abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_187426845
Ik heb geïnvesteerd in ongeveer 12 crowdfundprojecten, diverse platformen, maar heb nog geen systeem gevonden waarmee ik eenvoudig overzicht houd. Rente en aflossingen die overgemaakt worden op mijn bank zijn lastig te herleiden, staat meestal de naam van het project niet bij. Hoe doen jullie dat?
  vrijdag 14 juni 2019 @ 22:43:05 #2
61284 Folkwin
Muisje op het kruisje!
pi_187426932
Excel sheetje, en de herinneringen app in iOS. Betalingspschema zet ik in herinneringen.
"I don't know things I'm supposed to know, but I do know things I'm not supposed to know"
pi_187427111
Best een werk dus. Sommige platforms (Crowdestate bijv) hebben wel een hele minimale info, over hun betalingen.
  zaterdag 15 juni 2019 @ 13:33:17 #4
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_187434534
Ik zou eens uitzoeken welke platforms je administratie makkelijk maken, en dan de rest stopzetten. Het is echt noodzaak om te weten welke rendementen je draait, anders kun je net zo goed lekker je geld op een spaarrekening zetten.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_187438598
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 22:51 schreef Creditcries het volgende:
Best een werk dus. Sommige platforms (Crowdestate bijv) hebben wel een hele minimale info, over hun betalingen.
Maar bij de bedragen van Crowdestate staat juist bij elke storting keurig welk project het betreft, gewoon even op klikken in je bankapp en je ziet alle details.

Daarnaast, je houdt toch op voorhand al in een overzichtje zelf bij (per platform) welk project, welke looptijd, rente% etc? Ik heb minstens het tienvoudige aan projecten maar heb alles tot de cent nauwkeurig. Meteen bij investeren even vastleggen, 1 minuutje werk. Klaar.
pi_187444925
Bijhouden is vrij eenvoudig: zodra ik investeer in een project wordt dit een regel op een excel sheet (1 tab per platform) met alle basisgegevens van dit project. Terugbetalingen controleer ik 1-2x per maand (vertrouw hierbij wel deels op de administratie van de diverse platforms - nog nooit een fout tegengekomen).
Administratie van lopende projecten kost bij mij minder tijd als het beoordelen van potentieel nieuwe projecten.

Ik administreer rente inkomsten per jaar per platform zeer nauwkeurig, defaults ook per jaar per platform. Recovery wordt ook uitgebreid bijgehouden per project.
Dit alles resulteert dan weer in een bruto rendementspercentage (=uitgekeerde rente -/- kosten), en een netto rendementspercentage (=uitgekeerde rente -/- kosten -/- defaults + recovery).
Ik heb dus inzichtelijk hoe hoog mijn rendement werkelijk is per platform per jaar, en wel volgens mijn eigen rekenmethode (=zodra een project in default gaat, of meer dan 90 dagen achterstand heeft wordt het openstaande bedrag direct volledig afgeschreven).

Dit inzicht gebruik ik dan weer voor de factor "platform" bij investeringsbeslissingen.

Bij GvE bijvoorbeeld heeft dit er voor mij toe geleid om vrijwel uitsluitend nog in projecten met hypothecaire dekking te investeren.

(mijn portefeuille bestaat uit ruim 200 lopende projecten op het moment, verspreid over ongeveer 10 platforms)
pi_187451219
Er is wel iets online crowdfundpanel.nl (of was het com?). Gratis voor een portfolio tot 10 projecten. Daarboven vragen ze 1 eur per maand.

Nb : ik heb er zelf geen ervaring mee

[ Bericht 2% gewijzigd door PON op 16-06-2019 11:26:12 (Typo) ]
pi_195932770
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 23:05 schreef ETphonehome het volgende:
Bijhouden is vrij eenvoudig: zodra ik investeer in een project wordt dit een regel op een excel sheet (1 tab per platform) met alle basisgegevens van dit project. Terugbetalingen controleer ik 1-2x per maand (vertrouw hierbij wel deels op de administratie van de diverse platforms - nog nooit een fout tegengekomen).
Administratie van lopende projecten kost bij mij minder tijd als het beoordelen van potentieel nieuwe projecten.

Ik administreer rente inkomsten per jaar per platform zeer nauwkeurig, defaults ook per jaar per platform. Recovery wordt ook uitgebreid bijgehouden per project.
Dit alles resulteert dan weer in een bruto rendementspercentage (=uitgekeerde rente -/- kosten), en een netto rendementspercentage (=uitgekeerde rente -/- kosten -/- defaults + recovery).
Ik heb dus inzichtelijk hoe hoog mijn rendement werkelijk is per platform per jaar, en wel volgens mijn eigen rekenmethode (=zodra een project in default gaat, of meer dan 90 dagen achterstand heeft wordt het openstaande bedrag direct volledig afgeschreven).

Dit inzicht gebruik ik dan weer voor de factor "platform" bij investeringsbeslissingen.

Bij GvE bijvoorbeeld heeft dit er voor mij toe geleid om vrijwel uitsluitend nog in projecten met hypothecaire dekking te investeren.

(mijn portefeuille bestaat uit ruim 200 lopende projecten op het moment, verspreid over ongeveer 10 platforms)
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 23:05 schreef ETphonehome het volgende:
Bijhouden is vrij eenvoudig: zodra ik investeer in een project wordt dit een regel op een excel sheet (1 tab per platform) met alle basisgegevens van dit project. Terugbetalingen controleer ik 1-2x per maand (vertrouw hierbij wel deels op de administratie van de diverse platforms - nog nooit een fout tegengekomen).
Administratie van lopende projecten kost bij mij minder tijd als het beoordelen van potentieel nieuwe projecten.

Ik administreer rente inkomsten per jaar per platform zeer nauwkeurig, defaults ook per jaar per platform. Recovery wordt ook uitgebreid bijgehouden per project.
Dit alles resulteert dan weer in een bruto rendementspercentage (=uitgekeerde rente -/- kosten), en een netto rendementspercentage (=uitgekeerde rente -/- kosten -/- defaults + recovery).
Ik heb dus inzichtelijk hoe hoog mijn rendement werkelijk is per platform per jaar, en wel volgens mijn eigen rekenmethode (=zodra een project in default gaat, of meer dan 90 dagen achterstand heeft wordt het openstaande bedrag direct volledig afgeschreven).

Dit inzicht gebruik ik dan weer voor de factor "platform" bij investeringsbeslissingen.

Bij GvE bijvoorbeeld heeft dit er voor mij toe geleid om vrijwel uitsluitend nog in projecten met hypothecaire dekking te investeren.

(mijn portefeuille bestaat uit ruim 200 lopende projecten op het moment, verspreid over ongeveer 10 platforms)
Ik ben stiekem zo nieuwsgierig dat ik dit een schopje geef.

Brutale vraag: Is er een manier om een voorbeeld van je Excel te zien? Bijvoorbeeld wat screenshots of een leeg excel bestand?
Heb zelf ook eea aan beleggingen in crowdfunding zitten, maar wil meer overzicht en ga binnenkort ook weer meer in de crowdfuding steken, een goed overzicht is dan belangrijk.
pi_195940392
Ik hou mee ook aanbevolen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_196253265
Zo'n systeem is natuurlijk prima te maken in Excel of Google sheets, waarin je eens per x tijd de exportbestanden van de platformen kan inladen.

Ik kan zoiets eventueel wel maken. Maar ben op zoek naar voorbeelden van iemand die het eventueel al heeft. Of hoe je graag zou zien dat het eruit ziet. Paar leuke dashboards zijn prima in te bouwen.

Zijn er mensen die willen samenwerken om gezamenlijk iets te maken, wat we dan onderling weer distribueren?

Als je mee wilt doen, laat het gerust weten.
pi_196253506
@ETphonehome, ik had je een berichtje gestuurd, heb je die ontvangen?
pi_196254012
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 12:24 schreef Kletsmajoortje het volgende:
Zo'n systeem is natuurlijk prima te maken in Excel of Google sheets, waarin je eens per x tijd de exportbestanden van de platformen kan inladen.

Ik kan zoiets eventueel wel maken. Maar ben op zoek naar voorbeelden van iemand die het eventueel al heeft. Of hoe je graag zou zien dat het eruit ziet. Paar leuke dashboards zijn prima in te bouwen.

Zijn er mensen die willen samenwerken om gezamenlijk iets te maken, wat we dan onderling weer distribueren?

Als je mee wilt doen, laat het gerust weten.
Ik heb ooit een bestand gemaakt met deze indeling:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 3% gewijzigd door KrekelJapie op 16-11-2020 11:52:22 ]
pi_196267412
Oke, hier gaan we wat mee doen.

Ik zit zelf maar bij een klein aantal crowdfundplatforms,Kan iemand mij de exportbestanden bezorgen van de diverse platformen? We kunnen dat via wetransfer doen waarbij je mij de link via messages stuurt, hier via Fok.

Je hoeft geen persoonlijke gegevens mee te sturen. Alleen de kolomkoppen is bij wijze van spreken al voldoende. Geef de documenten wel even de platformnaam. Het formaat bij voorkeur xlsx of csv. Als die er niet zijn, dan graag wat ze wel verstrekken.
pi_196267780
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 09:32 schreef Kletsmajoortje het volgende:
Ik zit zelf maar bij een klein aantal crowdfundplatforms,Kan iemand mij de exportbestanden bezorgen van de diverse platformen? We kunnen dat via wetransfer doen waarbij je mij de link via messages stuurt, hier via Fok.

Welke heb je al en welke heb je belang bij?

Ik heb deze voor je:
• Oneplanetcrowd
• Crowdestor
• Lendahand
• Mintos
• Seedrs
• Symbid
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_196267979
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 09:32 schreef Kletsmajoortje het volgende:
Oke, hier gaan we wat mee doen.

Ik zit zelf maar bij een klein aantal crowdfundplatforms,Kan iemand mij de exportbestanden bezorgen van de diverse platformen? We kunnen dat via wetransfer doen waarbij je mij de link via messages stuurt, hier via Fok.

Je hoeft geen persoonlijke gegevens mee te sturen. Alleen de kolomkoppen is bij wijze van spreken al voldoende. Geef de documenten wel even de platformnaam. Het formaat bij voorkeur xlsx of csv. Als die er niet zijn, dan graag wat ze wel verstrekken.
Ik heb je de exportbestanden gestuurd van:
• geldvoorelkaar
• collin crowfdund
• kapitaal op maat
• funding circle

sameningeld, horecacrowdfunding, crowdrealestate, waardevoorjegeld kennen volgens mij geen exportfunctie
pi_196268164
Ik zit zelf bij GvE waar ik exports kan downloaden.

Als je van deze de downloadlink via pm kan sturen dan zou dat super zijn.
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 10:03 schreef baskick het volgende:

[..]

Welke heb je al en welke heb je belang bij?

Ik heb deze voor je:
• Oneplanetcrowd
• Crowdestor
• Lendahand
• Mintos
• Seedrs
• Symbid
Ik zit zelf bij GvE waar ik exports kan downloaden.

Als je van deze de downloadlink via pm kan sturen dan zou dat super zijn.
pi_196268808
Ik volg dit topic even.
Als ik kan helpen hoor ik het graag
pi_196284732
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 10:03 schreef baskick het volgende:

[..]

Welke heb je al en welke heb je belang bij?

Ik heb deze voor je:
• Oneplanetcrowd
• Crowdestor
• Lendahand
• Mintos
• Seedrs
• Symbid
Hoi Bas,

Zou je mij een downloadlink kunnen sturen via PM?
pi_196284742
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 11:22 schreef Agumy het volgende:
Ik volg dit topic even.
Als ik kan helpen hoor ik het graag
Graag Agumy,

Alle hulp is welkom!
Op welke manier wil/kun je helpen?
pi_196300675
Ik kan eventueel helpen in excel of vba formulier.
pi_198471774
Iemand intussen iets gemaakt?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')