voor Simon die op het potje heeft geplast, wat goed!
Het tandenpoetsen gaat hier afwisselend van complete drama tot uitstekend. We gebruiken de app Talking Ginger en dat maakt het makkelijker, sinds we zijn overgestapt op een elektrische tandenborstel gaat het ook beter. Jewel wil eerst altijd even alleen poetsen terwijl ze naar Ginger kijkt, en dan mag ik het napoetsen. Soms uitgebreid, vaak echter maar kort helaas. Wel standaard 2 keer op een dag dus, dat maakt dan hopelijk nog iets goed.
Jewel was nog geen 2 toen ze voor de eerste keer naar de tandarts moest, maar dat kwam omdat ze zo hard op haar gezichtje was gevallen dat haar voortand los zat. Die mocht gelukkig blijven zitten maar werd kort daarna grauw aan de achterkant (is weer bijgetrokken gelukkig) dus toen weer naar de tandarts. Haar 1e officiële controle had ze toen ze net een maand 2 was, omdat het zo uitkwam met onze eigen controles. Dat was echter echt alleen even kijken en tandjes tellen. En concluderen dat ze teveel duimt want haar tanden gaan naar voren staan. Ja bedankt tandarts, dat wisten we al, maar leer een kind van 2 dat maar eens af

Fietsen, Jewel is nu 2 jaar en 8 maanden en fietst ongeveer 2 maandjes met zijwieltjes. Ze heeft zowel een terugtraprem als een handrem, maar gebruikt de terugtraprem liever. Het nadeel daarvan is wel dat ze soms per ongeluk naar achteren trapt en dan abrupt stil komt te staan tot haar eigen frustratie
Ach wat sneu dat O zo overstuur was bij het naar school brengen. Gelukkig was hij wel weer vrolijk toen je hem ophaalde, maar lijkt me ook moeilijk voor jou om hem zo huilend achter te laten.
Ik vraag mij af of jullie peuters veel los laten over hun dag(en) op de opvang? Jewel praat er namelijk nooit over, ook niet als ze een dag naar oma is geweest. Vorige week had ze 2 keer in haar broek geplast omdat ze te lang moest wachten voor ze naar de wc kon, dat vertelde de leidster mij maar Jewel zelf heeft er niks over losgelaten terwijl het vast wel indruk op haar gemaakt zal hebben. Ook vertelt ze nooit met wie ze speelt, wat ze heeft gedaan, gegeten, etc. Ik probeer er steeds naar te vragen, maar ze antwoord of niet, of geeft antwoorden die niet kloppen. Stiekem wil ik gewoon graag zelf weten hoe haar dag was natuurlijk. Ik hoor tijdens het ophalen van andere ouders dat hun kind bevriend is met Jewel bijvoorbeeld, ik zou het zo heerlijk vinden om dat van Jewel zelf te horen en te weten dat ze er goed op haar plek zit, etc.