron, alleen idee net als wij doen.quote:Op donderdag 27 juni 2019 00:15 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee sorry, na zijn idioterie in de zaak van Dascha en nu in die van Nicky zie ik hem als niet als een persoon die gaat voor de waarheid maar als loopjongen van RTL en andere partijen op tv waar die zijn duurbetaalde plasje mag doen.
Ook bij Sophia Koetsier en anderen zaken zat hij er flink langs. Geef die hoer ¤5000,- en hij lult op tv zo met je mee. Das Peter tegenwoordig.
Ja we zitten op een lijn. Gewoon ??? Vrouwen konen na het stappen altijd thuis.quote:Op donderdag 27 juni 2019 00:17 schreef kree het volgende:
[..]
Peter is geen serieuze bron, alleen idee net als wij doen.
Maar ik kan me nog wel wat vragen stellen hoor met wat er nu bekend is over dit verhaal met anja?
Dan neem je al een grote aannamequote:Op donderdag 27 juni 2019 00:27 schreef kree het volgende:
laten we dit eens stap voor stap doen en stellen dat iemand hier bij was geweest.
Ok gezellige avond/middag daar in het cafe (niet echt ongewoon) en dan wil ze weg, wat zou jij doen als je bij haar was en dacht/ . mss moet ik ff bij haar blijven?
Ok keuze, wat doen we daarna dan?
ja zeker hoor ik geef je geen ongelijk want we weten het niet. Maar het is wmb wel vaag als ik het even de katwijkers maniers zie zeg maar?quote:Op donderdag 27 juni 2019 00:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja we zitten op een lijn. Gewoon ??? Vrouwen konen na het stappen altijd thuis.
Wat is er gebeurt? Want dit is raar, idem met Dascha. Was ook raar. Daarvan weten wat users hier ook wat meer dan anderen en ook die zaak is raar. Ook de reactie van Peter in die zaak is raar. De zaak van Kris en Lisanne is ook raar. Maar daar zijn we er al een heel eind uit, net als bij Dascha.
veronderstelling dan. Ik weet het ook niet natuurlijk. Maar hou het even breed wel?quote:Op donderdag 27 juni 2019 00:29 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dan neem je al een grote aanname
Stel dat haar bed die nacht boven het café was dan was ze gewoon gaan pitten.
Eens, maar verward? Mocht ze op die laatste beelden staan dan zie ik een vrouw die het koud heeft en met ferme pas op haar doel afloopt. Ik kan op de beelden niet zien dat zij natte kleding draagt. De wind blijkt me na uren buiten niet erg warm.quote:Op donderdag 27 juni 2019 00:31 schreef kree het volgende:
[..]
ja zeker hoor ik geef je geen ongelijk want we weten het niet. Maar het is wmb wel vaag als ik het even de katwijkers maniers zie zeg maar?
tja geen idee, te weinig infoquote:Op donderdag 27 juni 2019 00:37 schreef kree het volgende:
Ok één voor één, wat duidelijk is, ze was in die kroeg. wat precies er daarna halen jullie er dan uit en het vervolg pad?
Eerste stap dus tot camera beelden die bewijs zijn?
Nou er is wel veel info nog, maar ik heb het merendeel gemist wel.quote:Op donderdag 27 juni 2019 00:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
tja geen idee, te weinig info
Tja nouja, klinkt ook niet echt logisch dat het zo is dat jij denkt van pleeg zelfmoord ofzo?quote:Op donderdag 27 juni 2019 00:57 schreef ootjekatootje het volgende:
33 jaar en single, ik was 29 en happy single. Dan doe je andere dingen dan getrouwd en kids. Ook door de week na een gezellige avond in de lokale kroeg.
Tja mijn referentiekader is misschien wat anders dan anderen hier. Ik snap haar gedrag wel en zie daar niets kwaads of suïcidaals in.
Als Anja een vent was geweest, was ze niet “verward” maar gewoon happy dronken.
Tenminste zo schat ik dat in.
Nee, het gaat om het referentiekader.quote:Op donderdag 27 juni 2019 01:00 schreef kree het volgende:
[..]
Tja nouja, klinkt ook niet echt logisch dat het zo is dat jij denkt van pleeg zelfmoord ofzo?
Nou is het lastig want tussen onhappy en denken van maak er een einde aan zit toch wel een verschil nog.quote:Op donderdag 27 juni 2019 01:06 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, het gaat om het referentiekader.
Ze was single en happy. Misschien wel na een wat mindere periode. Maar op de beelden in de kroeg en de verklaringen van haar neef en het personeel kwam ze als gelukkig over.
We weten te weinig om hier wat mee te kunnen.
Happy single en hop weg en dood. Ik vermoed dat ze on haar longen geen water hebben aangetroffen.
Oftewel, Anja was dood voordat ze in het water terecht kwam. Gewoon omdat ze nu nog steeds rekening houden met een onderzoek naar een misdrijf.
we denken er hetzelfde overquote:Op donderdag 27 juni 2019 01:10 schreef kree het volgende:
[..]
Nou is het lastig want tussen onhappy en denken van maak er een einde aan zit toch wel een verschil nog.
Ik weet het niet hoor, afgaande op wat er nu dan bekend is, ik geloof echt niet dat het zelfmoord was is eigenlijk?
En dan weten we nog te weinig eigenlijk over persoonlijke toestant om daar sowieso wat over te zeggen?
Nee, maar mijn idee is zelfmoord niet logisch.quote:Op donderdag 27 juni 2019 01:15 schreef kree het volgende:
Heel simpel en hard gezegd dan..... als je wil...
Ik kan me betere manieren zelfmoord bedenken als dit dus. En ook met meer kans op lukken.
