abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 juni 2019 @ 14:33:12 #1
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_187353168
Het is toch opvallend en belachelijk hoe vaak politici zich verschuilen achter het woordje 'moeten'. Enkele voorbeelden:

• Zestienhoven (Rotterdam The Hague Airport, blijf het lekker Zestienhoven noemen) 'moet' uitbreiden. Dat moet natuurlijk helemaal niet. Dat willen ze alleen graag. Het vliegveld zelf uiteraard maar ook de (provinciale) politici. Uiteraard hebben ze argumenten, maar alternatieven of een alternatieve zienswijze op de situatie zul je ze nooit op betrappen. Dankzij afgelopen provinciale statenverkiezingen is dit onderwerp gelukkig minder urgent geworden aangezien veel partijen, in de hoop kiezers te trekken, ook tegen verdere uitbreiding waren.

• In onze gemeente moeten woningen gebouwd worden. Dat moet natuurlijk helemaal niet. Voor een individuele gemeente is niet bouwen wel degelijk een optie. Echter niet een optie waar een lokale politicus ook maar 1 moment aan zal denken. Dus 'moet' er gebouwd worden. Nu gaat dit uiteraard lastig worden als elke gemeente zo redeneert. Toch is het voor een individuele gemeente wel degelijk een optie en moet er helemaal niks.

• We moeten migranten toelaten. Kan je urenlang over discussiėren maar het moet natuurlijk helemaal niet.

Zomaar een paar voorbeelden. Het gaat mij niet eens om de individuele zaken. Het gaat er eigenlijk meer om dat politici hun wensen presenteren alsof het een soort natuurwet is waartegen je niet kunt verzetten terwijl het dat allesbehalve is. Anders hebben ze toch op zijn minst last van tunnel-visie om tegen politieke kwesties aan te kijken.

Als je zelf nog voorbeelden hebt hoor ik ze graag.

Het is jammer dat het politieke woordenboek der eufemismen (ander subforum) gesloten is anders had ik deze er mooi aan kunnen toevoegen.

Oh .... en om mijn mini-betoog te besluiten:

-- De PvdA neemt haar verantwoordelijkheid niet.
pi_187353830
Tjah als je zegt dat iets moet dan maak je het een stapje moeilijker voor tegenstanders van het idee omdat hen zich dan eerst gaan richten op het moeten en dan pas of het wenselijk is of niet. Ook is het een krachtwoordje in deze situatie dus lijkt het alsof je extra zelfverzekerd erover bent dat het 'moet'. Is gewoon politiek, praten zodat jij er beter uitkomt ongeacht of het klopt in de praktijk

Vind het zelf belachelijk trouwens dat het zo werkt maar ja. Kan er niks aan veranderen

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2019 15:31:08 ]
pi_187353975
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 15:30 schreef phoenyx het volgende:
Tjah als je zegt dat iets moet dan maak je het een stapje moeilijker voor tegenstanders van het idee omdat hen zich dan eerst gaan richten op het moeten en dan pas of het wenselijk is of niet. Ook is het een krachtwoordje in deze situatie dus lijkt het alsof je extra zelfverzekerd erover bent dat het 'moet'. Is gewoon politiek, praten zodat jij er beter uitkomt ongeacht of het klopt in de praktijk

Vind het zelf belachelijk trouwens dat het zo werkt maar ja. Kan er niks aan veranderen
Kan wel degelijk, door je gewoon niet af te laten wimpelen als journalist/collega politicus/burger en toch stug door te blijven vragen. Als je het maar lang genoeg blijft volhouden breekt zo'n politicus wel en komt hij of met een fatsoenlijke reden of geeft hij toe dat hij er geen heeft.
pi_187354625
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 15:41 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Kan wel degelijk, door je gewoon niet af te laten wimpelen als journalist/collega politicus/burger en toch stug door te blijven vragen. Als je het maar lang genoeg blijft volhouden breekt zo'n politicus wel en komt hij of met een fatsoenlijke reden of geeft hij toe dat hij er geen heeft.
Zo'n persoon is veel handiger dan ik ben wat dat betreft. Zoiets kan ik niet winnen
  Moderator maandag 10 juni 2019 @ 17:24:53 #5
236264 crew  capricia
pi_187355565
Ja. Ben ik met TS eens.
Hoe vaak politici wel niet zeggen dat iets ‘moet’ van Brussel... :')
Nee man (of vrouw), daar hebben jullie zelf mee ingestemd. Verdedig het beleid dan gewoon.
Dat afschuiven is gewoon lafjes.

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 10-06-2019 18:18:24 ]
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_187356620
quote:
2s.gif Op maandag 10 juni 2019 14:33 schreef Eendenkooi het volgende:

-- De PvdA neemt haar verantwoordelijkheid niet.
Volgens mij verzin je nogal wat zaken hier, overigens, we "moeten" bepaalde zaken omdat we ons daar als land aan gecommiteerd hebben. Rotterdam Airport moet niet uitbreiden maar mag zelfs niet uitbreiden dus waar praat je nou over eigenlijk?

Wat is dit nu weer voor onzinnige losse flodder? Welke verantwoordelijkheid en #hoedan?
  maandag 10 juni 2019 @ 20:39:24 #7
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_187359244
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 18:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Volgens mij verzin je nogal wat zaken hier, overigens, we "moeten" bepaalde zaken omdat we ons daar als land aan gecommiteerd hebben. Rotterdam Airport moet niet uitbreiden maar mag zelfs niet uitbreiden dus waar praat je nou over eigenlijk?

Heerlijk, je bewijst precies mijn punt. 'Niet mogen' is natuurlijk hetzelfde als 'moeten', het meent af te kunnen dwingen hoe iets moet gaan. Natuurlijk mag Zestienhoven wel uitbreiden. Als we willen komen er gewoon 3 landingsbanen bij en laten we de grootste vliegtuigen daar landen.

Maar het was een voorbeeld en voor Zestienhoven is het is wel degelijk heel lang de bedoeling geweest dat het ging uitbreiden. Maar voor Zestienhoven kan je ook Schiphol of zo invullen, of Eindhoven Airport.

(Je quote verder een beetje onhandig. )
pi_187359574
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 20:39 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Heerlijk, je bewijst precies mijn punt. 'Niet mogen' is natuurlijk hetzelfde als 'moeten', het meent af te kunnen dwingen hoe iets moet gaan. Natuurlijk mag Zestienhoven wel uitbreiden. Als we willen komen er gewoon 3 landingsbanen bij en laten we de grootste vliegtuigen daar landen.

Maar het was een voorbeeld en voor Zestienhoven is het is wel degelijk heel lang de bedoeling geweest dat het ging uitbreiden. Maar voor Zestienhoven kan je ook Schiphol of zo invullen, of Eindhoven Airport.

(Je quote verder een beetje onhandig. )
Niet mogen is hetzelfde als moeten? Ok, veel succes.
  maandag 10 juni 2019 @ 20:57:15 #9
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_187359617
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 20:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Niet mogen is hetzelfde als moeten? Ok, veel succes.
omg ik geef toch aan waarom zeg, wat ben jij voor user?!
pi_187359646
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 20:57 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

omg ik geef toch aan waarom zeg, wat ben jij voor user?!
Nee, dat doe je niet, je hangt een onsamenhangend lulverhaal op.
  maandag 10 juni 2019 @ 21:00:34 #11
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_187359692
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 20:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, dat doe je niet, je hangt een onsamenhangend lulverhaal op.
Bekijk het, misschien wil iemand anders hier in dit topic nog met je praten.
pi_187359828
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 21:00 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Bekijk het, misschien wil iemand anders hier in dit topic nog met je praten.
:D
pi_187360445
Alleen zwakke politici gaan daarin mee.
Conscience do cost.
pi_187381300
We moeten ons aan het klimaatakkoord van Parijs houden dus zullen er vele maatregelen moeten worden genomen. Zo bezien zal "Zestienhoven" in moeten krimpen om uiteindelijk dicht te moeten gaan.
pi_187384565
Dat zijn allemaal communicatie-spelletjes om over te komen als een groot leider die de waarheid in pacht heeft. "Als we dit en zo niet doen, dan [insert consequenties here]"
  woensdag 12 juni 2019 @ 11:11:05 #16
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_187384809
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 10:52 schreef x_PusSy_DeStRoYer_69_X het volgende:
Dat zijn allemaal communicatie-spelletjes om over te komen als een groot leider die de waarheid in pacht heeft. "Als we dit en zo niet doen, dan [insert consequenties here]"
In het geval van lokale thema's denk ik eerder een combinatie van tunnel-visie en/of druk van bovenaf.
pi_187384816
quote:
15s.gif Op woensdag 12 juni 2019 11:11 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

In het geval van lokale thema's denk ik eerder een combinatie van tunnel-visie en/of druk van bovenaf.
Oh, ongetwijfeld, jammer is het wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')