Een 26 jarige Belg, die toevallig ook op het vliegveld was, vond het wel grappig om net te doen alsof hij een journalist was door met een afwasborstel en zijn telefoon te doen alsof hij een interview wou afnemen. Natuurlijk zou dit grapje overal geslaagd zijn geweest, Nederlanders met Rene Gijp voorop zouden dubbel geleden hebben zou dit bij Van Dijk zijn gebeurd, net zoals Belgen, Duitsers, Franssen, Spanjaarden etc. deze grap zeer zouden kunnen waarderen.quote:Turkije is woest na een ‘racistisch, respectloos en grof’ welkom van het nationale elftal in IJsland.
Dit grapje kan natuurlijk wederom niet gewaardeerd worden door een groep zonder humor. Inmiddels kan deze jongeman daarom ook rekenen op duizenden haatberichten en doodsbedreigingen.quote:Turken bedreigen Belg met afwasborstel
BRUSSEL - De man die een rel veroorzaakte door de Turkse nationale voetbalploeg in IJsland met een afwasborstel te interviewen, blijkt een Belgische toerist. De 26-jarige wordt nu ernstig bedreigd.
De man dacht een geintje uit te halen toen hij op luchthaven Keflavi zag dat een horde journalisten de voetballers van het Turkse elftal aan het interviewen was. De voetballers waren woedend omdat ze tijdens een douanecontrole urenlang binnenstebuiten waren gekeerd.
Bij wijze van geintje pakte de Belg, die geen journalist is, een afwasborstel en deed net alsof hij één van de interviewers was. De blonde man uit Luik stelde ook een vraag aan de aanvoerder.
Hek van de dam
Die grap kwam hem duur te staan. Turkse fans achterhaalden namelijk zijn profiel op Facebook onder de naam Corentin Siamang en vanaf toen was het hek van de dam, zo schrijft Het Nieuwsblad.
Zijn accounts op sociale media werden gehackt en de twintiger wordt nu overspoeld met haatberichten en regelrechte doodsbedreigingen. De Turken zijn vooral verbolgen dat hij een wc-borstel onder de neus van de aanvoerder had gedrukt, terwijl op de foto toch duidelijk te zien is dat het om een vaatwasborstel gaat.
WC-borstel gate
De Belg heeft nu zelf op Facebook gereageerd op ’wc-borstel gate’:
„Ik heb iets ongelofelijks meegemaakt op IJsland. Tijdens het wachten op mijn terugvlucht zie ik dat de Turkse nationale voetbalploeg net geland is. Bij wijze van prank bedacht ik me voor te doen als journalist met een ’echte’ microfoon... Ik slaag in mijn opzet en loop zo voorbij het veiligheidspersoneel.”
„Alleen denken de Turkse journalisten dat ik hun kapitein interview met een wc-borstel. Schandaal! Het wordt meteen opgepikt in bijna alle Turkse media. Plots ben ik het hoofdnieuws op CNN Turkije en sta ik met mijn hoofd op de voorpagina van hun belangrijkste sportblad. De Turkse buitenlandminister tweet er zelfs over.”
Turkse supporters en zelfs prominente politici waren niet meer tot bedaren te brengen en grepen de afwasborstel aan voor een internationaal relletje met IJsland. De Belg zelf begrijpt de commotie niet, en vindt het een ’spijtige zaak’.
Kalmte
Hij relativeert zijn actie en roept op tot kalmte. „Ik heb het louter als grapje bedoeld en ik wou er zeker niemand mee beledigen. Het is humor. Het was een simpele, schone afwasborstel. Er is toch geen enkele wet die me verbiedt om iemand met een afwasborstel te benaderen?”
De Belg wilde later niet meer persoonlijk ingaan op zijn grap. „Hij vertrouwt niemand meer”, zeggen zijn vrienden tegen de krant. „Het enige wat hij wilde doen, is een fake interview afnemen. Het was een grap, meer niet. Maar nu is hij in een bizarre storm terechtgekomen, die debiele proporties aanneemt. De Turken willen zijn vel.”
Ik zou dubbel liggen, kijk je naar de NOS, een interview van Van Dijk zie je opeens zo'n afwasborstel in beeld.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 10:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
De Turken voelen zich vrij snel in hun hemd gezet. Beetje sneu wel, wat meer relativeringsvermogen zou ze geen kwaad doen
Ik las elders overigens dat het geen 3 uur was maar 80 minuten en dat dat standaardprocedure is. Het duurde alleen lang omdat de internationals hun vloeistoffen enz niet uit koffer wilden halen en vonden dat ze doorgang moesten krijgen.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 10:25 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Ik zou dubbel liggen, kijk je naar de NOS, een interview van Van Dijk zie je opeens zo'n afwasborstel in beeld.
En trouwens, als je voetballer bent en je krijgt een afwasborstel voor je neus, wat the heck? Als die Belg dat zo leuk vindt, sluit dan zelf ook aan met een geintje terug.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 10:25 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Ik zou dubbel liggen, kijk je naar de NOS, een interview van Van Dijk zie je opeens zo'n afwasborstel in beeld.
Ik weet het, helaas is ze geleerd dat ze werkelijk overal de racisme kaart voor kunnen trekken. Je ziet het in de westerse landen niet anders helaas.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 10:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik las elders overigens dat het geen 3 uur was maar 80 minuten en dat dat standaardprocedure is. Het duurde alleen lang omdat de internationals hun vloeistoffen enz niet uit koffer wilden halen en vonden dat ze doorgang moesten krijgen.
Overigens gebeurt dit ook als IJsland naar Turkije vliegt maar dan hoor je er niemand over.
En ja, ik zou ook in een deuk liggen en het een prachtige stunt vinden
Ik heb de voetballers niet gehoord, maar zal die gast dat niet door hebben gehad en misschien zelf moeten grinniken. Ik had het wel kunnen waarderen en had ook nog een vraag beantwoord voor die gast.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 10:27 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
En trouwens, als je voetballer bent en je krijgt een afwasborstel voor je neus, wat the heck? Als die Belg dat zo leuk vindt, sluit dan zelf ook aan met een geintje terug.
Geeft wel weer aan dat Turken totaal anders in hun vel zitten dan West-Europeanen.
Tegenwoordig is er erg intensieve controle bij vliegvelden overal. Die Turken voelen zich persoonlijk aangevallen, maar als ik vlieg moet ik ook erg lang wachten bij controles. Alles wordt opengehaald. Niet zo gek als je de geschiedenis van de afgelopen jaren bekijkt.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 10:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik las elders overigens dat het geen 3 uur was maar 80 minuten en dat dat standaardprocedure is. Het duurde alleen lang omdat de internationals hun vloeistoffen enz niet uit koffer wilden halen en vonden dat ze doorgang moesten krijgen.
Overigens gebeurt dit ook als IJsland naar Turkije vliegt maar dan hoor je er niemand over.
En ja, ik zou ook in een deuk liggen en het een prachtige stunt vinden
Het land is hypernationalistisch; het nergens op gebaseerde superioteitsidee wordt er met de paplepel ingegoten.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 10:24 schreef Sigaartje het volgende:
Wat is er toch aan de hand met die Turken?
Nemen ze zichzelf zo serieus?
Kunnen ze niet om zichzelf een beetje lachen?
Ik voel het meer als de aanstormende journalisten een beetje in hun hemd zetten.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 10:28 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Ik heb de voetballers niet gehoord, maar zal die gast dat niet door hebben gehad en misschien zelf moeten grinniken. Ik had het wel kunnen waarderen en had ook nog een vraag beantwoord voor die gast.
Je zag het massale geweld na het BBQ'en van een speklapje. Dat was provoceren riepen er velen in koor om het geweld te downplayen. Waarbij de discussie werd gevoerd dat enkelen nogal snel geprovoceerd zijn, wat was het volgende waardoor ze geprovoceerd zouden zijn. Nou blijkbaar kan het nog lager om door te draaien.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 10:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
Verder mag je dit best sneu vinden of wat dan ook maar mensen bedreigen via internet en hacken
Ja die is geniaal.quote:
Die had ik ook wel tierend verwacht ja. Beetje een tegenvallerquote:Op dinsdag 11 juni 2019 10:38 schreef Sigaartje het volgende:
Waar blijft Erdogan in deze???![]()
Heeft die man een derde pinksterdag vandaag?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |