Op zondag 11 augustus 2019 15:30 schreef carebaer het volgende:Bedankt voor de reacties. Nu heb ik gelijk nog een vraag.
De rode kater stinkt nogal uit zijn, hoe zeg ik het netjes..., poeperd. Het is echt te ruiken van 30 cm afstand. Bij de poes stinkt het niet zo erg en eigenlijk bij alle katten die we vroeger gehad hebben bij het gezin ook niet.
Rond zijn anus zitten meestal (soms paar dagen niet) kleine stukjes poep, dus logisch dat dat zo stinkt. Bij de poeperd van de poes zit niks, das gewoon netjes schoon.
Even wat achtergrondinfo over de kater: Het beestje heeft in de eerste 9 weken van zijn leven bij een oude man gewoond en werd daar naar mijn mening niet goed verzorgd. De kat leefde met iets van 10 lotgenoten in een kleine eengezinswoning. Toen ik het katje ophaalde op 9 weken vertelde de vrouw die het waarnam namens de eigenaar dat de katten mee aten van het bord en het eten dat de man voor zichzelf kookte en daarnaast dat de katten veel brood kregen. Waardeloos dus. Op 9 weken zag het katje er dus ook niet uit: zat slecht in zijn vacht, zag er zwak uit, vieze ogen en oren, mager, bang etc. Bij mij heeft ie natuurlijk direct normaal kattenvoer gekregen en nu circa 3 maanden later is ie niet meer te herkennen. Goed gegroeid en gezond haar.
Echter, in de eerste weken dat ie bij mij woonde was ie wat aan de diarree en bleef er dus zacht poep aan zijn kont hangen. De diarree is inmiddels helemaal weg, maar beest blijft last houden van het feit dat er soms stukjes poep aan zijn anus blijft zitten. Het zit niet vast aan haar of zo, dus echt tarrels zijn het niet. Het zijn echt kleine stukjes poep op zijn anus.
Sorry voor het onsmakelijke verhaal maar kan ik hier wat aan doen?

Ik heb zelf al verschillende brokjes geprobeerd en verschillende soorten natvoer. Natvoer krijgen ze elke ochtend in een zeer minimale dosering. Echt nog geen vierkante cm.
Ohja, zelf lijkt ie er geen last van te hebben. Beest ziet er gelukkig uit, heeft geen jeuk aan zijn anus of wat dan ook. Het ziet er ook niet ontstoken uit. Beide kittens zijn in de afgelopen 3 maanden driemaal bij de dierenarts geweest waar ook check outs uitgevoerd zijn maar de dierenarts heeft zelf er niets over genoemd. Sterker, de kater is vorige week gecastreerd dus de dierenarts heeft zeker de achterkant goed gezien, maar niks over de anus benoemd.