abonnement Unibet Coolblue
pi_187562563
Beterschap voor alle zieke kindjes!

Jip en het ciderblikje :9

Gunther O+

Hier ook team niet laten huilen in bed, C huilt ook echt alleen als er echt wat is of soms als ze drammerig is, maar dan spreek ik haar toe en houdt ze meestal wel op.

Wij bivakkeren ook lekker om en bij ons huis, we hebben een heerlijke tuin O+ en ik zet straks lekker het badje op. Krijg ook nog een vriendin op bezoek straks, dus hartstikke gezellig.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  zondag 23 juni 2019 @ 12:56:46 #177
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_187562922
Beterschap aan de zieke kindjes :* dan helpt het weer ook niet mee - zo lamlendig word ik er altijd van :{

Hier ook verschillende reactie bij verschillend huilen: jengelen = laten huilen (vaak al over voor je boven bent); echt huilen = uit bed en even schommelen. En dan hebben we ook nog huilen omdat ze moe is en haar teen stoot/etc. Dan is het een knuffel en samen een doekje pakken voor de tranen en snot en dan is het over (of, wat vaker is, na een seconde haar neus aan m'n shirt afvegen, hoofd optillen, "bah!" zeggen en dan is het ook over :'))

Wij vieren vandaag Muppets verjaardag. Hoe kan die nou opeens al bijna 2 zijn??? :o
We wilden eigenlijk naar de dierentuin op haar verjaardag, maar gezien de temperatuur komende dagen gaan we naar m'n ouders en daar in de airco en het zwembad hangen :')
pi_187564587
Stroop, alvast een fijne verjaardag voor Muppet? Wanneer is ze jarig?

Wat een warmte.... kan er niet goed tegen merk ik. Hoe een mens kan veranderen, want "vroeger" vond ik dat heerlijk :).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_187567142
De hitte kondigt zich gelijktijdig aan met kiezenleed. Er wordt slecht geslapen, overal drama om gemaakt en erger: bijna niet gegeten en gedronken. Tips zijn welkom, vind dit echt niet relaxt met oog op de 35 graden van deze week. Al heb ik de voor de hand liggende dingen denk ik al geprobeerd.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zondag 23 juni 2019 @ 19:43:51 #180
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_187568973
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 17:57 schreef Nanuke het volgende:
De hitte kondigt zich gelijktijdig aan met kiezenleed. Er wordt slecht geslapen, overal drama om gemaakt en erger: bijna niet gegeten en gedronken. Tips zijn welkom, vind dit echt niet relaxt met oog op de 35 graden van deze week. Al heb ik de voor de hand liggende dingen denk ik al geprobeerd.
Ijsjes, smoothies, milkshakes :)? Al dan niet icm n paracetamolletje ;)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 23 juni 2019 @ 20:06:19 #181
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187569324
Slechte timing Dirk! Ik heb de light-versie daarvan: geen kiezenleed, maar Jacob gaat wel minder drinken nu het zo warm is terwijl dat normaal al amper wat voorstelt.
Mijn tips:
- loslaten (ligt voor de hand dus die had je vast niet nodig)
- sinaasappelsap is hier de hemel dus dat hebben we bij uitzondering gehaald vanmiddag
- in bad aanmoedigen om slokjes te nemen
- omstebeurt/doen alsof je het stiekem afpakt/uit je eigen glas laten drinken
- hier is soms een oude antilekbeker opeens weer leuk, of een rietje.

Ik probeerde trouwens ook een ijsje vanmiddag maar daar werd 1x aan gelikt en de rest was voor mij. Snap ik wel, ik vind ijsjes ook niet zo boeiend. Behalve Magnums dan. Dus mijn hitteplan bestond uit Magnums kopen toen we toch in de supermarkt waren.

Jacobs vader kwam een grote goede ventilator brengen vanmiddag, dus Jacob is heerlijk in slaap gevallen met dat windje op zich en het bijbehorende geluid (denk dat dat laatste de druppel was). En hij gebaarde heel blij 'papa' toen hij de ventilator op zijn kamer zag.

Ik doe even aan vrij associeren: Jacob zegt tegen mij, zijn vader, en zijn grootouders allemaal mama. Misschien tegen mij mama en tegen de rest mamama, maar dan nog. Zijn er meer kinderen zo laat met de juiste aanspreekvormen voor iedereen? Hij weet het wel, want als ik vraag om bovenstaande mensen aan te wijzen op een foto gaat dat feilloos.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lemijn op 23-06-2019 20:58:59 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_187569423
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 17:57 schreef Nanuke het volgende:
De hitte kondigt zich gelijktijdig aan met kiezenleed. Er wordt slecht geslapen, overal drama om gemaakt en erger: bijna niet gegeten en gedronken. Tips zijn welkom, vind dit echt niet relaxt met oog op de 35 graden van deze week. Al heb ik de voor de hand liggende dingen denk ik al geprobeerd.
En fruit?
Druiven, kersen, mandarijnen bevatten toch ook water etc. Z. eet ook weinig maar dát eet ze wel.
pi_187569531
Mijn zoon zei pas rond 1,5 mama, maar dan was dat wel alleen voor mij bedoeld. Papa volgde vrij snel. Mijn N=3 + omgeving laat zien dat jongens qua taal sowieso vaak wat langzamer zijn.

Misschien dat hij toch denkt dat mama een aanspreekvorm voor iedereen is? Als hij wel het juiste gebaart... ik zou hem gewoon consequent blijven verbeteren en misschien de andere mensen zelf ook bij de voor hem juiste aanspreekvorm benoemen. Dus zelf ook duidelijk “hallo oma” zeggen, dat pikt hij vanzelf een keer op. En ik neem aan dat je bij het gebaren ook gewoon zegt wat je gebaart? Mijn zoon zegt ook regelmatig “hoi liefie” tegen zijn zusjes omdat hij ons dat hoort zeggen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zondag 23 juni 2019 @ 20:20:52 #184
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_187569548
Bij mijn dochter was drinken ook altijd een ding en wat hielp was water uit een pakje, kun je bij de AH kopen. Schijnbaar was dat een stuk interessanter.

En over de hitte, ik vind het heerlijk. Het is zoveel makkelijker hele dagen lekker buiten te zijn in de tuin O+ lekker in zijn blootje met water, aarde en weet ik het wat kliederen. Buiten eten en niet de grond moeten stofzuigen en/of dweilen. _O_
  zondag 23 juni 2019 @ 21:03:24 #185
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187570149
Ik denk dat dat wel echt het verschil is tussen een huis met een tuin of een bovenwoning SacreCoeur. Ik heb alleen een windstil balkon op het zuiden. Mijn buitenfan mijdt dat totaal nu :D .

FF, ja ik praat gewoon tegen hem natuurlijk, :+ . Sterker nog, ik gebruik de gebaren papa en mama zelden. Op een dag zal het kwartje wel vallen ja. Maar traag gaat het zeker. Alhoewel het lijstje dat ik bijhoud met zijn woorden wel langzaam langer word, leuk om te zien. Het nieuwste is poh (op) en oo (open). Die laatste is wel komisch want een eeuw geleden was zijn eerste woordje dicht.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemijn op 23-06-2019 21:19:26 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_187570227
Weekend weg geweest dus moest even bijlezen.

Beterschap aan alle zieke spugende kindjes!

Minilot wat is gunther mooi! Over de BBQ zou ik me niet zo’n zorgen maken. Hier ook weinig interesse ervoor. Wij hebben een houtkachel in de woonkamer die in de winter dagelijks aan staat. In eerste instantie de box laten staan, maar daar kregen we haar niet meer in. Vanaf het begin heel duidelijk geweest dat het heet is en ze er nooit aan mag komen. Ze mag samen met papa de kachel vullen en aanmaken, maar dan gaat ie dicht en is het verboden terrein. Dat snapt ze heel goed en ze komt er dan ook niet meer in de buurt.

Stroop, alvast gefeliciteerd met muppet! Wat gaat het snel!
Ik zou de dierentuin idd even uitstellen!

Tolstoi lastig hoor die banenstress. Kun je ergens op baseren dat de ander het aanbod in zou trekken? Hoe groot is dan de kans dat je niet binnen afzienbare tijd weer werk hebt? Sterkte met afwegen en de keuze maken wat je het minste stress geeft. En, bedenk ik me net. Als je nu al tekent om per 1-9 te starten staat het toch zwart op wit? Lijkt mij niet dat een werkgever daar nog onderuit kan en je dus sowieso recht hebt op uitkering?

Lemijn; ik geloof ook dat jongens vaak wat langzamer zijn met taal. Hier praat ze de hele dag door, ik kan haar woordenschat niet meer bijhouden en kan zich in alles duidelijk maken. Dat vind ik zo tof en handig!
Ze noemt zelfs de namen van opa en oma. Opa ... en oma ... en ook onze namen noemt ze soms papa .... en mama .... Dat vind ik wat minder, wij zijn gewoon papa en mama. Maar namen vindt ze enorm fascinerend en wil ze van iedereen weten. De mama van ...(naam kindje) is op de opvang niet genoeg, ze wil echt de naam van de moeder weten :D

Toen we thuis kwamen vanmiddag ook het badje opgezet en dat was geweldig. Om 19:00 trok ze zelf haar luier uit en moest ze weer in bad. Uiteindelijk is het me gelukt haar om 19:30 zonder te veel sputteren eruit te halen. :D
Zij was logeren bij opa en oma die ze dus volledig onder de duim heeft. Niet slapen, pas met hen samen in het grote bed; middagdutjes in de buggy etc. En ja we hebben geen makkelijke slaper, maar wij geven inmiddels niet meer toe. Boven is boven en slapen gebeurt in eerste instantie in eigen bed. We blijven er wel bij tot ze slaapt want anders ben ik bang dat ze van frustratie over het traphekje klimt en naar beneden valt. Dit werkt nu voor ons en daar ben ik al lang blij om. De ene dag duurt het langer dan de andere dag. Vandaag was bijvoorbeeld voorspoedig: 19:45 naar boven; 20:30 sliep ze. Ik ben heel blij dat het ritme bij opa en oma ons ritme niet heeft verstoord!

[ Bericht 13% gewijzigd door Nolita op 23-06-2019 21:14:09 ]
  zondag 23 juni 2019 @ 21:10:30 #187
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_187570255
U.ras noemde mij eerst mama, I. papa en zichzelf “Oewa”. Maar sinds een korte tijd noemt hij opeens iedereen random mama en papa. Ook zichzelf. :')
Vandaag noemde hij alle mannen op het terras papa. :X

Ik laat hem ook absoluut niet huilen. Gaat tegen al mijn principes die je moet hebben als ouders in. Deze slechte dagen gaan vanzelf wel over.
(Zonder iemand op de tenen te trappen...)


Zomerweer O+ U. heeft heerlijk gezwommen met papa. Verder hebben we een heerlijke fietstocht gemaakt, een ijsje gegeten en Betuwse kersen gekocht. :9~
Protège moi de mes désirs.
pi_187570313
En dan quote ik mezelf... :|W
  zondag 23 juni 2019 @ 21:33:31 #189
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_187570716
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 15:06 schreef TolstoiFan het volgende:
Stroop, alvast een fijne verjaardag voor Muppet? Wanneer is ze jarig?

Wat een warmte.... kan er niet goed tegen merk ik. Hoe een mens kan veranderen, want "vroeger" vond ik dat heerlijk :).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dankjewel! Ze had een geweldige dag. Lekker met haar vriendjes/neefjes in de zandbak en met de watertafel. Cadeautjes uitpakken was geweldig (en de doos met inpakpapierproppen leeghalen ook), kaarsjes uitblazen hadden we misschien moeten oefenen, haha! Ze is donderdag echt jarig.

En wat Nolita al zegt: als jullie getekend hebben, kunnen ze daar toch niet meer onder uit? Heb je reden om te denken dat ze dat misschien toch doen/willen, of is het vooral onzekerheid?
Ik begin 1-10 met een nieuwe baan in een compleet ander werkveld. Superblij mee, maar ik ga er qua salaris enorm op achteruit (zeker omdat ik in het begin weinig uren zal maken als inwerkperiode), wat me ook enorm onzeker maakt.. Maar ik denk dan zo: ik kan altijd nog terug naar m'n oude werkveld, als het echt niet te doen is :P

@Nanuke en met een washandje of bekertje onder de douche/in bad? Hier is drinken uit de waterfles van mama ook altijd heel interessant, zoiets misschien?
pi_187570912
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2019 21:10 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
U.ras noemde mij eerst mama, I. papa en zichzelf “Oewa”. Maar sinds een korte tijd noemt hij opeens iedereen random mama en papa. Ook zichzelf. :')
Vandaag noemde hij alle mannen op het terras papa. :X
Haha :D Hier ook ineens, als we vragen hoe grote zus heet is het opa/papa/mama en ze vertikt het ook ineens weer om oma te zeggen wat ze tot pas wel deed, alles is opa dan :+

quote:
Ik laat hem ook absoluut niet huilen. Gaat tegen al mijn principes die je moet hebben als ouders in. Deze slechte dagen gaan vanzelf wel over.
(Zonder iemand op de tenen te trappen...)
Zonder een discussie te willen starten want ik ben het eigenlijk altijd wel eens met jouw methodes, maar waar leg jij dan de grens als hij bijv dramt? Hier kan ze echt al de stervende zwaan inclusief tranen doen als ze iets wil maar niet mag, dat probeer ik wel echt een beetje te negeren als het uitleggen nog niet werkt.

Oh en jullie dag klinkt fijn, wat wonen we in een mooie omgeving he O+ Hier heeft C heerlijk in het badje gezeten vandaag en heerlijk dat ze het vond, ik kan geen foto plaatsen ivm dat ze in haar blootje er in zat, maar oh wat heeft madam er van genoten om te spetteren en te dollen met haar zus *;
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  zondag 23 juni 2019 @ 21:44:56 #191
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_187570948
Deze nog even, omdat m’n zusje gister toffe foto’s heeft genomen. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+

Super leuk, trouwens. Ik heb een setje boerderijdieren gekocht. Bij ieder dier noemde ik de naam en maakte het geluid dat erbij hoort. En dat heeft ie dus geleerd. En hij herkent de dieren ook in het echt. O+

Een koe is meteen “boeeee”.
Bij het varkentje gaat ‘ie knorren. O+
Paard is “paad” en daar hoort een hinnik/giechel bij. O+
Schaap is “mee-hee-hee”
Hond is “wah” en die doet “haw” (Turks)
Haan doet “kukuuuu”
Kipjes doen “pok pok”

Koe en paard zijn z’n lieveling. Hij voerde ze vandaag onze cactus, nadat hij gister koeien en paarden zag grazen. O+

/end
Protège moi de mes désirs.
pi_187571084
Stroop, het is puur mijn eigen onzekerheid, omdat ik de kostwinner ben en niet mijn rechten wil kwijtraken, want dan is er geen inkomen. Manlief zegt hetzelfde als Nolita en jij wat betreft getekend contract.

Duman, mooie foto's O+
  zondag 23 juni 2019 @ 21:56:48 #193
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_187571188
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 21:03 schreef Lemijn het volgende:
Ik denk dat dat wel echt het verschil is tussen een huis met een tuin of een bovenwoning SacreCoeur. Ik heb alleen een windstil balkon op het zuiden. Mijn buitenfan mijdt dat totaal nu :D .

Ja, is ook zo.

Heb met mijn dochter 4 jaar lang 5 hoog gewoond, we zaten echt nooit op het balkon.
Maar toen woonde ik wel weer 5 minuten van mijn ouders incl grote achtertuin vandaan en zat dan daar hele dagen :')
pi_187571272
Fruit, ijs, yoghurt, water uit bad/mijn flesje wil hij allemaal ook niet. Smoothie ga ik morgen eens proberen, net als de pakjes drinken. Dank voor het meedenken in elk geval, het komt vast goed!

Lemijn, Dirk noemt zijn papa ook vaak mama. Hij weet het prima, soms gaat het een tijd goed en dan ineens niet. Ik ben er niet achter waarom dat is.

Tolstoi, volgens kunnen ze niet zomaar weer onder een getekend contract uit hoor, dus zou dat niet als bezwaar zien. Ik snap wel dat het lastig is om aan iets nieuws te beginnen, dat is gewoon superspannend. En zeker als hoofdinkomen (ja toch?) voel je je vast ook wel snel verantwoordelijk. Maar uit eigen ervaring: het is zo belangrijk om zelf goed in je vel te zitten. En werk moet daaraan bijdragen niet aan afdoen. :*

Over praten in het algemeen, ik blijf dat heel gezellig vinden. Elke dag lijken er wel nieuwe bij te komen. En vooral ook de articulatie maakt ineens sprongen. Hij maakte veel woorden niet af (ò voor op, Poe voor poes etc) en nu ineens wel. Vind het soms heel gek dat er een moment was dat hij nog niet praatte en liep en kusjes gebaarde, terwijl dat nog best kort geleden zo was! :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zondag 23 juni 2019 @ 22:10:33 #195
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187571475
Grappig, ik laat soms wel even huilen in bed, maar bij wat jij drammen noemt negeer ik juist weer niet @rena. Omdat ik denk als hij iets erg genoeg vindt om voor op de grond te gaan liggen gillen, dan is het in zijn wereld blijkbaar heel erg. Dus dan kijk ik of ik hem daarbij kan helpen. Maar huilen omdat hij niet wil slapen terwijl erbij blijven/insert andere oplossing niet helpt en ik weet zeker dat hij moe is, dan loop ik wel even weg hoor. Want als het wakker blijven te lang duurt dan lukt het hem niet meer en zit ik uren met een wakker kind en zijn we allebei héél sacherijnig de volgende dag. Dan liever even in slaap huien.

@Stroopwafelmeisje fijn dat het zo leuk was! Donderdag echt jarig dus? Gaan jullie daar thuis nog wel aandacht aan schenken of negeer je het dan?

DUMAN wat knap van hem! Leuk zeg. Welke dierenset heb je gekocht?

Leuk wat je zegt over woorden afmaken Nanuke. Dat gebeurt hier ook vaak niet, bijna alles eindigt op een klinker. En sommige dingen veranderen de verkeerde kant op, zo zei hij heel lang dih voor dicht, en nu alweer weken dioe, wat hij ook gebruikt voor deur. Maar de r is nog niet aanwezig.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 23 juni 2019 @ 22:10:41 #196
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_187571478
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 21:43 schreef rena het volgende:

[..]
maar waar leg jij dan de grens als hij bijv dramt?
Als hij mij echt uitdaagt. Dan doet hij het expres.
Maar onschuldig huilen omdat hij bij mij wil zijn of ‘s nachts wakker wordt, dat laat ik niet toe. Of als hij niet naar bed wil. Dan proberen we het een half uur later nog eens.
Protège moi de mes désirs.
pi_187571501
Drinken is hier ook geen hobby. Hij vraagt/zegt wel de hele dag door "deine", wat ik altijd opvat als "drinken".
Ik bied water aan uit koffiemokken, slokjes uit mijn eigen glas, onze waterfles, plastic bakjes, soms is er ineens iets wat hij wel wil.

Vandaag was de teleurstelling van zijn gezichtje af te lezen toen hij een slokje naam van mijn thee en het geen limonade was. >:) Als hij echt niets wil en ik heb het idee dat hij echt tekort komt geef ik trouwens ook limonade. De suggestie voor sinaasappelsap zal ik onthouden.

Banaan gebruikt wel de juiste aanspreekvormen, tot nu toe papa, mama en oma. Hij vindt het ook leuk om die gebaren op ons gezicht te maken. Als Jacob het verschil wel kent met gebaren dan zou ik me er niet druk om maken, die uitspraak komt vanzelf.
Onze buurvrouw plaagde hem pas door mama en papa verkeerd om aan te wijzen, nou is hij weer extra trots dat hij weet wie papa/mama is. :D

Wat ik wel teleurstellend vond was dat we Banaan hebben geleerd oma te zeggen en mijn schoonmoeder wil liever bij haar naam genoemd worden. _O_
Nou zie ik daar sowieso weinig interactie, Banaan zie ik contact zoeken door vrolijk te lachen, daar komt niets op terug. Ik vind dat dan sneu.

Rena ik troost wel, ook als de tranen zijn omdat iets niet mag. Vanuit het idee dat ik het niet eens hoef te zijn met de reden maar de tranen wel echt zijn. Ik probeer dan extra uit te leggen waarom het niet mag, wat vaak nieuwe tranen oplevert. Daarna leid ik hem af.
Er is dus wel vrij weinig wat hij niet mag om stervende zwanen te voorkomen.

Banaan probeerde vandaag de kat een brokje uit zijn hand te laten eten. Ik was spontaan een plasje. O+

Nieuw toepasselijk woordje bij deze hitte is ijs (ais). ;)

/End
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zondag 23 juni 2019 @ 22:13:25 #198
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_187571535
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 22:10 schreef Lemijn het volgende:

DUMAN wat knap van hem! Leuk zeg. Welke dierenset heb je gekocht?
https://www.hema.nl/kind/(...)SIYvKbhoCsZ8QAvD_BwE

Een van de weinig plastic dingen die je hier zal treffen. Maar vond deze erg duidelijk voor hem. :)
Protège moi de mes désirs.
pi_187572800
Duman, met soort boerderijdieren heeft L in een van de vakantiehuisjes uren zitten spelen. Die van de hema staan nu op het verlanglijstje. Dat zal met sint/kerst nog steeds leuk zijn verwacht ik.

Hier dubbel kiezenleed kwam ik net achter. Aan de andere kant is nu ook een puntje voelbaar, we zijn er dus nog niet...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 19:43 schreef littledrummergirl het volgende:
smoothies, milkshakes
Goed plan ^O^ heb direct 2 bananen in de vriezer gegooid.
ijsjes worden nog niet zo gewaardeerd behalve softijsje maar om daar nu veel van naar binnen te werken.

quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 20:06 schreef Lemijn het volgende:

Ik doe even aan vrij associeren: Jacob zegt tegen mij, zijn vader, en zijn grootouders allemaal mama. Misschien tegen mij mama en tegen de rest mamama, maar dan nog. Zijn er meer kinderen zo laat met de juiste aanspreekvormen voor iedereen? Hij weet het wel, want als ik vraag om bovenstaande mensen aan te wijzen op een foto gaat dat feilloos.
Hier is ook iedereen mama. Papa is heel soms iets wat lijkt op dada om vervolgens weer heel enthousiast MAMA te roepen.

Zelfde met dieren. Eerst hadden we mauw en boe maar sinds vakantie zijn alle dieren mèèèh.

[ Bericht 23% gewijzigd door Elleska op 23-06-2019 23:26:35 ]
pi_187573269
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2019 21:44 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Super leuk, trouwens. Ik heb een setje boerderijdieren gekocht. Bij ieder dier noemde ik de naam en maakte het geluid dat erbij hoort. En dat heeft ie dus geleerd. En hij herkent de dieren ook in het echt. O+
Ik vind dat sowieso verbazingwekkend, hoeveel abstracte tekeningen ze herkennen als het echte ding. Een huis bijvoorbeeld, mijn kinderen hebben nog nooit een huis gezien zoals in een standaard tekening, maar ze weten het wel.

Leuk dat het een geslaagde dag was Stroop! Heeft ze leuke dingen gehad?
Onze meiden worden een beetje verwaarloosd qua verjaardag dit jaar. Ze hebben van tante en oma al wat gehad (want die zijn volgende week op vakantie), en andere tante heeft het kado ook maar vast even gebracht (een badje voor in de tuin). Verder hebben we nog niets gevierd. Dinsdag trakteren op school en dan zondag het echte feest. Ik denk dat we het morgenavond maar gaan versieren, grote peuter begrijpt ook niet wanneer ze nou echt jarig zijn zo. En we hebben zelf ook (nog?) geen kado’s voor ze :@ Volgend jaar hebben we geen grote tuinverbouwing met mogelijke uitloop, dan vieren we het vast beter!

Pkm, voelt je schoonmoeder zich anders oud? Oma wordt hier juist als eretitel gezien (ook toen mijn moeder op haar 45e voor de eerste keer oma werd al). Wij gebruiken oma ‘naam’ omdat gewoon opa en oma voor grote peuter te verwarrend werd, met 2 oma’s en 3 opa’s. Maar de meiden gebruiken alleen opa en oma (of meestal alleen opa, die zien ze het vaakst dus oma alleen wordt ook regelmatig opa genoemd).

Tolstoi, een beslissing nemen waar zulke belangen vanaf hangen is altijd lastig. Zet alles op een rijtje voor jezelf en hak de knoop door, dat geeft je rust. En laat je daarbij vooral door feiten leiden, een getekend contract = een getekend contract. En ze willen niet voor niets met je in zee.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')