Totaal niet logisch dit?
Nee ik ook niet dus, dus we zijn het wel eens met elkaar. Er moet iets meer gespeeld hebben wellicht.quote:Op donderdag 27 juni 2019 01:30 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, maar mijn idee is zelfmoord niet logisch.
Ze zag er happy uit en zelfverzekerd. Liep zo ook over straat alleen. Op zoek naar een vette hap, wetende dat je als single de frituurpan niet meer ging aanzetten thuis.
Ik herken me in Anja’s gedrag, zag toen geen gevaar.
Maar ze hebben alle beelden dus rustig afwachten
tja, voor een getrouwd stel of dergelijk. Maar voor een happy single die zaken voor haarzelf op een rijtje kreeg, herkenbaar gedrag.quote:Op donderdag 27 juni 2019 01:34 schreef kree het volgende:
[..]
Nee ik ook niet dus, dus we zijn het wel eens met elkaar. Er moet iets meer gespeeld hebben wellicht.
En in Katwijk is het haast al onmogelijk om zonder dat er iemand is die het iets maar opvalt om iets te doen zonder dat je er wat van hoort via via. (leuk soms en soms ook niet) Dus naja dat nog erbij. Maargoed het is een late tijd wel natuurlijk ook.
Nee eens, maar ook als single hoor, je wordt wel degelijk in de gaten gehouden.quote:Op donderdag 27 juni 2019 01:43 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
tja, voor een getrouwd stel of dergelijk. Maar voor een happy single die zaken voor haarzelf op een rijtje kreeg, herkenbaar gedrag.
We zitten denk ik op een lijn, en nogmaals geen idee wat er gebeurt was die nacht
Ik denk ook politie trekt wel gevolgen met drugs etc bij noord parkeerplaats. tja dat kan?quote:
jah denk wel. Nouja weet ik veel ik maak me er trouwens nog niet al te veel zorgen over hoor. Maarja tis triest toch allemaal.quote:
cryptisch wel?quote:Op donderdag 27 juni 2019 09:05 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Ik snap niet wat jij niet snapt.
Het strookt niet omdat het niet klopt.quote:Op donderdag 27 juni 2019 09:22 schreef kree het volgende:
[..]
cryptisch wel?
Nee het hele verhaal is niet onwijs duidelijk wmb. Niet hoe ze gelopen is of terug en hoe ze daar bij Duitsland bij de wadden is aangespoeld. Het strookt gewoon niet met wat ik normaal zou lopen en niet in tijd en de hele handel ook gewoon niet?
Maar daarom hebben we dit topic natuurlijk, wat is wel logisch dus?
Nou afgezien van het laatste (nouja het is wel beetje aan gedacht gezien a4-tjes overal).quote:Op donderdag 27 juni 2019 17:31 schreef ikleesalleen007 het volgende:
[..]
Het strookt niet omdat het niet klopt.
Ze is in zee gevonden en ineens gaat iedereen uit van suïcide of een noodlottig ongeval. Ik zie echter wel aanwijzingen voor een misdrijf, ook al is geen enkel scenario uitgesloten.
Vind het trouwens tergend dat er geen persconferentie was toen Anja werd gevonden. Geen condolerende BN’ers, geen janklied van Claudia de Breij, geen duizenden online condoleances, geen facebookplaatjes ter nagedachtenis van Anja.
Ze is 3 weken vermist geweest, maar het lijkt niemand een fuck te interesseren. Echt eng.
echt eerlijk waar ik zou gaan, maar kan dit niet, die dingen doen me onwijs pijn nl.quote:Op donderdag 27 juni 2019 17:39 schreef IriYe het volgende:
[ afbeelding ]
Afscheid van Anja
Vanavond is er voor iedereen de mogelijkheid om afscheid te nemen van Anja Schaap. De familie roept iedereen op om een veldbloem mee te nemen naar de Ontmoetingskerk aan de Nieuwe Duinweg waar afscheid kan worden genomen.
In de kerk kan tot 22.00 uur een condoleance of een woord van medeleven worden achtergelaten.
https://www.katwijkactueel.nl/2019/06/afscheid-van-anja/
Wélke aanwijzingen zie jij dan?quote:Op donderdag 27 juni 2019 17:31 schreef ikleesalleen007 het volgende:
[..]
Ze is in zee gevonden en ineens gaat iedereen uit van suïcide of een noodlottig ongeval. Ik zie echter wel aanwijzingen voor een misdrijf, ook al is geen enkel scenario uitgesloten.
Vind het trouwens tergend dat er geen persconferentie was toen Anja werd gevonden. Geen condolerende BN’ers, geen janklied van Claudia de Breij, geen duizenden online condoleances, geen facebookplaatjes ter nagedachtenis van Anja.
Ze is 3 weken vermist geweest, maar het lijkt niemand een fuck te interesseren. Echt eng.
Eens, al trek ik hier mijn twijfels bij de gewenstheid.quote:Op donderdag 27 juni 2019 17:31 schreef ikleesalleen007 het volgende:
[..]
Omdat de familie van Anja dat niet wil misschien?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 02:00 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Eens, al trek ik hier mijn twijfels bij de gewenstheid.
Heb vandaag het boek vermist in een ruk uitgelezen, gaat over 20 soorten vermissingen. Die idioterie van de media bij Faber was niet normaal. Dus die blanke vrouwen syndromen gaan imo niet op. Moet echt niet bij elke zaak. Hier werd het topic steeds gesloten in NWS. Ook niet bevorderlijk voor de landelijke aandacht.
Bij de zaak van Landhuis en Faber werd elke scheet gedeeld, in deze zaak blijkbaar niet nodig, denk ik dan.
Denk ik ook ja en hoeft natuurlijk ook niet... Maargoed politie vraagt onze hulp in opsporing verzocht.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 02:08 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Omdat de familie van Anja dat niet wil misschien?
Ik ken de buurt, mijn familie woont daar. Ik nietquote:Op vrijdag 28 juni 2019 02:12 schreef kree het volgende:
[..]
Denk ik ook ja en hoeft natuurlijk ook niet... Maargoed politie vraagt onze hulp in opsporing verzocht.
Ok dan ik ben hier echt wel heel bekend en ken de wegen en straatnamen wel.
Maar zelfs ik moest het dus ff terugspoelen omdat ze zo snel gingen met alle info daarin?
Naja ken je het hier niet dan moet je al helemaal ff stap voor stap terug gaan kijken?
Nou nee, dat is nog steeds hoor zeg ik als er mijn hele leven wonende dus.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 02:17 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Ik ken de buurt, mijn familie woont daar. Ik nietMaar ik ken de mentaliteit en dit is vreemd gedrag voor een Katwijks meiske. Maar nogmaals, ik ben er niet geboren, weet alleen dat alles en iedereen elkaar in de gaten houdt. Tenminste dat was vroeger zo.
Ja, klopt, maar ik ben blij dat de familie iig haar lichaam heeft. De onzekerheid is weg.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 02:21 schreef kree het volgende:
[..]
Nou nee, dat is nog steeds hoor zeg ik als er mijn hele leven wonende dus.
Het is echt vrijwel haast onmogelijk nl om iets te doen zonder dat het niet iemand ergens is opgevallen.
Nu is het met Anja natuurlijk wel best een late tijd en niet doorgaans uitgaansavond. Dus zulllen niet veel mensen zijn geweest sowieso.
Dat verklaart zoiets dus. Maar net wat ik al zei, ook al horen we dit niet via de politie hoe of wat er nu is dan gaat het via via wel bekend worden. Echt gegarandeerd.
Maar vooralsnog zitten we hier wel met veel vragen en weinig antwoorden?
mjah schrale troost kun je het wel noemen, Maarja het blijft wel treurig hoor zoiets.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 02:27 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Ja, klopt, maar ik ben blij dat de familie iig haar lichaam heeft. De onzekerheid is weg.
Ik keek laatst s'nachts op een Katwijk live stream en zag niks puur omdat het te donker was. In de avond rond 22:00 ook gekeken en toen kon ik nog wel redelijk wat zien. https://www.strandweer.nu/livestreams/katwijk/quote:Op vrijdag 28 juni 2019 02:33 schreef kree het volgende:
[..]
mjah schrale troost kun je het wel noemen, Maarja het blijft wel treurig hoor zoiets.
En tja ken haar verder niet, maarja blijft katwijkse he.
Maar ok even nog naar de details Ze is alles gelopen het hele stuk tussen woonhuizen door en ok verlichting ook niet crimineel etc.
Dan blijven er eigenlijk twee of mss wel eentje over en dat is het fietspad kanaaldijk. Of de Noorparkeerplaats. Maar ok en zal het voor jullie nog eens nalopen. Maar denk dat daar wel camera's hangen ook. Of zelfs als je die noorparkeerplaats langs noordkant langs gaat dan loop je langs een manege. Ook wel camera denk.
Dus tsja?
Tja ok als je zoiets weet en er dan ook onwijs rekening mee gaat houden als je dader was.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 18:58 schreef Prilt het volgende:
[..]
Ik keek laatst s'nachts op een Katwijk live stream en zag niks puur omdat het te donker was. In de avond rond 22:00 ook gekeken en toen kon ik nog wel redelijk wat zien. https://www.strandweer.nu/livestreams/katwijk/
Er zijn heel wat plekken volgens mij die in de nacht niet zichtbaar zijn. Vooral de duinen en strand en er moet echt licht in de buurt zijn om het camerabeeld zichtbaar te krijgen. Hopelijk beschikken de camera's in gebied over infrarood https://nl.wikipedia.org/wiki/Infraroodcamera want dan worden de onzichtbare stukken in een keer wel zichtbaar.
Ze is gewoon met de normale stroom meegedreven vanuit Katwijk en ongeveer drie weken later terechtgekomen boven Schiermonnikoog. Dat kan gewoon.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 02:37 schreef kree het volgende:
vraag eigenlijk, waar is ze nu in zee geraakt? Dat weten we iig zeker nu.
Maar was dat wel in Katwijk? en zo ja hoe kan zo iemand echt zo ver weg gaan stroming al dan niet tot boven wadden Duitsland?
Dat kan idd, maar ook niet gelijk het meest logische hoor. Er is een veel grotere kans dat zo iemand ergens eerder aan gaat spoelen. Bovendie werd eerst laag water en tenzij je echt heel ver op zee zou zijn dan gaat de stroming toch echt eerst naar het zuiden en pas weer naar noord met opkomende tijquote:Op vrijdag 28 juni 2019 19:22 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Ze is gewoon met de normale stroom meegedreven vanuit Katwijk en ongeveer drie weken later terechtgekomen boven Schiermonnikoog. Dat kan gewoon.
Maar dat is nu eenmaal niet gebeurd.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 19:29 schreef kree het volgende:
[..]
Dat kan idd, maar ook niet gelijk het meest logische hoor. Er is een veel grotere kans dat zo iemand ergens eerder aan gaat spoelen. Bovendie werd eerst laag water en tenzij je echt heel ver op zee zou zijn dan gaat de stroming toch echt eerst naar het zuiden en pas weer naar noord met opkomende tij
Is onmogelijk.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 19:22 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Ze is gewoon met de normale stroom meegedreven vanuit Katwijk en ongeveer drie weken later terechtgekomen boven Schiermonnikoog. Dat kan gewoon.
