abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 juni 2019 @ 00:46:41 #1
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_187447054
quote:
De voorman van Pegida wordt belaagd bij een flyeractie in Eindhoven ANP

De voorman van anti-islambeweging Pegida, Edwin Wagensveld, is in Eindhoven belaagd. Dat gebeurde bij een flyeractie in de buurt van de Al-Fourqaan moskee in stadsdeel Woensel. Wagensveld is daarna "voor zijn eigen veiligheid meegenomen", aldus een politiewoordvoerder.

Rond drie uur vond het opstootje tussen de flyeraars en enkele tientallen omstanders plaats. Er is niemand aangehouden.

Op dit filmpje op Twitter is te zien hoe Wagensveld wegrent voor omstanders die hem willen slaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eind mei braken rellen uit bij een demonstratie van Pegida. Enkele honderden tegendemonstranten keerden zich toen tegen de Pegida-aanhangers. Ze gooiden met stenen en andere voorwerpen.
https://nos.nl/artikel/22(...)ie-in-eindhoven.html

Hoe onzeker moet je wel niet zijn over je geloof als je zo reageert op een foldertje van deze irrelevante man? Typisch wel weer dat de politie de demonstrant meeneemt ipv het tuig die daar met de vuisten aan het zwaaien is.

Niet mijn OP
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 16 juni 2019 @ 00:49:41 #2
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_187447114
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 00:44 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

De vergelijking gaat maak omdat het geen afgebakend sport-dingetje is; het zijn politiek/religieuze tegenstanders die eigen norm wet/algemeen geldend (micro of macro; straat, wijk, stad of land) pogen te maken; britten willen kritiek kunnen uiten en moslims dulden dat niet, waardoor britten zich nog meer...en moslims ook weer... etc. Je kan als politie/OM maar achter één van deze partijen staan en dat is zolang vvmu gewaaarborgd is in de (grond)wet, niet de islamistische.
De vvmu heeft (althans in NL) alleen verticale werking en een rechter kan dus alleen veroordelen voor geweldpleging en dat zou ik terecht vinden. Ik ben echter van mening dat provocaties van marginalen die met geweld worden beantwoord niets zegt over de staat van de vvmu in politieke zin, althans niet meer dan wanneer een Ajacied die Rotterdammers voor kakkerlakken uitmaakt en klappen krijgt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 16 juni 2019 @ 00:51:45 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_187447151
Zwaar straffen dit tuig!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 16 juni 2019 @ 00:52:01 #4
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_187447158
Triest dat mensen zo tegen elkaar op worden gestookt voornamelijk door de politiek en media.
  zondag 16 juni 2019 @ 01:49:20 #5
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_187448052
quote:
15s.gif Op zondag 16 juni 2019 00:52 schreef Stray_cat het volgende:
Triest dat mensen zo tegen elkaar op worden gestookt voornamelijk door de politiek en media.
Komt door het zogenaamde wensdenken van de NPO.
pi_187448078
Wagensveld wil aangifte doen tegen burgemeester
Wagensveld kondigde eerder aan eind van de middag aangifte te zullen doen tegen burgemeester John Jorritsma van Eindhoven. Hij zou volgens de actieleider "leugens hebben verspreid over hem en de beweging" en hem hebben bestempeld als neonazi.

Jorritsma heeft meerdere malen demonstraties van de extreemrechtse beweging in Eindhoven verboden. Een betoging in de Noord-Brabantse stad in mei liep volledig uit de hand. De Mobiele Eenheid (ME) moest een einde maken aan het geweld.

