SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Tengano op 13-06-2019 16:45:20 ]
Ik zou niet weten waarom nietquote:Op donderdag 13 juni 2019 17:04 schreef raptorix het volgende:
Ik zou hier niet zelf aan gaan lopen kloten.
Omdat je er geen verstand van hebt. Kleine moeite om even bij de fietsenmaker langs te gaan.quote:
Tja, ik dacht omdat er 18650 cellen inzaten met een BMS en dat het hier wel zou passen. In Kluswijzer krijg ik mss de tip om er een kango op te zetten en dat is niet wat ik zoek.quote:Op donderdag 13 juni 2019 17:09 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Weet ik veel. Dit is DIG en DIG gaat over computers.
Schroeven zijn allemaal los. Het schijnt dat de deksel erop gekit zit. Kreeg dus het advies om er een beitel (met hamer!) in te zetten die ik inmiddels klaar heb liggenquote:Op donderdag 13 juni 2019 17:12 schreef Vollenhoven het volgende:
Hmmmm ik zou het niet weten, naast de schroeven los draaien?
Man je bent niet goed snik. Je gaat tich geen accu openrammen?quote:Op donderdag 13 juni 2019 17:14 schreef Tengano het volgende:
[..]
Schroeven zijn allemaal los. Het schijnt dat de deksel erop gekit zit. Kreeg dus het advies om er een beitel (met hamer!) in te zetten die ik inmiddels klaar heb liggen![]()
Ik heb een stalen opening tool gebruikt die je ook voor telefoontoestellen gebruikt. Hij zit te vast om daar verder nog beweging in te krijgen. Ik gok dat er ook nog een soort richel of profiel zit tussen de deksel en de behuizing. Als daar van die vette kit inzit is er dus volgens mij echt meer nodig. Heb zo'n kunstof tooltje al geprobeerd..... no go.quote:Op donderdag 13 juni 2019 17:15 schreef Fer het volgende:
Ik zie duidelijk iets van een bovendeksel, die er waarschijnlijk op geklikt of geplakt is. Kwestie van open splijten met een dun maar stevige (kunststof) wig.
Maar goed dat we niet in oorlog zijn, want met jou gaan we hem niet winnenquote:Op donderdag 13 juni 2019 17:16 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Man je bent niet goed snik. Je gaat tich geen accu openrammen?
quote:Op donderdag 13 juni 2019 16:18 schreef Tengano het volgende:
Beste Fok!ers, heb pas een leuke Union Switch e bike gekocht waarvan de accu te laad opgeladen is. Op het display geeft hij dan ook niks meer.
Wil nu de accu (behuizing) netjes openmaken om te kijken wat ik nog kan redden of eventueel andere cellen erin zetten. Is mij alleen niet duidelijk hoe je de behuizing netjes openkrijgt, zonder hak en breekwerk, wat dus ook mijn vraag is.
Het gaat om een TranzX BL01 24V 10Ah LiPo accu.
Hierbij ook wat plaatjes
Er zijn hier vast wel wat techies die zoiets eerder hebben gedaan. Heb net al zo'n accurevisiebedrijf gebeld, maar die gingen mij natuurlijk niet zeggen hoe ik dat ding netjes open krijg. Hoop van jullie wel wijzer te worden![]()
Overigens zitten er Li-Po cellen in en heb ik nog 2,4 Volt van de 24 Volt die hij zou moeten zijn.Dit topic op DIG gaat helemaal nergens over. Kan het naar ONZ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
Nee, dat zijn de Sparta Ion fietsen. Check maar even op circuitsonline. Daar vindt je het hele verhaal. Bij de Sparta Ion fietsen zit de processor in de accu en die is verbonden met het display en de motor. De adressen daarvan moet de controller herkennen anders doet ie het niet. Moet je weer naar de dielerquote:Op donderdag 13 juni 2019 18:23 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Union E-bikes, was dat niet het merk wat elektronica in de accu had zitten zodat een ‘in elkaar gefrotte’ of anderszins ooit geopende accu sowieso niet werkt, zonder software die echt alleen de dealer heeft?
Een TR zetten is effectiever dan in het topic te gaan zeuren. Dank.quote:Op donderdag 13 juni 2019 17:58 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Dit topic op DIG gaat helemaal nergens over. Kan het naar ONZ?
Ik heb nog nooit een foto geupload op Fok! Weet niet hoe dat moet. Maar de schade valt mee. Je kunt hem overigens ook niet anders open krijgen. Ik heb contact gehad met een accurevisiebedrijfje die me wel even die tip gaf hoe je dat aan moest pakken.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 13:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Fotos om te zien hoe gehavend het geopend is.
Ja inklemmen heb ik ook gedaan; door spanning op de behuzing te zetten met een lijmklem hoopte ik dat de deksel los zou springen, maar hij zat het muur= en muurvast.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 13:30 schreef Sounddragon het volgende:
En TS; wat is inmiddels de status?
Ik heb nog zo'n klein ledbouwlampje waar ook 18650's in zitten die ook deaud zijn.. Werkt alleen nog op de trafo, dus die moet ik ook eens openpeuteren.
Ik had die casing gewoon op een strategische manier in de bankschroef gezet en hem langzaam onder spanning gedrukt.. Dan komt vanzelf het zwakste punt eens aan de beurt om open te springen.
Let wel op dat als je meerdere 18650 wilt connecten (ik neem aan dat ze doorgesoldeerd zitten) dat je meestal niet zomaar op de connectors van normale batterijen kunt solderen, er zijn speciale versies met lipjes eraan te koop die daar speciaal voor zijn. Let ook op dat je met je bout de batterij niet verziekt, soms staat er flink spanning op de punt.
Als je een magnetron voeding hebt, kun je daar een puntlasapparaat van maken en zet je die lip er zelf op.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 19:14 schreef Sounddragon het volgende:
Ik kijk net; die dingen met soldeerlip zijn belachelijk duur; 15 eur per stuk, terwijl je een gewone VTC5 voor een euro of 5 hebt, aardig gek.
En laat je niet verleiden tot chinese troep als Ultrafire enzo; een 18650 packs a pretty neat punch, laat staan een stuk of 10 op een rijtje in serie geschakeld.
Oeh, das wel heel erg MadMax.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 19:16 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als je een magnetron voeding hebt, kun je daar een puntlasapparaat van maken en zet je die lip er zelf op.
Ik heb geen zin meer in deze negatieve reakties. Ik ben hier met mijn hobby bezig en ik wou het leuk houden. Van mijn kant dus geen reakties meer en dit topic kan dicht. Puntquote:Op zondag 16 juni 2019 12:31 schreef DemonRage het volgende:
Huis al afgebrand? Met LiPo accu's moet je niet gaan kloten. Eigenlijk alles waar lithium in zit, maar LiPo in het bijzonder.
Ik ben hier zelfs al voor mafkees uitgemaakt. Die reaktie is inmiddels gedelete, maar ik heb hier echt geen zin meer in. Mocht jij of anderen belangstelling hebben voor het onderwerp dan verwijs ik een ieder door naar Google. Ik vind dit niet leuk meer. Sorry voor de mensen met wel positieve intenties, maar de kwaden verpesten het altijd voor de goedwillenden en op Fok! zitten genoeg mensen die zegmaar een sfeertje kunnen maken waar ik echt niet op zit te wachten. Zoals gezegd, ik heb plezier in mijn hobby en dat wil ik graag zo houden. Ik stelde een hele simpele vraag en heb geen zin om hier voor een soort mongool uitgemaakt te worden.quote:Op zondag 16 juni 2019 22:49 schreef Adrie072 het volgende:
Da's jammer, lees graag mee over de aanpak en vorderingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |