abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 juni 2019 @ 16:38:35 #101
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_187487317
Wat fijn Tink! Veel plezier nog *O*
Komt Prul vaak 's nachts?
  dinsdag 18 juni 2019 @ 16:41:08 #102
56471 pinquit
oh my lama!
pi_187487367
Ohh Welpje O+ je hebt zo'n leuk koppie O+

En wat een fijne foto Framblij! O+ Waar is dat broekje van?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 18 juni 2019 @ 16:44:34 #103
56471 pinquit
oh my lama!
pi_187487419
Ik heb 1 broek die past (positiebroek :+ ) maar die scheurt uit elkaar van ellende. Maar de rest pas ik nog lang niet en toen dacht ik chagrijnig: waarom bestaat er niet zoiets als er post zwangerschapsbroek :{
En toen slingerde ik 'm door Google en blijkt het wel te bestaan :D *O*
Maar eentje besteld, ben heel benieuwd of het ook echt wat is.
Ik heb wel een dozijn jurken die ik pas hoor, maar dat is borstvoedingstechnisch zo onhandig.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 18 juni 2019 @ 16:48:59 #104
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_187487494
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 16:44 schreef pinquit het volgende:
Ik heb 1 broek die past (positiebroek :+ ) maar die scheurt uit elkaar van ellende. Maar de rest pas ik nog lang niet en toen dacht ik chagrijnig: waarom bestaat er niet zoiets als er post zwangerschapsbroek :{
En toen slingerde ik 'm door Google en blijkt het wel te bestaan :D *O*
Maar eentje besteld, ben heel benieuwd of het ook echt wat is.
Ik heb wel een dozijn jurken die ik pas hoor, maar dat is borstvoedingstechnisch zo onhandig.
Ik had een borstvoedingsjurk gekocht van @Lemijn maar nooit aan gehad. Achteraf toch niet echt mijn ding. Hebben? :P
Protège moi de mes désirs.
pi_187487743
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 16:41 schreef pinquit het volgende:
Ohh Welpje O+ je hebt zo'n leuk koppie O+

En wat een fijne foto Framblij! O+ Waar is dat broekje van?
Thanks O+ dat broekje is van de Zara! Frum is er alleen bijna uitgegroeid :'(
pi_187488604
BFD O+ Ik geniet echt van jullie foto’s en baby’s hoor, krijg zoveel zin in alle babytijd die nog komen gaat :D

Ik doe zelf niet mee, want voelt niet prettig :') . Tiem komt af en toe wel op IG voorbij, die zien een aantal van jullie ook zag ik :P
pi_187488911
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_187489244
En nog eentje van hem:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 19:50:05 #109
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187490466
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 16:38 schreef Ceviche het volgende:
Wat fijn Tink! Veel plezier nog *O*
Komt Prul vaak 's nachts?
Uhm, tussen de 3 en de 8 keer tussen 19 en 7, zegmaar. In goede nachten ongeveer rond 23, 4 en dan 7, maar meestal rond 22:30, 1:30, 2:30, 3:45 tot 6:00 (serieus, wat is dit kut altijd) en dan nog een tukje tot 7:15 ofzo.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 18 juni 2019 @ 20:00:53 #110
346653 Ceviche
pi_187490654
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 19:50 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Uhm, tussen de 3 en de 8 keer tussen 19 en 7, zegmaar. In goede nachten ongeveer rond 23, 4 en dan 7, maar meestal rond 22:30, 1:30, 2:30, 3:45 tot 6:00 (serieus, wat is dit kut altijd) en dan nog een tukje tot 7:15 ofzo.
Oef, dat is wel veel ja, zeker als dat maanden zo doorgaat. Komt ze steeds voor voeding? Of wordt ze zomaar wakker?
pi_187491795
Altijd genieten op dinsdag, ik doe ff mee!

Vrijdag mochten we weer naar huis, met pufjes ding. Lijkt beter te gaan. Over 3 wk follow up kinderarts, ook voor eczeem.

SPOILER
  woensdag 19 juni 2019 @ 11:01:15 #112
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187499339
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 20:00 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Oef, dat is wel veel ja, zeker als dat maanden zo doorgaat. Komt ze steeds voor voeding? Of wordt ze zomaar wakker?
Twee tot drie keer voeding, minstens een keer buikpijn, dan nog een keer haar speentje kwijt, dan een keer vastgedraaid in bed...
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 19 juni 2019 @ 12:49:08 #113
346653 Ceviche
pi_187500899
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 11:01 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Twee tot drie keer voeding, minstens een keer buikpijn, dan nog een keer haar speentje kwijt, dan een keer vastgedraaid in bed...
Oh wat zwaar lijkt me dat -O- zeker als je ook weer aan het werk bent. Gelukkig is het tijdelijk :* heb je een fijne vakantie?

@wieksel fijn dat het beter lijkt te gaan! En een prettig idee dat je een afspraak hebt bij de kinderarts :)
pi_187501153
Jeetje Tink. Dat lijkt me ontzettend zwaar voor zo'n lange tijd. Wisselen jullie de nachtdiensten af? Dat hij af en toe flesjes geeft?

Wieksel, wat een mooie leukerd! Babyglimlachen zijn echt zo chill.

Framblij, Frum is ook zo'n ontzettend dotje. O+

Thnx voor de complimenten. Ze fotografeert zo makkelijk. O+ Wel maak ik me meteen zorgen over haar toekomst. :') De focus ligt heel vaak op hoe mooi ze is en ik zit hier met mijn conflicterende moraal dat ik haar wil opvoeden met uiterlijk op de laatste plaats, achter kwaliteiten als barmhartig, empathie, veerkrachtig, creativiteit, kennis en kunde etc. De nadruk ligt voor meisjes al zo op het uiterlijk.. Hoe zorgen jullie ervoor dat de echt belangrijke punten dagelijks in de schijnwerpers zullen staan? Of moet ik gewoon even relaxen tot ze oud genoeg is om überhaupt zulks te begrijpen? En niet zo hypocriet constant foto's maken. :')
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_187501219
Aanstaande maandag komt de jeugdverpleegkundige van het consultatiebureau bij ons.
Ik realiseerde me ineens dat ik in de kraamweek bewust niet continu allerlei metingen wilde; alleen op indicatie. Ik had kraamzorg/verloskundige uitgezocht die daar akkoord mee waren.
Ik vind het eigenlijk vreemd om nu ineens wel van alles te meten/wegen aan mijn kind. Heb er anderzijds minder bezwaar tegen dan in de kraamweek omdat het nu minder van zijn en mijn kostbare energie zal kosten. Maar het principe dat meten voor onrust kan zorgen, wat stress creëert en daarmee geen goede omstandigheden om te groeien, blijft natuurlijk staan.

Zijn er hier mensen die deze overwegingen herkennen? Wat hebben jullie gedaan? Is er ook een middenweg mogelijk?

[ Bericht 5% gewijzigd door BobbyMcGee op 19-06-2019 13:47:48 ]
pi_187501876
Omg zulke schattige baby's hier O+

@Framblij89 Wat een sympathieke baby heb jij, altijd zo'n big smile op haar gezicht!

@Rebubbled ik zou persoonlijk kiezen voor een oppas, maar is misschien wel fijn voor je vriend als zijn moeder mag oppassen.. Lastig! Doen waar jij je goed bij voelt :) Jouw baby is trouwens echt een kopie van jou (ik had je baby-mama foto gezien)! Ik vind dat zo bijzonder, dat je kan zien wie de mama/papa is van een baby O+

@ToT haha mini-tot zit er wel heel ontspannen bij :)

@wieksel wat een mooie baby en dat lachje.. O+

Hier hebben wij de eerste brede lachjes meegemaakt. Mijn hart is helemaal gesmolten, ben zo verliefd op mijn baby. Ook begint ze nu te brabbelen. En ze herkent mij O+ Als ze op schoot is bij iemand anders en ze mijn stem hoort, draait ze zich helemaal om en zoekt mij.

Verder probeer ik iets meer tijd voor mezelf te nemen. Ik besefte dat ik in december voor het laatst bij de kapper ben geweest. Gelijk maar een afspraak gemaakt voor aanstaande vrijdag. Haartjes laten knippen en mijn inmiddels oerwoud geworden wenkbrauwen laten epileren :P
pi_187501900
Naar mijn weten is het consultatiebureau niet verplicht, dus je zou het huisbezoek kunnen afzeggen of gewoon aangeven dat je niet wilt dat er gewogen wordt als de verpleegkundige er is. Ook qua afspraken daar kun je er voor kiezen om alleen te vaccineren bijvoorbeeld. Ik vond het zelf wel fijn om de afspraken te hebben en soms wat vragen te kunnen stellen, gelukkig is niet elk consultatiebureau een verschrikking. Daarnaast geven ze adviezen, die je dus ook naast je neer kan leggen :)
  Moderator woensdag 19 juni 2019 @ 15:08:28 #118
447051 crew  Peejtur
pi_187502954
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 11:01 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Hoe weet je dat het buikpijn is?
pi_187503033
@Rebubbled ja zou daar nu niet al over nadenken en gewoon genieten van het feit dat mensen haar heel mooi vinden, want dat mag ook gezegd worden :Y.
Ik kreeg als kind ook altijd te horen dat ik mooi was maar heb ook toch wel geleerd dat uiterlijk niet het belangrijkst is, en karakter dus wel. Denk dat kinderen dat ook gaandeweg wel mee krijgen maar sowieso tot de pubertijd wordt er denk ik niet echt op uiterlijk gelet :9

@BobbyMcGee ik heb na al die gruwel verhalen over het consultatiebureau in mijn kraamweek ook een tikkie overwogen om alleen daarheen te gaan voor de vaccinaties, maar niet om het idee dat meten veel stress mee kan geven, frum hier die vind het echt niet leuk als ze wordt gemeten en ze wordt woest }) maar ze groeit als de malle en de ontwikkeling is er ook niet langzamer van gegaan.
Je zou bijv. ook naar de huisarts kunnen gaan voor vaccinaties als je écht niet wilt. Maar vind het zelf altijd wel prettig om frum haar groei te zien en dat ze toch nog wel redelijk in de gaten wordt gehouden door mensen die 24/7 tig verschillende babies/kinderen zien.

Haha @CaVaBien, sympathieke baby! Leuk O+ Dankje. En wat lief dat je humpie je herkent, fijn is dat he, krijg je toch al wat waardering voor al het harde werk wat je levert *) goed dat je ook wat meer tijd voor jezelf neemt, jij bent ook nog steeds heel belangrijk! Happy mommy, happy hubby en happy baby *O*

@wieksel wat een heerlijk mannetje zeg O+

Ik ging net frum in slaap wiegen en ze heeft 10 scheten gelaten tegen m’n hand aan _O- bedankt he
pi_187504225
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 21:17 schreef wieksel het volgende:
Altijd genieten op dinsdag, ik doe ff mee!

Vrijdag mochten we weer naar huis, met pufjes ding. Lijkt beter te gaan. Over 3 wk follow up kinderarts, ook voor eczeem.

SPOILER
Die heeft lol! :D
  woensdag 19 juni 2019 @ 17:25:08 #121
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187504709
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2019 15:08 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Hoe weet je dat het buikpijn is?
Persen, scheetjes, bepaald soort huiltje, hard buikje...

En iemand vroeg of we afwisselen: nee, want prul krijgt inmiddels weer 100% bv en die kan man niet geven.
pi_187506373
Als je eventueel wat kolft kan je man wel ook 's nachts een flesje geven?
  woensdag 19 juni 2019 @ 20:32:53 #123
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187508435
Ik heb even over je vraag nagedacht Bobby. Ik lees namelijk niet dat je tegen het CB bent of ze niet vertrouwt ofzo, maar dat je bewust gebruik wil maken van hun diensten. Dat herken ik wel. Niet alles dat kan, hoeft, tenslotte. Zo heb ik ervoor gekozen om niet de nevenbevindingen van de hielprik te willen weten. Dat werd als optie geboden, maar toen ik ervoor koos moest keek die vrouw heel verbaasd en moest ik tekenen op een formulier en ze vroeg nog een paar keer of ik het zeker wist :o.

Tegelijk heb ik wel gekozen voor wegen en meten op de standaard afspraken, en in het begin ook wel eens tussendoor om zo in getallen te zien dat hij goed genoeg groeide op de borstvoeding. In tijden dat de groei krap was vond ik het wel weer lastig dat verschillende verpleegkundigen daar verschillende dingen over zeiden, ook dingen die soms niet kloppend waren met wat ik zelf weet over groeicurves. Dus ja, meten levert soms vragen op. Maar ik heb er geen spijt van .

De lichamelijke testjes die ze doen vond ik ook wel nuttig. Check voor heupen, hartruis, scheelzien: prima. Als daar iets afwijkends is bieden ze afhankelijk van de situatie aan om het over te doen of een verwijzing te regelen en dat zijn allemaal weer keuzemomenten voor jezelf.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 19 juni 2019 @ 21:09:14 #124
327807 Mariposas
יה&#14
pi_187509398
Ik heb nu geen tussentijdse wegingen gedaan, omdat de borstvoeding moeizaam ging. Ik wou bewust even geen gewicht weten, 99 problems and a growth ain’t one, zeg maar.
Ik ben niet echt met de groei en gewicht bezig, maar ik wil het op de reguliere momenten wel weten. Ik zou het namelijk wel willen weten als de groeicurve langere tijd afbuigt. Dat kan op problemen wijzen en daar zou ik wel op willen kunnen inspringen.

Ik vond het bij mijn eerste wel echt geweldig om de groei en gewicht te horen en te weten dat dit allemaal door mijn moedermelk was gerealiseerd. Hij groeide ook echt waanzinnig goed dus dat was echt een opsteker, ik vond de borstvoeding namelijk af en toe echt wel zwaar. Dat was dus een fijne bevestiging dat ik het goed deed.

Je kan er ook voor kiezen om alleen naar de weeguurtjes te gaan. dan ben je zelf wel op de hoogte van lengte/gewicht en hoor je daar niets over van een arts of verpleegkundige. Of je doet alleen de inentingen en geen wegingen en metingen. Of je blijft er helemaal vandaan. Het consultatiebureau is vrijwillig en vrijblijvend.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 19 juni 2019 @ 21:30:55 #125
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187509811
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 19:01 schreef NicolasJoy het volgende:
Als je eventueel wat kolft kan je man wel ook 's nachts een flesje geven?
Ik snap de suggestie, maar ik trek het dus best prima momenteel. Het is zwaar, maar niet ondoenlijk ofzo. Als prul goed gegeten heeft en niet slaapt, neemt manlief het ook wel onder hoor. En ik heb echt een hekel aan kolven en een waardeloze opbrengst, dus ga niet extra kolven. Dan doe ik liever een extra nachtvoeding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')