abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 juni 2019 @ 13:58:54 #26
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187434908
Ik denk zelf dat ik elke periode heel leuk vind, ook met 3 of 4 jaar ertussen, mits ik genoeg energie heb om ervan te genieten. Maar ik redeneer als alleenstaande.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_187435569
Zoals ik al schreef, het ideale leeftijdsverschil is wat jij/jullie ideaal vindt. Ik vind het nu dus erg fijn dat B naar de wc gaat en zichzelf afveegt, zelf drinken pakt als ie dorst heeft, naar de speeltuin gaat en ook nog eens naar school gaat waardoor je letterlijk je handen vrij hebt voor Juul.
Juul wordt daardoor wel wat meer meegesleept naar zwemles, de speeltuin, een pretpark etc.

Maar die band tussen die 2 O+ Juul is stapeltje op hem, zoekt hem echt op. En hij weet soms van liefde gewoon niet wat ie moet doen. Knuffelt haar helemaal plat.
Hij heeft nu wel een bordje op zijn speelkamer met daarop 'Geen toegang'. Die hangt hij op als hij met Lego ofzo speelt want dat is gevaarlijk voor Juul _O-

Mijn zwager was iemand die vond dat het leeftijdsverschil wel groot werd toen zwanger worden steeds niet lukte. Wat dan nog 'het voordeel' van een tweede was :{w Ik was redelijk flabbergasted zeg maar.
Helemaal omdat mijn vrouw en hij 5 jaar schelen, maar dat was anders volgens hem omdat er nog een kind tussen zat. |:( Mijn vrouw heeft een goede band met hem maar ook met haar zus die 7 jaar ouder is en juist minder met haar broer die 2 jaar ouder is. Dus inderdaad zoveel zegt leeftijdsverschil niet over de band.

Een vriendin van mijn vrouw heeft 2 meisjes, de jongste wordt morgen 1 en de oudste is ruim 2,5 jaar nu. De jongste moet in van alles mee, want het ritme van de oudste wordt gevolgd. Anders slaapt er altijd 1 kind zeg maar. Daar moet ik niet aan denken, maar zij vindt het ideaal.

Er zitten zeker ook nadelen aan het leeftijdsverschil, zo hebben wij best veel spullen lang bewaard en mee moeten verhuizen van zolder naar zolder toen we een kleiner huis kochten. En het weer teruggaan naar gebroken nachten was ook best wel pittig.
Ik kan me wel voorstellen dat met name vakanties lastiger gaan worden als ze ouder worden. Als Juul 4 jaar is, is B 8 jaar. Dan zijn de wensen en eisen wellicht lastiger te verenigen.
pi_187440029
Uh, hallo! :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_187440082
Daar gaat ie Luna. Hoppa!
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_187440126
Hij loopt overigens nog niet, staat alleen te wiebelen op zijn benen. Maar dit is al zo veel sneller dan Ketel was! :o
pi_187440246
Snap dat je dan even gek staat te kijken haha
  zaterdag 15 juni 2019 @ 19:32:08 #32
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_187440462
:o go Welp!
pi_187441564
@Jentin Gefeliciteerd! O+ *O*
pi_187441616
@NicolasJoy

Oftewel, baby update.

Nog (net) voordat ze de tien maanden aantikt heeft mevrouw weer een update gedraaid.
Nieuwe features zijn onder andere:
- Klappen (Dus hele dagen 'klap eens in je handjes, blij, blij, blij ... '
- Overstappen van de bank naar de hocker, naar de kast, naar je been, naar ... (cruisen?)
- Lopen achter de loopkar

Het los lopen is er absoluut nog niet, maar ze staat steeds meer met een handje los, soms zelfs heel even met twee handjes los. Wel onder de blauwe plekken, maar ó wat is ze zielsgelukkig als ze kan wandelen. :9
pi_187441980
@Jentin gefeliciteerd *O* hopelijk was het een fijne dag!

Over leeftijdsverschil, hier zit er 5.5 jaar tussen. We hebben heel lang gedacht dat we compleet waren met zijn 3e, vooral voor vriend was 1 kindje wel goed zo.
Op het moment dat ik daar eigenlijk vrede mee had raakte ik onverwachts zwanger wat in een miskraam eindigde. We hebben moeten wennen aan de situatie dat er weer een baby kwam en toen toch niet dat we besloten er serieus voor te gaan. En nouja de uitkomst weten jullie haha. Toen kwamen er ineens twee. We zijn echt weer opnieuw begonnen, hadden al het babyspul al weggedaan. En nu ineens alles dubbel aanschaffen. Zou niet anders meer willen, ben gek op de kleine jongens. En grote zus is perfect baby entertainment!

@NicolasJoy wat gaat spookje snel ineens! Al overstappen tussen bank en hocker.
pi_187442126
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Okee, 1 gordel zit ff ietsjes te los. :P
pi_187442197
Gefeliciteerd Jentin *O* Wat een liefdevolle post! O+ Je meisje 1 jaar O+ Tot over minder dan 3 maanden :o

Luna, wat goed *O* Ik ben even kwijt hoe oud die is?

Nicolas, wat gaat Spookje hard! Lekker stappen achter de wagen. En och, al die blauwe plekken hè :')
Draakje trekt zich ook overal aan op en denkt dan dat hij al heel goed kan staan en pakt dan casual iets met 1 of 2 handen. Boem! :X
En Draakje was gister even lang uit de buik dan in de buik *;
pi_187443204
Hier begint de bug terug te wauwelen wanneer ik tegen haar aan praat over van alles. Echt te cute dit! Heel gesprek tijdens het eten gehad. En ze is begonnen met 's avonds voedingen clusteren en dan 6 uur achter elkaar slapen.

Met vriendlief en mij gaat het minder. Zijn default setting is dat ik voor de baby zorg en als ik iets wil, zoals douchen of koken, dan moet ik dat maar vragen. En dat geldt ook voor het huishouden. Hoe zorgen jullie ervoor dat de gelijkheid in de relatie gewaarborgd blijft?
pi_187443736
@Rebubbled ik zeg gewoon, hier is de baby IK ga nu douchen, koken, naar de winkel, poetsen etc.
Maar nu hebben wij het over het algemeen gelijk verdeeld. Als hij vroege dienst heeft doe ik de nachten en als hij avonddienst heeft doet hij de nachten.
Douchen doen we na elkaar en koken doen we ook om en om.
En daarbij is dreumes best makkelijk en hij kan zich goed zelf vermaken zodat ik even de was kan vouwen bijvoorbeeld.

Die baby gesprekken ja O+
Wij zitten te wachten totdat er geluid bij het lachje komt, soms lacht hij zo breed dat je er geluid bij verwacht haha O+
  zaterdag 15 juni 2019 @ 22:44:37 #40
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_187444458
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 21:49 schreef Rebubbled het volgende:
Hier begint de bug terug te wauwelen wanneer ik tegen haar aan praat over van alles. Echt te cute dit! Heel gesprek tijdens het eten gehad. En ze is begonnen met 's avonds voedingen clusteren en dan 6 uur achter elkaar slapen.

Met vriendlief en mij gaat het minder. Zijn default setting is dat ik voor de baby zorg en als ik iets wil, zoals douchen of koken, dan moet ik dat maar vragen. En dat geldt ook voor het huishouden. Hoe zorgen jullie ervoor dat de gelijkheid in de relatie gewaarborgd blijft?
Wat schattig O+ maar ze slaapt dus door? Fijne update ^O^

Vriend heeft echt nul oog voor het huishouden maar dat wist ik voor we een baby kregen dus daar moet ik niet over klagen vind ik. Hij werkt fulltime (ik werkte 2 dagen) en hij heeft ons huis gekocht, dus dat neem ik voor lief. Ik neem nu de meeste verzorging van de baby op me, denk dat hij doordeweeks 's avonds 1 luier verschoont en in het weekend wat meer 50/50. En ik moet het inderdaad wel vragen :X
Het is wel zoeken hoor, en om eerlijk te zijn hebben we wel onenigheid gehad. Maar ja, het is wel frustrerend als je zelf pas om half 1 aan je ontbijt zit omdat je ook wil douchen en slapen en voeden en verschonen en je wederhelft daar geen last van heeft... Aan de andere kant zie ik onze zoon veel meer, en hebben we 's nachts gezellige onderonsjes O+ dat heeft hij weer niet. Dat relativeert voor mij wel wat. Hij doet trouwens wel de flesjes (voor zover we die gebruiken, ik geef borstvoeding) en hij regelt de krampjes 8-)
Maar het is sowieso lastig, enige tip die ik heb is om erover te praten. Maar jullie waren nog niet zo lang samen toch, voor de baby? Want dan is het natuurlijk nog lastiger om op een lijn te komen.
pi_187444757
Flav, hier wordt ook zo breed gelachen dat ik ook een hihi verwacht. Tot wanneer moeten we wachten denk je?

Ceviche, ja soms slaapt ze door. Vaker nog niet. Maar ik verwacht het ook niet van een 6 weken oude baby. Plus ik kolf nog elke 4 uur, ook 's nachts, dus pluk er geen vruchten van haha.

En ja, we waren net een jaar samen. Ik vind deze eerste weken wel echt zwaar. Het herontdekken en herschikken van je leven.
  zondag 16 juni 2019 @ 00:59:11 #42
480396 Sisu
Oudgediende
pi_187447294
Rebubbled,
Mijn man heeft echt geen oog voor het huishouden. Noch voor het uitzoeken van kleding voor onze oudste, inzien dat we boodschappen nodig hebben of het verzinnen wat we savonds gaan eten.
Wat hier hielp was het eens opschrijven en een beetje plannen.
SPOILER
Ik ben hier een beetje stil, maar dat komt omdat het thuis gewoon ff druk is. opdringerige kraamvisite waar ik geen zin in heb, maar gewoon niet onderuit lijk te kunnen.
SPOILER
De zorg voor 2 kinderen, Mn man en ikzelf nog. Kwam er vandaag bijv achter dat ik zondag voor het laatst zelf had gedoucht. Geen goed teken. Vandaag dus even de tijd voor genomen.
En nu wacht ik tot Ru slaapt. Hopelijk duurt het even voordat hij komt voor zn voeding. Ik heb echt slaap nodig !

[ Bericht 3% gewijzigd door Sisu op 16-06-2019 09:58:59 ]
Zonder hoop geen leven.
pi_187449216
Relatie-issues zijn niet zo herkenbaar, de man zorgt graag voor ons en neemt zeker de helft van de zorgtaken op zich. Maar sterkte als dat niet soepel loopt :* lijkt me erg lastig.

Ik ben zo trots op mezelf :D Het is gelukt om gisteren foto's te bestellen bij de HEMA, ze op te halen en een fotolijstje te kopen waar een hele mooie foto van man+kind in kan, een lief kaartje te kopen en te schrijven en twee Vaderdag gebakjes te halen. En dat alles binnen 20 minuten voor sluitingstijd en zonder dat man precies in de gaten had wat ik gekocht had.
Eerste uitstapje zonder kind. Kwam volledig overprikkeld thuis en ben twee keer verkeerd gereden. Maar het was ook wel fijn om er even uit te zijn :)
pi_187449424
Respect Bobby! Dat lukt mij nooit!

Tot! Die foto O+
pi_187450344
@aapieannie @Fuchsia_roze
Heel snel ineens! Per ongeluk een update te ver gedraaid heb ik het idee. :9

Vandaag trouwens het mooiste vaderdag cadeautje gekregen ooit.. Kreeg m'n eerste "papa" :'( O+

Tot vannacht was het al wel 'mapa' en 'bapa/baba', maar terwijl ze heel druk aan m'n been omhoog klom kwam er al gruntend 'paapaa' uit. O+
pi_187450366
@Rebubbled en/of andere mbt relatie struggles:

Wij hebben echt wel een moeilijke tijd gehad. Nog steeds niet makkelijk ook, maar we komen er weer zeg maar. Niet zo zeer over de taakverdeling, maar de kriebels waren heel ver te zoeken. Heb lang gedacht dat we het eerste jaar niet samen zouden halen. Zoals men hier ook zegt: praten, praten, praten. Het is niet altijd te doen, haalbaar, maar de enige oplossing, anders sluimert het toch onderbewust zo door.

En als je het even niet kan zeggen.. Schrijven. Of voor jezelf van je af schrijven of voor je partner opschrijven wat er door je heen gaat. Kan diegene ook weer rustig even het laten inwerken en op een reactie broeden.
pi_187450557
Fijne vaderdag voor alle papa's hier!

