abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187408546


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
U55..jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft.
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( O+ )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
lock.gif MTL, Sloopt wel eens echte treintjes *O*
eye.jpg FredvZ Eeuwig chagrijnige forens
x.jpg Maegrim Grote Pimpelwasser
UISTR.jpg Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!

pi_187408621
Leuk artikel over de bouw van de verlenging van RER E die recent is begonnen en de impact op het netwerk: https://www.railjournal.com/in_depth/unblocking-paris
pi_187408757
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 18:57 schreef b2py het volgende:
Leuk artikel over de bouw van de verlenging van RER E die recent is begonnen en de impact op het netwerk: https://www.railjournal.com/in_depth/unblocking-paris
Betaalmuur, kan je een paar screenshots op imgur flikkeren?
Bier.
pi_187408869
Vreemd heb ik nog nooit gehad daar

quote:
Unblocking Paris
Jun 12, 2019
Written by
Kevin Smith
With the start of tunnel boring on the eastern extension of RER Line E in Paris, momentum is building for the project which promises to ease congestion on the city’s saturated commuter network. Kevin Smith explores the intricacies of the undertaking and outlines the challenges facing contractors.

THE ground beneath the streets of Paris, like many modern metropolises, is a Swiss cheese of tunnels and underground infrastructure. Work on the latest addition, a 6km underground extension of RER Line E from St Lazare west to La Défense began on February 19 when TBM Virginie entered the ground.

The ¤3.7bn project is in effect the final stage of Line E, the first phase of which opened in 1999. The line improved connectivity from the east to the centre of Paris and this latest extension is aiming to improve connectivity from the west.

As well as the underground section, the scheme involves upgrading 2km of existing underground infrastructure between La Défense and Nanterre-la-Jolie and upgrading the 47km line to Poissy and Mantes-la-Jolie to accommodate Line E trains on the same tracks used by Transilien Line J services to Vernon.

Ile-de-France Mobility and French National Railways (SNCF) are also spending ¤2bn on new RER New Generation double-deck EMUs (pictured) built by Alstom and Bombardier that will be used on Line E as well as RER Line D from 2021. The first test train will be delivered by the end of this year. The plan is to complete the extension to Nanterre and the complete project, including high capacity signalling in the central section, by 2024.

The impact of the project for Paris commuters is expected to be significant.

The majority travel from the east and the west suburbs of the city during the morning and evening peaks. This places significant pressure on RER Line A, which currently serves 1.2 million passengers per day. With passengers packed into these trains, and the first sections of the Grand Paris Express orbital metro network not due to open until 2030, the extension of Line E is considered a more immediate solution to ease congestion. The trains will operate at speeds of up to 120km/h on the core section, saving commuters travelling from the western suburbs to La Défense around 17 minutes on their current journey.

Mr Xavier Gruz, director of the Eole-Nexteo project at SNCF, says it is estimated that more than 50% of Line A passengers travelling through the central section will switch to Line E once it comes on line. “For instance, people who commute from La Défense to Gare du Nord will no longer go through Châtelet and will use Line E,” Gruz says. “We also see that 10-12% decrease in traffic on lines B and D, which go through Gare du Nord. The objective is to take off some of the load that is supported by the RER lines inside Paris.”

Line E itself is forecast to carry 700,000 passengers per day, up from around 340,000 at present. Operation on the line’s 20km core underground section will be enhanced by the introduction of CBTC, which will enable 22 trains per hour, per direction to use the complete Rosa Parks – Nanterre-la-Folie section during the peak, with 16 of these trains operating on the line east of Rosa Parks, which comprises branches to Tournan and Chelles-Gourney, and six on the western section from Mantes-la-Jolie. There is the possibility to increase capacity to 28 trains with headways of 108 seconds once the Paris – Normandy upgrade is completed around 2030. Currently trains are operating at 180-second intervals.

SNCF Engineering is designing the Nexteo CBTC solution with support from Paris Transport Authority (RATP), which has deployed CBTC on Paris metro lines 1, 3, 5, 9 and 14, and industry partner Siemens, which was awarded a ¤186m contract in 2016. Trains will operate at GoA2 in the central section, which encompasses the new line as well as the existing underground line from Haussmann-St Lazare to Rosa Parks.

Siemens France is supplying its Vicos operational control system and Airlink radio communication for the project. While preparatory work to install the new signalling system alongside legacy equipment began earlier this year, installation of Nexteo equipment will begin in 2022. Gruz says the new tunnel will open initially with the use of a lineside signalling system, with the aim of commissioning Nexteo by the end of 2023 and fully opening the line the following year. “It gives us one year to test out the system and make sure that it can be scaled up,” he says.

The new project will add three new stations, including two new entirely-underground stations at CNIT-La Défense and Porte Maillot, and a new surface station at Nanterre La Folie, which will connect with the existing underground platforms. Modifications will also be made to existing stations with the line set to interchange with RER lines A and C, metro Line 1, light rail Line T2, and lines 15 and 18 of the Grand Paris Express network.

Inevitably building a new tunnel in the heart of Paris presents challenges. Gruz says the area around La Défense in particular is difficult because of the density of the buildings and because construction of the station itself is taking place directly below the iconic Centre for New Industries and Technologies (CNIT) building.

The 11-storey structure is supported by temporary jacks while work takes place in a vault which has been excavated with three contact points to the building. Gruz says great care has been taken to ensure that the work does not disturb everyday activities in the building, which is home to shops, a hotel and offices. “We also have to comply with the maximum permissible level of noise and vibration night and day because of the hotel,” Gruz says.

Contractors face similar challenges at Porte Maillot. Here work is complicated by the station’s proximity to the Paris Congress Hall as well as the presence of the neighbouring automated metro Line 1, which is used by 800,000 passengers per day as well as RER Line C, road tunnels and a car park. “We are trying to build the new station in between all of these pieces of infrastructure,” Gruz says.

The final major challenge relates to minimising the impact on everyday Parisians. With construction taking place in the heart of the city, Gruz says care is taken when delivering equipment. For example, the concrete segments used by the TBM, which was built by Herrenknecht, Germany, and at 1800 tonnes and with an 11m-diameter, is the biggest currently working in Europe, are delivered by rail up to the last mile where transport switches to road. In addition, barges on the River Seine are transporting spoil from the double-track single bore tunnel out of the city centre. However, with work taking place at 30m below the city’s streets, and with the area under construction only inhabited in the 19th century, Gruz says disruption from archaeological finds is not likely.

Work to upgrade the existing infrastructure is taking place alongside construction of the new tunnel. Specifically, this involves upgrading the existing line to Poissy and Mantes-la-Jolie, including realigning tracks and infrastructure on the section beyond Nanterre La Folie. Contractors will also construct a new 800m elevated section and deliver improvements to increase speed and capacity on existing passing loops, and enhance platform capacity at stations, including the total reconstruction of Mantes-la-Jolie.

A significant element of the work is to upgrade signalling. As well as CBTC through the core section, Gruz says the project is also upgrading signalling on the outlying network. While the ATS+ solution is partially derived from Nexteo’s specification, Gruz says a complete rollout of Nexteo is too expensive on the outlying sections.

The work will involve installing new computerised interlockings, with Alstom responsible for the western section to Mantes-la-Jolie under a ¤112m contract, and Siemens delivering the eastern portion to Chelles and Tournan under a ¤163m agreement.

“We are currently developing tools to ensure the connection with the ATS+ system for the operators using this system,” Gruz says. “The objective is to gain one path during the peak and also to make the system more robust and reliable. This is a line that does not work very well when there are a lot of delays.”

Gruz compares the Line E project with London’s Crossrail and the signalling upgrades in Copenhagen. “These are the two benchmarks that we have worked from,” he says.

Like Crossrail, the Line E project will offer enhanced cross-city connectivity and go a long way to providing desperately needed extra capacity. Although as the project ramps up in the next few years, SNCF will be keen to avoid the problems that have delayed the London project and deliver the scheme on time and budget. Long-suffering RER Line A commuters cannot wait much longer.

pi_187408881
In een pornovenster werkt het wel!
Bier.
pi_187408922
Conclusie: b2py kijkt altijd porno.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 13 juni 2019 @ 19:17:49 #7
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_187409009
Heeft iemand nog tips voor leuke spoorlijnen in Tsjechië?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_187409040
Tabor - Bechyne schijnt mooi te zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 13 juni 2019 @ 19:52:59 #9
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_187409656
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 19:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Betaalmuur, kan je een paar screenshots op imgur flikkeren?
Gebruik je toevallig een adblocker/privacyblocker? De site van IRJ is een beetje brak gebouwd, als het script van AddThis niet geladen kan worden werkt de hele site niet :')
pi_187409683
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2019 19:52 schreef James1988 het volgende:

[..]

Gebruik je toevallig een adblocker/privacyblocker? De site van IRJ is een beetje brak gebouwd, als het script van AddThis niet geladen kan worden werkt de hele site niet :')
Ik wel..
pi_187409688
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2019 19:52 schreef James1988 het volgende:

[..]

Gebruik je toevallig een adblocker/privacyblocker? De site van IRJ is een beetje brak gebouwd, als het script van AddThis niet geladen kan worden werkt de hele site niet :')
Ja, een privacyblocker, een adblocker én een pihole.
Bier.
  donderdag 13 juni 2019 @ 21:40:41 #12
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_187411363
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 19:17 schreef dennistd het volgende:
Heeft iemand nog tips voor leuke spoorlijnen in Tsjechië?
In het weekend rijden er rond Praag een aantal treinen met historisch matrieel. Info via http://www.kzc.cz/
  Moderator vrijdag 14 juni 2019 @ 22:16:55 #13
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_187426456
Hier hadden we het afgelopen zaterdag nog over. DB spuit nogal wat glysofaat dus. Geen idee of 67ton de hoeveelheid werkzame stof (meestal 360g/L) of de hoeveelheid concentraat is.

https://www.topagrar.com/(...)ml?utm_content=start
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_187426695
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 22:16 schreef derLudolf het volgende:
Hier hadden we het afgelopen zaterdag nog over. DB spuit nogal wat glysofaat dus. Geen idee of 67ton de hoeveelheid werkzame stof (meestal 360g/L) of de hoeveelheid concentraat is.

https://www.topagrar.com/(...)ml?utm_content=start
Ja, nou en?
Bier.
  vrijdag 14 juni 2019 @ 23:42:26 #15
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_187428240
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 22:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja, nou en?
Ethisch best wel onverantwoord :+

Het is trouwens Glyfosaat. De kankerverwekkende stof uit Roundup.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 14 juni 2019 @ 23:44:51 #16
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_187428315
trouwens, 67 ton concentraat natuurlijk. Het stuk is nogal tendentieus geschreven. 67000 kg in een jaar over het hele DB-net.

Denk dat dat per tuintje wel mee zal vallen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 14 juni 2019 @ 23:47:26 #17
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_187428371
quote:
12s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 23:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ethisch best wel onverantwoord :+

Het is trouwens Glyfosaat. De kankerverwekkende stof uit Roundup.
Glyfosaat is NIET kankerverwekkend. Check effe echte onderzoeken ipv internethoaxen. O+
pi_187428423
quote:
12s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 23:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ethisch best wel onverantwoord :+

Het is trouwens Glyfosaat. De kankerverwekkende stof uit Roundup.
Die stof veroorzaakt geen kanker.
Bier.
pi_187428430
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 23:47 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Glyfosaat is NIET kankerverwekkend. Check effe echte onderzoeken ipv internethoaxen. O+
Ja, dit dus.
Bier.
pi_187428454
En voordat iemand komt met "ja maar in de VS zijn ze furoordeelt", door een fucking lekenjury ja, in een civiele zaak.
Bier.
  vrijdag 14 juni 2019 @ 23:51:34 #21
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_187428469
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 23:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Die stof veroorzaakt geen kanker.
O+
  Moderator zaterdag 15 juni 2019 @ 00:07:19 #22
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_187428756
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 22:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja, nou en?
Niks en. We hadden het er gewoon over afgelopen week toen we begroeid spoor zagen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 15 juni 2019 @ 00:11:56 #23
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_187428836
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 23:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Die stof veroorzaakt geen kanker.
Klopt.

Alles veroorzaakt kanker. Zelfs humus van biologisch dynamische kikkererwten :P

Indien met zorgt toegepast is glysofaat een prima middel.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_187428851
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 00:11 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Klopt.

Alles veroorzaakt kanker. Zelfs humus van biologisch dynamische kikkererwten :P

Indien met zorgt toegepast is glysofaat een prima middel.
Met zorg? Je moet er geen bad in nemen maar als glyfosaat daadwerkelijk zo kankerverwekkend zou zijn had de hele wereld kanker en kankerprevalentie neemt al enkele jaren af.
Bier.
  Moderator zaterdag 15 juni 2019 @ 00:21:13 #25
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_187428968
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 00:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Met zorg? Je moet er geen bad in nemen maar als glyfosaat daadwerkelijk zo kankerverwekkend zou zijn had de hele wereld kanker en kankerprevalentie neemt al enkele jaren af.
Ja net als alle middelen. Niet als het hard waait, of veel te veel of te weinig. En ik vind het niet echt tof als graan wordt doodgespoten vlak voor de oogst. Want op die manier krijgt je wel voedsel meer relatief veel residu.

Hoewel, om mezelf tegen te spreken met dat laatste: eens in de zeven jaar een glas wijn en je krijgt al meer gifstoffen binnen dan in die tijd gewoon je dagelijkse eten.

Als het echt rotzooi was en er dikke claims zouden volgen dan had Bayer Monsanto nooit en te nimmer overgenomen ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')