M90 | zondag 16 juni 2019 @ 09:33 | |
![]() 24 Heures Du Mans 2019 Onderdeel van het FIA World Endurace Championship Race 2018 en vooruitblik In 2018 lukte het Toyota eindelijk om de 24 uren van Le Mans te winnen, iets wat ze aan hun stand verplicht waren als enige fabrieksteam in de LMP1 klasse. Fernando Alonso was coureur in de winnende auto wat betekent dat hij nu twee van de drie overwinningen voor de Triple Crown op zak heeft. In andere klasses waren de auto's sneller dan ooit wat resulteerde in kwalificatie en race lap records voor LMP2, GTE Pro en GTE AM. Signatech Alpine Matmut sleepte de overwinning in LMP2 binnen, Porsche scoorde met hun GTE fabrieksteam een 1-2 in GTE Pro en het team van acteur Patrick Dempsey wist de overwinning in GTE AM binnen te halen. Dit jaar is Toyota wederom de grote favoriet voor de eindzege. Met toekomstige regelwijzigingen op komst is de kans groot dat er geen nieuwe fabrieksteams in LMP1 zullen instromen, hiermee lijkt de weg vrij naar drie zeges op rij. In LMP2 ligt het veld altijd dicht bij elkaar, en nu Nyck de Vries het stuur heeft overgenomen van Jan Lammers kan Racing Team Nederland wellicht hopen op een podium. In GTE Pro en GTE AM is het afwachten hoe de papieren liggen, vaak wordt er na de kwalificatie sessies een Balance of Performance (BoP) aanpassing gedaan om het veld te nivelleren. Vorig jaar bleek Porsche echter oppermachtig, het is daarom te hopen dat het veld dit jaar dichter bij elkaar ligt. ![]() Het Circuit de la Sarthe is gelegen in Le Mans, Frankrijk. Sinds 1923 wordt hier de 24 uren van Le Mans georganiseerd. Het circuit bestaat voor een groot deel uit openbare wegen, en heeft een totale lengte van 13.629 kilometer. Gedurende de jaren heeft het circuit een aantal veranderingen ondergaan en zijn er onder andere chicanes toegevoegd aan het lange rechte stuk. Meer informatie over de geschiedenis van het circuit vind je hier. De huidige lay-out wordt sinds 2007 gebruikt. Een paar statistieken: • Ronderecord (race): 3:17.475 (André Lotterer - Audi R18, 2015) • Ronderecord (kwalificatie): 3:14.791 (Kamui Kobayashi - Toyota 2017) • Afstandsrecord (all-time): 5,410.71km, 397 ronden (Audi R15, 2010) Afbeelding Circuit ![]() Circruit info inclusief marshall posts Detail kaart paddock area (kaart uit 2016)(pdf) Onboard (Pole 2017): ![]() Entry list 2019 (pdf) ![]() • Rode nummers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:16 (schatting) • 878kg (hybride), 833kg (non-hybride) • 62.3L benzine per stint (hybride), 75L benzine per stint (non-hybride) LMP1 is de snelste en technisch meest geavanceerde klasse in het deelnemersveld. Toyota is het enige grote fabrieksteam in deze klasse. Toyota is het enige team met een hybride auto en en moet hierdoor minder brandstof verbruiken. Omdat de FIA hybride technologie wil promoten wordt in de regelementen meegerekend dat hybride auto's een 11% grotere afstand moeten kunnen afleggen dan non-hybride auto's, in de praktijk komt dit op Le Mans op één ronde uit. Toyota heeft op de testdag al bewezen snel te zijn en lijkt dus zowel op gebied van snelheid als zuinigheid het te kloppen team. Zoals elk jaar staat, wanneer het droog blijft en er geen lange safety cars of slow zones zijn, ook het afstandsrecord uit 2010 op het spel. ![]() • Blauwe nummers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:25 • 930kg • 75L tank (benzine) • Maximale kosten voor de auto: ¤483,000 • Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA LMP2 is de tweede prototype categorie, gericht op kleinere teams, onafhankelijk van de leverancier van het chassis en de motor. De belangrijkste beperkingen voor deze klasse zijn de kosten van de totale auto. In 2017 werd een nieuwe regelgeving geïntroduceerd waarbij de teams moeten kiezen uit 4 mogelijke chassis leveranciers: Oreca, Onroak Automotive, Dallara en Riley-Multilmatic. Daarnaast zijn alle teams zijn verplicht te rijden met dezelfde motor: een 4.2-liter V8 Gibson. In deze klasse vinden we over het algemeen talentvolle jonge coureurs en de zogenaamde gentlemen drivers (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Elk team is verplicht minimaal één zo'n coureur op te stellen. Daarnaast vinden we hier Racing Team Nederland. ![]() • Groene nummers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:49 • Minimaal 1245kg • 90L tank (benzine) voor auto's voor 2016 • 120L tank (benzine) voor auto's vanaf 2016 LM GTE Pro is de categorie waar we 's werelds beste GT coureurs te werk kunnen zien. In deze categorie vinden we de grote fabrieksteams van Aston Martin, Porsche, Ferrari en Corvette, Ford en BMW. De GTE auto's zijn gebaseerd op sportwagens die geschikt zijn voor op de weg en waarvan minimaal 300 geproduceerd zijn. De categorie is opgesplitst in twee klassen: LM GTE Pro en LM GTE Am ![]() • Oranje nummers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:52 • Minimaal 1245kg • 90L tank (benzine) voor auto's voor 2016 • 120L tank (benzine) voor auto's vanaf 2016 • Minimaal 1 jaar oude auto (specs) • Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA LM GTE Am lijkt bijzonder veel op LM GTE Pro. Het belangrijkste verschil is dat in LM GTE Am, elk team een zogenaamde gentlemen driver moet inschrijven (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Ook zijn de auto's minimaal een jaar oud, waarmee ze over het algemeen iets achter lopen op de LM GTE Pro varianten. ![]() Woensdag 12 juni 16:00-20:00 Free practise session 22:00-0:00 Qualifying session 1 Donderdag 13 juni 19:00-21:00 Qualifying session 2 22:00-0:00 Qualifying session 3 Zaterdag 15 juni 9:00-9:45 Warm-up 15:00 Start 24 uren van Le Mans ![]() TV • Eurosport zendt de 24 uur bijna volledig uit verdeeld over ES1/ES2 inclusief alle andere sessies • RTL7 zendt de 24 uur volledig uit (alleen race) • Een overzicht van alle broadcasters wereldwijd is hier te vinden (pdf) Streams • Officiële WEC stream (¤9,99 voor le Mans) • Radio Le Mans (Engels commentaar bij de race, erg veel inside information, previews en laatste nieuws - tip) • Eurosport player (¤6,99 voor een maand) - had voorheen een audio only stream Live Timing • Officiële live timing • Resultaten Spotter Guide • Spotter Guide 2019, grafische weergave van deelnemersveld (v2.1 - pdf) Overige informatie • Laatste informatie, verslagen en analyses • Weer Dit topic kan ook gebruikt worden voor andere endurance races zoals die van het: Officiele FIA World Endurance Championship ![]() ELMS championship ![]() IMSA championship ![]() Blancpain Endurance series ![]()
| ||
Burner82 | zondag 16 juni 2019 @ 09:33 | |
En de rebellion is de volgende.... | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 09:35 | |
Tot dit moment snelste auto op de baan afgelopen laps | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 09:37 | |
Bijltjesuur | ||
sasquatsch | zondag 16 juni 2019 @ 09:38 | |
Remproblemen blijkbaar. | ||
Sinister-D- | zondag 16 juni 2019 @ 09:39 | |
Steenslag op de koplamp ![]() | ||
daNpy | zondag 16 juni 2019 @ 09:40 | |
Weer commentaar van Tom. Zeiden ze nou dat hij volgende week mee doet bij de 24u van de Ring? Edit: Ja dus met de Nissan GT-R GT3 ![]() | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 09:42 | |
Nu hebben ze vloekende kleuren. | ||
daNpy | zondag 16 juni 2019 @ 09:44 | |
Nog geen beesten in auto's gezeten gisteren of vanmorgen in de schemering? ![]() | ||
Burner82 | zondag 16 juni 2019 @ 09:51 | |
Regenbuitje lijkt me wel leuk nu ![]() | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 09:52 | |
| ||
daNpy | zondag 16 juni 2019 @ 09:53 | |
Gevecht, gevecht, voor nu rijden ze nog achter elkaar aan ![]() En de pit in ![]() | ||
Burner82 | zondag 16 juni 2019 @ 09:55 | |
Goede bijdrage van Allard, niet te verstaan ![]() ![]() | ||
sasquatsch | zondag 16 juni 2019 @ 09:56 | |
Er ligt een stuk auto op de baan | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 09:56 | |
Ook dan vervolgens dat info balkje erbij, alsof dat alles is wat er nog van over is ![]() ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 16 juni 2019 @ 09:56 | |
Flink stuk ja ![]() | ||
daNpy | zondag 16 juni 2019 @ 09:57 | |
FCY | ||
Burner82 | zondag 16 juni 2019 @ 09:57 | |
Anders raak je ff je halve auto kwijt ![]() | ||
sasquatsch | zondag 16 juni 2019 @ 09:58 | |
De #7 moet zo dus nog een keer naar binnen. | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 09:58 | |
Kennelijk heeft #85 nog een interessante situatie rondom de drive time van Ben Keating, die zou nu nog 3 uur moeten rijden (van zijn verplichte 6 uur). En zit nog altijd niet in de auto | ||
daNpy | zondag 16 juni 2019 @ 09:59 | |
Slimme ptistop van de leider | ||
daNpy | zondag 16 juni 2019 @ 09:59 | |
Nog 5 uur te gaan. Stints van 3 uur zijn toegestaan neem ik aan? | ||
PierreTT | zondag 16 juni 2019 @ 09:59 | |
![]() | ||
daNpy | zondag 16 juni 2019 @ 10:00 | |
Waarom kun je de wielen niet wisselen als je de achterremmen vervangt? De wielen moeten er toch af toch? | ||
Sinister-D- | zondag 16 juni 2019 @ 10:00 | |
En dat gaat ie dus als laatste doen..... | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 10:01 | |
Klopt maar niet heel gebruikelijk in GTE zeker niet voor een gentlemen driver. Ben benieuwd, op zich vreemd dat hij nu niet in de auto zit | ||
amsoor | zondag 16 juni 2019 @ 10:01 | |
Keating doet straks een dubbele stint zei Bleekemolen net. | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 10:01 | |
Poe.. nou ben benieuwd hoe dat gaat eindigen ![]() | ||
daNpy | zondag 16 juni 2019 @ 10:02 | |
Ok thanks. | ||
PierreTT | zondag 16 juni 2019 @ 10:02 | |
Is de 88 nou nog steeds niet officieel retired? ![]() | ||
sasquatsch | zondag 16 juni 2019 @ 10:03 | |
Mag niet onder een FCY, dus vandaar dat die nu weer binnenkomt | ||
sasquatsch | zondag 16 juni 2019 @ 10:03 | |
Wel op de live timing | ||
PierreTT | zondag 16 juni 2019 @ 10:04 | |
Bij mij niet? ![]() | ||
daNpy | zondag 16 juni 2019 @ 10:05 | |
![]() Je gaat me toch ook niet vertellen dat je geen remmen en banden in 1 stop mag wisselen, of wel? | ||
sasquatsch | zondag 16 juni 2019 @ 10:06 | |
Hier staat die op Ab(andon) https://www.lemans.org/fr/24-heures-du-mans/live-timing | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 10:07 | |
stream van de officiële live timing | ||
Sinister-D- | zondag 16 juni 2019 @ 10:10 | |
FIAWEC LT staat de #88 gewoon als zijnde in de pits, en niet duister gemarkeerd, dus ze zouden nog terug de baan op mogen komen. Maar als ik me niet vergis worden ze dan niet geklasseerd omdat ze te weinig ronden gereden hebben tov (klasse)leiders. | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 10:13 | |
Klopt, maar zijn wel officieel retired. FIAWEC LT klopt niet echt zie ook http://fiawec.alkamelsyst(...)n_Race_Hour%2018.PDF | ||
Sinister-D- | zondag 16 juni 2019 @ 10:16 | |
uitvallen van de #71 AF Corsa heb ik volledig gemist ![]() ![]() | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 10:17 | |
Bruni gaat ook hard, 2x achter elkaar de snelste lap voor die auto. Ook dicht in de buurt van de fastest lap in GTE Pro so far. nog 21 seconden achter de als tweede geplaatste Ferarri | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 10:18 | |
Bij mij niet gemarkeerd ![]() | ||
Pino112 | zondag 16 juni 2019 @ 10:18 | |
Wie is deze gozer op RTL7 nu? Die doet normaal ook bij ES commentaar toch? | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 10:20 | |
kennelijk een engine failure even daarvoor was het al dit (deze had ik wel gezien maar die retirement niet)
| ||
PierreTT | zondag 16 juni 2019 @ 10:20 | |
Thanks! | ||
Sinister-D- | zondag 16 juni 2019 @ 10:21 | |
Bij mij ook niet, tis dat M90 net die lijst plaatste waar dat op staat. Hebben maar 10 uur in totaal gereden. | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 10:22 | |
#3 ook weer terug in de pits, remproblemen nog niet opgelost | ||
Zipportal | zondag 16 juni 2019 @ 10:28 | |
Harry MensGod. | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2019 @ 10:30 | |
present ![]() | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 10:30 | |
| ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 10:30 | |
Lekker uitgeslapen? | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 10:30 | |
![]() ![]() | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2019 @ 10:33 | |
zeker. Had het nodig na drukke weken. | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2019 @ 10:35 | |
in de #54 heeft een van de coureurs te veel gereden. Vier rondjes straf plus wat bijtelling in tijd. in de #57 ook anderhalve minuut straf voor hetzelfde vergrijp | ||
Pino112 | zondag 16 juni 2019 @ 10:36 | |
Ah dit is Nelson Valkenburg dus, bekende stem. ![]() | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2019 @ 10:37 | |
het blijft ook na bijna 20 uur racen wennen dat Bruni in de Porsche zit | ||
King_Merc | zondag 16 juni 2019 @ 10:37 | |
Dat is een flinke straf... | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 10:38 | |
Waarvan je de helft geslapen hebt ![]() | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2019 @ 10:38 | |
crevaison voor de #34 | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2019 @ 10:38 | |
nee hoor | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2019 @ 10:44 | |
de leider in de GTE-AM verliest veel tijd in de pits bij het wisselen van de voorremmen ... | ||
#ANONIEM | zondag 16 juni 2019 @ 10:47 | |
Ja en dan moet Ben nog drie uur rijden, ben benieuwd.. | ||
Sinister-D- | zondag 16 juni 2019 @ 10:48 | |
20 uur + plus heel wat uurtjes van het voorafgegane WEC superseason. | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 10:50 | |
Die heeft ie niet gekeken joh. | ||
PierreTT | zondag 16 juni 2019 @ 10:57 | |
Laatste vier uur ![]() | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 10:58 | |
Duidelijk een ES commentator bij RTL nu ![]() Coronel kan ik tenminste uren naar luisteren. | ||
PierreTT | zondag 16 juni 2019 @ 11:04 | |
Ik vond Coronel prima gister. Veel uitleg, vond het niet storend | ||
#ANONIEM | zondag 16 juni 2019 @ 11:05 | |
Eens. Normaal vind ik hem bloedirritant maar was prima ja. | ||
Sinister-D- | zondag 16 juni 2019 @ 11:06 | |
Als Nelson Valkenburg nu het commentaar doet dan zou je normaal gezien weinig te klagen moeten hebben..... Die komt van ES en doet dot jaar het commentaar bij RTL. | ||
Sinister-D- | zondag 16 juni 2019 @ 11:12 | |
Oei, die RLM heeft staan pissen midden in pitlane ![]() | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2019 @ 11:22 | |
oei, de Jumbo ligt eraf | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 11:22 | |
Verdomme Nyck. | ||
Burner82 | zondag 16 juni 2019 @ 11:22 | |
Hallo Doei Jumbo... | ||
Doler12 | zondag 16 juni 2019 @ 11:22 | |
Nyck ![]() | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 11:22 | |
Aiii Nyck ![]() | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2019 @ 11:22 | |
SC zelfs | ||
sasquatsch | zondag 16 juni 2019 @ 11:22 | |
Eurosport net naar de reclame als De Vries er af gaat ![]() | ||
Zorro | zondag 16 juni 2019 @ 11:22 | |
Ik zie Team Nederland niet meer winnen. | ||
Sinister-D- | zondag 16 juni 2019 @ 11:23 | |
Wel ja, dat kan er ook nog wel bij voor RTN ![]() | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 11:23 | |
Gewaagde gok | ||
PierreTT | zondag 16 juni 2019 @ 11:23 | |
Misschien rijdt ie nog door.. | ||
Wertha | zondag 16 juni 2019 @ 11:24 | |
Tijd zat om hem vanaf leidende positie in de bandenstapel te rammen ala Dalla Lana! Oei... daar gaat N. de Vries met de Jumbo. ![]() | ||
sasquatsch | zondag 16 juni 2019 @ 11:24 | |
Dat zat er toch al niet meer in. | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 11:25 | |
Gewoon nieuwe neus en gaan. | ||
Zorro | zondag 16 juni 2019 @ 11:25 | |
Zou je denken? | ||
Sinister-D- | zondag 16 juni 2019 @ 11:25 | |
heeft het team gezegd dat ie weigert uit te stappen om verder te willen rijden, aldus de commentatoren van ES-player. | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 11:26 | |
#63 heeft nu pech want die komen een safety car achter de #51 | ||
Zorro | zondag 16 juni 2019 @ 11:26 | |
Frits had zich er nog zo op verheugd om de auto over de finish te rijden. | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 11:26 | |
Zal wel gewoon vast zitten onder de banden. | ||
Sinister-D- | zondag 16 juni 2019 @ 11:28 | |
Dat was raar , weigerende remmen? ![]() | ||
Zorro | zondag 16 juni 2019 @ 11:29 | |
Hij rijdt ![]() Of nou ja, rijden.... | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2019 @ 11:29 | |
een driewieler | ||
sasquatsch | zondag 16 juni 2019 @ 11:29 | |
Vraag niet hoe. Lijkt mij het einde. | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 11:29 | |
dit is toch zinloos ![]() | ||
Droopie | zondag 16 juni 2019 @ 11:29 | |
"laten we hopen dat er niet teveel schade is" | ||
Burner82 | zondag 16 juni 2019 @ 11:30 | |
Die is best kapot eigenlijk ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 16 juni 2019 @ 11:30 | |
Rubber op de baan leggen voor anderen, betere grip ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 16 juni 2019 @ 11:31 | |
Van Eerd ziet het niet zitten.... | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 11:31 | |
Doet het nog prima | ||
#ANONIEM | zondag 16 juni 2019 @ 11:31 | |
Hij mag wel uitkijken dat hij de boel zo niet in de fik steekt, met dat gesleep van dat wiel over de grond. | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 11:31 | |
Ophanging is heel makkelijk te vervangen. Kost alleen wat tijd. | ||
sasquatsch | zondag 16 juni 2019 @ 11:31 | |
Nog maar 3,5 uur zo volhouden ![]() | ||
Mano_ | zondag 16 juni 2019 @ 11:31 | |
Ach, nieuwe ophanging er op en door ![]() | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 11:33 | |
Zie je wel, niks aan de hand. | ||
King_Merc | zondag 16 juni 2019 @ 11:33 | |
Producten bij Jumbo worden weer duurder... | ||
sasquatsch | zondag 16 juni 2019 @ 11:34 | |
Die SC kost de Corvette wel een ronde achterstand t.o.v. de Ferrari ![]() | ||
PierreTT | zondag 16 juni 2019 @ 11:34 | |
Kan nog best te fixen zijn | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 11:35 | |
1 min 20 is ongeveer het verschil straks | ||
nogeenoudebekende | zondag 16 juni 2019 @ 11:35 | |
Ik weet nog een leuke, matige grap voor Frits... | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2019 @ 11:36 | |
Voorruitje kan wel eens meer tijd kosten dan de wielophanging | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 11:36 | |
Frits is positief. | ||
Zorro | zondag 16 juni 2019 @ 11:37 | |
Vraag ook vooral niet wat er nou gebeurde. Nyck zei dat toch tegen Frits en Giedo. | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 11:37 | |
Verremde zich. | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2019 @ 11:38 | |
in de GTE Pro zal de Ferrari wel op standje extra zuinig staan en proberen pas te pitten als de SC weg is | ||
Mathijz | zondag 16 juni 2019 @ 11:38 | |
Waarom eigenlijk nu nog een SC? | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 11:39 | |
Brak dus wat af. | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 11:39 | |
ze gaan het fixen dus | ||
Sinister-D- | zondag 16 juni 2019 @ 11:42 | |
repareren bandenstapel o.a. | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 11:43 | |
In this lap | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2019 @ 11:43 | |
SC gaat weer weg | ||
Wertha | zondag 16 juni 2019 @ 11:45 | |
Green green green! | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 11:48 | |
Kijk, dat scheelt weer ![]() Kan de Ferrari inlopen. | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2019 @ 11:48 | |
De #63 gespind. Dat geeft Ferrari veel lucht | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 11:48 | |
![]() ![]() | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 11:49 | |
Die Ferrari was de hele tijd tweede ![]() Wat gemist? | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 11:50 | |
Pech... pitstop van de #63 tijdens safety car waardoor ze een safety car later weer op de baan kwamen. | ||
PierreTT | zondag 16 juni 2019 @ 11:51 | |
Ai, die 63. Goed voor Ferrari | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 11:52 | |
#85 ook met schade? | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 11:52 | |
Maar goed, dan is LMP1 nu de spannendste klasse ![]() Zonde dat het dan toch als een nachtkaars uit gaat. | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2019 @ 11:53 | |
De #85 moet nu ook ongeveer pitten, anders haalt Keating zijn minimale rijtijd niet | ||
Wertha | zondag 16 juni 2019 @ 11:53 | |
Wacht maar tot Keating in de Ford zit. | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 11:53 | |
![]() | ||
Wertha | zondag 16 juni 2019 @ 11:56 | |
| ||
Sinister-D- | zondag 16 juni 2019 @ 11:58 | |
Van de week waren er nog voldoende mensen lovend over Keating, en dan vooral dat ie zo veel geleerd zou hebben van de zeer goede begeleiding van Bleekemolen. | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2019 @ 11:58 | |
we gaan het zien | ||
Wertha | zondag 16 juni 2019 @ 12:00 | |
Klopt de informatie over de resterende minimale rijtijd van Keating wel? Of is die gewoon erg ruim afgerond op 3 uur? | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 12:01 | |
Vermoed dat het niet precies 3 uur is. | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 12:01 | |
Laatste wat ik hoorde was dat het rond de 2 uur zou zijn | ||
Wertha | zondag 16 juni 2019 @ 12:02 | |
Een heel stukje minder dan. Anders ga je niet een andere coureur nog een hele stint laten rijden. | ||
Wertha | zondag 16 juni 2019 @ 12:03 | |
Hi Ha Ho, Ben Keating zit toch in de kar. ![]() | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2019 @ 12:07 | |
Handig zo'n LMP2 grasmaaier ![]() | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 12:13 | |
#29 alweer voor een groot deel gefixt | ||
PierreTT | zondag 16 juni 2019 @ 12:20 | |
Gaat toch snel. Als Fritske maar in z'n auto kan ![]() | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2019 @ 12:28 | |
Tom weer met zijn verhaal over onderdelen en gereedschappen die per ongeluk tien meter naast zijn auto lagen en die gebruikt konden worden voor reparatie. We zaten er al op te wachten | ||
Sinister-D- | zondag 16 juni 2019 @ 12:31 | |
Zoals aangekondigd gisteren ![]()
| ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 12:33 | |
![]() ![]() ![]() ![]() | ||
Burner82 | zondag 16 juni 2019 @ 12:35 | |
Weet je al waar de lampjes op de zijkant van de auto's voor zijn? ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 16 juni 2019 @ 12:35 | |
Ken je dat verhaal van die wielsleutel in de bosjes al? ![]() | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2019 @ 12:36 | |
#29 rijdt weer ![]() | ||
Zorro | zondag 16 juni 2019 @ 12:37 | |
![]() | ||
Doler12 | zondag 16 juni 2019 @ 12:38 | |
Eurosport? Dan heb je toch Ronald van Dam, kan je ook een bingo maken. ![]() | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 12:39 | |
![]() | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 12:39 | |
![]() ![]() | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 12:40 | |
| ||
THEFXR | zondag 16 juni 2019 @ 12:40 | |
Eurosport zonder reclame met mcnish | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2019 @ 12:48 | |
Giedo heeft weer een plekje gewonnen | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 12:48 | |
ES is echt geen zak aan. Die bekende verhalen zijn voor mij de reden om RTL7 te kijken ![]() | ||
Wertha | zondag 16 juni 2019 @ 12:51 | |
RTL7 is geweldig met LeMans. Naast het darten het enige bestaansrecht van die zender. | ||
Doler12 | zondag 16 juni 2019 @ 12:54 | |
Over bekende verhalen, helaas geen Rick Winkelman gehoord op RTL 7. | ||
Marcoss | zondag 16 juni 2019 @ 12:55 | |
En bij zo’n enorm lange zit kun je soms ook niet anders dan wat verhalen herhalen ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Marcoss op 16-06-2019 13:05:50 ] | ||
Dr_Flash | zondag 16 juni 2019 @ 12:59 | |
ja ik geloof niet dat ik wat gemist heb wat dat betreft ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 16 juni 2019 @ 12:59 | |
ergens iets mis met de tijdsopname? Bij mij staat er ineens 40% als zijnde gestopt ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 16 juni 2019 @ 13:03 | |
81 BMW afgelopen ![]() | ||
PierreTT | zondag 16 juni 2019 @ 13:06 | |
Lijkt weer onderweg te zijn ![]() Edit: Nee toch niet ![]() | ||
Zorro | zondag 16 juni 2019 @ 13:07 | |
Ik hoor het ja. | ||
PierreTT | zondag 16 juni 2019 @ 13:07 | |
Ah, het plasverhaal ![]() | ||
PierreTT | zondag 16 juni 2019 @ 13:08 | |
Geurloos, kleurloos, blabla, constant drinken, alles gewoon laten lopen | ||
Dr_Flash | zondag 16 juni 2019 @ 13:09 | |
jezus wat duurt dat lang met die GT's, zo'n neus | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 13:10 | |
GT AM wordt weer wat spannender | ||
#ANONIEM | zondag 16 juni 2019 @ 13:13 | |
Rijdt Ben Keating hem uit? | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 13:18 | |
Hoe dan | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 13:19 | |
Denk het wel, wel een lange stint maar kennelijk zou hij na zijn vorige stint geroepen hebben dat hij langer door wilde | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 13:20 | |
Onverwachte stop voor de #85. Verschil is nu nog een minuut daardoor. | ||
PierreTT | zondag 16 juni 2019 @ 13:20 | |
Hij heeft z'n tijd wel al volgemaakt toch? | ||
Sinister-D- | zondag 16 juni 2019 @ 13:20 | |
Zou nog maar 45min moeten rijden om zijn minimum tijd te behalen. Als ze het risico willen verminderen dat er iets gebeurt, zullen ze 'm wel wisselen..... | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 13:20 | |
zover ik weet nu nog niet | ||
Wertha | zondag 16 juni 2019 @ 13:20 | |
Komt nog een penalty voor Keating? | ||
Sinister-D- | zondag 16 juni 2019 @ 13:21 | |
OP Radio Le Mans zeiden ze nog 45 minuten.... | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 13:25 | |
Alonso klaar bij Toyota
| ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 13:25 | |
"Car 85 pit stop under investigation" ![]() | ||
Wertha | zondag 16 juni 2019 @ 13:28 | |
Gaan penalty krijgen. Waarschijnlijk omdat de neus door een ander team is gewisseld... | ||
Dr_Flash | zondag 16 juni 2019 @ 13:28 | |
ja schraal. Ben je zo blij met customer support van je leverancier ![]() maar van die teringfransozen mag niks ![]() | ||
#ANONIEM | zondag 16 juni 2019 @ 13:28 | |
Ja precies. Nu ff afwachten met de eventuele penalty. | ||
Wertha | zondag 16 juni 2019 @ 13:29 | |
Terwijl ze hem móesten vervangen, na uren met dezelfde lichte schade rondgereden te hebben. Wat een rotstreek. | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2019 @ 13:29 | |
lek voor de #29 | ||
Burner82 | zondag 16 juni 2019 @ 13:30 | |
Nelson is ook toe aan een bak koffie ![]() | ||
Wertha | zondag 16 juni 2019 @ 13:30 | |
Commentator die niet weet dat dit een herhaling is, hahaha. | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 13:31 | |
En weer een lekke band ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 16 juni 2019 @ 13:33 | |
ik had hem nog niet gezien ook | ||
Dr_Flash | zondag 16 juni 2019 @ 13:34 | |
werd trouwens ook zomaar er tussendoor geregisseerd zonder enige aanwijzing. Wat zijn Fransen toch ook neukfouten ![]() | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 13:38 | |
Ook met de naam van Giedo. | ||
Fir3fly | zondag 16 juni 2019 @ 13:39 | |
![]() | ||
Max23 | zondag 16 juni 2019 @ 13:40 | |
Triest dit voor Bleekemolen | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 13:40 | |
Bergmeister pusht en loopt ong 3-5 seconden per ronde in | ||
Wertha | zondag 16 juni 2019 @ 13:41 | |
Terecht boos. | ||
Zorro | zondag 16 juni 2019 @ 13:41 | |
Nou ja, het wordt in elk geval spektakel in het laatste uur ![]() | ||
#ANONIEM | zondag 16 juni 2019 @ 13:42 | |
Lig je straks 23 uur eerste, win je hem niet. Sneu. | ||
Dr_Flash | zondag 16 juni 2019 @ 13:42 | |
Meer dan terecht. Bom op die kut ASO | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 13:42 | |
Ik ben weer op tijd thuis ![]() | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 13:43 | |
Wat heeft ASO ermee te maken? | ||
Fir3fly | zondag 16 juni 2019 @ 13:43 | |
Onzin. Auto moet gewoon aan de regels voldoen. | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 13:44 | |
Als Bergmeister zo door rijdt dan gaat Keating dit niet redden | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 13:45 | |
![]() | ||
Wertha | zondag 16 juni 2019 @ 13:45 | |
Dan ook de regels op ieder team toepassen. | ||
Dr_Flash | zondag 16 juni 2019 @ 13:45 | |
Gaan die hier niet over dan? ![]() Dan ga ik tijdens de Tour wel weer op de ASO schelden ![]() | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 13:46 | |
Keating moet nog een kleine 15 minuten schijnbaar, gok dat ze hem zullen wisselen | ||
Fir3fly | zondag 16 juni 2019 @ 13:46 | |
Dat gebeurt ook gewoon hoor. | ||
Zorro | zondag 16 juni 2019 @ 13:46 | |
Laatste uur rijdt Jeroen, zei die net zelf. | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 13:47 | |
![]() | ||
Wertha | zondag 16 juni 2019 @ 13:47 | |
Nope. Rijden veel auto's met schade aan de bumper. Om maar een opvallende te noemen: de #66 Ford-GT rijdt al heel lang met flink beschadigde bumper + ontbrekend kapje bij de rechterkoplamp. Dat mag kennelijk wel gewoon door blijven rijden.. | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 13:47 | |
Het is trouwens ACO. | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 13:47 | |
Check, logische keuze, anders houden ze dit sowieso niet. Verschil nu onder de 40 seconden | ||
Dr_Flash | zondag 16 juni 2019 @ 13:49 | |
Zat ik toch in de buurt ![]() | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2019 @ 13:50 | |
stop and go voor de #85 ![]() | ||
Zorro | zondag 16 juni 2019 @ 13:50 | |
Stop & Go ![]() Fransozen ![]() | ||
Fir3fly | zondag 16 juni 2019 @ 13:50 | |
Want de koplamp werkt gewoon nog steeds. | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 13:50 | |
Oef ![]() Dat wordt echt spannend zo. | ||
Dr_Flash | zondag 16 juni 2019 @ 13:50 | |
en een stop&go erbij. Oh wegrijden met spinnende wielen mag ook al niet. eeuwige haat | ||
Fir3fly | zondag 16 juni 2019 @ 13:50 | |
Idioot ![]() | ||
Wertha | zondag 16 juni 2019 @ 13:51 | |
Goh.. moet je weer zo nodig de betweter uithangen? | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2019 @ 13:51 | |
De straf voor dat beetje wielspin ![]() | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 13:51 | |
Tja, niet handig zo weg te rijden ![]() | ||
Fir3fly | zondag 16 juni 2019 @ 13:51 | |
Nee, gewoon dom chauvinistisch gezeik tegenspreken ![]() | ||
Zorro | zondag 16 juni 2019 @ 13:51 | |
Nou niet allemaal. Maar de meeste wel ja. | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 13:52 | |
Dat mag begrijpelijk niet ![]() | ||
Fir3fly | zondag 16 juni 2019 @ 13:52 | |
Dat mag gewoon niet in de pits. Is al jaaaaren zo, bovendien heeft de Ford GT een ingebouwd systeem die dat tegen moet gaan. Er is geen excuus voor zo'n amateuristische fout. | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 13:53 | |
Hiermee wordt het verschil ongeveer 0 tussen #85 en #56 | ||
Wertha | zondag 16 juni 2019 @ 13:54 | |
Als het ene team gestraft wordt voor iets waar een ander mee weg mag komen en het gaat ook nog eens om de overwinning, dan is iedere verontwaardiging meer dan terecht. Punt uit. Gelijke monniken, gelijken kappen. Daar zal ik als jurist altijd scherp op blijven. | ||
Fir3fly | zondag 16 juni 2019 @ 13:55 | |
Maar dat is hier dus niet het geval. Logisch dat Bleekemolen daar over klaagt voor het team, maar hij heeft gewoon geen gelijk. | ||
Wertha | zondag 16 juni 2019 @ 13:56 | |
Zoals aangetoond is dat wel het geval. Any luck? | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 13:56 | |
front right puncture voor de #7. interesting | ||
Fir3fly | zondag 16 juni 2019 @ 13:56 | |
Nee hoor. Hij heeft geen poot om op te staan. | ||
Wertha | zondag 16 juni 2019 @ 13:57 | |
Heeft er weinig onder geleden. | ||
Zorro | zondag 16 juni 2019 @ 13:57 | |
Net op het moment dat ie bij de pits is. Dus dat interesting is ook snel over. | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 13:57 | |
Jep, goede timing wat dat betreft | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 13:57 | |
Mazzel | ||
Wertha | zondag 16 juni 2019 @ 13:58 | |
Terwijl we aan de lopende band beschadigde auto's in beeld hebben. Joe. Geniet nog van je betweterigheid verder. ![]() | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2019 @ 13:58 | |
De #7 weer langzaam | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 13:59 | |
![]() ![]() | ||
Wertha | zondag 16 juni 2019 @ 13:59 | |
Wat is hier aan de hand?! | ||
Dr_Flash | zondag 16 juni 2019 @ 13:59 | |
en nu is het een heel eind naar huis voor de 7 ![]() | ||
Zorro | zondag 16 juni 2019 @ 13:59 | |
Dan is het nu wel interesting ![]() | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 14:00 | |
display zegt dus dat hij weer een lekke band heeft. electronics issue? | ||
Fir3fly | zondag 16 juni 2019 @ 14:00 | |
- nee - [ Bericht 98% gewijzigd door Nattekat op 16-06-2019 14:00:30 ] | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 14:00 | |
Ja, nu wint #8, klaar. | ||
#ANONIEM | zondag 16 juni 2019 @ 14:00 | |
Spannend hoor. | ||
Sinister-D- | zondag 16 juni 2019 @ 14:00 | |
nog een puncture?! | ||
Tarado | zondag 16 juni 2019 @ 14:01 | |
net iets spannender dan gras zien groeien | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 14:01 | |
Hier gaat ie veel meer dan 2 minuten verliezen, #8 krijgt de overwinning cadeau. | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 14:01 | |
Kennelijk was ook de pitstop voor de lekke band niet gepland... | ||
Dr_Flash | zondag 16 juni 2019 @ 14:01 | |
Zou het ze bij Toyota heel veel uit kunnen maken welke van de twee wint? | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2019 @ 14:01 | |
De #8 leidt weer | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 14:02 | |
Tjonge wat een pech voor de #7 zeg | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2019 @ 14:02 | |
niet eens een neuswissel bij de #7 | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 14:03 | |
Denk niet dat de #7 een stint van een uur kan rijden... | ||
Ambrosius | zondag 16 juni 2019 @ 14:03 | |
Minuut al gelijk. | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2019 @ 14:05 | |
splash and dash | ||
Fir3fly | zondag 16 juni 2019 @ 14:06 | |
Nee, dat halen ze bij lange niet. | ||
Sinister-D- | zondag 16 juni 2019 @ 14:07 | |
Bergmeister binnen, en Keating heeft wat ademruimte gekregen in GTE AM...... | ||
Wertha | zondag 16 juni 2019 @ 14:07 | |
Ondertussen bij MotoGP... "Massive drama, Lorenzo takes out Vinales, Dovizioso and Rossi in one crash!" ![]()
| ||
Dr_Flash | zondag 16 juni 2019 @ 14:07 | |
Mooi. Ik ga wat anders doen. Dit is slecht voor mijn bloeddruk ![]() ![]() | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 14:07 | |
Hij moet hem uitrijden om nog een kans te maken, dus neh ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 16 juni 2019 @ 14:08 | |
Ja hey bedankt he voor die spoiler godverdomme ![]() ![]() | ||
Wertha | zondag 16 juni 2019 @ 14:08 | |
![]() Nadeeltje van multi-screen. Ik volg beiden tegelijk. ![]() | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 14:09 | |
Kennelijk zegt de sensor op de #7 nog altijd dat er een lekke band is. De vraag is of ze niet voor niets zijn gestopt dus ![]() | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 14:09 | |
Was ook best wel dom moet ik eerlijk zeggen. De kans was groter dan 0 dat dit zou gebeuren ![]() | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 14:10 | |
Nou, Bleekemolen mag het gaan doen. SPANNUND. | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 14:10 | |
#85 pitstop, Keating klaar | ||
PierreTT | zondag 16 juni 2019 @ 14:11 | |
Keating hinkt weg ![]() | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 14:11 | |
Die Porsche moet toch ook nog, of ben ik nou gek? | ||
Wertha | zondag 16 juni 2019 @ 14:11 | |
Keating goed gepresteerd onder druk en enige frustratie. Dat mag gezegd worden. ![]() | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2019 @ 14:12 | |
Bleekemolen reed bewust als een slak weg | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 14:12 | |
![]() Is ook net gestopt was volgens mij niet in beeld. kantje boord | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 14:16 | |
Ook de nummer drie is niet ver weg. Kan nog interessant worden. | ||
amsoor | zondag 16 juni 2019 @ 14:16 | |
Moet Bleekemolem nog een keer pitten voor benzine? | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 14:17 | |
Nee | ||
amsoor | zondag 16 juni 2019 @ 14:18 | |
Mooi. | ||
Wertha | zondag 16 juni 2019 @ 14:18 | |
Dat valt inderdaad mee, maar ik vraag mij af of de 'live-timing' wel actueel is met die 18,9 seconden. | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2019 @ 14:18 | |
DIe #30 spoort niet | ||
Themeparktommy | zondag 16 juni 2019 @ 14:18 | |
lekker aan het driften | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 14:20 | |
Hij is weg, moest nog pitten. Mijn live timing is wel actueel ![]() | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2019 @ 14:20 | |
Eng heeft zijn BMW onderweg gerepareerd ![]() | ||
PierreTT | zondag 16 juni 2019 @ 14:20 | |
Ah, de BMW rijdt ook weer | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 14:20 | |
Was die stuk dan? | ||
Sinister-D- | zondag 16 juni 2019 @ 14:21 | |
Godver, heb 'm al met de Marker of Doom bewerkt ![]() | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2019 @ 14:21 | |
Viel op een van de rechte stukken stil en is achter de vangrail gezet | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 14:21 | |
![]() ![]() | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 14:22 | |
Het is niet over tot de garagedeur dicht is. | ||
Sinister-D- | zondag 16 juni 2019 @ 14:22 | |
Ook maar omdat de LT dat aangaf ![]() | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 14:24 | |
Lopez loopt iets in, nu 50 seconden. Bleekemolen loopt iets uit bijna 6 sec nu | ||
#ANONIEM | zondag 16 juni 2019 @ 14:26 | |
Job moest eigenlijk huilen. Ik snap dat ergens wel. | ||
PierreTT | zondag 16 juni 2019 @ 14:27 | |
De #26 heeft echt een prima race gehad. Mooi voor Uitert, jammer voor het gevecht met de Signatech ![]() | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 14:29 | |
BMW #81 met de langzaamste sector 2 van de race: 1 uur, 19 minuten en 46 seconden ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 16 juni 2019 @ 14:30 | |
lag stomtoevallig een nieuwe kabelboom in de bosjes zeker ![]() | ||
Wertha | zondag 16 juni 2019 @ 14:31 | |
![]() | ||
PierreTT | zondag 16 juni 2019 @ 14:32 | |
![]() | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 14:32 | |
verschil tussen #7 en #8 is nu 45 seconden. Stop van de #7 zal iets korter zijn | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 14:33 | |
De #8 zal dit toch niet meer uit handen geven? | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 14:33 | |
denk het ook niet | ||
PierreTT | zondag 16 juni 2019 @ 14:35 | |
Jinx het nou niet #neverforget2016 | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 14:36 | |
Het gaat wel close worden. Lopez gaat hard Bleekemolen nu 10 sec voor | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 14:36 | |
dicht |