Ook nog aan Noordwijk gedacht alleen zal daar vast ergens camerabeeld van moeten zijn in Noordwijk en hadden ze die beelden ook vast laten zien. In de richting van Noordwijk waar het niet zo bewoond is wel nog een mogelijkheid.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 19:20 schreef kree het volgende:
[..]
Tja ok als je zoiets weet en er dan ook onwijs rekening mee gaat houden als je dader was.
Veel meer aannemelijker dat ze zelf op weg was naar ofzo. Maar ok daar hebben we geen feiten van ook.
zit ff te denken ook, dader met auto.... Maar rond die tijd is het aardig uitgestorven en ze hebben van alle toegangswegen wel beelden. Dus of camera op de binnensluis ofwel buitensluis vanaf Savoy (voormalig) .
Vanaf de noordkant komende dan weer niet. Maar ok daar op die weg staat wel ergens een camera denk.
Als er een auto bij was dan was ie gefilmd geweest ergens lijkt mij.
En naar Noordwijk gelopen en daar pas wat gebeurt? Hoe denken jullie daarover? Best flink stukje lopen, , maar dat is niet onmogelijk ook. En hoe het zit met camera's daar weet ik niet precies.
Cantine weg is wel heel erg uit de buurt hoor?quote:Op zaterdag 29 juni 2019 01:30 schreef Prilt het volgende:
[..]
Ook nog aan Noordwijk gedacht alleen zal daar vast ergens camerabeeld van moeten zijn in Noordwijk en hadden ze die beelden ook vast laten zien. In de richting van Noordwijk waar het niet zo bewoond is wel nog een mogelijkheid.
Situatie in onderstaand politie bericht is ook nog een mogelijkheid? Deze zeer trieste gebeurtenis vond een maand eerder plaats tov 28/29ste, in Katwijk op het fietspad nabij de Cantineweg.
https://www.politie.nl/mi(...)derland&distance=5.0
Op woensdagavond 17 april rond 20.30 uur, langs het fietspad van de N206 nabij de Cantineweg in Katwijk, is een vrouw lastiggevallen door een onbekende man. De jonge vrouw werd door de man omver geduwd waardoor zij ten val kwam. De politie komt graag in contact met specifiek drie wielrenners die mogelijk getuige van dit incident zijn geweest.
Cantineweg fietspad achter Westerbaan https://goo.gl/maps/ChAHqhgGa3dMWTXi7quote:Op zaterdag 29 juni 2019 05:11 schreef kree het volgende:
[..]
Cantine weg is wel heel erg uit de buurt hoor?
Niet logisch voor dit verhaal met Anja iig
Lijkt mij een ander losstaand verhaal wel.
Wacht ff hoor want je noemt nu dingenquote:Op zaterdag 29 juni 2019 05:40 schreef Prilt het volgende:
[..]
Niet Cantineweg maar dat fietspad achter Westerbaan https://goo.gl/maps/ChAHqhgGa3dMWTXi7
Zover is het ook weer niet van elkaar vandaan. Fietspad achter Westerbaan ligt nabij Cantineweg 2 km (anwb routeplanner) naar het Biltpad/Groen van Prinsterenweg (het stuk dat mogelijk voor Heeren van Katijwijk bewandeld is.
Dat zij langs Cantineweg zou hebben gelopen bedoel ik niet. Mogelijk dat zij de dader uit Cantineweg ergens tegen is gekomen en zelfde soort situatie zich voor deed?quote:Op zaterdag 29 juni 2019 05:52 schreef kree het volgende:
[..]
Wacht ff hoor want je noemt nu dingen
Het is echt wel een onwijs eindje lopen hoor. Afgezien nog totaal niet in de richting die Anja zou moeten lopen?
Catineweg is parallel aan de westerbaan ja dat klopt. Cantineweg is fiets/looppad alleen nog tegenwoordig.
vanuit die kroeg in het centrum half uur minimaal doe je daar over. En moet je doorstappen.
aha zo.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 06:05 schreef Prilt het volgende:
[..]
Dat zij langs Cantineweg zou hebben gelopen bedoel ik niet. Mogelijk dat zij de dader uit Cantineweg ergens tegen is gekomen en zelfde soort situatie zich voor deed?
Omdat aan de Cantineweg op fietspad plaatsvond denk ik juist fiets, lopen, of brommer. Worden fietspaden daar in de gaten gehouden met camera? Auto was zeker opgemerkt inderdaad.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 06:17 schreef kree het volgende:
Niet heel logisch hoor met auto, die had ergens wel en keertje op camera gestaan dan nl.
Nou ja dat zou kunnen ofzo wel?quote:Op zaterdag 29 juni 2019 06:40 schreef Prilt het volgende:
[..]
Omdat aan de Cantineweg op fietspad plaatsvond denk ik juist fiets, lopen, of brommer. Worden alle fietspaden in de gaten gehouden met camera? Auto was zeker opgemerkt inderdaad.
Een mogelijk verband zie ik erin. Buiten Katwijk te water geraakt zou ook kunnen maar blijft vreemd dat haar tas vlakbij huis is gevonden in het water. Brommer/fiets kan ook ergens neergezet zijn op verlaten stuk.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 06:54 schreef kree het volgende:
[..]Om[quote]Op zaterdag 29 juni 2019 06:54 schreef kree het volgende:
[..]
Nou ja dat zou kunnen ofzo wel?
maar nu koppel je dat aan eerder incident?
Het vreemde is dus dat ik niet denk dat ze hier in Katwijk in zee is geraakt?
Eerder ergens anders dus. Enne ok je neemt zo iemand niet ff mee op een brommertje natuurlijk?
nou het vreemde is die tas en feit dat ze later weer bij de binnensluis is geweestquote:Op zaterdag 29 juni 2019 07:19 schreef Prilt het volgende:
[..]
Een mogelijk verband zie ik erin. Buiten Katwijk te water geraakt zou ook kunnen maar blijft vreemd dat haar tas vlakbij huis is gevonden in het water. Brommer/fiets kan ook ergens neergezet zijn op verlaten stuk.
er is trouwens niet echt een onwijs verlaten stuk? (200m ofzo en dat is nog de hoorneslaan wat redelijk drukke weg is en met ok verlichting wel) Klein beetje na binnensluis. Maar voor de rest is die complete route huizen, ook dat maakt het vreemd al.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 07:19 schreef Prilt het volgende:
[..]
Een mogelijk verband zie ik erin. Buiten Katwijk te water geraakt zou ook kunnen maar blijft vreemd dat haar tas vlakbij huis is gevonden in het water. Brommer/fiets kan ook ergens neergezet zijn op verlaten stuk.
In Katwijk wonen ongeveer 64.000 mensen. Het is geen dorpje dat maar één dorpsgek heeft die alles gedaan heeft.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 06:05 schreef Prilt het volgende:
[..]
Dat zij langs Cantineweg zou hebben gelopen bedoel ik niet. Mogelijk dat zij de dader uit Cantineweg ergens tegen is gekomen en zelfde soort situatie zich voor deed?
Een gek die niet gepakt is, het wel lekker vond en zin had in meer?quote:Op zaterdag 29 juni 2019 13:28 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
In Katwijk wonen ongeveer 64.000 mensen. Het is geen dorpje dat maar één dorpsgek heeft die alles gedaan heeft.
Ja, maar is een bezwaar. Er zijn geen aanwijzingen voor enig misdrijf.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 16:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Een gek die niet gepakt is, het wel lekker vond en zin had in meer?
dat is een aanname en dat weten we niet.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 16:56 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Ja, maar is een bezwaar. Er zijn geen aanwijzingen voor enig misdrijf.
Nou, laat ik het dan zó zeggen: wij hebben geen aanwijzingen voor enig misdrijf.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 17:19 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
dat is een aanname en dat weten we niet.
Wij ?quote:Op zaterdag 29 juni 2019 17:23 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Nou, laat ik het dan zó zeggen: wij hebben geen aanwijzingen voor enig misdrijf.
Of de politie aanwijzingen heeft voor enig misdrijf, weten we niet. Maar er zijn geen aanwijzingen dat de politie aanwijzingen voor een misdrijf zou hebben.
Ja, andersom is het net zo goed, we hebben nl ook geen aanwijzingen voor suicide of zo verward dat ze die hele rare dingen ging doen?quote:Op zaterdag 29 juni 2019 17:23 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Nou, laat ik het dan zó zeggen: wij hebben geen aanwijzingen voor enig misdrijf.
Of de politie aanwijzingen heeft voor enig misdrijf, weten we niet. Maar er zijn geen aanwijzingen dat de politie aanwijzingen voor een misdrijf zou hebben.
OK, die tas in het water zou inderdaad een aanwijzing kunnen zijn.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 17:34 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Wij ?
Praat gewoon voor jezelf.
Tas in het water is al een aanwijzing.
De politie doet nog steeds onderzoek, is overal te lezen .
Klopt ook. Wij hebben nauwelijks aanwijzingen en überhaupt weinig tot geen informatie over de achtergronden en persoonlijkheid van het slachtoffer.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 17:53 schreef kree het volgende:
[..]
Ja, andersom is het net zo goed, we hebben nl ook geen aanwijzingen voor suicide of zo verward dat ze die hele rare dingen ging doen?
Dus tsja?
Ik zie op dat filmpje geen enkele aanwijzing voor verward gedrag.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 17:57 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Klopt ook. Wij hebben nauwelijks aanwijzingen en überhaupt weinig tot geen informatie over de achtergronden en persoonlijkheid van het slachtoffer.
Wat we wel hebben zijn de camerabeelden die door Opsporing Verzocht zijn uitgezonden. Daarop zijn toch wel aanwijzingen te zijn voor verward gedrag. Maar dat zou goed verklaard kunnen worden door de lichte staat van dronkenschap waarvan de cafébaas berichtte.
Wat voor dingen dan?quote:Op zaterdag 29 juni 2019 18:04 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Ik zie op dat filmpje geen enkele aanwijzing voor verward gedrag.
Sterker nog, ik zie in de slow motion beelden dingen die nog aan de orde gaan komen.
ja maar persoonlijk vind ik die camerabeelden ook niet eens onwijs raar?quote:Op zaterdag 29 juni 2019 17:57 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Klopt ook. Wij hebben nauwelijks aanwijzingen en überhaupt weinig tot geen informatie over de achtergronden en persoonlijkheid van het slachtoffer.
Wat we wel hebben zijn de camerabeelden die door Opsporing Verzocht zijn uitgezonden. Daarop zijn toch wel aanwijzingen te zijn voor verward gedrag. Maar dat zou goed verklaard kunnen worden door de lichte staat van dronkenschap waarvan de cafébaas berichtte.
Dat gaat je niks aan.quote:
Niet bijzonder raar. Wat ik zie tot de snackbar (2:40 uur) is een behoorlijk aangeschoten vrouw die enigszins gedesoriënteerd is, en enigszins verward, mogelijk door consumptie van wijn.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 18:08 schreef kree het volgende:
[..]
ja maar persoonlijk vind ik die camerabeelden ook niet eens onwijs raar?
