Wat zou er gebeurd kunnen zijn met Anja?quote:Lichaam vermiste Anja Schaap aangetroffen in zee
UPDATE
Het lichaam van de vermiste Anja Schaap (33) uit Katwijk is boven de Waddeneilanden in zee aangetroffen. Dat meldt de politie. De vrouw verdween op 29 mei en was sindsdien vermist.
Volgens de politie heeft de bemanning van een Duits schip het stoffelijk overschot gisteren om 13.30 uur gevonden in de zee boven de Waddeneilanden. Waar precies, is niet bekendgemaakt. Omdat het lichaam voldeed aan het signalement van de Katwijkse Anja Schaap werd vandaag contact gelegd met het onderzoeksteam van de eenheid Den Haag. Daar valt de badplaats Katwijk onder.
Op basis van specifieke, niet nader gemelde, kenmerken bleek het volgens de politie inderdaad om haar te gaan. Sectie en verder politieonderzoek moeten uitwijzen wat er met Anja Schaap is gebeurd en hoe zij in het water terecht is gekomen. Haar familie is inmiddels op de hoogte gebracht. De nabestaanden geven aan dat zij graag rust willen om het verlies te kunnen verwerken.
Familieleden en vrienden hebben vanavond geschokt gereageerd op de vondst van Anja Schaap. Op sociale media betuigen ze hun steun en tonen ze medeleven. ,,Met groot verdriet deel ik dit bericht. Dank dat God ons gebed heeft gehoord. Dank aan al die mensen voor hulp en steun. Kostbaar al die liefde”, twittert haar zus Jacolien.
Ook de Katwijkse burgemeester Cornelis Visser liet vanavond van zich horen. Hij dankt de politie en andere hulpdiensten “voor de wekenlange zoektocht” naar Schaap. ,,Ik wens haar familie sterkte bij het verlies van hun zus en tante.”
Kort na haar verdwijning bleek dat Schaap op de bewuste dag (29 mei) uren door Katwijk had gelopen. Dat is ook op beelden van bewakingscamera's te zien die gisteren werden getoond in het programma Opsporing Verzocht. Schaap had die avond afgesproken met een familielid in eetcafé In den Blauwen Bock in Katwijk. Op de beelden is te zien dat ze daar opgewekt binnenkwam. Iets voor 02.00 uur vertrok ze, waarna ze twee uur lang door het dorp liep. Rond 02.40 uur was ze te zien op camerabeelden bij een cafetaria aan de Melkweg. Ze wilde daar naar binnen, maar de zaak bleek al gesloten. In de buurt van dit cafetaria is twee dagen later haar tas gevonden.
Café
Volgens Erik Houtenbos, eigenaar van etablissement In den Blauwen Bock, had Anja Schaap het erg naar haar zin toen ze een deel van de middag en avond in het café was. ,,Haar gedrag was, zo heb ik begrepen van medewerkers, volstrekt normaal. En ze genoot”, vertelde hij vandaag aan deze site. Op dat moment was nog niet bekend dat ze is gevonden. Houtenbos benadrukte dat ze in geen geval ‘bezopen’ zijn zaak verliet. ,,Hooguit aangeschoten.” Dat ze op de door de politie getoonde camerabeelden moeilijk lijkt te lopen, is volgens de kroegbaas en de politie niet opvallend. Anja Schaap, zo stelt Houtenbos, liep wegens gezondheidsproblemen aan haar benen anders dan normaal. ,,Ze wandelde graag.”
Na haar vermissing gingen zeker honderd vrijwilligers in de duinen rondom Katwijk en in haar woonwijk Rijnsoever op zoek naar Anja. Dat leverde geen aanknopingspunten op. De politie heeft verder geen mededelingen gedaan over de vondst van Schaap en wat haar mogelijk is overkomen. Een familielid schreef kort na haar verdwijning dat ze mogelijk bij iemand in de auto stapte.
De politie sprak vanaf het begin van een ‘urgente vermissing’. Haar familie maakte zich grote zorgen. ,,Lieve Anja, weer een dag voorbij zonder dat we je hebben gevonden. Wat een hel is dit”, schreef een familielid op Facebook. ,,Het leven staat voor ons letterlijk op pauze.” Vrienden hielden er rekening mee dat Anja misschien ergens in het water is gevallen.
Bron https://www.ad.nl/binnenl(...)ps://www.google.com/
Want de politie heeft jou hoogst persoonlijk medegedeeld dat dit niet zo was?quote:Op woensdag 19 juni 2019 21:37 schreef de_boswachter het volgende:
Opgelost dankzij al die goede tips van FOK. Dat ze drugs had gebruikt,
Had ik niet eens bij stilgestaan, zaak sowieso niet gevolgd, maar als je op woensdagnacht om 2:40 nog langs de snackbar wilt gaan is dat idd niet de brave burger 9 tot 5 mentaliteit.quote:Op woensdag 19 juni 2019 21:37 schreef de_boswachter het volgende:
Opgelost dankzij al die goede tips van FOK. Dat ze drugs had gebruikt, dat ze tippelde etc. etc.
Want het is alleen normaal om te snacken op vrijdag, zaterdag en zondag.quote:Op woensdag 19 juni 2019 21:53 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Had ik niet eens bij stilgestaan, zaak sowieso niet gevolgd, maar als je op woensdagnacht om 2:40 nog langs de snackbar wilt gaan is dat idd niet de brave burger 9 tot 5 mentaliteit.
Anja kwam daar als vaste klant elke week en wist dat het niet open is tot diep in de nacht.quote:Op woensdag 19 juni 2019 21:56 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Want het is alleen normaal om te snacken op vrijdag, zaterdag en zondag.
Juist! Of eventueel thuis, in besloten kring, onder het genot van bittergarnituur.quote:Op woensdag 19 juni 2019 21:56 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Want het is alleen normaal om te snacken op vrijdag, zaterdag en zondag.
Zag je al wel in de kroeg. Het scheelde niks of ze had op de bar gedanst en een lamp uit het plafond getrokkenquote:Op woensdag 19 juni 2019 21:57 schreef roos94 het volgende:
[..]
Anja kwam daar als vaste klant elke week en wist dat het niet open is tot diep in de nacht.
Dat ze toch probeerde de deur te forceren om 2.40 uur terwijl de winkel pikkedonker is blijkt eruit dat ze flink de weg kwijt was.
Op het beeld van 3.45 liep ze nog alsof ze zwaar onder invloed was. Dit is twee uur na verlaten van het cafe. Dat is gek.quote:Op woensdag 19 juni 2019 22:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zag je al wel in de kroeg. Het scheelde niks of ze had op de bar gedanst en een lamp uit het plafond getrokken
Maar anders dan normaal?quote:Op woensdag 19 juni 2019 22:22 schreef roos94 het volgende:
[..]
Op het beeld van 3.45 liep ze nog alsof ze zwaar onder invloed was. Dit is twee uur na verlaten van het cafe. Dat is gek.
Op de beginbeelden voordat ze het cafe in ging liep ze niet zo.quote:Op woensdag 19 juni 2019 22:24 schreef marsan het volgende:
[..]
Maar anders dan normaal?
Dat ze op de door de politie getoonde camerabeelden moeilijk lijkt te lopen, is volgens de kroegbaas en de politie niet opvallend. Anja Schaap, zo stelt Houtenbos, liep wegens gezondheidsproblemen aan haar benen anders dan normaal. ,
Die beelden zijn nogal onduidelijk.quote:Op woensdag 19 juni 2019 22:29 schreef roos94 het volgende:
[..]
Op de beginbeelden voordat ze het cafe in ging liep ze niet zo.
Ook lijkt ze het op de beelden van 3.45 erg koud te hebben. Waarschijnlijk is ze dus al een keer in het water gevallen, tas verloren en toen eruit geklommen
Heb het gedeelte over koud hebben veel zien langs komen op sociale media door verschillende mensen. Zo onduidelijk vind ik ze eigenlijk niet. Denk ook niet dat ze daar haar tas nog droegquote:
Zo zag ik het niet. Ze liep met opgetrokken schouders van iemand die koud en nat is.quote:Op woensdag 19 juni 2019 22:22 schreef roos94 het volgende:
[..]
Op het beeld van 3.45 liep ze nog alsof ze zwaar onder invloed was. Dit is twee uur na verlaten van het cafe. Dat is gek.
Toch is het gek dat die neef niets afwijkends is opgevallen, want meteen na het verlaten van het café begon ze zich vreemd te gedragen.quote:Op woensdag 19 juni 2019 22:48 schreef roos94 het volgende:
Wel echt medelijden met die neef. Die voelt zich wss voor altijd schuldig dat hij haar niet thuis heeft gebracht. Maar tis zijn schuld natuurlijk niet. Wel een flinke pijn op je schouder zoiets.
Dat is gewoon de stroming van de zee.quote:Op woensdag 19 juni 2019 22:49 schreef ikleesalleen007 het volgende:
Zo triest.
Zoveel vragen. Ik heb er de ballen verstand van, maar stel je loopt bij Katwijk de zee in: Kun je dan boven Schiermonnikoog belanden?
Oh, oké. Op twitter werden kaartjes gedeeld van de stroming en dat het niet klopte, vandaar.quote:Op woensdag 19 juni 2019 22:50 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Dat is gewoon de stroming van de zee.