Pegida heeft van Jorritsma toestemming gekregen komende woensdag op het Stadhuisplein te demonstreren. Wagensveld is het echter niet eens met de aangewezen locatie. Op Facebook meldt Pegida dat er volgende week alsnog een actie komt bij de Al Fourqaan moskee.
https://www.nu.nl/binnenl(...)dhovense-moskee.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 16 juni 2019 @ 02:21:37 #7
434029 KillemWieft
Zie signature
pi_187448381
quote:
Altijd weer de schuld van “de media”. :')
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_187448511
Lekker voor m
pi_187448723
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 01:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Wagensveld wil aangifte doen tegen burgemeester
Wagensveld kondigde eerder aan eind van de middag aangifte te zullen doen tegen burgemeester John Jorritsma van Eindhoven. Hij zou volgens de actieleider "leugens hebben verspreid over hem en de beweging" en hem hebben bestempeld als neonazi.

Jorritsma heeft meerdere malen demonstraties van de extreemrechtse beweging in Eindhoven verboden. Een betoging in de Noord-Brabantse stad in mei liep volledig uit de hand. De Mobiele Eenheid (ME) moest een einde maken aan het geweld.

Pegida heeft van Jorritsma toestemming gekregen komende woensdag op het Stadhuisplein te demonstreren. Wagensveld is het echter niet eens met de aangewezen locatie. Op Facebook meldt Pegida dat er volgende week alsnog een actie komt bij de Al Fourqaan moskee.
https://www.nu.nl/binnenl(...)dhovense-moskee.html
Hmm, mocht hij nu wel flyeren waar hij stond te flyeren ? Straks gooien de bedreigers het er nog op dat ze alleen maar probeerden het bevel van de burgemeester te handhaven uit een gevoel van burgerplicht.. en komen ze er nog mee weg ook.
  zondag 16 juni 2019 @ 05:58:07 #10
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_187448755
Moslims die bepalen wie zijn mening mag geven. Wat is dit voor een land?
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_187448775
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 05:58 schreef NoPicNic het volgende:
Moslims die bepalen wie zijn mening mag geven. Wat is dit voor een land?
Moslimjochies zeiden het 30 jaar geleden al: wacht maar tot wij hier de baas zijn.
Toen lachten we erom.
pi_187449110
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 06:10 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Moslimjochies zeiden het 30 jaar geleden al: wacht maar tot wij hier de baas zijn.
Toen lachten we erom.
En hou oud ben je?
pi_187449193
quote:

[..]

Toen lachten we erom.
Daar lach ik nog steeds om hoor.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zondag 16 juni 2019 @ 08:44:42 #15
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_187449226
quote:

[..]

Toen lachten we erom.
Dat zeggen sommige moslim jochies nog steeds :D. En ook nu moet ik er om lachen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 16 juni 2019 @ 08:49:04 #16
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_187449254
quote:
6s.gif Op zondag 16 juni 2019 00:51 schreef Nikonlover het volgende:
Zwaar straffen dit tuig!
Nou nou nou, hij verdient natuurlijk een flink pak slaag, maar wat schiet die Wagensveld op met een gevangenisstraf?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_187449292
zij die erom vrage, zulle krijge... om maar eens een oud nederlands gezegde te mishandelen.

ik ben voor FC Utrecht. ik ga eisen dat ik elke zondag voor het stadion van ajax mag demonstreren, in mn eentje, op zelf gekozen plek. want ik ben fanatiek tegen ajax. ajax is een fascistische organisatie.

ik eis ook dat de politie me dan beschermt.
pi_187449303
Maar de eis is dus dat moslims zich niet zouden mogen laten provoceren, wat er dan ook aan de hand is? Geldt dat ook voor andere groepen, of alleen voor moslims?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2019 08:55:51 ]
pi_187449317
quote:
Ze helpen de vijanden van mensen, die lachen zich een bult door zoveel domheid.
  zondag 16 juni 2019 @ 09:04:01 #20
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_187449377
quote:
2s.gif Op zondag 16 juni 2019 08:44 schreef Falco het volgende:

[..]

Dat zeggen sommige moslim jochies nog steeds :D. En ook nu moet ik er om lachen.
Ondertussen mogen autochtonen die trots zijn op Nederland niet meer in vrijheid vertellen dat de islam een kut-religie is die niet in Nederland thuishoort.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_187449411
quote:

[..]

Toen lachten we erom.
Onzin, dat gaat niet gebeuren. Het is een kwestie van de Media en de rechtspraak, en die gaan bijdraaien binnen overzienbare tijd. Let maar op.
pi_187449416
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 09:04 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Ondertussen mogen autochtonen die trots zijn op Nederland niet meer in vrijheid vertellen dat de islam een kut-religie is die niet in Nederland thuishoort.
Je doet het nu toch. Heb je al politie voor de deur? Of wordt in ieder geval je post nu verwijderd?
pi_187449639
quote:
Nou ja, eigenlijk is dat wel gewoon waar.

Neem een willekeurig ander geloof, bijvoorbeeld het katholieke. Stel nu dat er een groep mensen is die voor hun kerk loopt te protesteren en te roepen dat het kinderverkrachters zijn. Respons zal zijn dat natuurlijk niet elke katholiek een pedo is, en dat het een kleine groep is die zich vergrijpt aan jongetjes. Verder zullen ze zichzelf niet identificeren met de zure appels en misschien met een vreedzame tegendemonstratie komen. Wanneer de media hierover schrijft zal dat ongetwijfeld de publieke opinie beïnvloeden. Natuurlijk is wat ze zeggen waar, denkt het volk. Er zal over het algemeen weinig aandacht voor zijn. Maar in dit geval geeft de media bijna tot geen aandacht aan de vreedzame moslims. En dat is ook niet gek, want dit soort nieuws doet het altijd beter dan goed nieuws. Gevolg is wel dat de media de publieke opinie negatief beïnvloed.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_187450921
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 09:25 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

En dat is ook niet gek, want dit soort nieuws doet het altijd beter dan goed nieuws. Gevolg is wel dat de media de publieke opinie negatief beïnvloed.
Logisch, want het draait uiteindelijk altijd om gederfde inkomsten en te lokken adverteerders.

Daarom is het gepresenteerde nieuws nooit objectief te noemen. Er zit altijd een achterliggend financieel belang bij in combinatie met een moordende concurrentie. Want de burger wil instant nieuws op ieder moment van de dag, het liefst zo aantrekkelijk mogelijk gepresenteerd.

Dan scoren varkensmutjes die gaan barbecuen voor een willekeurige moskee beter dan het succesverhaal van die onbekende sympathieke halal-slager.
  zondag 16 juni 2019 @ 11:06:59 #25
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_187450941
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 09:25 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Nou ja, eigenlijk is dat wel gewoon waar.

Neem een willekeurig ander geloof, bijvoorbeeld het katholieke. Stel nu dat er een groep mensen is die voor hun kerk loopt te protesteren en te roepen dat het kinderverkrachters zijn. Respons zal zijn dat natuurlijk niet elke katholiek een pedo is, en dat het een kleine groep is die zich vergrijpt aan jongetjes. Verder zullen ze zichzelf niet identificeren met de zure appels en misschien met een vreedzame tegendemonstratie komen. Wanneer de media hierover schrijft zal dat ongetwijfeld de publieke opinie beïnvloeden. Natuurlijk is wat ze zeggen waar, denkt het volk. Er zal over het algemeen weinig aandacht voor zijn. Maar in dit geval geeft de media bijna tot geen aandacht aan de vreedzame moslims. En dat is ook niet gek, want dit soort nieuws doet het altijd beter dan goed nieuws. Gevolg is wel dat de media de publieke opinie negatief beïnvloed.
Het verschil is dan denk ik dat er geen gewelddadige katholieken te zien zullen zijn, die met stenen gooien en rellen. En dat is juist het vermeldenswaardige hier; iemand gebruikt zijn recht op demonstreren en vrije meningsuiting ( en ja, dat dekt ook provoceren) en het resultaat is dat een groep geweld gaat gebruiken. Was er geen geweld maar alleen maar een vreedzame tegendemonstratie, of werd pegida genegeerd, dan was er geen nieuws.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')