Dit. En dan is twee maanden proefplaatsing heel normaal. Wil je die baan nou of niet?quote:Op donderdag 13 juni 2019 19:19 schreef Roces18 het volgende:
Als je van uit een uitkering komt hebt je niet een sterke onderhandelingspositie.
Precies en ik denk dat je ook qua secundaire arbeidsvoorwaarden het prima bij de overheid kan zitten. Buiten dat om zou je bij een andere baan (buiten uwv om) wel gewoon meteen salaris krijgen.quote:Op donderdag 13 juni 2019 19:37 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Dit. En dan is twee maanden proefplaatsing heel normaal. Wil je die baan nou of niet?
Ligt eraan, in de praktijk blijken werkgevers best een stapje extra te willen lopen als je iets te bieden hebt, ook als je in een uitkering zit. Over het algemeen ben je niet verwijtbaar werkloos als je in WW zit en dat snappen ze best.quote:Op donderdag 13 juni 2019 19:19 schreef Roces18 het volgende:
Als je van uit een uitkering komt hebt je niet een sterke onderhandelingspositie.
Buiten dat om is proeftijd niet zo interessant als je gewoon normaal werk aflevert.quote:Op donderdag 13 juni 2019 19:58 schreef Renesite het volgende:
Proefplaatsing is een normaal instrument. En schaal 10.0 is 2660 euro geloof ik? Niet verkeerd en biedt ruimte. Als de functie je wat lijkt zou ik ervoor gaan. Tenzij je wat anders op het oog hebt?
Oh zeker. Dat ook.quote:Op donderdag 13 juni 2019 20:00 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Buiten dat om is proeftijd niet zo interessant als je gewoon normaal werk aflevert.
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 13 juni 2019 19:58 schreef Renesite het volgende:
[..] En schaal 10.0 is 2660 euro geloof ik? Niet verkeerd en biedt ruimte. Als de functie je wat lijkt zou ik ervoor gaan. Tenzij je wat anders op het oog hebt?
Als jij kunt beargumenteren waarom je hoger in de schaal in zou moeten stromen, kun je dat doen. Je leeftijd is irrelevant. En "nog niet veel baantjes op dit niveau (hbo)" klinkt niet als 'n erg sterke onderbouwing. Als je feitelijk zo goed als starter bent op de serieuze arbeidsmarkt, dan is 2600-ish als startsalaris helemaal niet verkeerd (zeker i.c.m. 13e maand, 36-urige werkweek en ABP-pensioen).quote:Op donderdag 13 juni 2019 12:29 schreef TheeDrinker het volgende:
Ik ben een 31-jarige man, en heb begin vorige week een arbeidsvoorwaardengesprek bij de belastingdienst (overheid) gehad.
[...]
Heeft iemand een idee wat wijsheid is in deze? De manager nog even mailen (/bellen)? Ik heb nog niet veel baantjes gehad op dit niveau (hbo), maar het mag duidelijk zijn dat ik met mijn 31 jaar al wel wat ervaring heb. Een ander bedrijf heeft mij overigens hetzelfde loon aangeboden, daar kan ik ook tekenen, maar dat is private sector, en ik werk liever bij de belastingdienst.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |