THEFXR | maandag 10 juni 2019 @ 17:07 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # De aero regels voor 2019 # Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? # Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? # Hoe werkt engine mapping en wat heb je eraan? | |
THEFXR | maandag 10 juni 2019 @ 17:07 |
klaasweetalles | maandag 10 juni 2019 @ 17:10 |
Jij denkt dat Ham dit in zijn auto mag beslissen Als hij dat gedaan had hij flink op zijn flikker gekregen van de bazen van Mercedes. Hij is daar helemaal niet toe bevoegd in zijn auto.een dergelijk actie mag hij alleen in overleg met zijn bazen doen... Mensen die denken dat coureurs in F! wagens nog wat te vertellen hebben anno 2019 ![]() | |
Tarado | maandag 10 juni 2019 @ 17:14 |
zo'n iemand als hij kan er wel schijt aan hebben hoor maar zelfs de grote Schumacher nam het teamorder cadeautje van Barrichello in ontvangst, dat vond ik pas echt schrijnend | |
Peterselieman | maandag 10 juni 2019 @ 17:16 |
Oostenrijk 2002. Die podiumceremonie was nog erger dan die van gisteren | |
klaasweetalles | maandag 10 juni 2019 @ 17:20 |
dat terijde Ik denk dat HAM ook helemaal niet kon beoordelen of het nou terecht of niet terecht was die actie van Vettel, daarvoor ging het veel te snel en hij kan ook geen herhaling zien die miljoenen anderen wel zien Dus hij rijdt gewoon de race uit en volgt gewoon de instructies van Mercedes bazen. | |
Tarado | maandag 10 juni 2019 @ 17:21 |
hij klaagde er wel meteen over op de boordradio | |
klaasweetalles | maandag 10 juni 2019 @ 17:24 |
dat doen ze allemaal dat is gewoon standaard als zoiets gebeurd Maar hij hoeft geen analyse te maken tijdens de wedstrijd of het wel niet terecht is Misschien als hij na de wedstrijd de beelden bekijkt denk hij misschien wel dat Vettel gelijk heeft dat het een onterechte straf is voor vettel | |
vosss | maandag 10 juni 2019 @ 17:27 |
Ik denk dat zo inmiddels alles wel gezegd is en we kunnen afronden met de conclusie dat het Grosjean zijn schuld was ![]() | |
Tarado | maandag 10 juni 2019 @ 17:30 |
Nu Ericsson er niet meer is de enige juiste conclusie | |
Tijn | maandag 10 juni 2019 @ 18:21 |
Maar eh, die Gasly hey, wat een aanfluiting. Starten op P5 en eindigen op P8, achter de beide Renaults. Gaat-ie het einde van het seizoen halen bij RBR? | |
Sunri5e | maandag 10 juni 2019 @ 18:23 |
Zou het aan GAS liggen? Of is de RBR gewoon niet veel beter dan de Renault en verbloemt Verstappen veel? | |
Fir3fly | maandag 10 juni 2019 @ 18:28 |
Op dit circuit zat Renault er veel dichter bij dan op de meeste andere, maar ik vind dat Gasly er wel voor had moeten eindigen. Probleem voor hem is dat hij vast kwam te zitten achter een FI en daar door het gebrek aan vermogen op het rechte stuk er simpelweg niet voorbij kwam. Verstappen maakt gewoon meer het verschil in het middenveld waardoor hij uiteindelijk zo dicht er op zit dat een inhaalactie onvermijdelijk is. | |
opgebaarde | maandag 10 juni 2019 @ 18:28 |
Stuurde wel bijzonder hevig naar rechts hé, alsof hij terug de baan op wilde om tegen het verkeer in de wedstrijd te vervolgen. Als jij jouw auto naar buiten wil laten weglopen, stel op een in- uitvoegstrook snelweg, draai jij dan je stuur ook 180 graden zoals Vettel?. Of de auto had geen grip en daardoor sloeg het stuur alle kanten uit. Me dunkt dat laatste. | |
klaasweetalles | maandag 10 juni 2019 @ 18:34 |
Rosberg vindt het een fout van vettel | |
opreis | maandag 10 juni 2019 @ 18:35 |
Ik denk denk dat het voor iedereen beter is dat Kvyat een tweede kans krijgt bij Red Bull. Kvyat heeft inmiddels ook 80 races achter zn naam (waarvan meer dan een seizoen bij RB), iit Gasly met 30. Dan kan Gasly nog rustig ervaring op doen bij TR zonder de druk die hij nu wel zou moeten voelen. Kvyat rijdt momenteel ook gewoon beter dan Gasly. Zoals Gasly nu rijdt zal niemand hem willen oppikken zoals ze dat wel bij Sainz deden. | |
opgebaarde | maandag 10 juni 2019 @ 18:44 |
Een driver swap haalt toch niks uit? Beide coureurs komen in een totaal andere auto te zitten, andere collega's, andere karakteristieken. Alles nieuw en anders. En alleen als reden dat men twijfelt of Gasly voldoende is terwijl RBR allang heeft laten zien dat de andere coureur, Kvyat, niet in hun eerste plannen past. Waarom dan nu ook Gasly opofferen en weggooien? Want die komt natuurlijk niet een jaar later terug naar RBR. Wat is het doel? Elke coureur heeft tijd nodig om aan de auto te wennen. Dat kan prima tien grandprixs duren. Dan is van coureur wisselen al helemaal dom | |
opreis | maandag 10 juni 2019 @ 18:44 |
Ik vind Rosberg totaal niet interessant eigenlijk. Volgens mij is hij bang om vergeten te worden ofzo. Als je het vergelijkt met andere coureurs is dit toch wel behoorlijk matig niveau. Palmer was een veel mindere racer maar heeft er wel meer kijk op. | |
vosss | maandag 10 juni 2019 @ 18:46 |
En Hill, Webber, Andretti, Würz en vele anderen vinden van niet. De enige oud F1 coureur die de straf terecht vindt is voor zover ik vlug kon zien Rosberg. En laat Nico nou in hetzelfde team gereden hebben als diegene die voordeel had van de straf voor Vettel. Nico zijn mening is op voorhand al gekleurd. | |
vosss | maandag 10 juni 2019 @ 18:48 |
Denk ik niet. Hij vlogt veel over snelle wagens en motoren enzo en meestal is na een GP zijn duitse terugblik ook prima te kijken. Volgens mij heeft ie volgers zat en vermaakt ie zich kostelijk in het leven als niet F1 coureur. Er is gewoon een "controverse" om het zo maar even te noemen en dan doet iedereen die in dat wereldje zit of er zijdelings mee te maken heeft gewoon even zijn plasje over. Zo ook Rosberg. | |
opreis | maandag 10 juni 2019 @ 18:53 |
Voor Max pakte de swap wel goed uit. Blijkbaar paste Kvyat toch wel weer in de plannen, anders hadden ze hem niet meer in de TR gezet. Het doel is om de best mogelijke rijders bij RB te hebben en Kvyat heeft dat in 2014 prima gedaan, alleen was zijn zelfvertrouwen aangetast de afgelopen jaren. Aan een auto wennen is z'n onzin. De RB is dit jaar ook weer een andere auto dan vorig jaar. Moet Max daar dan ook aan wennen? Sainz kon het ook prima toen hij midden in het jaar naar Renault ging. Ik zie niet hoe Gasly nog iets gaat maken van dit jaar, dus geef dan liever Kvyat een tweede kans. Wat er dan met Gasly gebeurt is niet zo belangrijk. | |
Bluurgh | maandag 10 juni 2019 @ 18:57 |
Rosberg werkt voor Mercedes. Hij moet wel. ![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 10 juni 2019 @ 19:00 |
De experts 'dunken' iets anders. ![]() En de tweede keer was echt geen 180 graden. | |
#ANONIEM | maandag 10 juni 2019 @ 19:01 |
Bovendien kan dan na een paar races Kvyat weer teruggezet worden. Win voor Max! | |
opgebaarde | maandag 10 juni 2019 @ 19:03 |
Hoe vaak heeft er tijdens het seizoen een driver swap plaatsgevonden die niks met geld te maken had? Het is knap oneerlijk om Max hier als voorbeeld te nemen aangezien dit net de uitzondering is in bijna alle facetten. Je kan toch niet serieus proberen om de uitzondering als norm te nemen En waarom jij Gasly ervaring wil laten opdoen in een TR terwijl die er niks van kan. Is natuurlijk ook een klein beetje gek. | |
opgebaarde | maandag 10 juni 2019 @ 19:08 |
Huh. Dus die experts dunken dat het een terechte straf is? Dat heb ik gemist, excuses. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 10 juni 2019 @ 19:13 |
De Stewards? Die denken dat zeker. ![]() | |
opgebaarde | maandag 10 juni 2019 @ 19:15 |
Ah je hebt het over de stewards ![]() Boel is helemaal opgelost ![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 10 juni 2019 @ 19:16 |
Experts, zoals ik al zei. ![]() | |
quo_ | maandag 10 juni 2019 @ 19:17 |
Ja mij ook. | |
Droopie | maandag 10 juni 2019 @ 19:20 |
Ik las pas geleden een stukje over dat Gasly het heel moeilijk lijkt te hebben, omdat hij met Max vergeleken wordt. Max heeft iedere teammaat verslagen en pas als Hamilton of Alonso (Lecler denk ik tegenwoordig ook wel) in de Red Bull komen te zitten zou hij tegenstand krijgen. oa. dit stukje https://www.gpfans.com/en(...)air-on-gasly-horner/ | |
opgebaarde | maandag 10 juni 2019 @ 19:23 |
Oja niet de stewards, maar de experts. Excuses ![]() Sowieso gek dat er überhaupt discussie over deze beslissing of andere (niet)beslissingen is aangezien de experts het hebben beoordeeld. Helder ![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 10 juni 2019 @ 19:24 |
Ach, dat doet de stuurman aan wal altijd. Hij is het er niet mee eens, dus de experts zullen het wel fout hebben. ![]() | |
ESF1Gamer | maandag 10 juni 2019 @ 19:36 |
Je verwacht wel dat hij plek 5 of 6 kan rijden en beetje kan inhalen en dat hij op dit moment ook niet. | |
Marcoss | maandag 10 juni 2019 @ 19:40 |
Dat lijkt me inderdaad de enige juiste conclusie! | |
potjecreme | maandag 10 juni 2019 @ 19:41 |
De mening van onze Canadese vriend:https://racingnews365.nl/(...)or-vettel-bewust-uit | |
opgebaarde | maandag 10 juni 2019 @ 19:45 |
Verstappen had ook behoorlijk veel moeite met Norris, ook al was dat met een hardere band. Ik denk dat een fir3fly gewoon gelijk heeft en dat wij op een circuit zoals deze van Canada of straks Monza de slechtste kant van de RB zien. Naast natuurlijk het matige presteren van Gasly | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 10 juni 2019 @ 19:49 |
Als Villeneuve het niet eens is met de stewards, dan weet je dat de stewards gelijk hebben. ![]() | |
potjecreme | maandag 10 juni 2019 @ 19:51 |
Wat zou Niki gezegd hebben. | |
KingRadler | maandag 10 juni 2019 @ 19:52 |
Hij zou zich omdraaien | |
Evenstar | maandag 10 juni 2019 @ 19:53 |
Denk een combinatie van beide. Max haalt maximale uit RB en verbloemt daarmee dat het eigenlijk een wagen is dat maar NET iets beter is dan de Renaults. Gasly is geen topper en kan niet alles er uit halen, waardoor hij juist achter de Renaults eindigt. | |
XL | maandag 10 juni 2019 @ 20:01 |
RIC en HUL zijn beter dan GAS Renault is tov RBR in het voordeel op snelle circuits 1+1 = 2 GAS is goed genoeg voor de plek bij RBR Hij staat comfortabel zesde en de prestatie van RBR lijkt baserend op het circuit soms 3 en 4, meestal 5 en 6 tot soms 7 en 8 | |
opreis | maandag 10 juni 2019 @ 20:06 |
Op basis waarvan is Gasly goed genoeg voor de plek bij RB? Max staat in het kampioenschap nog voor Leclerk. Als Gasly in de buurt had gezeten hadden ze om de 2de plek bij de constructeurs kunnen vechten met Ferrari. Nu totaal niet. | |
Re | maandag 10 juni 2019 @ 20:43 |
vond het wel apart het gemak waarmee Verstappen Riciardo voorbij stoof terwijl Bottas daar wel een aardig aantal rondjes voor nodig had, Bottas weer terug op zijn plek van vorig jaar? | |
Evenstar | maandag 10 juni 2019 @ 21:10 |
Goed genoeg op basis van wat? Wat heeft hij gepresteerd waaruit dat blijkt? 11, 8, 6, 17, 6, 5, 8 In de RB moet je gewoon minstens de zesde plek kunnen pakken. Als je dat maar 3 van de 6 races kunt laten zien klopt er iets niet. Je teamgenoot heeft namelijk 3, 4, 4, 4, 3, 4, 5 achter zijn naam staan. Constanter kan het niet. Hij is wat mij betreft absoluut niet goed genoeg voor RB. Zoals @opreis ook al zegt had RB het nog spannend kunnen maken wie er 2e in kampioenschap zou staan als Gasly constanter zou rijden. | |
XL | maandag 10 juni 2019 @ 21:16 |
WK Stand Het is voor Red Bull niet realistisch 2 verstappens te hebben. De andere coureurs op dat niveau liggen elders onder contract. | |
Hyperdude | maandag 10 juni 2019 @ 21:29 |
Dat Vettel weinig anders had kunnen doen. Dat Mercedes gelijk heeft protest in te dienen voor de punten/$$ | |
tja77 | maandag 10 juni 2019 @ 21:39 |
Een top 3 team mag geen genoegen nemen met een coureur die bij de minste helft zit. Er zijn er in het huidige veld minimaal 10 beter dan Gasly. Gasly is nimmer een pion geweest in de wedstrijdstrategie van Red Bull. Ze hebben tot op heden werkelijk helemaal niks aan die knakker. | |
Tinos85 | maandag 10 juni 2019 @ 21:46 |
Ach door de slechte prestaties van Gasly is een eventuele prestatieclausule in het contract van Verstappen wel beter voor Verstappen. Als je teamgenoot wel een race wint heb je immers een winnende auto ![]() | |
opreis | maandag 10 juni 2019 @ 21:48 |
Die WK stand (van constructeurs) is dus sowieso lager omdat Gasly op geen enkel moment het de Ferrari's ook lastig heeft gemaakt. Met een goede 2de rijder krijg je en meer punten, en kan je die nog gebruiken om 1 van je rivalen in de weg te rijden. Natuurlijk is het niet realistisch om 2 verstappens te hebben. Max is momenteel wel de beste coureur van het veld. Maar er zijn zat coureurs die wel beter zijn dan Gasly. Momenteel staat Gasly nog 6de, maar de renault jongens en de mclarens komen er ook aan en ik zie Gasly die ook niet comfortabel verslaan, terwijl hij zich eigenlijk tussen de Ferrari's zou moeten mengen. | |
Mansjester | maandag 10 juni 2019 @ 22:30 |
Hij heeft Ricciardo niet verslagen | |
Droopie | maandag 10 juni 2019 @ 22:35 |
https://m.gpupdate.net/nl/stand/273/formule-1-stand-2018/ duidelijk toch of niet? 249-170 en ja RIC had pech, maar regelmatig was het toch Max die RIC versloeg in de kwalificatie https://www.f1maximaal.nl(...)r-werd-dan-ricciardo | |
XL | dinsdag 11 juni 2019 @ 00:47 |
Renault heeft denk ik betere coureurs, maar een McLaren niet hoor. Racing Point, Haas, Toro Rosso, Williams + Giovinazzi... ik zie nul redenen om aan te nemen dat iemand daar aanwijsbaar beter is dan Gasly. Ik denk ook dat Gasly op de circuits waar RBR sterk is de betere coureurs van Renault op afstand kan houden. Ben het wel met je eens dat hij naar de top teams geen verschil gaat maken, zie echter behalve Hulkenberg geen alternatieven voor Red Bull. | |
ESF1Gamer | dinsdag 11 juni 2019 @ 07:32 |
Het is voor Gasly beter geweest om een jaartje nog bij TR te rijden, maar ja Ricciardo ging naar Renault en Red Bull moest een keuze maken. | |
mikieu | dinsdag 11 juni 2019 @ 08:56 |
![]() | |
opreis | dinsdag 11 juni 2019 @ 09:02 |
Sainz lijkt momenteel beter. Perez schaal ik hoger in, Kmag ook, Kvyat ook, Russel is lastig te zeggen. Maar wat je iig wel met zekerheid kan zeggen is dat Gasly niet goed genoeg is. | |
Tarado | dinsdag 11 juni 2019 @ 09:04 |
ik weet het niet, bij Leclerc zie je dat hij de snelheid wel heeft maar nog niet constant is, Gasly heeft geen van beiden al schijnt deze auto wel moeilijk te zijn | |
XL | dinsdag 11 juni 2019 @ 09:09 |
Geloof niet dat die jongens beter zijn. Waar je nog eens aan zou kunnen trekken is Ocon, maar of zo'n mongool naast Max past? | |
vosss | dinsdag 11 juni 2019 @ 09:25 |
Ik denk dat Max in dat geval een veto uitspreekt; of hij dat nu mag of niet. Die debiel gaat ie echt niet tolereren als teamgenoot. En niet omdat ie bang voor hem is qua racepace. | |
Donderkonijn | dinsdag 11 juni 2019 @ 09:33 |
Niet alleen in de kwali. Inde races haalde hij Ricc meestal ook in en in de races die Max uitval lag hij er vaak voor op het moment van uitvallen. Verder had/heeft Max gewoon meer rauwe snelheid en is beter in staat die snelheid ronde op ronde vast te houden. Ricc wil nog wel eens een "off" rondje er tussen hebben. Daar kijken teams ook naar. | |
Donderkonijn | dinsdag 11 juni 2019 @ 09:34 |
Sainz jr. Max versloeg hem wel, maar die kon aardig bijblijven in de TR. | |
nils7 | dinsdag 11 juni 2019 @ 09:52 |
Denk dat Sergio Perez behoorlijk gegroeid is sinds zijn McLaren periode. | |
Nattekat | dinsdag 11 juni 2019 @ 10:34 |
Gaat niet meer over de race, au revoir ![]() In het algemene topic kunnen jullie verder. | |
Nattekat | vrijdag 21 juni 2019 @ 00:22 |
F1 / [live] Formula 1 Pirelli Grand Prix de France 2019 #67 |