Je wil een pedagogisch verantwoord antwoord hebben? Hij kan vast tegen een stootje, morgen is het alweer vooruitkijken naar volgend jaar.quote:Op woensdag 12 juni 2019 16:49 schreef bruinwerker het volgende:
Wat jullie zeggen is allemaal waar, maar of dit nou goed is om te zeggen tegen iemand die een uur geleden gehoord heeft dat hij niet geslaagd is, weet ik niet
quote:Op woensdag 12 juni 2019 21:07 schreef wielrennerdt het volgende:
Meedoen is belangrijker dan winnen.
Misschien zit hij wel op een te hoog niveauquote:Op woensdag 12 juni 2019 21:14 schreef phoenyx het volgende:
Je kan ook gewoon eerlijk zijn en zeggen dat hij vaker zijn huiswerk moet maken trouwens maar oke
Dan kan hij zijn huiswerk extra snel maken, spreek uit ervaring.quote:Op woensdag 12 juni 2019 21:40 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Misschien zit hij wel op een te hoog niveau
Of hij dan het huiswerk goed maakt is een 2equote:Op woensdag 12 juni 2019 21:41 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Dan kan hij zijn huiswerk extra snel maken, spreek uit ervaring.
Dan is het huiswerk een niveau te hoog voor hem en zou hij lager hebben moeten instromen.quote:Op woensdag 12 juni 2019 21:42 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Of hij dan het huiswerk goed maakt is een 2e
Ik zou hem adviseren om natuurlijk te kijken wat er mogelijk is.quote:Op woensdag 12 juni 2019 16:49 schreef bruinwerker het volgende:
Wat jullie zeggen is allemaal waar, maar of dit nou goed is om te zeggen tegen iemand die een uur geleden gehoord heeft dat hij niet geslaagd is, weet ik niet
Want als je zakt gebeurt dat buiten je macht om? Dan heb je gewoon niet goed genoeg je stof eigen gemaakt. Verder wel eens overigens.quote:Op woensdag 12 juni 2019 21:56 schreef wawowiewa het volgende:
[..]
Ik zou hem adviseren om natuurlijk te kijken wat er mogelijk is.
Zijn nog wel wat mogelijkheden namelijk de septemberroute of vavo
https://www.oudersonderwijs.nl/nieuws/gezakt-en-nu/
Verder zou zeggen dat die erg zwak reageert op de situatie. Hij laat zijn gemoedstoestand afhangen van iets wat buiten zijn macht plaatsvind. Als je snapt wat ik bedoel. Huilen en bij de pakkenneer zitten is nadat je het kleuter zijn bent ontgroeit nu niet echt goede strategiën meer.
Kijk als je 5 bent en je wilt een koekje kun je best op de grond gaan liggen janken, zwakke ouders geven je er dan een, dat is makkelijk. Als je ouder wordt dan wordt het al snel kinderachtig gedrag. ipv van de energie spenderen aan janken kun je die beter steken in het zoeken naar productieve oplossingen
Zeg hem dat hij niets voorsteld, anders had ie het wel gehaald.quote:Op zondag 16 juni 2019 19:55 schreef Harlekien het volgende:
Zeg hem dat die hele examens niets voorstellen
Klopt helemaal wat je zegt, Het is zijn een logisch gevolg van zijn actie. Dan kan je daar wel om gaan janken maar dat schiet natuurlijk niet op.quote:Op zondag 16 juni 2019 19:47 schreef M1stral het volgende:
[..]
Want als je zakt gebeurt dat buiten je macht om? Dan heb je gewoon niet goed genoeg je stof eigen gemaakt. Verder wel eens overigens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |