abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187504153
Waar koop ik een goed en degelijk bankstel zonder te veel te betalen? Wat zijn nu echt de zaken om naartoe te gaan?

Belangrijk is kwaliteit, zit-comfort, prijs-kwaliteitsverhouding.

Ik vind het een lastige, want volgens mij zijn er veel zaken waar je echt weg moet blijven zoals Seats en Sofas.
  Moderator woensdag 19 juni 2019 @ 16:45:13 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_187504223
Das een beetje een rare vraag toch? Wij weten toch niet wat jij lekker vindt zitten, en hoeveel je daarvoor bereid bent te betalen?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_187504365
Het lastige is dat alle meubels bij de grotere ketens allemaal dezelfde prijs hebben, zal vast door een leverancier opgelegd zijn of onderlinge prijsafspraken, ondanks eventuele verbod hierop.
Je moet dus gewoon bij de standaard meubelboulevard langs gaan en proefzitten, voelen en uiteindelijk kopen waar jij je goed bij voelt.

Seats & sofa's zou ik inderdaad niet naar toe gaan, maar sommige mensen vonden hun bank die ze daar gekocht hebben helemaal geweldig, en de scooter die je er "gratis" bij krijgt ook :')
pi_187504712
Het is gewoon een kwestie van rondkijken.

Zo heb ik mijn bank, stoel en eettafelstoelen bij https://www.prontowonen.nl/ vandaan, maar de rest van de meubels zijn weer Ikea en het bed weer ergens anders.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  woensdag 19 juni 2019 @ 17:35:06 #5
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_187504844
Bij pronto kun je veel banken ook helemaal zelf samenstellen, zelf met keuze in verschillende zitcomforts (en bijbehorende kwaliteit/duurzaamheid). Paar weken terug een bank besteld met een zitting opgebouwd uit pocketvering en koudschuim. Eigenlijk net een matras.

SofaCompany zou ik weg blijven. Heb daar nu een bank van staan die is 3 jaar oud, pluist als de ziekte en de zitting en rugleuning zijn ook al doorgezakt.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_187505053
IKEA heeft heerlijk zittende bankstellen. Degelijke constructie, alleen de stof kan wat twijfelachtig zijn (ze geven wel goede garantie).
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_187505859
Heb mijn bank bij Profijt gekocht. Is behoorlijk stevig gevoerd. Als ik dat vergelijk met die bankjes van de IKEA zou ik daar in elk geval ver bij vandaan blijven.

Dat is categorie budget.
Je hebt ook zaken die 15-20 jaar garantie bieden. Maar dan moet je wel diep in de buidel tasten. Ben je gerust 4000-7000 euro kwijt. Heb je wel vaak echt leer, betere service en iets duurzaams.

Koop ik persoonlijk liever iets voor 700 euro en vervang het na 6-7 jaar ofzo. Ook omdat modetrends veranderen en je smaak en wensen kunnen veranderen.

Maar dat is een kwestie van persoonlijke voorkeur :) .

[ Bericht 22% gewijzigd door Elan op 19-06-2019 18:40:54 ]
blablablabla
  Moderator woensdag 19 juni 2019 @ 19:00:33 #8
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_187506362
Wij zelf zijn geslaagd bij Woonexpres; we hebben daar twee stoelen en een tweezitsbank weggehaald een paar jaar terug. En die bevallen ons eigenlijk prima !

Je hebt er ook wel veel keuze in stoffen e.d.
Wij hebben toen gekozen voor een standaard voorraad model, maar je kunt schijnbaar tegenwoordig ook banken helemaal naar wens samen laten stellen. :)

https://www.woonexpress.nl/collectie/banken/bank-samenstellen/
pi_187507487
seats en sofa is een prima zaak als je de verkopers kan uitlachen.

Verder is het bij bankstellen zo dat hoe lager de prijs hoe slechter de kwaliteit. Wil je een kwaliteitsbankstel zal je er veel voor moeten betalen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 19 juni 2019 @ 21:00:14 #10
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_187509165
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2019 18:35 schreef Elan het volgende:
Als ik dat vergelijk met die bankjes van de IKEA zou ik daar in elk geval ver bij vandaan blijven.

Dat is categorie budget.

Mijn indruk van IKEA is dat dit toch wel per serie wisselt. Je kan daar goedkoop een "studentenkamer" budgetbankje kopen, maar ook prima iets beters.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_187512304
Ikea geeft 10 jaar garantie op hun zitmeubels. Vaak kun je voor niet te veel geld nieuwe hoezen kopen dus als je eens een andere kleur wil is dat zo gepiept.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_187514666
ik denk dat je bij ikea de meeste waar voor je geld krijgt.

ooit bij de npo een programma gezien waarbij ze de kosten van een klippan en een bouvrie bank vergeleken. exact gelijk. zelfde materialen ed. alleen was de Klippan goedkoper dan de materialen bij elkaar.
pi_187514917
Goed en degelijk in meubelland is vaak niet mooi, hip en trendy. De meeste banken en stoelen worden gekozen op uiterlijk.
  donderdag 20 juni 2019 @ 08:06:36 #14
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_187515380
Wij hebben een bank van Zitmaxx. Prima prijs en zit heerlijk! Alleen de levertijd was lang (14 weken).

Overigens ook prima ervaringen met Ikea. De Kivik is na een aantal jaar wel gaan uitzakken in de bekleding, maar het was echt comfortabel als een wolkje.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  donderdag 20 juni 2019 @ 13:30:56 #15
427747 Tieten
Krijg nou...
pi_187519060
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 08:06 schreef monsterd. het volgende:
Wij hebben een bank van Zitmaxx. Prima prijs en zit heerlijk! Alleen de levertijd was lang (14 weken).
Kon je bij Zitmaxx nog korting onderhandelen?
Wij hebben daar een knappe bank zien staan, die we willen aanschaffen.
  donderdag 20 juni 2019 @ 20:45:22 #16
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_187526617
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 13:30 schreef Tieten het volgende:

[..]

Kon je bij Zitmaxx nog korting onderhandelen?
Wij hebben daar een knappe bank zien staan, die we willen aanschaffen.
Niet op onze bank, maar die was ook net <1.000. Daarvoor zijn hun marges te klein, kan me herinneren dat ik het wel heb gevraagd. Denk dat het op banken van 2.000 plus wel kan.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_187529447
Gewoon naar een meubelboulevard gaan en een paar zaken binnenlopen. Wij hebben een Ikeabank gehad, maar we merken echt wel verschil met onze huidige bank die we bij een zaak in een meubelboulevard hebben gekocht . Ik had online een leuke bank (Dutch design) gevonden en ben op zoek gegaan naar verkoopadressen; ik meen me te herinneren dat Piet Klerkx er toen een van was.

Al moet ik zeggen dat je bij Ikea vast slaagt als je bij voorbaat kritisch bent. Koop bijvoorbeeld geen brede chaise longues (die gaan doorzakken) en let op de kwaliteit van de stof.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187529538
Wat ik dus wil zeggen is dat het merk van de bank me belangrijker lijkt dan het verkoopadres. Al is de kans op een goede bank denk ik wel beter bij een zaak als Eijerkamp. Wij hebben trouwens een voorloper van deze bank (die ik volgens mij ook via die website heb gevonden).

[ Bericht 12% gewijzigd door Claudia_x op 20-06-2019 23:37:38 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 21 juni 2019 @ 11:05:08 #19
427747 Tieten
Krijg nou...
pi_187533535
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 20:45 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Niet op onze bank, maar die was ook net <1.000. Daarvoor zijn hun marges te klein, kan me herinneren dat ik het wel heb gevraagd. Denk dat het op banken van 2.000 plus wel kan.
De onze gaat richting de 2200-2400 afhankelijk van de stof. Hoe bedoel je te veel keuze...
Binnenkort maar eens een praatje maken daar.
pi_187534391
De Bommel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')