abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187643424
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 08:23 schreef SVW5. het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie.

Moet zeggen dat wanneer ik het idee heb dat mensen slecht zijn, dat ik zelf slecht in mijn vel zit. Dan zie ik mezelf in anderen (weet niet of het hout snijdt). Vooral tijdens psychotische episodes.

Ik kan niet over mezelf zeggen of ik een goed of slecht mens ben.
Kortom, andere mensen zijn niet relevant, want je ervaart ze altijd door je eigen filter.

Het zijn idd niet de andere mensen die slecht zijn, die zijn net zo zoekende als jij, het is je eigen reflectie die je terug ziet. Mensen zijn spiegels voor elkaar. Als de hele wereld dreigend overkomt, zal de dreiging wel van binnenuit komen.

Manisch zijn is niet erg, als je je zelf maar blijft reflecteren aan anderen en tijdig doorhebt wanneer je “doorslaat”. Als je merkt dat je twee weken later nog bezig bent met een opmerking van een ander, is er iets getriggerd in jou wat je op moet lossen met jezelf, niet de ander.

Vaar-wel!
pi_187643853
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 08:29 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Kortom, andere mensen zijn niet relevant, want je ervaart ze altijd door je eigen filter.

Het zijn idd niet de andere mensen die slecht zijn, die zijn net zo zoekende als jij, het is je eigen reflectie die je terug ziet. Mensen zijn spiegels voor elkaar. Als de hele wereld dreigend overkomt, zal de dreiging wel van binnenuit komen.

Manisch zijn is niet erg, als je je zelf maar blijft reflecteren aan anderen en tijdig doorhebt wanneer je “doorslaat”. Als je merkt dat je twee weken later nog bezig bent met een opmerking van een ander, is er iets getriggerd in jou wat je op moet lossen met jezelf, niet de ander.

Vaar-wel!
Dikgedrukte mee eens. Tweede deel beslist niet.
pi_187659524
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 09:26 schreef SVW5. het volgende:

[..]

Dikgedrukte mee eens. Tweede deel beslist niet.
Ok. En hoe helpt het jou verder dan door het niet in jezelf op te lossen?
  zaterdag 29 juni 2019 @ 19:44:45 #229
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_187669294
God is groot, TS. Laat je hier niks aanpraten! :)
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  zaterdag 29 juni 2019 @ 19:49:13 #230
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_187669393
God houd van kleine kindertjes.. En dat volwassen mensen met zo'n club dweepen is doodeng en ongelofelijk dat ze zich er niet van distantieren..

Doe mij maar een goede motorclub er laat religies lekker uitsterven... bron van alle ellende..
pi_187671738
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 19:44 schreef LordofLeaves het volgende:
God is groot, TS. Laat je hier niks aanpraten! :)
God bestaat niet.
Kijk naar al die ellende op de wereld.

Het verhaal dat mensen met psychise problemen zich ineens volop in een geloof storten, ken ik wel.
Ze denken zo troost te kunnen vinden, wat houvast.Beetje vergelijkbaar met mensen die ineens heel spiritueel gaan doen.Al geloof ik wel dat er meer is tussen hemel en aarde.Maar geen God.

Van mij mag je verder geloven wat je wilt, maar als God zou bestaan dan zou er wel een betere wereld zijn.
pi_187676647
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 19:49 schreef Zolderkamer het volgende:
God houd van kleine kindertjes.. En dat volwassen mensen met zo'n club dweepen is doodeng en ongelofelijk dat ze zich er niet van distantieren..

Doe mij maar een goede motorclub er laat religies lekker uitsterven... bron van alle ellende..
Ik vraag me af waarom religieuzen iedere keer afstand moeten nemen van zaken waar ze nauwelijks invloed op hebben. Om eens een andere vergelijking te maken, moet een bevolking verantwoordelijk worden gehouden voor de keuzes van een slechte regering of nog sterker, voor iets wat in het verleden heeft plaatsgevonden en is gefaciliteerd door de overheid, zoals slavernij ? De regering is net als de kerk een sterk machtscentrum, waar de doorsnee persoon nauwelijks een zegje over kan doen. Ja, we kunnen stemmen of in het geval van de kerk duidelijk maken dat we het er niet mee eens zijn, maar de uiteindelijke beslissingen worden door meer factoren beïnvloed zoals het vorige beleid, positie van andere partijen in de coalitie en oppositie, persoonlijke voorkeuren, geopolitieke invloeden zoals de EU, en lobbyende partijen zoals grote bedrijven en NGOs. Bovendien gaat het voor de gemiddelde gelovige om een bestaan in God en niet zozeer de organisatie zelf. De organisatie is slechts een middel om meer in contact met God te komen en dient als netwerk om mede-gelovigen te ontmoeten.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
  zondag 30 juni 2019 @ 10:59:08 #233
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_187676684
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 10:55 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:
Ik vraag me af waarom religieuzen iedere keer afstand moeten nemen van zaken waar ze nauwelijks invloed op hebben.
Omdat ze het anders in stand houden he? :7
pi_187676718
quote:
14s.gif Op zondag 30 juni 2019 10:59 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Omdat ze het anders in stand houden he? :7
Zo simpel ligt het niet. Het gaat hier om systemen die door de eeuwen heen zijn opgebouwd. Die breek je niet zomaar even af, tenzij je een revolutie gaat starten en we weten allemaal door het Midden-Oosten dat dat ook niet altijd leidt tot het gewenste eindresultaat.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
  zondag 30 juni 2019 @ 12:30:24 #235
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_187677983
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 11:01 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