Zwker met wetende dat ze moeilijk loopte enzo.
Dus ok wat wel raar is zijn de tijden enzo?
Dat aan die deur trekken of daar binnen te gaan is ook raar trouwens? (moet een reden gehad hebben denk)quote:Op zaterdag 29 juni 2019 18:18 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Niet bijzonder raar. Wat ik zie tot de snackbar (2:40 uur) is een behoorlijk aangeschoten vrouw die enigszins gedesoriënteerd is, en enigszins verward, mogelijk door consumptie van wijn.
Maar in het uur daarna moet er "iets" gebeurd zijn. Alleen dat "iets" kan werkelijk van alles zijn, met of zonder betrokkenheid van een andere persoon.
Nee, ik vind niet dat ik mij nogal vreemd gedraag.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 18:15 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Dat gaat je niks aan.
Wij werken hier ook achter de schermen, net zoals de politie.
Daarvoor is dm.
Jij gedraagt je nogal vreemd in dit topic, vind je zelf ook niet?
Je komt zogenaamd uit Katwijk en ben nog te beroerd om even bij de KNRM te gaan kijken of daar camera’s
Hangen. Dus zo heel erg begaan met deze zaak ben je niet.
Je komt eerder ruis op de lijn brengen met dat gewauwel over dat Anja in Bdsm en loverboys sferen verkeerde omdat haar vriendin daar een boekje over gaat schrijven.pure BS.
Ook blijf je alsmaar hameren op het feit dat er geen aanwijzingen zijn, ze verward rondliep en dat soort onzin.
Kom je dat doelbewust doen ? Ja ik denk het wel.
Jij riep eerst nog dat ze ontvoerd was en dat er geen enkel ander scenario mogelijk was.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 16:56 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Ja, maar is een bezwaar. Er zijn geen aanwijzingen voor enig misdrijf.
Ja, aanvankelijk dacht ik dat ontvoering het meest waarschijnlijke scenario was, vooral omdat die tas in het water was gevonden.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 18:46 schreef ikleesalleen007 het volgende:
[..]
Jij riep eerst nog dat ze ontvoerd was en dat er geen enkel ander scenario mogelijk was.
Er zijn zeker wel aanwijzingen voor een misdrijf.
- tas in het water op andere plek dan Anja
- tas miste al op de beelden van 3.45, waarvan ze niet zeker waren dat het Anja was. Ze was op die beelden zeker gedesoriënteerd, wat wijst op drogeren.
- ze keek achterom, wat op achtervolging kan duiden
- op mij kwam het over alsof ze hulp zocht bij de cafetaria
- dat ze niet direct naar huis ging kan ook het gevolg zijn van een naar gevoel of gevolgd worden
- op de parkeerplaats bij het strand gebeuren nog wel eens wat dingen volgens de politie, wellicht was Anja getuige van iets dat ze niet had mogen zien
Ik zag op de beelden van eerder die avond een vrolijke Anja. Suïcide lijkt me daarom echt niet plausibel. Een psychose, zo van het ene op het andere moment? Onwaarschijnlijk.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 19:09 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Ja, aanvankelijk dacht ik dat ontvoering het meest waarschijnlijke scenario was, vooral omdat die tas in het water was gevonden.
Mijn redenering op dat moment was: ja, dan moet er dus wel een derde in het spel zijn, want niemand gooit zijn eigen tas in het water.
Maar later bedacht ik dat juist dát toch mogelijk was. Iemand die verward is en/of suïcidaal, of een psychose heeft, kan wel degelijk haar tas zélf in het water hebben gegooid of achter gelaten.
Voortschrijdend inzicht.
Maar deze hypothese is dus gebaseerd op de mogelijkheid van een psychose en/of een neiging tot suïcide. Als deze mogelijkheid echter is uitgesloten, omdat het slachtoffer geen medische geschiedenis heeft die dit ondersteunt, dán komt de betrokkenheid van een derde persoon en misschien een misdrijf weer naar voren.
Vanaf 2:20 in slow motion 0.25 lijkt het er heel erg alsof er via rechterarm op mobiel gekeken wordt. Het schermlicht lijkt ook haar gezicht te verlichten. Of het was haar horloge welke alleen op 1:05 nog om haar linkerarm zat. Vele malen in slow motion bekeken en het lijkt mij een typische mobiel kijken houding via rechterarm. De manier van kijken verschilt nogal tov 1:05 op het horloge kijken via linkerarm. Mobiel of toch horloge ?quote:Op zaterdag 29 juni 2019 18:46 schreef ikleesalleen007 het volgende:
[..]
Jij riep eerst nog dat ze ontvoerd was en dat er geen enkel ander scenario mogelijk was.
Er zijn zeker wel aanwijzingen voor een misdrijf.
- tas in het water op andere plek dan Anja
- tas miste al op de beelden van 3.45, waarvan ze niet zeker waren dat het Anja was. Ze was op die beelden zeker gedesoriënteerd, wat wijst op drogeren.
- ze keek achterom, wat op achtervolging kan duiden
- op mij kwam het over alsof ze hulp zocht bij de cafetaria
- dat ze niet direct naar huis ging kan ook het gevolg zijn van een naar gevoel of gevolgd worden
- op de parkeerplaats bij het strand gebeuren nog wel eens wat dingen volgens de politie, wellicht was Anja getuige van iets dat ze niet had mogen zien
Klopt, op het moment dat ze de kanaaldijk oploopt langs die snackbar heeft ze haar telefoon in haar linkerhand. Arm hangt naar beneden.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 21:50 schreef Prilt het volgende:
[..]
Vanaf 2:20 in slow motion 0.25 lijkt het er heel erg alsof er via rechterarm op mobiel gekeken wordt. Het schermlicht lijkt ook haar gezicht te verlichten. Of het was haar horloge welke alleen op 1:05 nog om haar linkerarm zat. Vele malen in slow motion bekeken en het lijkt mij een typische mobiel kijken houding via rechterarm. De manier van kijken verschilt nogal tov 1:05 op het horloge kijken via linkerarm. Mobiel of toch horloge ?
Dat had ik ook opgemerkt.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 22:11 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Klopt, op het moment dat ze de kanaaldijk oploopt langs die snackbar heeft ze haar telefoon in haar linkerhand. Arm hangt naar beneden.
Iets later zie je een “streepje” licht.
Dat is de reflectie van een lantaarnpaal op de bovenkant van haar telefoon.
Dus daar had ze haar telefoon nog.quote:
Nog een paar dagen wachten voordat ik met pm hier kan reageren. Zodra dat mogelijk is zal ik via pm antwoorden.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 22:11 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Klopt, op het moment dat ze de kanaaldijk oploopt langs die snackbar heeft ze haar telefoon in haar linkerhand. Arm hangt naar beneden.
Iets later zie je een “streepje” licht.
Dat is de reflectie van een lantaarnpaal op de bovenkant van haar telefoon.
Of eerder?quote:Op zaterdag 29 juni 2019 22:28 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Dus daar had ze haar telefoon nog.
Dan moet haar tas op een later tijdstip in de sloot zijn gekomen.
Ik dacht dat haar tas gevonden werd met haar telefoon erin ?quote:Op zaterdag 29 juni 2019 22:42 schreef kree het volgende:
[..]
Of eerder?
Tas=niet telefoon ook gelijk.
Wellicht had ze die nog wel mee en later ergens gedumpt ofzo?
Blijft raar dit steeds meer vragen eigenlijk.
o spannendquote:Op zaterdag 29 juni 2019 22:41 schreef Prilt het volgende:
[..]
Nog een paar dagen wachten voordat ik met pm hier kan reageren. Zodra dat mogelijk is zal ik via pm antwoorden.
?quote:Op zaterdag 29 juni 2019 22:42 schreef kree het volgende:
[..]
Of eerder?
Tas=niet telefoon ook gelijk.
Wellicht had ze die nog wel mee en later ergens gedumpt ofzo?
Blijft raar dit steeds meer vragen eigenlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat meer info
Jaquote:Op zaterdag 29 juni 2019 22:45 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
?
Die telefoon zat in de gevonden tas
quote:Op zaterdag 29 juni 2019 22:46 schreef ootjekatootje het volgende:
Ja daar staat dit in:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat meer info
Cindy Beugelsdijk is sinds vier jaar de uitbater van café In den Blauwen Bock. De avond van Anja Schaaps verdwijning was ze nog wat dingen aan het bijwerken op haar laptop aan een van de hoge bruine tafels. „Er wordt steeds gezegd dat ze dronken was toen ze hier wegging, vanwege haar loopje. Maar dat is gewoon de manier waarop ze beweegt.”
Ja helemaal zo lam als een gieter zal ze niet zijn geweest ook.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 22:56 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Ja daar staat dit in:
Cindy Beugelsdijk is sinds vier jaar de uitbater van café In den Blauwen Bock. De avond van Anja Schaaps verdwijning was ze nog wat dingen aan het bijwerken op haar laptop aan een van de hoge bruine tafels. „Er wordt steeds gezegd dat ze dronken was toen ze hier wegging, vanwege haar loopje. Maar dat is gewoon de manier waarop ze beweegt.”
Die man is een neef uit Duitsland.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 23:00 schreef kree het volgende:
[..]
Ja helemaal zo lam als een gieter zal ze niet zijn geweest ook.
Bovendien zit daar met een familielid ook nog
Ook nog raar want die logeert daar boven die kroeg? Is b&b daar, dat wel. Maar waarom zou je daar logeren eigenlijk?
nou ongeacht ov staking, rond die tijd kom je al niet eens meer naar Leiden, want geen bussen al meer.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 23:03 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Die man is een neef uit Duitsland.
Die wilde eigenlijk terug met de trein maar dat kon niet vanwege de Ov staking.
Top !quote:Op zaterdag 29 juni 2019 22:41 schreef Prilt het volgende:
[..]
Nog een paar dagen wachten voordat ik met pm hier kan reageren. Zodra dat mogelijk is zal ik via pm antwoorden.
Waar ik benieuwd naar ben.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 23:18 schreef kree het volgende:
Ik mis trouwens vanaf die kroeg wel wat camerabeelden want weet dat er daar nog een paar hangen nl.
owh ik kan hier iig wat antwoordden op geven.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 23:24 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Waar ik benieuwd naar ben.
Die parkeerplaats is daar 1 uitrit of meerdere ?
Gaan alle auto’s altijd achter het oude Savoy langs ?
Het laatste shot uit dat filmpje is gefilmd vanaf Savoy.
Tot hoelaat kan je daar in en uitrijden?
Mag je daar met een camper overnachten en is daar controle op?
Komen en blijven daar hangjongeren hangen die uit de scum komen ?
Die camping is daar s’avond toezicht en hangen er camera’s ?
Hangen er bij het KNRM gebouw camera’s ?
Zo bezig met afvallen maar nog wel midden in de nacht een snackbar binnen willen gaan?quote:Op zaterdag 29 juni 2019 23:14 schreef Spectator19 het volgende:
Dat Anja Schaap zo aan het rondwandelen was, vinden mensen die haar kennen niet vreemd. „Ze was erg bezig met afvallen’’, zegt een jonge blonde vrouw die bij snackbar Family bestellingen opneemt. „Je zag haar hier altijd in de buurt: hoofd naar beneden, en lopen. Altijd alleen.
Is dat ergens officieel bekend gemaakt?quote:Op zaterdag 29 juni 2019 22:45 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
?
Die telefoon zat in de gevonden tas
Iedereen wil weleens een cheat dayquote:Op zondag 30 juni 2019 01:14 schreef praadje het volgende:
[..]
Zo bezig met afvallen maar nog wel midden in de nacht een snackbar binnen willen gaan?
A bon, dus dat pad maakt een wandelroute rond.quote:Op zondag 30 juni 2019 00:17 schreef Prilt het volgende:
https://goo.gl/maps/W5MUjj72Myn1z38j7 Dit pad sluit aan op de vindplaats tas.
https://goo.gl/maps/Rs1PRYPQ1UA9SoXP6
Staat ook in verbinding met de duinen , parkeerplaats en strand.
Nee. Dat er geen aanwijzingen zijn is geen aanname maar een feit. Als je zonder aanwijzingen toch breed gaat uitpakken over wat er allemaal wel niet mogelijk is, betreed je de wereld die BNW heet.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 17:19 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
dat is een aanname en dat weten we niet.
Eensquote:Op zondag 30 juni 2019 13:10 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Nee. Dat er geen aanwijzingen zijn is geen aanname maar een feit. Als je zonder aanwijzingen toch breed gaat uitpakken over wat er allemaal wel niet mogelijk is, betreed je de wereld die BNW heet.
Bij BNW hoort dat Peter R. de Vries niks mag zeggen omdat.... omdat.... het Peter R. de Vries is!
Bij BNW hoort ook dat zaken waarvoor geen sterke aanwijzingen bestaan klakkeloos worden aangenomen. Zo schijnt er een “dader” te zijn, hoewel er geen enkele aanwijzing is voor een misdrijf en de politie geen klopjacht heeft geopend en de familie niet heeft aangedrongen op een intensief onderzoek. (Vergelijk dat eens met Anne Faber.) En zo wordt er, op grond van wat beelden van een lachende Anja, “vastgesteld” dat ze “happy” was. Alsof iemand met ernstige psychische problemen niet zou kunnen lachen in het gezelschap van mensen die ze vertrouwt.
Bij BNW hoort ook dat zaken waarvoor wel sterke aanwijzingen bestaan worden ontkend. In het holst van de nacht urenlang kriskras door Katwijk dwalen, om 20 voor 3 aan de deur van een uiteraard gesloten snackbar rammelen, tas kwijtraken - dat alles mag niet als verward gedrag worden aangemerkt. Er is in dit topic zelfs dreigende taal gesproken tegen iemand die het waagde dit gedrag verward te noemen. Ook meent iemand dat ze misschien niet in Katwijk te water is geraakt (vergelijk Wim Dankbaar die volhoudt dat Marianne Vaatstra niet in het weiland is vermoord.)
Goeie zet van de moderators om dit topic niet in NWS maar in BNW te plaatsen.
hele goede zet, ik open er geen topic meer.quote:Op zondag 30 juni 2019 13:10 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Nee. Dat er geen aanwijzingen zijn is geen aanname maar een feit. Als je zonder aanwijzingen toch breed gaat uitpakken over wat er allemaal wel niet mogelijk is, betreed je de wereld die BNW heet.
Bij BNW hoort dat Peter R. de Vries niks mag zeggen omdat.... omdat.... het Peter R. de Vries is!
Bij BNW hoort ook dat zaken waarvoor geen sterke aanwijzingen bestaan klakkeloos worden aangenomen. Zo schijnt er een “dader” te zijn, hoewel er geen enkele aanwijzing is voor een misdrijf en de politie geen klopjacht heeft geopend en de familie niet heeft aangedrongen op een intensief onderzoek. (Vergelijk dat eens met Anne Faber.) En zo wordt er, op grond van wat beelden van een lachende Anja, “vastgesteld” dat ze “happy” was. Alsof iemand met ernstige psychische problemen niet zou kunnen lachen in het gezelschap van mensen die ze vertrouwt.
Bij BNW hoort ook dat zaken waarvoor wel sterke aanwijzingen bestaan worden ontkend. In het holst van de nacht urenlang kriskras door Katwijk dwalen, om 20 voor 3 aan de deur van een uiteraard gesloten snackbar rammelen, tas kwijtraken - dat alles mag niet als verward gedrag worden aangemerkt. Er is in dit topic zelfs dreigende taal gesproken tegen iemand die het waagde dit gedrag verward te noemen. Ook meent iemand dat ze misschien niet in Katwijk te water is geraakt (vergelijk Wim Dankbaar die volhoudt dat Marianne Vaatstra niet in het weiland is vermoord.)
Goeie zet van de moderators om dit topic niet in NWS maar in BNW te plaatsen.
Waarom niet? Je bent er anders verdomd goed in zonder aanwijzingen dingen erg breed uit te pakken..?quote:Op zondag 30 juni 2019 13:53 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
hele goede zet, ik open er geen topic meer.
nee hoor, ik heb geen idee wat er gebeurt kan zijn, maar dat had je al gelezrnquote:Op zondag 30 juni 2019 13:55 schreef HarrylnDeWarrie het volgende:
[..]
Waarom niet? Je bent er anders verdomd goed in zonder aanwijzingen dingen erg breed uit te pakken..?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |