Dankjewel. Waar zou ik het mee op smaak kunnen maken denk je?quote:Op maandag 17 juni 2019 20:59 schreef BasEnAad het volgende:
Sambal is van zichzelf ook heel zout en zuur, vooral oelek.
Dus rode peper kan wel, maar dan moet je het wel wat meer op smaak maken denk ik.
De zaadjes op zich voegen niets toe. Het is het vlees waar de zaadjes op zitten die heet is. Dus ik zou de pitjes gewoon weggooien.quote:
Ah, altijd gedacht dat de zaadjes zo heet waren.quote:Op maandag 17 juni 2019 21:03 schreef Fancy2 het volgende:
[..]
De zaadjes op zich voegen niets toe. Het is het vlees waar de zaadjes op zitten die heet is. Dus ik zou de pitjes gewoon weggooien.
Ik denk eigenlijk gewoon ietsje meer zout en misschien wat citroen/limoensap.quote:Op maandag 17 juni 2019 21:01 schreef praadje het volgende:
[..]
Dankjewel. Waar zou ik het mee op smaak kunnen maken denk je?
Sambal komt al met een smaak. Als je die gebruikt komt het mee en vervormt het de eigen smaak die je aan de kip wil hebben.quote:Op maandag 17 juni 2019 21:02 schreef Document1 het volgende:
Ik zou gewoon een klein potje sambal kopen, dat kost net zoveel als 1 rode peper.
Ja, maar dan is de vraag. Welke sambal. Ik zat te denken aan sambal manis maar er zit al suiker in het gerecht dus dat wordt misschien te zoet. Het moet net niet te heet zijn maar zeker niet te zoet.quote:Op maandag 17 juni 2019 21:02 schreef Document1 het volgende:
Ik zou gewoon een klein potje sambal kopen, dat kost net zoveel als 1 rode peper.
Ik vind alle supermarkt sambal te flauw dus ik zou het niet weten.quote:Op maandag 17 juni 2019 21:05 schreef praadje het volgende:
[..]
Ja, maar dan is de vraag. Welke sambal. Ik zat te denken aan sambal manis maar er zit al suiker in het gerecht dus dat wordt misschien te zoet. Het moet net niet te heet zijn maar zeker niet te zoet.
Ja, dat had ik ook gelezen. Ik kook veel, vaak en uitgebreid maar nooit met sambal of pepers dus vandaar mijn onkunde op dat gebied haha.quote:Op maandag 17 juni 2019 21:05 schreef madam-april het volgende:
Officieel hoort er een fijn gemalen Madame Jeanette in en geen sambal![]()
Als in het recept wat jij gebruikt wel standaard sambal zit, moet je er wel rekening mee houden dat enkel de sambal vervangen door een fijn gemalen Madame Jeanette, niet voldoet. In Sambal zitten namelijk niet alleen pepers maar ook andere ingrediënten die de smaak beïnvloeden.
Haha ik heb dat met mijn Moussaka. Moet ik ook voor de hele vriendenkring maken. Maar is dit recept wat denk je?quote:Op maandag 17 juni 2019 21:10 schreef madam-april het volgende:
Ik maak regelmatig hete kip. Mijn hete kip is ondertussen zo populair onder familie, vrienden en kennissen dat ik elke keer minstens 1,5/2kg moet maken omdat iedereen mee wil eten 😅
Ja, ik denk dat ik voor de sambal badjak ga. Kan ik ook door de nasi doen. En niet te pittig. Manis is denk ik te zoet omdat er ook al ketjap manis en suiker doorheen gaat.quote:Op maandag 17 juni 2019 21:11 schreef yosander het volgende:
Van één theelepel (supermarkt) sambal wordt het niet heet
Oooh dat is echt heel anders dan wat ik onder hete kip versta 😅quote:Op maandag 17 juni 2019 21:08 schreef praadje het volgende:
https://www.lekkerensimpel.com/lekker-en-simpel-hete-kip/
Ik maak er nasi bij ipv friet of aardappeltjes en natuurlijk komkommer in het zuur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |