abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7772374
Heeft iemand gisteren toevallig de discussie tussen Hirshi Ali (VVD) en Albayrak (PvdA) gehoord op Radio 1 tijdens 1 op de middag? Wat mij betreft zakte Hirshi Ali definitief door het ijs toen ze letterlijk op een genante wijze begon te schreeuwen om haar gelijk te halen. De presentatrice moest op een bepaald moment zelfs ingrijpen om haar tot de orde te roepen.
Is dit een nieuwe trend bij de VVD of zo? Eerst het schreeuwen van Zalm tegen Marijnissen afgelopen zaterdag en nu dit?
  woensdag 8 januari 2003 @ 10:25:34 #2
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_7772437
quote:
Eerst het schreeuwen van Zalm tegen Marijnissen afgelopen zaterdag en nu dit?
Was Zalm dan bij het RTL4-debat aanwezig?

Is het gesprek ergens na te lezen of staat het al op internet, zodat anderen ook in de discussie mee kunnen doen (zoals ik)?

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_7772530
Als mensen niet kunnen winnen in een debat gaan ze schreeuwen, alleen kunnen sommigen zich wel beheersen
pi_7772564
Volgens mij als je naar het radio1 gedeelte van www.omroep.nl gaat kun je onder de knop 'uitzending gemist?' de meest recente uitzending van 1 op de middag beluisteren. Dus dat zou je dan vandaag moeten doen. De discussie vond plaats tussen 4 en 5, maar wil je Hirshi Ali horen flippen dan zou ik zo richting kwart voor 5 gaan... Het was echt bizar....
  woensdag 8 januari 2003 @ 10:34:04 #5
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_7772573
Ja, ik heb het gehoord. Kan het me wel voorstellen. Hirshi heeft natuurlijk zelf de onderdrukking door de Islam meegemaakt. Die turkse vrouw die er zat die ging er in haar ogen verkeerd mee om. Terwijl ze juist als ervaringsdeskundige voor die onderdrukte vrouwen zou moeten spreken wil ze het opvangsmechanisme in stand houden dat juist mee helpt om die vrouwen te onderdrukken.
Ik denk dat het voor Hirshi toen iets te dichtbij kwam.
Misschien niet goed maar wel begrijpelijk. Het zegt wel iets over de sterke persoonlijke inzet en motivatie van Hirshi !!
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  FOK!fotograaf woensdag 8 januari 2003 @ 10:36:04 #6
18921 freud
Who's John Galt?
pi_7772610
Ik heb het debat niet gevolgd, maar ik kan me goed voorstellen dat sommige mensen aardig onder je nagels kunnen porren hoor. Ik heb de neiging ook wel eens bij mensen die puur ideeel redeneren ipv eens naar de werkelijkheid te kijken. Het is een fout dat mensen in dergelijke positie zich dan niet kunnen beheersen. Ik zit helaas op mijn werk, dus kan niet even rustig een debatje gaan luisteren. Ik hoop vanavond nog even tijd te hebben.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_7772613
Is dat serieus de nieuwe tactiek bij debatteren? Je emoties niet onder controle kunnen houden en gaan bekken??
Jeeejzzz, waar gaat dit heen .
  woensdag 8 januari 2003 @ 10:39:18 #8
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_7772661
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 10:36 schreef blieblie het volgende:
Is dat serieus de nieuwe tactiek bij debatteren? Je emoties niet onder controle kunnen houden en gaan bekken??
Jeeejzzz, waar gaat dit heen .
We willen toch mensen die meer bij de politiek betrokken zijn ?? Iedereen zit toch altijd te katten dat die ministers niet in de file staan en niet van een uitkering leven ??
Wel, Hirshi is zelf onderdrukt geweest en kan er dus aardig over meepraten. Als er dan zo'n meut tegenover je zit die puur op een ideeele basis dat beleid in stand wil houden dan kan ik me goed voorstellen dat je even flipt.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  woensdag 8 januari 2003 @ 10:47:00 #9
14281 KomMaar
I've got the power
pi_7772797
Nou flip dan ook nie, wanneer je keihard aangevallen word met feiten bij rondom10 dat je als treurig zielig beestje je roest gaat uithuilen bij die k*t VVD
Gadver ze is om te kotse
pi_7772802
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 10:39 schreef Pikkebaas het volgende:

Wel, Hirshi is zelf onderdrukt geweest en kan er dus aardig over meepraten. Als er dan zo'n meut tegenover je zit die puur op een ideeele basis dat beleid in stand wil houden dan kan ik me goed voorstellen dat je even flipt.

Heb je het wel gehoord????
Als ze politica wil worden zal ze toch ook naar haar opponenten moeten luisteren - ze ging helemaal uit haar dak terwijl het een doodnormale discussie werd. Ik ben er echt van geschrokken - de rado stond hier aan op het werk en iedereen viel stil en keek elkaar aan met een blik zo van:

Ik ben dol op felheid en stevige debatten maar ze klinkt meer als een psychiatrische patient.

FOK!fotograaf woensdag 8 januari 2003 @ 10:58:39 #11
18921 freud
Who's John Galt?
pi_7773012
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 10:47 schreef KomMaar het volgende:
Nou flip dan ook nie, wanneer je keihard aangevallen word met feiten bij rondom10 dat je als treurig zielig beestje je roest gaat uithuilen bij die k*t VVD
Gadver ze is om te kotse
Nee, dit getuigd van hersenen... Probeer inhoudelijke dingen te zeggen. Wat bedoel je precies met 'roest uithuilen'?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_7773014
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 10:39 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Je doet mevrouw Albayrak onrecht aan. Die is als moslim in de politiek juist erg goed bezig en durft ook kritisch te zijn tegen geloofsgenoten. Maar wel opbouwend.
Probleem met Hirsi Ali is dat ze weinig inlevingsvermogen heeft met mensen die op het gebied van de Islam andere opvattingen dan haar hebben. Maar ze zal als politicus dat kleine beetje respect toch moeten gaan opbrengen. Niet iedere moslim is een fundamentalist en is voor een politiek van pappen en nathouden.
pi_7773024
In de eerste plaats, betrokkenheid prima, maar Hirshi Ali zit zometeen niet alleen voor zichzelf en haar eigen belang in de kamer.
Wat er gebeurde was dat ze simpelweg geen goed antwoord meer had op de opmerkingen en vragen van Albayrak. Bijvoorbeeld, op de vraag waarom de VVD tegen een recente PVDA motie had gestemd om blijf-van-mijn-lijf huizen beter uit te rusten om mishandelde allochtone vrouwen op te vangen bleef Hirshi Ali het antwoord volledig schuldig. Na nog twee van dit soort vragen restte Hirshi Ali blijkbaar niets anders dan overgaan tot een tirade dat de Islam schuldig is aan alles.
  FOK!fotograaf woensdag 8 januari 2003 @ 11:00:05 #14
18921 freud
Who's John Galt?
pi_7773041
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 10:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Heb je het wel gehoord????
Als ze politica wil worden zal ze toch ook naar haar opponenten moeten luisteren - ze ging helemaal uit haar dak terwijl het een doodnormale discussie werd. Ik ben er echt van geschrokken - de rado stond hier aan op het werk en iedereen viel stil en keek elkaar aan met een blik zo van:

Ik ben dol op felheid en stevige debatten maar ze klinkt meer als een psychiatrische patient.

True, in de politiek moet je niet schreeuwen, maar ten alle tijden rustig debatteren. Ik denk dat ze zelf ook wel weet dat ze op deze manier echt niet serieus genomen wordt. Ik ben benieuwd of ze er zelf nog op terugkomt in een persbericht of zo.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  woensdag 8 januari 2003 @ 11:17:54 #15
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_7773407
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 10:22 schreef rvand het volgende:
Heeft iemand gisteren toevallig de discussie tussen Hirshi Ali (VVD) en Albayrak (PvdA) gehoord op Radio 1 tijdens 1 op de middag? Wat mij betreft zakte Hirshi Ali definitief door het ijs toen ze letterlijk op een genante wijze begon te schreeuwen om haar gelijk te halen. De presentatrice moest op een bepaald moment zelfs ingrijpen om haar tot de orde te roepen.
Is dit een nieuwe trend bij de VVD of zo? Eerst het schreeuwen van Zalm tegen Marijnissen afgelopen zaterdag en nu dit?
We zullen jou eikel er ook afsnijden en kijken hoe soepel jij je dan opstelt naar zo'n geloof toe.

Mevrouw Albayrak vind het allmaal prima dat islamitische vrouwen niks te vertellen hebben.

woensdag 8 januari 2003 @ 11:21:03 #16
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_7773454
quote:
Mevrouw Albayrak vind het allmaal prima dat islamitische vrouwen niks te vertellen hebben.
Als dat zo was, dan stond ze wel achter het aanrecht...
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_7773627
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 11:17 schreef marky het volgende:

[..]

Heb je gelezen wat er nu precies gebeurde??
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 10:59 schreef rvand het volgende:
In de eerste plaats, betrokkenheid prima, maar Hirshi Ali zit zometeen niet alleen voor zichzelf en haar eigen belang in de kamer.
Wat er gebeurde was dat ze simpelweg geen goed antwoord meer had op de opmerkingen en vragen van Albayrak. Bijvoorbeeld, op de vraag waarom de VVD tegen een recente PVDA motie had gestemd om blijf-van-mijn-lijf huizen beter uit te rusten om mishandelde allochtone vrouwen op te vangen bleef Hirshi Ali het antwoord volledig schuldig. Na nog twee van dit soort vragen restte Hirshi Ali blijkbaar niets anders dan overgaan tot een tirade dat de Islam schuldig is aan alles.
pi_7773723
Als je de blijf-van-mijn-lijf huizen beter uitrust om mishandelde allochtone vrouwen op te vangen ben je natuurlijk weer de gevolgen aan het aanpakken in plaats van de oorzaken. Die oorzaak is bij een groot deel van de mishandelde allochtonen vrouwen toch zeker te wijten aan de onderdrukte positie die vrouwen in de Islam hebben. Dit uit zich bijvoorbeeld in Imans die roepen dat het oké is om je vrouw een corrigerende tik uit te delen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_7773736
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 11:17 schreef marky het volgende:

[..]

We zullen jou eikel er ook afsnijden en kijken hoe soepel jij je dan opstelt naar zo'n geloof toe.

Marky, heb je de uitzending gehoord? Ik wel. Ik heb Albayrak niet één keer horen zeggen dat ze dat prima vindt. Wel een aantal andere dingen waar ook ik het niet mee eens ben. Maar waar het om gaat is dat Hirshi Ali geen argumenten had tegen Albayrak. En in plaats van dat toe te geven, wat niet zo'n drama is, hysterisch begint te schreeuwen.
pi_7773814
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 11:35 schreef Strolie75 het volgende:
Als je de blijf-van-mijn-lijf huizen beter uitrust om mishandelde allochtone vrouwen op te vangen ben je natuurlijk weer de gevolgen aan het aanpakken in plaats van de oorzaken.
Kijk, als Hirshi Ali dit bijvoorbeeld had gezegd, was er niets aan de hand geweest...

Nogmaals het gaat me in deze topic niet om de standpunten zelf, maar om de wijze waarop Hirshi Ali de discussie aanging.

pi_7773864
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 11:40 schreef rvand het volgende:
Nogmaals het gaat me in deze topic niet om de standpunten zelf, maar om de wijze waarop Hirshi Ali de discussie aanging.
Kijk, ik kan me voorstellen dat het iets te dicht bij kwam en daardoor haar kalmte verloor. Dat is menselijk, Marijnessen wil zich ook nog wel eens wat meer opwinden bij sommige onderwerpen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_7773925
Tja, als de VVD de kant op wil van de stijl van Marijnissen, dan hebben ze gistermiddag een hele forse stap gezet.
pi_7773983
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 11:47 schreef rvand het volgende:
Tja, als de VVD de kant op wil van de stijl van Marijnissen, dan hebben ze gistermiddag een hele forse stap gezet.
Ik weet niet waar jij Marijnissen ooit hysterisch hebt horen gillen en krijsen en kijven????
  woensdag 8 januari 2003 @ 11:52:39 #24
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_7774006
Ik heb op de Radio 1 site wel de 'uitzending gemist' sectie gevonden, maar ik kan bij '1 op de middag' geen Hirsi Ali debat beluisteren. Of staat de uitzending van maandag er nog op?

http://portal.omroep.nl/radio?nav=juzlCsHdDoBlFiM

"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_7774199
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 11:51 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij Marijnissen ooit hysterisch hebt horen gillen en krijsen en kijven????

Nergens, het was ook ironisch bedoeld (maar ik zal het niet meer doen;).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')