[..]

Zo simpel ligt het niet.
Jawel hoor..

Gewoon.. niet.. meer... gaan..

Wat is dat toch voor kleverig gedoe.. Een organisatie die het neuken van kinderen toestaat.. en dan over "het ligt niet zo makkelijk.. is moeilijk etc" beginnen..

Heel simpel.. zolang je er aan mee doet ben je medeplichtig en dus schuldig..
pi_187679917
quote:
14s.gif Op zondag 30 juni 2019 12:30 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Jawel hoor..

Gewoon.. niet.. meer... gaan..

Wat is dat toch voor kleverig gedoe.. Een organisatie die het neuken van kinderen toestaat.. en dan over "het ligt niet zo makkelijk.. is moeilijk etc" beginnen..

Heel simpel.. zolang je er aan mee doet ben je medeplichtig en dus schuldig..
Nogmaals, je onderschat de hele onderliggende sociale constructie van de kerk of de moskee for that matter. En op het voorbeeld van de overheid met het slavernijverleden terug te komen. Volgens jou redenatie zou dan ook iedere Nederlandse burger er medeplichtig aan zijn en kunnen we maar beter met zijn allen de huidige regering in de ban doen. Hoe denk jij serieus dat dat gaat werken en probeer dat dan eens terug te zien op een religieus instituut.
  zondag 30 juni 2019 @ 14:46:27 #237
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_187680144
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 14:27 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

[..]

Nogmaals, je onderschat de hele onderliggende sociale constructie van de kerk of de moskee for that matter. En op het voorbeeld van de overheid met het slavernijverleden terug te komen. Volgens jou redenatie zou dan ook iedere Nederlandse burger er medeplichtig aan zijn en kunnen we maar beter met zijn allen de huidige regering in de ban doen. Hoe denk jij serieus dat dat gaat werken en probeer dat dan eens terug te zien op een religieus instituut.
Ik onderschat niets.. en wat blaat je nou allemaal..

Als je door rood rijd rijd je door rood.. lastiger gaat het niet worden..
pi_187681055
quote:
14s.gif Op zondag 30 juni 2019 14:46 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ik onderschat niets.. en wat blaat je nou allemaal..

Als je door rood rijd rijd je door rood.. lastiger gaat het niet worden..
Het punt is alleen, het gaat niet om de persoon die door rood heeft gereden, maar in de auto zat, om jouw analogie te gebruiken. De agent geeft niet de boete aan medepassagiers, want die zijn niet door rood gereden en daarom ook niet schuldig of er medeverantwoordelijk voor.
  zondag 30 juni 2019 @ 15:54:12 #239
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_187681536
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 15:34 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

[..]

Het punt is alleen, het gaat niet om de persoon die door rood heeft gereden, maar in de auto zat, om jouw analogie te gebruiken. De agent geeft niet de boete aan medepassagiers, want die zijn niet door rood gereden en daarom ook niet schuldig of er medeverantwoordelijk voor.
Als niemand zich wil verplaatsen heb je geen auto nodig..
pi_187682557
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 10:55 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

[..]

Ik vraag me af waarom religieuzen iedere keer afstand moeten nemen van zaken waar ze nauwelijks invloed op hebben.
Jullie geloof is wel iets wat de organisatie in stand houdt. En het is toevallig een geloof dat er een entiteit bestaat waar de regels van de mens niet voor gelden. Dat vind ik persoonlijk heel gevaarlijk.

quote:
Om eens een andere vergelijking te maken, moet een bevolking verantwoordelijk worden gehouden voor de keuzes van een slechte regering of nog sterker, voor iets wat in het verleden heeft plaatsgevonden en is gefaciliteerd door de overheid, zoals slavernij ?
Denk niet dat de bevolking er toentertijd grote problemen mee had. Dus in dat opzicht zijn ze allemaal tot op een zekere hoogte medeplichtig voor het faciliteren ervan. Leden van een regering worden tegenwoordig gekozen en regelmatig vervangen voor dingen die ze beloven en (wel of niet) kunnen waarmaken. Wat denk je dat er gaat gebeuren als ze nu voor slavernij gaan pleiten?

quote:
De organisatie is slechts een middel om meer in contact met God te komen en dient als netwerk om mede-gelovigen te ontmoeten.
Reden des te meer dat er iets helemaal niet deugt aan jullie organisatie, of niet? Hoe kan een sociale netwerk zoveel macht hebben om het in hun hoofd te halen om de wet te negeren en (kinder)verkrachters en aanranders systematisch van top tot bodem in bescherming te nemen? Waarom wordt er niet gelijk aan de bel getrokken om dit te stoppen? Waarom zitten jullie er allemaal bij als een zak zout?

Aan de ene kant preken geven over moraliteit en hoe dat alleen van jullie god komt en aan de andere kant als makke lammetjes kinderverkrachters en aanranders gewoon hen ding laten doen. Snap je niet hoe ongelofelijk waardeloos en hypocritisch jullie zijn? Jullie kunnen niet eens jullie eigen (en ja, die criminelen zijn van jullie geloof en worden gefaciliteerd door jullie geloof en organisatie) mensen weerhouden van deze afgrijselijke dingen, maar nog steeds beweren dat jullie de dienaars zijn van een perfecte god.
pi_187682683
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 16:32 schreef IndoorKite het volgende:

[..]

Jullie geloof is wel iets wat de organisatie in stand houdt. En het is toevallig een geloof dat er een entiteit bestaat waar de regels van de mens niet voor gelden. Dat vind ik persoonlijk heel gevaarlijk.

Ik ben atheïst. :D Heb er alleen een broertje dood aan dat gelovigen voor misstanden binnen hun religieuze instituten verantwoordelijk worden gehouden of de algemene tendens voor religiebashen die je vaak in nws ziet.
pi_187683122
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 16:35 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

[..]

Ik ben atheïst. :D Heb er alleen een broertje dood aan dat gelovigen voor misstanden binnen hun religieuze instituten verantwoordelijk worden gehouden of de algemene tendens voor religiebashen die je vaak in nws ziet.
Ah mijn fout :p Had het neutraler moeten adresseren.
  zondag 30 juni 2019 @ 19:21:26 #243
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_187686179
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 22:20 schreef mereltjuhh34 het volgende:

[..]

God bestaat niet.
Kijk naar al die ellende op de wereld.

Het verhaal dat mensen met psychise problemen zich ineens volop in een geloof storten, ken ik wel.
Ze denken zo troost te kunnen vinden, wat houvast.Beetje vergelijkbaar met mensen die ineens heel spiritueel gaan doen.Al geloof ik wel dat er meer is tussen hemel en aarde.Maar geen God.

Van mij mag je verder geloven wat je wilt, maar als God zou bestaan dan zou er wel een betere wereld zijn.
Je hebt gelijk. God bestaat niet. Silly me.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_187686418
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 19:21 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. God bestaat niet. Silly me.
Werkt deze manier van argumenteren vaak bij jou?
'Je hebt je werk niet correct gedaan lordofleaves.'
'Je hebt gelijk, ik heb mijn werk niet goed gedaan. Silly me'
En deze post bedoel ik niet om een heel verhaal te krijgen waarom God zou bestaan, wil je alleen even wijzen op deze speciale manier van omgaan met situaties door jou

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2019 19:34:48 ]
pi_187687566
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 16:32 schreef IndoorKite het volgende:

[..]

[..]

Denk niet dat de bevolking er toentertijd grote problemen mee had. Dus in dat opzicht zijn ze allemaal tot op een zekere hoogte medeplichtig voor het faciliteren ervan. Leden van een regering worden tegenwoordig gekozen en regelmatig vervangen voor dingen die ze beloven en (wel of niet) kunnen waarmaken. Wat denk je dat er gaat gebeuren als ze nu voor slavernij gaan pleiten?
[..]

Reden des te meer dat er iets helemaal niet deugt aan jullie organisatie, of niet? Hoe kan een sociale netwerk zoveel macht hebben om het in hun hoofd te halen om de wet te negeren en (kinder)verkrachters en aanranders systematisch van top tot bodem in bescherming te nemen? Waarom wordt er niet gelijk aan de bel getrokken om dit te stoppen? Waarom zitten jullie er allemaal bij als een zak zout?

Aan de ene kant preken geven over moraliteit en hoe dat alleen van jullie god komt en aan de andere kant als makke lammetjes kinderverkrachters en aanranders gewoon hen ding laten doen. Snap je niet hoe ongelofelijk waardeloos en hypocritisch jullie zijn? Jullie kunnen niet eens jullie eigen (en ja, die criminelen zijn van jullie geloof en worden gefaciliteerd door jullie geloof en organisatie) mensen weerhouden van deze afgrijselijke dingen, maar nog steeds beweren dat jullie de dienaars zijn van een perfecte god.
Zo dan kan ik nu een uitgebreider antwoord geven. Zwijgen is juridisch gezien niet strafbaar. Ethisch is het natuurlijk quetionable om zo met de misbruikschandalen om te gaan. Welnu, kan de doorsnee gelovige hier realistischerwijze iets tegenop brengen ? Juridisch gezien kan deze groep samen met de slachtoffers een rechtszaak beginnen maar zoals ik al eerder aangaf schiet de zaak niet veel op als de kerk zwijgt over de vermeende rol van de daders. En dan kom je bij het andere lastige aspect uit van de zaak. Omdat het achter gesloten deuren gebeurde een hele poos terug is het een zijn-woord-tegen-jouw-woord. Iedereen weet dat er iets heeft gespeeld, maar er moet ook voldoende ondersteuning aan bewijsmateriaal zijn en daar gaat het vaak mis bij verkrachtings-- en misbruikzaken die zich enige tijd terug hebben afgespeeld.

Dan de volgende vraag, kan je als doorsnee gelovige een compleet instituut zoals de kerk over de kop halen ? Ik zou zeggen van niet, omdat de kerk in veel Europese landen op het moment financieel ondersteunt wordt door de regering. In principe heeft de kerk voornamelijk rekening te houden met de overheid en zolang de kerk de subsidies van de regering op correcte wijze gebruikt zal er niks veranderen. Want daar zit hem de cru: Subsidies richting de kerk zijn cultuursubsidies voor het onderhoud van de gebouwen en niet het geloof op zichzelf. Daarnaast zijn allerlei clubjes zoals zangkoren die in de kerk zingen ook gesubsidieerd vanuit cultuursubsidies. Er is dus juridisch gezien geen argument om de subsidies terug te trekken als er zich misbruikschandalen voor doen. En het salaris van de priester zelf, die wordt inderdaad door het geld van de kerkgangers betaald, maar dan hebben we het over een kleine fractie van het totaalgeld. Waarom dan niet het salaris van de priester boycotten zou je zeggen ? Nou, dat betekent simpelweg geen missen meer en daar hebben gelovigen ook geen trek in.

Kortom er ligt een hele sociale constructie achter de kerk, waardoor het moeilijk is om als doorsnee gelovige te tornen aan de machtspositie van de kerk. Het ligt niet zo simpel als een product in de supermarkt wat iedereen niet meer besluit te kopen, omdat het bedrijf aan slavenhandel doet. En zelfs als het om een bedrijf gaat dan gaat dat al niet gemakkelijk. Het mooiste voorbeeld daarvan is Nutella. Dat koopt ook nog steeds iedereen, ondanks dat kinderen in Turkije worden uitgebuit voor het plukken van de hazelnoten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ambystoma_mexicanum op 30-06-2019 21:26:47 ]
  zondag 30 juni 2019 @ 21:05:52 #246
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_187688272
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 19:33 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Werkt deze manier van argumenteren vaak bij jou?
'Je hebt je werk niet correct gedaan lordofleaves.'
'Je hebt gelijk, ik heb mijn werk niet goed gedaan. Silly me'
En deze post bedoel ik niet om een heel verhaal te krijgen waarom God zou bestaan, wil je alleen even wijzen op deze speciale manier van omgaan met situaties door jou
Nee, vaak doe ik het af met een 'zucht'. Alleen staat dat hier zo raar.
pi_187688338
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 21:05 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Nee, vaak doe ik het af met een 'zucht'. Alleen staat dat hier zo raar.
Is exact dezelfde methode anders
  zondag 30 juni 2019 @ 21:09:28 #248
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_187688349
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 21:08 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Is exact dezelfde methode anders
Klopt. Erg eh?
pi_187688360
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 21:09 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Klopt. Erg eh?
Is niet erg voor mij of voor anderen.
  zondag 30 juni 2019 @ 21:15:18 #250
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_187688466
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 21:10 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Is niet erg voor mij of voor anderen.
Oh, dan is er niks aan de hand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')