Huishouden en zorgen voor de kindjes. Dat gaat natuurlijk perfect met 2 moeders ;)
We hebben het wel aardig verdeeld. Ik werk meer dan mijn vrouw dus zij doet iets meer dan ik thuis.
Ik ben van de administratie en financien, de weekboodschappen, de tuin en ik ben chef toiletten schoonmaken.
Mijn vrouw is van het stofzuigen, badkamer soppen, alles stoffen.
De rest gaat redelijk vanzelf. Mijn vrouw doet echt veel, maar is redelijk chaotisch. Die is in staat om halverwege het schoonmaken iets anders te gaan doen en te vergeten dat ze aan het schoonmaken was. _O-

En met de kindjes is het als we allebei thuis zijn ook wel verdeeld. Zij doet net wat meer, vooral omdat ze sneller reageert dan ik :@
De nachten doen we om en om tenzij 1 van de 2 even de nacht niet trekt.
pi_187451076
Hier is het werken ongeveer 80/20 verdeeld. In theorie is het 67/33 qua uren, maar doordat ik als soort van zelfstandige aan het werk ben stopt het werk niet nadat ik klaar ben op het werk. Eigenlijk nooit. :9 Het huishouden en de zorg is dan ook al snel 20/80. Ik probeer het anders in te delen, streven is 50/50, maar niet altijd reëel, maar het komt er sommige dagen wel op neer. Vind het wel heel fijn dat als ik bijvoorbeeld morgen van 7-20 zou werken en de dag erna van 6-19 dat ik die nacht daar tussen mag (door)slapen. Of ja, er niet uit moet. 't is niet alsof je er niet ook wakker van wordt natuurlijk.

Ik ben team #planning (zowel qua weekmenu als kind) #boodschappen #administratie #grasmaaien
We hebben een schoonmaakster voor het team #grote schoonmaak en mijn vrouw is de held met het overige huishouden, koken en het grootste deel van de zorg voor Spookje.

In weekend en vakanties proberen we het om te draaien. :9
pi_187451580
Rebubbled de eerste drie jaren na de geboorte van onze oudste stonden echt in het teken van het vinden van een goede taakverdeling en elkaar leren kennen als ouder. Waren drie hele pittige jaren, maar het heeft wel z’n vruchten afgeworpen. Gaat zó lekker nu na de geboorte van de tweede O+ Maar ik ken de frustraties :* enige tip die ik kan geven is je irritaties bespreken op een moment dat je allebei rustig bent. En inderdaad aangeven dat je hulp nodig hebt en heel duidelijk zeggen wat je wilt of wat er moet gebeuren

Wat dat betreft heb ik wel moeten accepteren dat, als het om de kinderen gaat, ik soort van ‘eindverantwoordelijke’ ben ofzo? Hij doet meer dan genoeg, maar ik moet het wel aangeven anders ziet hij het oprecht niet. En dat heeft heel veel frustraties opgeleverd de afgelopen jaren, maar denk dat dat gewoon een heel hardnekkig stereotyperend rollenpatroon is dat er gewoon niet uit komt :@ Logisch op zich: ik ben na m’n verlof drie maanden 24/7 samen met de baby terwijl hij na een week weer aan het werk gaat. Dus ik ben daar ook meer op ingespeeld denk ik maar..
pi_187451859
@Krijgertje: dat laatste is de reden dat mijn man drie weken vrij heeft genomen na de kraamtijd. Ben heel blij dat dit gemakkelijk kan bij zijn werk, maar anders had ik wel gepusht om het toch voor elkaar te krijgen (ik weet dat het niet altijd mogelijk is). En ik vind het tof dat de man straks één dag thuis is met de kleine terwijl ik werk. Dan zal hij zijn draai ook moeten vinden met aankleden/badderen/voeden/er op uit gaan. Ik neem me voor om dan zo weinig mogelijk voor te bereiden of hem uit handen te nemen. Dat ik een mening heb over de kledingcombinaties houd ik dan voor me, ik vind het belangrijker dat mijn man zelfstandig voor ons kind kan zorgen. Ik ben wel gezegend met een man die dit ook wil O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')