Ik denk echt dat zij misschien gedrogeerd is oid. Of dat ze niet vaak dronk en dat die alcohol klap later kwam, toen ze al buiten was? Het kan soms zomaar in je hoofd slaan.quote:Op woensdag 19 juni 2019 22:50 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Toch is het gek dat die neef niets afwijkends is opgevallen, want meteen na het verlaten van het café begon ze zich vreemd te gedragen.
Wat mij opviel is dat degene op de camera’s richting de parkeerplaats leek te lopen. De agent in Opsporing Verzocht liet al vallen dat daar niet altijd fijne dingen gebeuren. Getuige of slachtoffer geworden van iets lijkt me vrij aannemelijk.quote:Op woensdag 19 juni 2019 22:53 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik denk echt dat zij misschien gedrogeerd is oid. Of dat ze niet vaak dronk en dat die alcohol klap later kwam, toen ze al buiten was? Het kan soms zomaar in je hoofd slaan.
Ze lijkt ontzettend verward. We weten niet of ze een historie heeft van psychische problematiek/psychose of dergelijke. Toen ik die beelden zag schrok ik wel. Had er maar iemand langs haar gelopen die zag dat het niet goed ging en die haar thuis kon brengen. Intens triest en onbegrijpelijk. Zo moet niemand eindigen.
Suicide is het denk ik ook niet. Maar ze kan wel verward het water in zijn gelopen en toen zijn meegesleurdquote:Op woensdag 19 juni 2019 22:57 schreef ikleesalleen007 het volgende:
[..]
Wat mij opviel is dat degene op de camera’s richting de parkeerplaats leek te lopen. De agent in Opsporing Verzocht liet al vallen dat daar niet altijd fijne dingen gebeuren. Getuige of slachtoffer geworden van iets lijkt me vrij aannemelijk.
Suïcide lijkt me echt vergezocht gezien haar gemoedstoestand eerder die avond.
Inderdaad verschrikkelijk. Wat moet ze bang zijn geweest...quote:Op woensdag 19 juni 2019 23:00 schreef roos94 het volgende:
[..]
Suicide is het denk ik ook niet. Maar ze kan wel verward het water in zijn gelopen en toen zijn meegesleurdArme vrouw. En arme familie. Hartverscheurend.
Het schijnt dat ze niet vaak uitging.quote:Op woensdag 19 juni 2019 23:02 schreef roos94 het volgende:
Trouwens een tijd geleden vroeg iemand op twitter of Anja misschien onder invloed kon zijn van een middel. Daar werd door haar vriendin heel heftig en ontkennend op gereageerd. Ook andere mensen die zeiden Nee dat is niet zo, dat kun je niet maken enz om te zeggen![]()
Was het niet des-Anja's om drank of drugs te gebruiken? Neem aan dat ze elke bezoeker van dat cafe die avond van binnen naar buiten keren en onderzoeken wie wat deed en met Anja gepraat heeft. Maar aan de andere kant mocht zij gedrogeerd zijn is de kans er dat dit op cameras te zien moeten zijn dus ik denk dat dat dan niet zo is.. dat cafe leek niet erg groot aan de binnenkant en de cameras waren scherp.
Inderdaad. Maar men dacht dat ze wandelingen deed voor de gezondheid. We weten natuurlijk niet of ze op die wandelingen nog een ander doel had? Sommige drugs veroorzaakt wandeldrang..quote:Op woensdag 19 juni 2019 23:07 schreef ikleesalleen007 het volgende:
[..]
Het schijnt dat ze niet vaak uitging.
Aan de ene kant sluit ik middelengebruik niet uit. De vermagering...het ronddolen.
Aan de andere kant strookt dat weer niet met haar wandelingen voor een goede gezondheid.
Klopt, op de beelden een heel stuk slanker. Ze was ook afgevallen.quote:Op woensdag 19 juni 2019 23:10 schreef roos94 het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar men dacht dat ze wandelingen deed voor de gezondheid. We weten natuurlijk niet of ze op die wandelingen nog een ander doel had? Sommige drugs veroorzaakt wandeldrang..
Ik herkende haar overigens totaal niet op de beelden, als ik vergelijk met gedeelde fotos van haar. Ze leek op de beelden ontzettend jong. Zou haar midden 20 schatten. Op de fotos leek ze een stuk ouder en ook voller.
De beelden zijn weg gehaald van internet zie ik nu.
Licht eraan hoe warm de zee was....quote:Op woensdag 19 juni 2019 23:11 schreef capricia het volgende:
20 dagen vermist geweest. Stel dat ze idd diezelfde nacht overleden is. En sinds die nacht in het water.
Kan een schouwer daar nog wat mee?
Het is inderdaad een lange tijd. Water doet een lichaam niet veel goeds. Vaak zijn ze haast onherkenbaar. Maar volgens mij kunnen ze wel in de longen zien of ze bijv verdronken is of dat ze al dood was voordat ze in het water kwam.quote:Op woensdag 19 juni 2019 23:11 schreef capricia het volgende:
20 dagen vermist geweest. Stel dat ze idd diezelfde nacht overleden is. En sinds die nacht in het water.
Kan een schouwer daar nog wat mee?
NFI is (was?) met een onderzoek bezig op waterlijken in de Noordzee.quote:Op woensdag 19 juni 2019 23:13 schreef roos94 het volgende:
[..]
Het is inderdaad een lange tijd. Water doet een lichaam niet veel goeds. Vaak zijn ze haast onherkenbaar. Maar volgens mij kunnen ze wel in de longen zien of ze bijv verdronken is of dat ze al dood was voordat ze in het water kwam.
Verdrinken duurt 4 tot 12 minuten?quote:Op woensdag 19 juni 2019 23:24 schreef capricia het volgende:
[..]
NFI is (was?) met een onderzoek bezig op waterlijken in de Noordzee.
https://magazines.forensi(...)en-blijvend-mysterie
Er is trouwens ook een interessante documentaire met de naam ‘waterlijken’.
https://www.depressievere(...)l-enof-drugsgebruik/quote:Op woensdag 19 juni 2019 23:59 schreef Meaghan het volgende:
Zou het kunnen dat ze bepaalde medicatie slikte en dit in combinatie met alcohol een verwarrende invloed op haar zou kunnen hebben gehad? Bestaat er überhaupt zulke medicatie die heftige reacties kan geven in combi met alcohol?
Of anti psychotica. Alcohol komt dan dubbel zo hard aan, schijnt.quote:Op donderdag 20 juni 2019 00:05 schreef roos94 het volgende:
[..]
https://www.depressievere(...)l-enof-drugsgebruik/
Vaak bij vermissingen wordt vermeld of iemand bijv medicatie nodig heeft/gebruikt of een geschiedenis van psychische issues heeft. Bij Anja is niets gezegd..dus ik denk dat dit niet aan de orde isquote:Op donderdag 20 juni 2019 00:13 schreef Meaghan het volgende:
[..]
Of anti psychotica. Alcohol komt dan dubbel zo hard aan, schijnt.
Die laatste beelden zijn zo triest en erg om te zien, helemaal nu je weet hoe het met haar is afgelopen. Had ze maar contact gezocht met iemand, of had iemand haar maar gezien en haar naar huis geholpen. Ze lijkt zo verward en verloren.
Ik heb vandaag ergens gelezen dat ze naar aanleiding van een tip van iemand die denkt haar die morgen om 6.10 daar ergens gesproken heeft, dat passantenonderzoek deden vanmorgen.quote:Op donderdag 20 juni 2019 00:13 schreef Meaghan het volgende:
[..]
Of anti psychotica. Alcohol komt dan dubbel zo hard aan, schijnt.
Die laatste beelden zijn zo triest en erg om te zien, helemaal nu je weet hoe het met haar is afgelopen. Had ze maar contact gezocht met iemand, of had iemand haar maar gezien en haar naar huis geholpen. Ze lijkt zo verward en verloren.
Nee. Sommigen worden helemaal niet gevonden. Dit gaat om de Noordzee, niet om een of andere zwemplas in de Achterhoek.quote:Op donderdag 20 juni 2019 04:26 schreef roos94 het volgende:
Wel vreemd dat het 3 weken duurde voordat iemand haar in t water vondWorden waterlijken meestal niet sneller gevonden?
Het staat in BNW omdat het ‘een soort zoektocht naar de waarheid is’.quote:Op donderdag 20 juni 2019 04:36 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Nee. Sommigen worden helemaal niet gevonden. Dit gaat om de Noordzee, niet om een of andere zwemplas in de Achterhoek.
Wat doet dit trouwens in BNW? Er is niets verdacht aan de feiten.
Maar door wie wordt die waarheid bevestigd? En heeft de rest van Nederland überhaupt recht op de waarheid over wat er met dat arme schaap is gebeurd?quote:Op donderdag 20 juni 2019 06:18 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Het staat in BNW omdat het ‘een soort zoektocht naar de waarheid is’.
We kijken het even aan.
TS. Misschien handig om dat aan te geven in de OP?
In een slootje of meer met weinig stroming komt een lijk vroeger of later wel bovendrijven. In de Noordzee ook, maar daar is de kans dat het gevonden wordt een stuk kleiner.quote:Op donderdag 20 juni 2019 04:26 schreef roos94 het volgende:
Wel vreemd dat het 3 weken duurde voordat iemand haar in t water vondWorden waterlijken meestal niet sneller gevonden?
Daarom BNWquote:Op donderdag 20 juni 2019 07:06 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Maar door wie wordt die waarheid bevestigd?
Die jongen die in Leeuwarden het kanaal in viel werd pas na 1 maand gevondenquote:Op donderdag 20 juni 2019 04:26 schreef roos94 het volgende:
Ad 1. Imitatie lijkt me te ver gezocht. Zekerheid kun je bij die vage beelden niet geven, maar het heeft er wel alle schijn van dat het Anja was om 3.45quote:Op donderdag 20 juni 2019 11:18 schreef IriYe het volgende:
1. Die laatste beelden; niemand kan met 100% zeggen dat het Anja zou zijn, ook de politie niet. Toch lijkt vrijwel iedereen ervan overtuigd dat zij het zeker wél was. Ik ben daar niet zo zeker van. Er is altijd nog een mogelijkheid dat iemand een dwaalspoor heeft uitgestippeld. Of iemand die probeerde het loopje van Anja te imiteren.
2. Ik lees ook dat die beelden offline zijn gehaald, dat klopt ook niet.
3. Toen Anja net vermist was bleek er iemand te zijn die een 'verward' persoon hebben zien lopen in de vroege ochtend, met maar 1 schoen aan. Bleek Anja niet geweest te zijn. Wie dan wel? Of is het daar in Katwijk normaal dat vrouwen met maar 1 schoen lopen?
De paar schoenen die er ineens lagen [bij een bushalte en in een tuin op een tafeltje] blijft ook vreemd.
4. Anja had zeker een paar glazen wijn op, je kunt goed zien dat ze niet meer heel recht loopt als ze de kroeg uitloopt. Verder zie ik niet dat ze bezopen is of van de wereld.
Wel denk ik dat ze graag dronk. Op diverse foto's kun je dat goed zien maar ik zal niet in details treden over haar uiterlijk. Het is ook geen reden om dan maar ineens vermist te zijn.
5. Dat ze wou snacken midden in de nacht is ook niet gek. Na het nuttigen van alcohol hebben veel mensen zin in een vettige snack. Dat ze toch naar binnen wilde terwijl ze wist dat die toko om 00.00u sluit is dan wel wat vreemd, maar je kan het altijd proberen, toch?
6. Ik geloof niet dat ze per ongeluk in een vijver gevallen is, dan moet je straalbezopen zijn en dat was ze niet. Waarom ze niet is thuisgekomen terwijl ze vlakbij was is ook vreemd. Of dat ze haar familie niet heeft kunnen bereiken, terwijl ze vlakbij elkaar wonen, als ik het mij goed herinner.
7. Dat de familie weinig informatie heeft verstrekt komt waarschijnlijk omdat ze zwaar gelovig zijn en graag hun 'goede naam' niet bezoedeld zien.
In ieder geval vond ik het heel apart om te zien hoe de zus de afgelopen weken tot God getwitterd heeft en dan zeg ik het nog voorzichtig en zal me verder inhouden.![]()
Ik hoop dat men met 100% zekerheid erachter kan komen wat er met Anja gebeurd is.
R.I.P.
Een goede vraag.quote:Op donderdag 20 juni 2019 20:09 schreef Lunatiek het volgende:
Wat zou het motief zijn geweest als het geen noodlottig ongeval was, noch zelfmoord?
Ik acht een misdrijf juist erg waarschijnlijk.quote:Op donderdag 20 juni 2019 21:40 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Een goede vraag.
Er is geen enkele aanwijzing dat er een derde bij betrokken is geweest. En dan is er ook geen motief.
Natuurlijk, op dit moment kan niets worden uitgesloten. Misschien is er wel iemand geweest die Anja in de nacht heeft gezien. Misschien krijgt die persoon nog wroeging en zal zich melden.
Als voorbeeld: een paar jongens zagen haar lopen en dachten voor de "grap" die tas even in de sloot te gooien. En zo kun je nog tientallen andere scenario's verzinnen.
Feit blijft wel dat Anja zelf in die nacht in de war lijkt te zijn geweest. Dat begon al direct na het verlaten van het café toen ze eerst een tijdje heen en weer door de Badstraat liep. Waarom zou ze de dat gedaan hebben. Mensen ijsberen wel eens een tijdje om na te denken of om indrukken te verwerken. Vervolgens probeert ze bij een haar bekende snackbar binnen te komen, terwijl ze had moeten weten dat die was gesloten. Tenslotte haar veronderstelde wandeltocht over de kanaaldijk naar het strand. Zij liep daar alleen en werd niet gedwongen.
Het is niet waarschijnlijk, maar ook niet onmogelijk, dat ze aan het eind van de kanaaldijk of op het strand een persoon is tegengekomen die haar iets heeft aangedaan. Het kán, maar dan zou het puur toeval zijn geweest dat ze juist op die plek, juist op dat tijdstip, een gek is tegengekomen.
Dat zal je nooit 100% zeker weten, tenzij de persoon zich meldt die daar wel loopt op die camera.quote:Op donderdag 20 juni 2019 11:18 schreef IriYe het volgende:
Die laatste beelden; niemand kan met 100% zeggen dat het Anja zou zijn, ook de politie niet. Toch lijkt vrijwel iedereen ervan overtuigd dat zij het zeker wél was. Ik ben daar niet zo zeker van. Er is altijd nog een mogelijkheid dat iemand een dwaalspoor heeft uitgestippeld. Of iemand die probeerde het loopje van Anja te imiteren.
Raar trouwens dat je zegt een vrouw te zijn.....quote:Op vrijdag 21 juni 2019 00:50 schreef ikleesalleen007 het volgende:
[..]
Ah, dat wist ik niet. Ik haal haar aan omdat ze destijds zelfs beweerde dat ik mogelijk de dader was. Dat gaat niet echt in je koude kleren zitten...
Heb al eerder gezegd dat ik deze man niet ben...quote:Op vrijdag 21 juni 2019 00:52 schreef Antonov89 het volgende:
[..]
Raar trouwens dat je zegt een vrouw te zijn.....
Apart dan.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 00:53 schreef ikleesalleen007 het volgende:
[..]
Heb al eerder gezegd dat ik deze man niet ben...
Neuh. Een toenmalige vriend heeft met mijn e-mailadres een account hier aangemaakt destijds (vraag desnoods een IP-check door een mod aan!)quote:
Welke zwemplas 🤔quote:Op donderdag 20 juni 2019 04:36 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Nee. Sommigen worden helemaal niet gevonden. Dit gaat om de Noordzee, niet om een of andere zwemplas in de Achterhoek.
Wat doet dit trouwens in BNW? Er is niets verdacht aan de feiten.
Wat is er mis met wat speculaties?quote:Op vrijdag 21 juni 2019 01:07 schreef ikleesalleen007 het volgende:
[..]
Zou je bijna mijn echte naam en fb gegevens geven om te bewijzen dat ik een vrouw ben, maar dat doe ik maar niet, want dan krijg ik straks nog gezeik hier.
Er is niks mis mee, maar dit gaat over toen het topic nog in NWS stond. Meerdere users meenden daar dat ik de dader was, omdat ik speculeerde. Ook vonden ze dat het raar was dat ik familie en vrienden verdacht (terwijl in het geval van een misdrijf de dader niet zelden een bekende is).quote:Op vrijdag 21 juni 2019 01:53 schreef theguyver het volgende:
[..]
Wat is er mis met wat speculaties?
Als het geen speculaties zijn hoort het gewoon niet in bnw.
Maar in nws 🤷
Dus van speculaties word je een dader?quote:Op vrijdag 21 juni 2019 08:25 schreef ikleesalleen007 het volgende:
[..]
Er is niks mis mee, maar dit gaat over toen het topic nog in NWS stond. Meerdere users meenden daar dat ik de dader was, omdat ik speculeerde. Ook vonden ze dat het raar was dat ik familie en vrienden verdacht (terwijl in het geval van een misdrijf de dader niet zelden een bekende is).
Voor de duidelijkheid, ik ben een vrouw van bijna Anja’s leeftijd...
Willekeurig, want:quote:
Naar een lichaam in een zwemplas zonder stroming en zonder vissen dreggen is wat makkelijker dan in de Noordzee, die een tikje groter is, stroming kent, en beesten die aan het lichaam knagen.quote:Op donderdag 20 juni 2019 07:25 schreef Resistor het volgende:
[..]
In een slootje of meer met weinig stroming komt een lijk vroeger of later wel bovendrijven. In de Noordzee ook, maar daar is de kans dat het gevonden wordt een stuk kleiner.
Toch wel echt een wonder dat dat lichaam gevonden is. Fijn voor de familie, nu weten ze het zeker. Hoe erg ook, maar toch.quote:Op donderdag 20 juni 2019 07:25 schreef Resistor het volgende:
In de Noordzee ook, maar daar is de kans dat het gevonden wordt een stuk kleiner.
Je vergeet 2 uur gelijk al in het begin die dus onduidelijk is... Ik woon daar. Lopen vanaf die kroeg tot binnensluis is hoog uit 15 min.quote:Op zondag 23 juni 2019 00:07 schreef Gorraay het volgende:
Afgaande op de informatie in het filmpje zie ik geen tegenstrijdigheden. Komende van de Melkweg is ze de Kanaaldijk opgelopen. Rond 3.44 uur steekt ze de kruising met de Binnensluis over en loopt verder richting Buitensluis (filmpje 2:14-2:27). Er is geen moment een tas in beeld. Rond 3.50 wordt ze uit de verte waargenomen bij de Buitensluis (filmpje 2:27-2:35). Daarna is ze waarschijnlijk doorgelopen naar het strand (nog ongeveer 150 meter verder). De tas heeft ze mogelijk zelf bij de Melkweg in de sloot gegooid voordat ze aan haar laatste wandeling begon. Misschien is ze daar in de sloot gelopen of gevallen. Zie wat @:roos94 in dit draadje schreef: “Ook lijkt ze het op de beelden van 3.45 erg koud te hebben. Waarschijnlijk is ze dus al een keer in het water gevallen, tas verloren en toen eruit geklommen.” Er is geen enkele aanwijzing dat er iemand anders bij haar dood betrokken zou zijn.
Dat vormt samen een sluitend verhaal, ondersteund door de beelden. Het zegt verder natuurlijk niets over haar geestelijke toestand.
Strand van Katwijk gezien vanaf de Buitensluis:
https://goo.gl/maps/WozvXQfygfYUPQdk8
Ze is die nacht inderdaad twee keer de Binnensluis gepasseerd. Ik heb niets over het eerste deel van haar wandeling geschreven, dat klopt. Ze was behoorlijk in de war, zoveel is duidelijk. Maar ik zie nergens een tegenspraak.quote:Op zondag 23 juni 2019 00:09 schreef kree het volgende:
[..]
Je vergeet 2 uur gelijk al in het begin die dus onduidelijk is... Ik woon daar. Lopen vanaf die kroeg tot binnensluis is hoog uit 15 min.
En het volgende, "komende vanuit de Melkweg" Dat is dus weer terug richting binnensluis.
ja en dat strookt dus weer niet met het familie lid die met haar in die kroeg was, alsmede die kroegbaas die niks opgevallen is.quote:Op zondag 23 juni 2019 00:14 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Ze is die nacht inderdaad twee keer de Binnensluis gepasseerd. Ik heb niets over het eerste deel van haar wandeling geschreven, dat klopt. Ze was behoorlijk in de war, zoveel is duidelijk. Maar ik zie nergens een tegenspraak.
En zelfs als het dat wel was, dan lopen ze er echt niet om 4 uur ’s nachts nog rond, lijkt me. Er zijn geen aanwijzingen voor een misdrijf. Wat er gebeurd is, is te verklaren uit haar toestand.quote:Op zondag 23 juni 2019 00:14 schreef kree het volgende:
En oja in tegenstelling van wat de berichtgeving erover is. Ja de noord-parkeerplaats is soort van afgelegen.
Maar het is onwijs zo niet zo dat dat een broedplaats is van criminaliteit enzo. Wat drugs gedealed wss wel. Maar echt zat keer over gereden ook 's nachts. Het is niet dat het een crimineel bolwerk is ofzo.
Nou als ik het volg, de kanaaldijk, dat is iig geen autoweg. Fietspad.quote:Op zondag 23 juni 2019 00:18 schreef Gorraay het volgende:
[..]
En zelfs als het dat wel was, dan lopen ze er echt niet om 4 uur ’s nachts nog rond, lijkt me. Er zijn geen aanwijzingen voor een misdrijf. Wat er gebeurd is, is te verklaren uit haar toestand.
Definieer "haar toestand" ? UIt die beelden is dat niet te halen. iig niet het loopje want dat is verklaard al.quote:Op zondag 23 juni 2019 00:18 schreef Gorraay het volgende:
[..]
En zelfs als het dat wel was, dan lopen ze er echt niet om 4 uur ’s nachts nog rond, lijkt me. Er zijn geen aanwijzingen voor een misdrijf. Wat er gebeurd is, is te verklaren uit haar toestand.
Ja. Ze had die tas om 2.40 nog met zekerheid toen ze werd gefilmd bij de cafeteriaquote:Op zondag 23 juni 2019 00:26 schreef kree het volgende:
Vraag nog die eerder geopperd werd, had ze haar tas bij haar toen ze die kroeg verliet????
Ok die dus gedumpt in die sloot rond die tijd en daarna terug gelopen naar de binnensluis.quote:Op zondag 23 juni 2019 03:59 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ja. Ze had die tas om 2.40 nog met zekerheid toen ze werd gefilmd bij de cafeteria
Ik denk dat zij in het water is gevallen. dat is best een aannemelijke gedachte gezien hoe verward ze zich gedroeg. Het was donker en ze kon haar tas niet meer vinden en ook het licht van haar mobiel niet als zaklamp gebruiken - want die lag in de tas. Dus moest ze wel het water uit en heeft de tas achter gelaten. Denk ik.quote:Op zondag 23 juni 2019 04:04 schreef kree het volgende:
[..]
Ok die dus gedumpt in die sloot rond die tijd en daarna terug gelopen naar de binnensluis.
Vraag je je af waarom wel eigenlijk, ok het is niet onwijs ver, maar alleen daarvoor moet al een reden zijn geweest?
Lijkt me niet echt onwijs standaard verward gedrag ook?
Raar hoor??
Ja ok, nou laten we dat eens aannemen dan voor het idee.quote:Op zondag 23 juni 2019 04:06 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik denk dat zij in het water is gevallen. dat is best een aannemelijke gedachte gezien hoe verward ze zich gedroeg. Het was donker en ze kon haar tas niet meer vinden en ook het licht van haar mobiel niet als zaklamp gebruiken - want die lag in de tas. Dus moest ze wel het water uit en heeft de tas achter gelaten. Denk ik.
Anja was sowieso haar realiteitsbesef kwijt gezien ze 2.40 probeert de cafetaria binnen te komen terwijl alle lichten uit zijn en het diep in de nacht is + ze was vaste klant en wist hoelaat de winkel altijd dicht ging
De neef bleef die nacht in het hotel boven de kroeg, hij ging dus nergens heen . Heeft haar wel aangeboden een taxi te bellen maar Anja zei dat dit niet hoefdequote:Op zondag 23 juni 2019 04:27 schreef kree het volgende:
En waarom wist het familielid helemaal van niks die met haar in de kroeg was???
Dit is toch raar?
Gewoon 2 uur is er weg daar.. En ze kan niet in het centrum zijn gebleven want camera's overal en zit me rot te bedenken waar je dan bv alleen wel zou kunnen rondhangen 2 uur lang. Maar er is niet veel tussen het centrum en de binnensluis. Ja waar ik woon, maar ze was niet bij mij.
Wanneer ging hij daar weg eigenlijk?
aha ok (ik heb de aflevering van opsporing gezocht trouwens gemist, wel wat beelden her en der gezien)quote:Op zondag 23 juni 2019 04:56 schreef roos94 het volgende:
[..]
De neef bleef die nacht in het hotel boven de kroeg, hij ging dus nergens heen . Heeft haar wel aangeboden een taxi te bellen maar Anja zei dat dit niet hoefde
kree, je moet even alle oude topics doornemen, want je gegevens en je tijdlijn kloppen niet helemaal. In het kort:quote:Op zondag 23 juni 2019 04:27 schreef kree het volgende:
En waarom wist het familielid helemaal van niks die met haar in de kroeg was???
Dit is toch raar?
Gewoon 2 uur is er weg daar.. En ze kan niet in het centrum zijn gebleven want camera's overal en zit me rot te bedenken waar je dan bv alleen wel zou kunnen rondhangen 2 uur lang. Maar er is niet veel tussen het centrum en de binnensluis. Ja waar ik woon, maar ze was niet bij mij.
Wanneer ging hij daar weg eigenlijk?
Ok ja dat kan, om alles terug te lezen is ook lastig aangezien het in meerdere (gesloten) topics staat.quote:Op zondag 23 juni 2019 17:47 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
kree, je moet even alle oude topics doornemen, want je gegevens en je tijdlijn kloppen niet helemaal. In het kort:
Er ontbreekt alleen ruim een uur vanaf ca. 2.40 uur tot 3.45 uur. En dan natuurlijk alles na 3.50 uur, het moment dat ze de laatste keer (vermoedelijk) in leven is gefilmd.
Overigens zit er ook in de tijdlijn die in Opsporing Verzocht werd vertoond een fout. Anja zo tegen 2.00 uur (zeg 1.58) naar de Binnenwatering zijn vertrokken en daar om 2.04 uur gefilmd. Dat kan alleen als Anja het traject vanaf de Badstraat naar de Binnenwatering met een snelheid van 9 km/h zou hebben afgelegd. Dat lijkt me totaal onwaarschijnlijk. Vervolgens heeft ze vanaf 2.04 het laatste gedeelte naar de Melkweg (Lidl) weer afgelegd in ca. 26 minuten, wat veel te langzaam lijkt. Hieruit zou je de voorzichtige conclusie kunnen trekken dat de klok van de opnamen bij de Binnenwatering (Heren van Katwijk) achter loopt.
Enfin, dit even terzijde. Anja is dus gefilmd om ca. 2.40 bij Snackbar / Cafetaria bij de Melkweg om het hoekje. Met haar tas.
Daarna om ca. 3.45 uur bij de Heren van Katwijk (Binnenwatering). Zonder haar tas.
De vraag wat Anja in die tussenliggende 65 minuten heeft gedaan (waar en eventueel bij wie) staat nog helemaal open. Wel is het waarschijnlijk dat in die periode haar tas terecht is gekomen in de sloot aan de Melkweg. En mogelijk is Anja ook in de sloot geweest, omdat het er op lijkt dat ze om 3.45 uur nat en verkleumd was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |